30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Урок "Відпочинок на природі"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку ро темі "Віпочинок на природі" для 3-го класу. Розроблено за підручником Основи здоров'я 3 клас. Автор О. В. Гнатюк.
Перегляд файлу

ВІДПОЧИНОК НА ПРИРОДІ

Мета: поглибити знання учнів про оздоровче значення відпочинку на природі; навчати обирати речі та одяг для прогулянки на природу; виховувати уважне ставлення до правил та розуміння необхідності їх виконання; розвивати вміння безпечного спілкування з природою; виховувати культуру поведінки дітей на відпочинку.

Обладнання: ілюстрації лісу, комах, тварин; підручник, олівці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

— Чому важливо дотримувати правил безпеки їзди на велосипеді?

— Які частини велосипеда необхідно перевірити перед поїздкою?

— Яким буває відпочинок?

— Який відпочинок найкращий?

— Яким є значення активного відпочинку для здоров’я людини?

— Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі?

— Чим приваблює людину ліс?

— У яку пору року вам найбільше подобається відпочивати в лісі?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.

Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з безпечними правилами відпочинку на природі.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадкою.

Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає.
(Ліс)

Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.

 

2. Технологія «Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?

- Які асоціації у вас виникають?

Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.

 

3. Бесіда про те, з ким можна йти до лісу

- Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?

 

Це небезпека загубитися у лісі, заблукати. Тому до лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими, з батьками, учителями. У лісі є свої закони, за якими живуть столітні дерева, комахи, звірі, птахи. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу.

4. Бесіда про правила поводження у разі зустрічі з дикими тваринами

- Назвати дикі тварини

 Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.

- А кого можна побачити у лісі?

- Комах.

- А яких? (Оса, бджола, кліщ, мурахи.)

- А також можна побачити комарів і павуків.

- Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповіді учнів.)

 

5. Робота за підручником (с. 111-114)

— Розгляньте фотографію на с. 111. Доведіть, що найкращий відпочинок — на природі.

— Про що потрібно подбати, збираючись на прогулянку на природу?

— Розгляньте фотографії на с. 112-113. Розкажіть, якими мають бути одяг і взуття?

 

6. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Прогулянка на природі з велосипедом чи без нього — найкращий відпочинок. У лісі, в горах, біля водойми можна насолоджуватися чистим повітрям і мальовничими пейзажами. Спів пташок, шурхотіння листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Усе це позитивно впливає на здоров’я.

Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі. Розкажіть:

• де це було;

• з ким ви відпочивали;

• що вам найбільше запам’яталося.

— Прочитайте вірш «Лісова пісенька».

ЛІСОВА ПІСЕНЬКА

Крізь ліси зелені, вікові діброви

дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.

Лащаться в долині квіти кольорові,

дятел на смереці стукотить: «Привіт!»

У розлогих кронах дім лаштують птиці,

велети-дерева нам кивають вслід,

і снують мурашки — лісу трудівниці,—

мама білка кличе діток на обід.

Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,

не злякаєм пташку, білку, оленя,

і мурах домівку чемно обійдемо,

та не потривожим сонне зайченя.

Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,

любить ліс привітний щебет дітлашні.

Є для друзів в нього ягоди й горішки,

а пташки дарують радісні пісні.

Леся Вознюк

— Об’єднайтесь у групи і намалюйте плакати «Ми — друзі природи». Запам’ятайте! Найкращий відпочинок — прогулянка на природі.

2. Важливо знати!

— Навесні й улітку в лісах та парках багато кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Але жоден кліщ не здатний проникнути крізь одяг з цупкої тканини. Тому не ходи по траві в шортах і намагайся закрити всі ділянки тіла. Після прогулянки зніми з себе одяг, ретельно витруси його і перед тим, як прийняти душ, оглянь своє тіло з усіх боків.

Якщо побачиш кліща, одразу скажи про це дорослим. Разом із ними слід звернутися до лікаря, щоб видалити кліща і перевірити, заразний він чи ні.

 

3. Правила першої допомоги після укусу комах та змій.

Перегляд відео. Про це нам розповість лікар .

 

4. Вивчення правил поведінки у лісі

Правила поведінки у лісі

• Вирушай на природу лише з дорослими!

• Бережи ліс! Не ламай дерев та кущів. Не руйнуй мурашників і пташиних гнізд.

• Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!

• Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях — багато лісів гине від пожеж, гинуть у вогні й дикі тварини.

• Не збирай грибів. Серед них багато отруйних.

• Ніколи не бери до рук незнайомі ягоди, тим більше, не куштуй їх — вони можуть бути отруйними.

5. Гра « Рюкзачок мандрівничка»

Зібрати рюкзачок для відпочинку на природі.

 

5. Розучування рухливих ігор на природі (с. 113-114)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?

— Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?

— Коли гадюка стає небезпечною?

— Де в лісі найбільше кліщів?

— Як уберегтися від кліщів?

— Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.

 

docx
Додано
23 березня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку