Тема уроку:
Додавання раціональних чисел (розв*язування вправ)
Мета:
-
Навчальна удосконалити вміння учнів додавати раціональні числа; формувати вміння учнів додавати раціональні числа, пізнавальну активність учнів, обчислювальні навички, увагу; Узагальнити відомості учнів про раціональні числа, закріпити вміння та навички учнів виконувати додавання додатніх та від’ємних чисел
-
Розвивати пам'ять, зосередженість, уважність, конструктивність та логічне мислення, навички арифметичних обчислень, вміння критично мислити, висловлювати свою думку; розвивати прагнення до самостійного, творчого підходу під час розв’язування нестандартних завдань.
-
Виховувати культуру математичного мовлення та письма, виховувати наполегливість і старанність у роботі, упевненість у власних силах.
Формувати групи компетенцій:
-
Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.
-
Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.
-
Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.
-
Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.
-
Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.
Завдання уроку: познайомити учнів з правилами додавати раціональни чисел, уміння застосовувати отримані знання на практиці
Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер;комп' ютерна презентація
Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.
Девіз уроку: міркуй логічно, відповідай чітко, записуй правильно і швидко.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Учитель. Давногрецький філософ і вчений Арістотель сказав:
Сподіваюся, що на цьому уроці нам в роботі допоможе вислів Арістотеля. Вам надається можливість застосувати свої знання.
Памяткою нашого уроку: будуть наступні вислови.
І тоді тебе чекатиме ...
Працюємо в звичайному режимі і дізнаємося що ж вас чекатиме в кінці уроку.
1. Вправа «Дай відповідь»
-
Які числа записують зі знаком «-»?
-
Цілі числа та дробові числа утворюють множину … чисел.
-
Числа зі знаком «+» називаються ...
-
Результат дії додавання.
-
МОДУЛЬ… числа показує, на якій відстані від початку відліку знаходиться дане число на координатній прямій.
-
На координатній прямій позначається буквою О.
-
Число, яке є ні додатнім і ні від’ємним.
-
Із двох раціональних чисел більшим є те число, для якого відповідна точка на координатній прямій розміщується … .
-
Числа, які використовуються при лічбі предметів.
-
Який напрямок вказує стрілка на координатній прямій?
-
Де на координатній прямій розміщені точки, які відповідають додатним числам; від’ємним числам?
-
Які числа називають протилежними? Наведіть приклади.
-
Чому дорівнює модуль додатного числа?
-
Чому дорівнює модуль від’ємного числа?
-
Чи існують числа, модуль яких дорівнює нулю?
-
Чи можна порівняти числа за допомогою координатної прямої?
-
Яке число більше: додатне чи від’ємне?
-
Яке із двох від’ємних чисел більше?
-
Як ми можемо додавати раціональні числа ?
2. Вправа «Усний рахунок»
3. Вправа «Правда чи ні»
4. Вправа «Заповни таблицю»
Вправа «Розшифруй»
Робота з підручником
Ми сьогодні з вами плідно попрацювали, міркували, рахували, були уважними. Тож давайте дізнаємося, що ж нас чекає коли ми з вами будемо дотримуватися всіх цих правил.
Виконайте завдання та вкажіть ключове слово
1. 3,7 + (- 7,3) =
а) 11 - М; б) – 3,6 – У; в) 3,3 – О.
2. - 19,6+ 4,5 =
а) – 24,1 - A; б) – 15,1 – С; в) 24,1 – I.
3. - 10,2 + 10,2 =
а) – 20,4 - H; б) 0 – П; в) 20,4 – Д.
4. – 9,3 – (- 17,5) =
а) – 8,2 - D; б) – 26,8 – Р; в) 8,2 – І.
5. – 5,2 + 10,4 =
а) 5,2 - Х; б) 15,6 – D; в) – 15,6 – E.
Ключове слово: «Успіх»
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити п._______
Розвязати №____________________________
VІІ. Підсумок уроку.
Яку мету ми поставили перед собою на початку уроку?
Чи досягли ми її?
Хто вийде з цього уроку з прибутком, ставить знак плюс на додатному напрямі координатної прямої, а хто зі збитком – мінуc на від’ємному. (координатна пряма на дошці).
Діти, бажаю, щоб всі ваші починання були лише додатніми, тобто прибутковими.