Урок "Віднімання з чисел 9, 10"

Про матеріал
Урок розроблено за технологією модульно-розвивальної системи. Наданий матеріал допоможе вчителям, які працюють з першокласними, послідовно пояснити віднімання чисел з 9 та 10, використовуючи алгоритм.
Перегляд файлу

Урок розроблено за технологією модульно-розвивальної системи

 

Тема уроку: Віднімання з чисел 9, 10.

Мета уроку:

* вчити виконувати віднімання виду: 9 – 6, 10 – 8, використовуючи знання про склад зменшуваного, про взаємозв’язок між сумою та доданками;

* формувати обчислювальні навички;

* виховувати працьовитість, інтерес до предмету

Обладнання: картки, алгоритми, відео матеріал

Хід уроку

Установочно-мотиваційний етап

1. Евристична бесіда

Сьогоднішній урок математики ми почнемо словами М.Жуковського: «У математиці є теж краса…»

- Як ви думаєте, чому так сказав про математику вчений, який відомий не в області математики, а в області аеро- та гідродінамики? Згодні ви з Жуковським?

Спробуємо довести ще раз, що математика – красива наука.

2. Актуалізація знань учнів

Подивіться уважно на ряд цифр. Якої цифри тут не вистачає?

1 2 3 4 5 6 7 8   10

- Що ми можемо розповісти про цю цифру?

Цифра 9, бо дев’ятка, -

Цифрова акробатка.

Якщо на голову стане,

Цифрою шість дев’ятка стане. (С.Я.Маршак)

- Яке число позначає цифра 9? Який його склад?

9 – це

8 та …

7 і …

6 та …

5 і …

4 та …

3 і …

2 та …

1 і …

- Назвіть відповідь до задачі:

Як-то раз у густому лісі

Їж побудував собі будинок.

Запросив лісових звірів,

Порахуйте їх скоріше:

2 зайченя, 2 лисеняти,

2 веселих ведмежати,

2 білченяти, 2 бобра.

Сказати відповідь пора.

 

Склад числа 10:

9 та …

8 і …

7 та …

6 і …

5 та …

4 і …

3 та …

2 і …

1 та …

3. Створення проблемної ситуації

- Пригадаймо, як називаються компоненти при відніманні, додаванні.

Якщо 9 + 1 = 10, тоді як ми можемо назвати ці компоненти?

Можна записати: 10 = 9 + 1.

Де зараз сума, де доданки?

Якщо приклад буде записано так: 10 = … + 1.

Як знайти невідомий доданок?

10 - 1 = 9

Як називаються ці компоненти?

 *Руханка

Змістовно-пошуковий етап

- Сьогодні ми будемо віднімати різні числа з 9 та 10. це потрібно робити в певній послідовності, щоб не допускати помилок. У цьому нам допоможе алгоритм.

1. Пошук оптимального способу рішення. Робота з алгоритмом.

Алгоритм

 

1) Пишу приклад: 9 - 6

2) Згадую склад зменшуваного: 9 – це 6 та 3

    9 = 6 + 3

3) Я знаю, якщо із суми відняти один з доданків, то отримаю другий: 9 – 6 + 3

2. Відпрацювання етапів алгоритму

10 – 6

10 = 6 + 4

10 – 6 = 4

9 – 7

9 = 7 + 2

9 – 7 + 2

 Контрольно-смисловий етап

Пальчикова гімнастика

1. Первинне осмислення отриманого досвіду. Відпрацювання серії прикладів з використання алгоритму.

9 – 5

9 = 5 + 4

9 – 5 = 4

10  – 8

10 = 8 + 2

10  – 8 = 2

2. Диференційована самостійна робота (вибір варіанта завдань здійснюється дітьми)

3 варіант

2 варіант

(з використанням алгоритму)

1 варіант

(самостійно)

10 – 7     10 = 7 + …

10 – 9     10 = 9 + …

9 – 8        9 = 8 + …

9 -4          9 = … + …

10 – 8     10 = … + …

     

10 – 9 + 4

9 – 6 + 5

10 – 6 + 2

9 – 7 + 3

3. Самооцінка

Адаптивно-перетворюючий етап

Гімнастика для очей

* Скласти задачу, використовуючи кратку умову, та розв’язати її:

1 день – 10 л молока

2 день - ?, на 4 л менше

 За 1 день кіт Матроскін надоїв 10 л молока, за другий – на 4 л менше. Скільки літрів молока дала корова за 2 день?

- Скільки л молока дала корова Мурка за 1 день?

- Відомо, скільки л молока вона дала за 2 день?

- Що означає «на 4 л менше»?

* Самостійно записати розв’язання задачі.

Системно-узагальнюючий етап

- Як відняти з чисел 9 або 10 будь-яке число?

- Поясніть, використовуючи алгоритм, наступні завдання:

10 – 7                          9 - 5

10 = 8 + 2                   9 = 5 + 4

10 – 8 = 2                    9 – 4 = 5

- На якому етапі алгоритму допущено помилку? Виправте помилку.

Контрольно-рефлексивний етап

Наприкінці уроку виконуються завдання з підручнику, щоб остаточно переконатися в тому, що з цією темою учні розібралися.

- Оберіть смайлик, який підтверджує, як ви зрозуміли матеріал урок.

 

Картинки по запросу "смайлики для рефлексіїї 1 класу"

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку