Урок "Відміни іменників" 6 клас

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 6 класів "Відміни іменників". Мета: повторити вивчене про поділ іменників на відміни; формувати вміння визначати відміни іменників; виховувати мовленнєву культуру учнів.
Перегляд файлу

Розробила

вчитель української мови

та літератури

Харківської гімназії №82

Овчинникова Олена Володимирівна,

                                                                       спеціаліст ІІ категорії

Тема. Відміни іменників

Мета: повторити вивчене про поділ іменників на відміни; формувати вміння визначати відміни іменників; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Бесіда з учнями.

1) Яка частина мови називається іменником?

2) На які групи поділяються іменники?

3) Які іменники належать до назв істот, які – до назв-неістот?

4) Скільки родів мають іменники в українській мові?

5) Які іменники вживаються тільки в однині?

6) Які іменники вживаються тільки в множині?

7) Скільки відмінків в українській мові?

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Індивідуальна робота з картками.

4. Самостійна робота (словниковий диктант)

 - Коли ми пишемо іменники з великої букви, коли беремо в лапки?

 Журнал «Дивослово», Запорізький державний університет, Збройні сили України, Верховна Рада України, Божа Матір, Біблія, фільм «Тіні забутих предків», автомобіль «Таврія», сузір’я Великий Віз, Організація Об’єднаних Націй, пів-Європи, День незалежності України, Новий рік, Лівобережна Україна, ЄС, Дніпро, Київський національний університет імені Т.Г. Шевченка, Ярослав Мудрий, планети Земля і Марс.

  1. Робота біля дошки і в зошитах

Провідміняти іменники, визначити закінчення

І варіант

ІІ варіант

Мед, Харків

Київ, радість

 

 ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Робота з теоретичним матеріалом (підручник)

До жодної відміни не належать невідмінювані іменники та ті, що вживаються тільки в множині.

2. Завдання на дошці

Записати іменник у 4 стовпчики за відмінами, визначити рід і закінчення.

 Курча, відстань, очерет, обличчя, цуценя, мати, стілець, ніжність, степ, собака, земля, хмарина, свиток, зайча, мереживо, троянда, ніч, шлях, перемога, земля, вежа, хлібороб, край, хлопець, село, прізвище, здоров’я, радість, повість, дівча, теля, ім’я.

  3. Вправа з підручника

  4. Попереджувальний диктант

Записати текст, підкреслити іменники відповідно до синтаксичної ролі, визначити рід, число, відмінок і відміну.

Ліс

 Ліс – багатство держави, якому немає ціни. Ліс – це здоров’я річки, землі ф людини, сьогоднішній і завтрашній день комахи і птаха, зайчати, білченяти, зозулі. Без лісу немає води і землі, немає повітря, чистого неба. Ми повинні більше тривожитись, будити чуття, щоб не згасла в людині пильність і до природи любов. Людина має глибше розуміти, що таке ліс, берегти, цінувати зеленого друга.

  • До якого стилю належить цей текст?

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Узагальнююча бесіда

 - Скільки відмін іменників в українській мові?

 - Які іменники належать до І відміни?До ІІ? До ІІІ? До ІV?

VІ. Підсумок

VІІ. Домашнє завдання

Вправа з підручника (письмово) або скласти твір-мініатюру «Бережімо природу» (визначити відміни іменників).

 

doc
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
2769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку