Урок "Віднімання виду 40-3"

Про матеріал
Тема: Віднімання виду 40 - 3. Розв'язування задачі виразом. Логічно-геометрична вправа Мета: актуалізувати знання учнів про круглі числа та їхній десятковий склад; продовжувати формувати обчислювальні навички; ознайомити з відніманням виду 40 - 3; удосконалювати вміння розв'язувати задачі різними способами; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати заощадливість, стимулювати бажання допомагати дорослим у хатніх справах. Обладнання: презентація, набір математичних матеріалів, картки для парної роботи, конструктор, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична, соціальна.
Перегляд файлу

 

Тема: Віднімання виду 40 - 3. Розв'язування задачі виразом. Логічно-геометрична вправа

Мета: актуалізувати знання учнів про круглі числа та їхній десятковий склад; продовжувати формувати обчислювальні навички; ознайомити з відніманням виду 40 - 3; удосконалювати вміння розв'язувати задачі різними способами; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати заощадливість, стимулювати бажання допомагати дорослим у хатніх справах.

Обладнання: презентація, набір математичних матеріалів, картки для парної роботи, конструктор, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична, соціальна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

2. Перевірка домашнього завдання (с. 61, № 351, 352)

3. Актуалізація опорних знань

1) Повторення складу числа 10.(слайд1)

2) Усні обчислення (с. 61, № 353).(слайд 2)

— Які числа отримували у відповідях? (Круглі.)

— Назвіть усі круглі числа в межах 100 у порядку спадання.

3) Каліграфічна хвилинка. Написання круглих чисел у межах 100 у порядку спадання (слайд 3)

100 90 80 70 60 50 40 30 20 10

4) Гра «Додай число».(слайд 4)

Учитель називає кругле число. Учень називає склад цього числа з першим числом 10. Наприклад, 50 — це 10 і ... 40.

5) Поясніть, чим схожі та чим відрізняються ряди поданих чисел.(слайд 5)

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 20 30 40 50 60 70 80 90

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Практична робота. Робота з математичними матеріалами (рахувальними палочками). Робота в парах.

— Викладіть 2 десятки. Нам потрібно забрати від них 6 одиниць. Чи можливо це зараз зробити? (Ні.) Замініть 1 десяток на 10 одиниць. Відніміть від них 6 одиниць. Скільки одиниць залишилося? (4 одиниці.) Об'єднайте їх з десятками. Що утворилося? (1 дес. і 4 од. — число 14.)

2. Ознайомлення з відніманням виду 40 – 3

-Давайте пригадаємо як називаються числа при відніманні

1) Робота за підручником (с. 61, № 354).

2) Складання алгоритму дій.(слайд)

АЛГОРИТМ

1

Зменшуване розкладаю на доданки: 10 і ...

2

Від 10 віднімаю одиниці

3

Об'єдную десятки і одиниці та отримую результат

3. Первинне закріплення (с. 61, № 355)(слайд)

1-2 стовпчики — з коментуванням колективно

— Що цікавого помітили у стовпчиках? (У кожному стовпчику віднімали однакову кількість одиниць.) Як змінювалася кількість десятків? (Кількість десятків зменшувалася на 1.)

3-4 стовпчики — у групах.

Перевірка. Вправа «Кольорова вежа». Робота з конструктором.

23

26

35

45

58

67

Зелений

Блакитний

Синій

Оранжевий

Жовтий

Червоний

Виконана робота (знизу вверх)

67

Червоний

23

Зелений

45

Оранжевий

35

Синій

58

Жовтий

26

Блакитний

 

Фізкультхвилинка

5. Формування вміння розв'язувати задачі

1) Робота над задачею № 356 (с. 61).

Звертаю увагу учнів на розрізнення понять «3 десятки» і «3».

— Чому сталася така прикрість? (Сашко, мабуть, не знав, чим 3 десятки відрізняються від числа 3, або просто неуважно слухав маму, коли вона давала йому завдання перед походом до магазину.)

4) Робота над задачею № 357 (с. 62).

— Хто грався на ігровому майданчику? Скільки дітей пішло додому? (Невідомо, але сказано, що пішло додому 5 дівчаток і 7 хлопчиків.) Скільки дітей залишилося гратися? Яке запитання задачі? (Скільки дітей було на ігровому майданчику спочатку?)

— Проаналізуйте вираз, поданий до задачі. Що позначає вираз у дужках? (Кількість дітей, які пішли додому.) Чому наступна дія додавання? (Тому що спочатку дітей було більше, ніж зараз залишилося.)

— Розкажіть, як розв'язання задачі записати окремими діями. Про що ми дізнаємося в кожній дії?

— Запишіть розв'язання у зошит.

Розв'язання

1) 5 + 7 = 12 (д.) — пішло дітей додому;

2) 12 + 10 = 22 (д.) — було спочатку дітей.

Відповідь: 22 дитини було спочатку на ігровому майданчику.

6. Геометрична вправа (с. 62, № 358)(слайд)

Додаткове завдання. Робота в групах

— Порахуйте, скільки всього фігур зображено на малюнку з першим трикутником (другим, третім).

Перший трикутник

Другий трикутник

Третій трикутник

3 трикутники

3 чотирикутники

3 трикутники

3 чотирикутники

4 трикутники

5 чотирикутники

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання (с. 62, № 359, 360)

2. Підсумок уроку. Рефлексія

— Розкажи про свою роботу на уроці за допомогою цеглинок

Зелена - мені все вдалося

Жовта - у мене були помилки

Червона – мені зовсім нічого не вдалося

 



 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня 2022
Переглядів
1324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку