Урок "Відмінювання прикметників чоловічого роду"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови в 4 класі НУШ до підручника Інни Большакової 2 частина.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української  мови. 4 клас. НУШ.

Тема. Відмінювання прикметників чоловічого роду.

Очікувані результати : повторити прикметник як частину мови, роль прикметників у мовлені; закріпити граматичні ознаки прикметників : рід, число, відмінок; поглиблювати знання про відмінкові закінчення прикметників; зв'язок прикметників з іменниками, змінювання за відмінками; розвивати усне і писемне мовлення учнів; перевіряти та редагувати написане; виконувати вправи руханок, фізкультхвилинок.

Хід уроку

І Організаційний момент

  1. Організаційний настрій уроку.
  • Добрий день, діти. Сідайте. Давайте зробимо рекламу нашого уроку для гостей. Яким буде наш урок? (цікавим, творчим, розвивальним, науковим)
  • Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Ви маєте правильно і чітко висловлювати свої думки, дотримуватися культури писемного мовлення; переконати мене,  що ви любите і знаєте рідну мову.

ІІ Основна частина

  1. Підготовча бесіда
  • Якою мовою будемо спілкуватися на уроці? (У – українською)
  • Як будете сидіти за партами ? (Р – рівно)
  • Якими будемо на уроці ? (О – організованими)
  • Як будемо писати ? (К – каліграфічно) (супроводжуючи малюнками і першими буквами утворюємо слово – урок)
  • Як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити на уроці української мови?
  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Погляньте на малюнок. Хто це? (Шерлок Холмс і Доктор Ватсон)
  • Як пишемо слова Холмс і Ватсон? Чому? Хто вони? (детективи). Записуємо каліграфічну хвилинку де тек ти ви детективи.
  • Які вони ? (розумні, інтелігентні, спостережливі, надійні)
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • До якої частини мови належать ці слова?
  • Який розділ вивчаємо?
  • До якого роду віднесемо наших детективів?
  • Яку тему вивчали на минулому уроці? (Відмінювання прикметників)
  • А як ви думаєте яка тема нашого сьогоднішнього уроку? Відмінювання прикметників чоловічого роду.
  1. Вивчення нового матеріалу
  • А чи хочете ви попрацювати у команді детективів? Щоб приєднатися до їхньої команди треба виконати завдання, які вони приготували. За кожне виконане завдання ви будете отримувати зірочку.

а) завдання від детективів

- Перше. Потрібно заповнити асоціативний кущ до теми  «Прикметник». (самостійна частина мови; який?яка?яке?; ч., ж., с. р.; вказує на ознаку предмета; синоніми, антоніми; рідкісний, яскраве, красива)

б) читання слів за таблицею, за методикою В.Едигею, знаходимо зайве слово; (мирний, спокійний, чистий, брудний, замурзаний, море, злий, кулька, добрий, сухий, вологий, вода, мокрий, хворий, гіркий, кавун, косий, око)

- До якого  роду належать ці прикметники? (ч.р., бо мають закінчення –ий і відповідають на питання який?)

в) гра «Павутинка». На павутинках написаний рід, на павучках слова. Прикріплюємо павучків до відповідної павутинки.

5. Первинне  закріплення і корекція.

а) робота з підручником (Большакова, 4 кл, 2 ч.)

- Відкрили підручники на ст.22, впр.1. Розгляньте малюнок. Що відбувається? (кіт, миша і білка тримаються за руки). Якого кольору тварини на 1 малюнку? (рудого) А на другому? (сині). Давайте зараз запишемо словосполучення іменника і прикметника, позначимо закінчення і основу в прикметниках. Який звук чуємо в кінці основи рудий? (твердий) А в кінці основи слова синій? (Н' – м'який ). Відміняємо словосполучення рудий кіт і синій кіт, позначаємо закінчення і основу в прикметниках.

- Який висновок можемо зробити? (у прикметниках ч.р. з основою на м'який приголосний перед закінченням у Р.в.,  Д.в. і М.в. пишемо ь). Повторює декілька дітей, читаємо правило на дошці, в підручнику.

б) Доповни речення

- Я пишу м'який знак ь в прикметниках чоловічого роду, основа яких закінчується на м'який приголосний і Р., Д. і М.в.

в) Зашифровані прикметники. З допомогою лупи, знаходимо на листі прикметники, розділяємо їх рискою, вгорі надписуємо рід.

г) Робота з підручником. Впр.4,ст.23. Біля дошки відмінюємо словосполучення пізній вечір.

д) самостійна робота. 1 – й ряд відмінює словосполучення домашній сік.

2 – й ряд відмінює словосполучення нижній поверх. 3 – й ряд відмінює словосполучення осінній день. З кожного ряду відповідає одна дитина, інші обмінюються зошитами з сусідом по парті і проводимо взаємооцінювання.

е) Кубування. Кидаємо кубик, читаємо питання, відповідає на питання про прикметник. (що таке прикметник? За чим змінюються прикметники? Назви прикметники-синоніми, прикметники-антоніми і тд.)

є) Опиши 3-ма прикметниками.

Лимон – кислий, жовтий, ароматний. Банан – жовтий, довгий, смачний. Дім – теплий, цегляний, великий. Перець, горобець, їжак, апельсин.

ж) заміни подані слова словосполученнями прикметника з іменником.

Промінь сонця – сонячний промінь, хліб із пшениці – пшеничний хліб, чоботи з гуми – гумові чоботи, сік з вишні – вишневий сік. Сукня з шовку, варення з малини, шафа для книг, стілець з дерева.

ІІІ Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Заповнюємо картку само оцінювання.
  2. Viber – підсумок уроку. H:\1 клас НУШ Шиян\20200616_191207_0000.pngH:\1 клас НУШ Шиян\20200616_191207_0001.pngH:\1 клас НУШ Шиян\20200616_191207_0003.pngH:\1 клас НУШ Шиян\20200616_191443_0000.png

 

  1. Взаємооцінювання.
  2. Домашнє завдання

- Зірки зібрали. Тепер ви стали справжніми детективами. Що ви розкажете вдома про сьогоднішній урок?  Урок закінчено. Молодці!

-

  •  
docx
Додано
6 червня 2022
Переглядів
1499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку