Урок "Весела дерев'яна лялька, яку знає весь світ. Карло Коллоді "Пригоди Пінокіо"

Про матеріал

Удосконалювати уміння виразного читання та переказування послідовності подій, уміння вживати у мовленні образні вислови; розвивати дослідницькі уміння: знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінювальну характеристику; виховувати почуття співпереживання та справедливості.

Перегляд файлу

C:\Users\Кристина\Desktop\i (2).jpgКомунальний опорний навчальний заклад «Іларіонівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Іларіонівської селищної ради

 

 

 

Урок з літературного читання

на тему: «Весела дерев’яна лялька, яку знає весь світ. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»

C:\Users\Кристина\Desktop\122576.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила і провела

Грузинська Кристина Олександрівна,

вчитель початкових класів, спеціаліст

 

 

 

 

 

смт. Іларіонове

2018 н. р.

Тема: Весела дерев’яна лялька, яку знає весь світ. Карло Коллоді «Пригоди    Піноккіо»

Мета: удосконалювати уміння виразного читання та переказування послідовності подій, уміння вживати у мовленні образні вислови; розвивати дослідницькі уміння: знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінювальну характеристику; виховувати почуття співпереживання та справедливості.

Хід уроку

І. Організація класу

II. Фонетична розминка

1. Виразне читання вірша з різною інтонацією (питальною).

Завжди в казці так було:
Переможе все ж добро!
Назавжди зло відійшло,
Щоб добро перемогло!

2. Гра «Впізнайте з першого погляду».
Швидко впізнайте і прочитайте слова з відсутніми літерами.

В-вк
К-л-б-к
К-р-б-с
р-к-в-чк-
л-с-ц-
Ц-б-л-н-
Ч-б-р-шк-
-йб-л-ть
— Казка нас навчає розуму, виховує в нас найкращі почуття, вчить любити й поважати старших, друзів. Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого.
І, мабуть, немає жодної дитячої книжки, в якій би ви не зустрілися із казковими героями.

III. Перевірка домашнього завдання

Переказ першої частина декількома учнями.

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Ми сьогодні продовжуємо читати чудову казку, яка називається, діти, як?

Правильно це всім відома казка «Золотий ключик, або Пригоди Піноккіо».

Хто написа цю казку? (російський письменник Олексій Толстой)

На основі якої казки? (італійського казкаря Карло Коллоді « Пригоди Піннокіо».

Хто є головним героєм цієї казки? (деревяна лялька з довгим носом, веселий хлопчисько, який завжди потрапляв у якісь пригоди).

  Скажіть, будь ласка, чим завжди закінчуються казки? (добро перемагає зло).

А в цій казці, також гарний кінець? (Так).

 

VІ. Робота над другою частиною казки

1. Словникова робота.
Читання колонок слів повільно, швидко.

Зчинилась

революція

підняли

вистава

почалася

майстерно

сварилися

нагай

вернувся

неподобства

затнувся

підсмажилося

Доберіть антоніми до слів: сварилися (мирилися), піднімись(опустись, присядь), завтра (сьогодні).

3. Читання вголос по абзацах до слів «Хочемо комедії».

4. Читання «ланцюжком» до слів «Повірте…».

5. Самостійне читання другої частини до кінця.

6. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
— Кого побачив Піноккіо на сцені?
— Що відбувалось між ляльками?
— Хто перший побачив Піноккіо?
— Зачитайте, як ляльки зустріли дерев’яного хлопчика.
— Куди вони запросили хлопця?
— Яка зустріч була у цих ляльок?
— Як сприйняли їх глядачі?
— Зачитайте опис зовнішності хазяїна театру.

7. Вправи для розвитку швидкості читання.
1) Читання вправою «Доповніть речення».
На сцені були…
Почувши таке…
Та марно…
Та ось де…
Цить!…
2) До першої частини порівнянь у лівій колонці доберіть слова з правої і закінчіть це порівняння.

Борода чорна, як…

піч.

Очі блискали, як…

вугор на березі.

Звивався, як…

осикові листки.

Бідні ляльки тремтіли, як…

два червоні ліхтарі.

Рота мав широкого, як…

вугілля.

Тест для розуміння прочитаного

1. Арлекін заголосив… :
а) радісним голосом;
б) трагічним голосом;
в) здивованим голосом.

2. Що кричали глядачі?
а) «Продовжуйте виставу»;
б) «Хочемо комедії»;
в) «Розпочинайте комедію».

3. У нього була…:
а) сіра борода,
б) вогняна борода,
в) чорна борода.

4. Нагай із…:
а) вовчих хвостів;
б) собачих хвостів;
в) лисячих хвостів.

5. Почепив у сінях на…:
а) ґачку;
б) цвяшку;
в) палиці.

VII. Підсумок уроку
— Що нового ви дізнались, прочитавши цю казку?
— Що спільного з казкою «Пригоди Буратіно» О. Толстого ви побачили у казці К. Коллоді? А чим вони різняться?

VIІI. Домашнє завдання

С. 150-152, читати, скласти план для переказування казки.

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку