Урок "Весняні настрої"

Про матеріал
Конспект уроку з позакласного читання по темі "Весна" для вчителів других класів. МЕТА уроку: познайомити учнів з творами, в яких описується краса весняної при-роди;розширювати читацький світогляд учнів; учити дітей систематизувати й узагальнювати прочитане; вдосконалювати вміння переказувати прочитане; сприяти розвиткові інтересу до книжок, для пошуку відповідей на запитання та формуванню читацьких смаків; сприяти формуванню бережного ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання у 2 класі

за підручником Мовчун А.І.,Харсіка Л.І.  « Найкраще»

 

Підготувала вчитель Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

Семененко Ганна Володимирівна

 

Тема уроку.    

 

МЕТА:  познайомити учнів з творами, в яких описується краса весняної при-роди;розширювати читацький світогляд учнів; учити дітей систематизувати й узагальнювати  прочитане;  вдосконалювати  вміння переказувати прочитане;

сприяти розвиткові інтересу до книжок, для пошуку відповідей на запитання та формуванню читацьких смаків; сприяти формуванню бережного ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ: серія книжок, що діти принесли на урок позакласного чи-тання. Виставка книжок, які відповідають темі уроку; весняні пейзажі ілюс-трації; малюнки учнів, які відображають зміст прочитаних книжок,

Хід уроку

І Організаційна частина

1.1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок ,

він покликав на урок.

Сядуть першими дівчата,

А за ними – і хлоп’ята.

1.2 Запис музики Чайковського «Пори року. Весна»

- Діти. послухайте ,яка  чарівна музика завітала у наш клас. Як ви гадаєте,яка пора року нам її подарувала?(Учні слухають запис музики)

-  Так яка пора року в ній прославляється?

- Що ви уявили слухаючи її?

1.3 Відгадування загадок.

( Лунає стук у двері заходить поштар і зачитує телеграму)

                Шановні діти ! Дуже хочу приїхати  до вас у гості. Та Мороз ніяк

 не пускає мене. Хоче, щоб ви відгадали , як зовуть моїх синів. Допоможіть , будь ласка.

а)

 Як його бурульки бачать,

 неодмінно гірко плачуть,

 бо не сам у гості ходить,

а весну до нас приводить. (Березень)

б)

 Він барвінок біля хати

зодяга в блакитні шати,

а кульбабки поруч грушки-

в нові жовті капелюшки. ( Квітень)

г)

Для травиці у косички

заплете на згадку стрічки.,

бо як розпрощається,

літо починається.( Травень)

- Як ви здогадались? Обґрунтуйте свої відповіді.

 - Дякую ,діти. Ми допомогли Весні.   

( У клас заходить дівчинка-Весна і три хлопчики-місяці )

Весна:

На добридень вам

усім і дорослим і малим.

Я дарую вам тепло,

щоб навколо все цвіло,

щоб листочки зеленіли.,

і щоб пташечки дзвеніли.

і росла травичка,

розквітали квіточки,

 і раділи діточки.

Березень

Перший місяць я весни,

Я пролісковий цвіт.

я пережив зимові сни,

І знов родивсь на світ.

Квітень

Я-Квітень,

славний квітникар,

Сонячно і рясно

Уквітчав я календар

Першим цвітом рястом.

Травень

Іду і весело співаю

Дощами землю поливаю.

Святковими піснями

і громом над полями.

 

ІІ Основна частина

1.Оголошення теми уроку

Вчитель

-  Заходьте-заходьте, любі гості. Ми дуже раді вам. Адже у нас сьогодні не-звичайний урок, а урок – конкурс. І присвячений він красуні Весні. Ви і бу-дете оцінювати наші  конкурси.

2.Вступне слово вчителя

- Ось і завітала до нас весна із своїми запашними квітами та зеленими трава-ми . Весна – гарна пора року. Люблять її діти і дорослі за  весняну пісеньку струмочків,за веселий спів птахів, за ніжні проліски, за килим із шовкової травиці , за ласкаве сонячне проміння , за повітря,напоєне запахом молодого листя..

І конкурс «Похвали весну» ( Дві команди)

- Учні кожної команди по черзі називають слова-ознаки:

Весна (Яка?) …

ІІ конкурс « Ми - письменники»

- Розгляньте на дошці зображення весни. Складіть від кожної команди по 5 змістовних речень.

ІІІ конкурс « Відновіть прислів’я »

- Працюють учні в парах за кожною партою. Перед ними розміщені картки із записом:

Квітень землю квітчає .                  .  а хліба в осені позичає.

Весна багата на квітки.                   . не любить.

Весна ледачого.                               . з вирію пташок стрічає .

Проспиш весною.                            .  заплачеш зимою.

- Поєднайте частини прислів’я. (Листочки перевіряють судді)

- Поясніть їх значення .

 Бесіда

- Доки судді перевіряють ваші роботи попрацюємо з виставкою книжок.

- Розгляньте виставку книжок і скажіть, яка книжка на ній  «зайва»? (М.Носов «Пригоди Незнайка та його друзів»)

- Чому ?

- На яку тему зібрані книжки на нашій виставці?

- Яка книжка привернула вашу увагу?

- Хто її автор?

- Які твори розміщено в ній ?

- А які твори розміщені у підручнику «Найкраще» у розділі  «Весняні наспіви»? Назвіть авторів цих творів.

ІV конкурс « Переказ»

- Ви повинні прочитати твір Г.Демченко «Весняні наспіви» с.254 і переказати його сусідові за партою.(Робота в парах)

- Кому сподобався переказ товариша?

- А зараз завдання для кожної команди «Перекажи ланцюжком»Учні по черзі по одному реченню переказують текст. (Спочатку одна команда,а потім друга)

Фізкультхвилинка

V конкурс « Поетичний»

а) Перевірка, яка команда вивчила більше віршів про весну

б) «Підбери риму»

І команда

До нас іде весна чудова,

Весела, світла, … (веселкова).

Скрізь стало радісно і світло,

Все навкруги нараз … (розквітло).

І світить сонечко згори

На поле, ліс і на … (двори).

Зазеленіло зразу всюди,

Беруться до роботи … (люди).

Бо й приказка така існує –

Що день весняний рік … (годує)!

ІІ команда

І от весна іде до краю:

Уже фіалка …. (зацвітає),

І скоро сад увесь розквітне, бо гріє сонечко

   (привітно).

Весна багато вже зробила:

Всю землю дощиком … (умила),

І квіти всюди зацвіли,

Щоб рідний край пташки … (знайшли).

Така в весни велика сила –

Вона  чудова, гарна … (мила).

Усі ми любимо весну,

Привітну, теплу, … (осяйну).

 

VІ конкурс « Найуважніший»

а) І команда читає твір «Лелеча весна» М. Слабошпицький (с.256-259);

   ІІ команда – «Крила» О Сенатович ( с. 262- 264)

б) Відповіді на запитання:

   І команда :

- Як Данилко помітив весну?

- Які ознаки він знав і побачив?

- Розкажіть про новину , що чекала Данилка вдома?

- Що переконало Данилка і його рідних в тому, що настала справжня весна?

   ІІ команда :

- Як Дмитрик допоміг пораненому Вітрові ?

- Чому у хлопчика виросли крила?

- Розкажіть , як хлопчик вилікував хвору маму?

- Які риси характеру хлопчика викликають у вас повагу?

V конкурс «Художники » ( для капітанів)

- По черзі учні називають колір і пояснюють, що навесні має такий колір.

ІІІ Підсумок уроку

 Журі підводить підсумки.

- Так яку пору року всі - і дорослі, і  малі – чекають з нетерпінням?

- Хто з вас любить весну?

- Що змінюється у вашому житті з приходом весни?

- А Весна вам дякує за чудову роботу на уроці і дарує листівки із своїм зображенням та  пропонує перевірити весняні прикмети ,які записані в цих листівках,пропонує прочитати твори у книжці, які ще залишилися нерозгля-нуті  і намалювати весну.

 

 

Запис у листівках

 «Вісники весни».

 

 

 Перевірте свою спостережливість.

 

Граки прилетіли – … (перші таловини на поля принесли).

 

Жайворонки над полями заспівали – … (трава зазеленіла).

 

Зацвітає бузок – … (зозуля повертається з вирію).

 

Уквітчалась черемха – … (залунав спів соловейка).

 

Над квітами перші метелики закружляли – … (ластівки прилетіли)

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 січня 2021
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку