Урок "Площа прямокутника і квадрата"

Про матеріал

Розробка уроку вивчення нової теми "Площа прямокутника і квадрата".На уроці вводиться поняття площі, властивості площі , де зустрічаються " чарівні квадрати".

Перегляд файлу

Конспект  уроку з

використанням  ІКТ на тему :

 

 

 

« Площа прямокутника і квадрата»

 

 

Підготувала

вчитель математики

Миколаївського НВК

Івашків Марія Василівна

 

Тема: Прямокутник. Квадрат. Площа прямокутника і квадрата.

Мета: ввести поняття площі, площі прямокутника, квадрата, одиниці вимірювання площі. Навчити учнів застосовувати даний теоретичний матеріал до розв’язування задач. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати розуміння важливості математичних знань.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, комунікативні здібності під час роботи в колективі, індивідуально; здатність встановлювати причинно-наслідкові зв`язки;

Виховна: виховувати волю та наполегливість в учнів для досягнення кінцевих результатів, культуру мовлення в ході обговорення, кмітливість,  любов і повагу до математики.

Обладнання: лінійка, комп’ютер,  презентація

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент (2хв) - Вітаю всіх присутніх! Тема уроку: «Площа прямокутника і квадрата» (слайд 1). Метою нашого сьогоднішнього уроку є (слайд 2):  ввести поняття площі, площі прямокутника, квадрата, одиниці вимірювання площі. Навчити учнів застосовувати даний теоретичний матеріал до розв’язування задач. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати розуміння важливості математичних знань.

Щоб виконати все заплановане, ви повинні бути активними, бадьорими та уважними. До уроку я підібрала такий епіграф (слайд 3): 

         

«Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим.»

Паскаль

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання (3 хв)  Найперше, що ми робимо кожного уроку, це перевіряємо домашнє завдання. Що  було задано  на сьогодні?

 Перевірка домашнього завдання. (Слайд 4)

Мудрець сказав: «Дві людини, що обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Так давайте ж обміняємося з вами думками та станемо розумнішими.

Почнемо опитування (Слайд 5):

  1. Що означає піднести до степеня
  2. У виразі назвати основу степеня і показник степеня.
  3. завжди дорівнює …..
  4. завжди дорівнює …..

 

  1. Особливими є степені 2 і 3 їх називають ( квадратом і кубом ).

 

III. Вивчення нової теми .

А зараз ми перейдемо до вивчення нової теми. Подивіться на зображення на екрані.( слайд 6) Ви бачите книжку , зошит і пенал. Кожен предмет займає певну частину стола і ми можемо порівняти, який з них займає більше місця , а який менше. Ми порівнюємо предмети за їх площею.

Стіл дає уявлення про площину, вона безмежна , на ній можна розмістити всі фігури , які ми вивчали.(слайд 7)

Ви знаєте, що книжка , зошит мають форму прямокутника, але таку саму форму мають рама для картини, віконна рама. Прямокутник , прикладом якого є книжка це частина площини, а рама для картини це лінія.

Прямокутник разом із частиною площини, яку він обмежує , називається плоским прямокутником.

Прямокутник має вершини і сторони. (слайд 8)

 

 

А                                  В

 

 

 

 

 

С                                   D

 

 

 

Одиницею вимірювання  площі  вважають  площу квадрата , сторона якого дорівнює одиниці довжини. Такий квадрат називають одиничним. У таблиці зображено  одиниці довжини і відповідні їм одиниці площі.(слайд 9)

Запис  1 читають 1 квадратний сантиметр.

Визначити площу означає зясувати , скільки одиничних квадратів у ній уміщується.

Ви бачите прямокутник із сторонами 2 см і 3 см.( слайд 10) У ньому вміщується 6 одиничних квадратів. Це означає що площа прямокутника дорівнює 6 см квадратних. Коротко записують S=6 . S позначають площу. Зрозуміло що площа прямокутника залежить від довжин його сторін. Можемо записати формулу площі прямокутника.

S= ав

Чи можна за формулою площі прямокутника обчислити площу квадрата ? Так, бо квадрат це прямокутник у якого всі сторони рівні. Тому (слайд 11)

S =  аа =

 

Запам’ятайте: (слайд 12)

  1. Рівні фігури мають рівні площі.
  2. Площа фігури дорівнює сумі площ її частин.

 

 

Для вимірювання земельних ділянок використовують такі одиниці  площі як ар і гектар. Коротко їх позначають а і га.

(слайд13)

 

 

Встановимо зв'язок між одиницями вимірювання площі:

 

 

          *100                         *100                    *100                    *100

А                                                                       

 

        : 100              : 100                : 100               : 100

 

 

 

              *100                         *100

                           га                                   а

 

               : 100                          : 100

 

 

 

 

 

 

Діти подивіться, що ви тепер перед собою бачите? Яку фігуру?( слайд 14)

http://zw.ciit.zp.ua/zwimg/thumb/9/96/%D0%9A%D0%BE%D0%B4_%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%82.png/200px-%D0%9A%D0%BE%D0%B4_%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%82.png

http://zw.ciit.zp.ua/skins/common/images/magnify-clip.png

 

GR код

 


Так це квадрат, але він не звичайний. Чи знає хтось із вас, що означає це зображення? В ньому закодовано якась  інформація . А для того, щоб дізнатися яка інформація прихована за квадратом, можна скористатись спеціальною програмою яка має назву QR – код.

4. Історичні відомості

Не так давно в Україні почали попадатися дивні квадратики з дрібних кубиків і ліній - QR-коди. (в перекладі з англ.– швидкий відгук). В даний двомірний код закладається різна інформація, в тому числі літери, цифри, спецсимволи. В одному такому квадратику може міститись інформація про весь ваш клас, тому, що один зображений “квадратик” коду може містити 4296 цифр і букв, 7089 цифр, 1817 ієрогліфів.

Даний код можна розкодувати у такий вислів  (Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш. Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ступайте в воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх). Я хочу щоб ви запам’ятали ці вислови і вони стали девізом не тільки сьогоднішнього уроку, а подальшого навчання. Ви побачили, що квадрати існують не лише на сторінках підручника з математики. А де ви ще зустрічали квадрати або прямокутники? (відповіді дітей) Я хочу доповнити ваші знання і показати, що геометричні фігури існують там де ви навіть не могли собі уявити. Знайомтесь з квадратами, про які знає весь світ.

 

 

 

 Картина «Чорний квадрат» Малевича (слайд 15)

http://zw.ciit.zp.ua/zwimg/thumb/d/db/%D0%9A%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%82_%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B0.jpg/180px-%D0%9A%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%82_%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B0.jpg

http://zw.ciit.zp.ua/skins/common/images/magnify-clip.png

"Чорний квадрат


Білий фон, чорний квадрат. Що тут особливого чи складного? На перший погляд абсолютно нічого. Кожен може намалювати подібну картину, скажете ви. Але, як не дивно, картина Малевича «Чорний квадрат» стала загадкою, яка дійшла і збереглася до наших днів. І любителі мистецтва і скрупульозні дослідники, не перестають захоплюватися цим шедевром живопису.

 

(слайд 16)

 

 Гра судоку. Результат пошуку зображень за запитом "судоку"

Судоку — заснована на логіці японська головоломка з числами. В перекладі з японської мови «су» позначає слово «число», «доку» має безліч різних перекладів, але в цілому означає щось одне, одиничне, цілісне.

Рішення головоломки не вимагає математичних розрахунків, але потребує терпіння і здатності до логічного мислення. За деякими даними рішення головоломок Судоку поліпшує пам'ять, мислення, а також перешкоджає розвитку і навіть лікує захворювання, пов'язані з головним мозком 

Мета головоломки - необхідно заповнити вільні клітинки цифрами від 1 до 9 так, щоб в кожному рядку, в кожному стовпці і в кожному малому квадраті 3×3, кожна цифра зустрічалася лише один раз. Правильна головоломка має лише одне рішення.

IV.Розвязування вправ.

А зараз перейдемо до виконання вправ.

  718, 720, 723, 725.

 

 V. Підсумки уроку. (5 хв)

 

Зараз ми підведемо підсумки нашого уроку. На екрані написано початки речень, ви закінчуєте. (слайд 17)

Я знаю…

Я вмію…

Мене навчили…

Я можу…

 

VІ . Домашнє завдання.

 

§ 19 № 719; 721;724 ( Слайд 18)

 

 VIІ . Дякую за урок і підготовку до нього. Найактивніші учні сьогодні отримують оцінку.(слайд 19)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку