Урок "Види терористичних проявів та способи дій терористів"

Про матеріал
Урок №17 Тема: Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами Мета: розглянути небезпеку терористичних актів, їхні особливості та способи дій терористів; розвивати уміння швидко реагувати у критичних ситуаціях, пов’язаних з терористичними проявами.
Перегляд файлу

Урок №17                                                                                  Клас: 11

 

Тема: Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами

Мета: розглянути небезпеку терористичних актів, їхні особливості та способи дій терористів; розвивати уміння швидко реагувати у критичних ситуаціях, пов’язаних з терористичними проявами.

Очікувані результати: учні повинні уміти охарактеризувати поняття «тероризм», знати дії при виявленні вибухового пристрою чи підозрілого предмету та захопленні заручником.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний етап

Повідомлення теми та мети уроку.

 

II. Актуалізація опорних знань

  • Фронтальна бесіда.

1) Як потрібно поводитися з людиною, якщо внаслідок психологічного стресу в неї є прояви: а) апатії; б) ступору; в) рухового збудження; г) агресії; д) страху; е) нервового тремтіння; є) плачу; ж) істерики?

2) Що потрібно з собою взяти на випадок виникнення НС? Охарактеризуйте вміст екстреної валізи.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

  • Проблемне питання
  • Які терористичні акти та війни відбувались у світі протягом останніх років?
  • Які дії відображено на іл.32.1 (в підручнику ст. 198)? Чи мають вони практичне значення? Чому?

https://history.vn.ua/pidruchniki/gydima-national-defense-11-class-2019-standard-level/gydima-national-defense-11-class-2019-standard-level.files/image294.jpg

Іл. 32.1. Громадські антитерористичні заходи

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Лекція з елементами бесіди.

Тероризм – суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, тортур, залякування населення та органів влади або вчинення інших посягань на життя чи здоров'я ні в чому не винних людей або погрози вчинення злочинних дій з метою досягнення злочинних цілей.

Визначити тероризм можна як політику залякування, пригнічення супротивника силовими засобами.

 Терористичний акт – злочинне діяння у формі застосування зброї, вчинення вибуху, підпалу чи інших дій, відповідальність за які передбачена статтею 258 Кримінального кодексу України.

Найбільш поширеними у світі терористичними актами є:

• напади на державні або промислові об’єкти, які призводять до матеріальних збитків, а також є ефективним засобом залякування та демонстрації сили;

• захоплення державних установ або посольств (супроводжується захопленням заручників, що викликає серйозний громадський резонанс);

• захоплення літаків або інших транспортних засобів (політична мотивація –звільнення з тюрми товаришів по партії; кримінальна мотивація – вимога викупу);

• насильницькі дії проти особистості жертви (для залякування або з метою  пропаганди);

• викрадення (з метою політичного шантажу для досягнення певних політичних поступок або звільнення в’язнів; форма самофінансування);

• політичні вбивства (це один з найбільш радикальних засобів ведення терористичної боротьби; вбивства, в розумінні терористів, повинні звільнити народ від тиранів);

• вибухи або масові вбивства (розраховані на психологічний ефект, страх та невпевненість людей);

• розповсюдження сибірської виразки, зараження населених пунктів віспою та бубонною чумою тощо.

Ознаками сучасного тероризму є такі:

  • злочинний спосіб досягнення мети (насильство);
  •  подвійний характер об’єкта насильства (безпосередній об’єкт терористичного впливу і кінцевий, стратегічний об’єкт);
  •  створення обстановки страху та психологічної напруги через залякування;
  •  публічність і гласність виконуваних дій;
  • висока соціальна небезпека, зумовлена втягуванням у сферу терористичного акту випадкових осіб.

 

Надзвичайні ситуації як наслідки терористичних актів – це можливі великі жертви населення, масова загибель сільськогосподарських тварин, значні матеріальні збитки і психологічний стрес населення.

“Терористичний акт – застосування зброї, здійснення вибуху, підпалу чи інших дій, які створили небезпеку для життя чи здоров’я людини, або заподіяння значної майнової шкоди чи настання інших тяжких наслідків, якщо такі дії були вчинені з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення, або з метою впливу на прийняття рішень чи вчинення або не вчинення дій органами державної влади чи місцевого самоврядування, службовими особами цих органів (далі за текстом ст. 258 Кримінального кодексу України) караються позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років”.

 

  • Робота в групах

Опрацювати матеріал підручника на ст. 202-205 та розробити правила дій при:

1 група – виявленні вибухового пристрою або підозрілого предмета;

2 група – захоплення заручником.

Кожна група презентує свої напрацювання. За свою роботу учні можуть отримати 3 бали.

 

V. Узагальнення й систематизація знань учнів

  • Виконання тестових завдань

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна оцінка – 9 балів.

 

1) Завивання сирен, переривчасті гудки підприємств означають:

а) "Повітряна тривога!";

б) "Увага всім!";

в) "Радіаційна небезпека!";

г) "Штормове попередження!"

2) До основних заходів забезпечення захисту населення в надзвичайних ситуаціях не належить:

а) повідомлення про загрозу;

б) навчання населення;

в) укриття;

г) екстрена валіза;

д) рятувальні роботи;

3) Засоби медичного захисту поділяються на:

а) індивідуальні і колективні;

б) військові і цивільні;

в) первинні і вторинні;

г) профілактичні і лікувальні.

4) Евакуація – це:

а) вивезення в приміську зону населення з небезпечних районів;

б) вивезення в заміську зону робітників і службовців та їхніх сімей в умовах надзвичайних ситуацій;

 в) виведення людей (матеріальних цінностей) із життєнебезпечних місцевостей, які перебувають у зоні стихійного лиха, воєнних дій;

 г) організована відправка населення із зони можливих руйнувань.

5) Основним джерелом інформації про обстановку для начальників цивільного захисту об’єктів народного господарства є:

а) штаби цивільного захисту;  

б) пост радіаційного і хімічного спостережень; 

в) пункт управління об’єктом;

г) ланки цивільного захисту.

6) Щоб уникнути ураження після аварії на АЕС чи наземного вибуху ядерного боєприпасу, варто перебувати в:

а) сховищі;

б) підвалі;

в) споруді подвійного призначення;

г) протирадіаційному укритті.

 7) У разі виникнення реальної загрози життю та здоров’ю внаслідок НС в особливий період, здійснюється:

а) бомбардування;

б) видача екстреної валізи;

в) дистанційне оповіщення населення;

г) екстрена психологічна допомога.

8) Виберіть обов'язкові елементи, які характеризують тероризм:

а) наявність насильства (збройного або його загрози);

б) заподіяння моральних або матеріальних збитків;

в) загибель тварин на дорогах;

г) велика кількість загиблих, як результат епідемії;

д) позбавлення або загроза позбавлення життя людей.

9) Які дії не кваліфікують як терористичні:

а) партизанський рух;

б) захоплення заручників;

в) телефонні погрози (мінування);

г) кібертероризм.

Відповіді: 1-б;  2-г;  3-а;  4-в;  5-б;  6-г;  7-в;  8-а,б,д;  9-а.

 

VI. Домашнє завдання

Опрацювати зміст параграфа № 32 підручника та презентації, зробити короткий конспект в зошит за матеріалом уроку.

1

 

docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
4207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку