Урок "Відпочинок на природі"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку ро темі "Віпочинок на природі" для 3-го класу. Розроблено за підручником Основи здоров'я 3 клас. Автор О. В. Гнатюк.
Перегляд файлу

ВІДПОЧИНОК НА ПРИРОДІ

Мета: поглибити знання учнів про оздоровче значення відпочинку на природі; навчати обирати речі та одяг для прогулянки на природу; виховувати уважне ставлення до правил та розуміння необхідності їх виконання; розвивати вміння безпечного спілкування з природою; виховувати культуру поведінки дітей на відпочинку.

Обладнання: ілюстрації лісу, комах, тварин; підручник, олівці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

— Чому важливо дотримувати правил безпеки їзди на велосипеді?

— Які частини велосипеда необхідно перевірити перед поїздкою?

— Яким буває відпочинок?

— Який відпочинок найкращий?

— Яким є значення активного відпочинку для здоров’я людини?

— Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі?

— Чим приваблює людину ліс?

— У яку пору року вам найбільше подобається відпочивати в лісі?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.

Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з безпечними правилами відпочинку на природі.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадкою.

Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає.
(Ліс)

Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.

 

2. Технологія «Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?

- Які асоціації у вас виникають?

Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.

 

3. Бесіда про те, з ким можна йти до лісу

- Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?

 

Це небезпека загубитися у лісі, заблукати. Тому до лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими, з батьками, учителями. У лісі є свої закони, за якими живуть столітні дерева, комахи, звірі, птахи. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу.

4. Бесіда про правила поводження у разі зустрічі з дикими тваринами

- Назвати дикі тварини

 Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.

- А кого можна побачити у лісі?

- Комах.

- А яких? (Оса, бджола, кліщ, мурахи.)

- А також можна побачити комарів і павуків.

- Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповіді учнів.)

 

5. Робота за підручником (с. 111-114)

— Розгляньте фотографію на с. 111. Доведіть, що найкращий відпочинок — на природі.

— Про що потрібно подбати, збираючись на прогулянку на природу?

— Розгляньте фотографії на с. 112-113. Розкажіть, якими мають бути одяг і взуття?

 

6. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Прогулянка на природі з велосипедом чи без нього — найкращий відпочинок. У лісі, в горах, біля водойми можна насолоджуватися чистим повітрям і мальовничими пейзажами. Спів пташок, шурхотіння листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Усе це позитивно впливає на здоров’я.

Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі. Розкажіть:

• де це було;

• з ким ви відпочивали;

• що вам найбільше запам’яталося.

— Прочитайте вірш «Лісова пісенька».

ЛІСОВА ПІСЕНЬКА

Крізь ліси зелені, вікові діброви

дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.

Лащаться в долині квіти кольорові,

дятел на смереці стукотить: «Привіт!»

У розлогих кронах дім лаштують птиці,

велети-дерева нам кивають вслід,

і снують мурашки — лісу трудівниці,—

мама білка кличе діток на обід.

Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,

не злякаєм пташку, білку, оленя,

і мурах домівку чемно обійдемо,

та не потривожим сонне зайченя.

Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,

любить ліс привітний щебет дітлашні.

Є для друзів в нього ягоди й горішки,

а пташки дарують радісні пісні.

Леся Вознюк

— Об’єднайтесь у групи і намалюйте плакати «Ми — друзі природи». Запам’ятайте! Найкращий відпочинок — прогулянка на природі.

2. Важливо знати!

— Навесні й улітку в лісах та парках багато кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Але жоден кліщ не здатний проникнути крізь одяг з цупкої тканини. Тому не ходи по траві в шортах і намагайся закрити всі ділянки тіла. Після прогулянки зніми з себе одяг, ретельно витруси його і перед тим, як прийняти душ, оглянь своє тіло з усіх боків.

Якщо побачиш кліща, одразу скажи про це дорослим. Разом із ними слід звернутися до лікаря, щоб видалити кліща і перевірити, заразний він чи ні.

 

3. Правила першої допомоги після укусу комах та змій.

Перегляд відео. Про це нам розповість лікар .

 

4. Вивчення правил поведінки у лісі

Правила поведінки у лісі

• Вирушай на природу лише з дорослими!

• Бережи ліс! Не ламай дерев та кущів. Не руйнуй мурашників і пташиних гнізд.

• Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!

• Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях — багато лісів гине від пожеж, гинуть у вогні й дикі тварини.

• Не збирай грибів. Серед них багато отруйних.

• Ніколи не бери до рук незнайомі ягоди, тим більше, не куштуй їх — вони можуть бути отруйними.

5. Гра « Рюкзачок мандрівничка»

Зібрати рюкзачок для відпочинку на природі.

 

5. Розучування рухливих ігор на природі (с. 113-114)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?

— Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?

— Коли гадюка стає небезпечною?

— Де в лісі найбільше кліщів?

— Як уберегтися від кліщів?

— Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку