Заняття №1 Клас 8 Дата ___________
Об’єкт проектної діяльності: Декоративний вінок
Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів
Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації
Тема уроку: Вибір та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Проектування виробу методом комбінаторики. Моделі аналоги. Розробка ескізного малюнка.
Практична робота: Створення ескізу виробу.
Мета: Засвоєння знань про вибір та обґрунтування теми проекту, планування роботи з виконання проекту, проектування виробу методом фокальних об’єктів, графічне зображення.
Розвиток фантазії, образного мислення, навичок аналізу.
Формувати вміння та навички самоконтролю та планування діяльності.
Інструменти та матеріали: Зразки виробів виконанні хрестиком, зразки швів, журнали з ілюстраціями, нитики, ножиці, тканина, голка.
Тип уроку: комбінований
План
І. Організаційний момент -1 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 3 хв.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 1 хв.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.
V. Вивчення нового матеріалу – 10 хв.
VІ. Практична робота – 27 хв.
VIІ. Підведення підсумків уроку – 2 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;
Перевірка присутності учнів за рапортом чергового;
Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, підручника, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Евристична бесіда.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми звами починаєм новий проект: декоративний вінок
Пригадаєм що таке проект?(кинутий вперед розроблений план, проекти є творчі ігрові Є основною формою організації пізнавальної діяльності учнів в рамках методу проектів.)
Наближаються новорічні свята. Кожен з нас готується до цих свят по різному. Хтось йде до магазину за іграшками, а хтось виготовляє їх власними руками.. Адже завжди найціннішим є той виріб, який зроблений своїми руками.
Тому сьогодні ми дізнаємося про декоративний віночок, яким в подальшому ви прикрасите вхідні двері.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Учитель записує на дошці тему уроку
Повідомляє навчальну мету.
V. Вивчення нового матеріалу
Історія виникнення різдвяного віночка.
Різдвяний віночок був введений в різдвяні традиції в 30 роках 19 століття у місті Гамбург (Німечина), вчителем богослов’я Іоганном Хенріхом Віхерн, що взяв на виховання декількох дітей із сімей бідняків. Він багато розповідав дітям про церковні свята та їхнє значення. Коли підійшла черга готуватися до Різдва, діти весь час питали коли прийде це казкове свято? Тоді вчитель змайстрував зі старого дерев’яного колеса вінок, прикрасивши його ялиновими та дубовими гілками і стрічками. По колу поставив 4 великі червоні свічки, а між ними маленькі білі. Щоранку в цьому вінку запалювалася маленька свічка, а у неділю велика червона.
Що символізує різдвяний вінок ?
До речі, у різних країнах вінок сприймається як знак того,що в домі раді гостям. Якщо вінок повісите на вхідні двері, то будьте готові до приходу гостей.
Вимоги до виробу :
VІ. Практична робота.
6.1. Вступний інструктаж
Повідомляю тему та мету практичної роботи:
Тема: Створення ескізу виробу.
Мета: Навчитися створювати ескіз виробу.
Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.
Якщо в ході роботи у дітей виникають труднощі, проводжу поточний інструктаж
• слідкую за дотримуванням вимог, що ставляться перед учнями;
• допомагаю учням у разі потреби;
• звертаю увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;
• відзначаю правильність навчальних дій учнів.
Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 27 хв.
6.2. Заключний інструктаж
VIІ. Підведення підсумків уроку.
7.1. Рефлексія
1. Які етапи проектування ми з вами сьогодні опрацювали?
2. Що було най легше?
3. Що сподобалося на уроці?
4. А що не вдалося виконати?
7.2. Заключна частина:
- виставлення оцінок за роботу на уроці;
- домашнє завдання: завершити практичну роботу.
1