Урок "Відсоткові розрахунки"

Про матеріал

Під час проведення уроку повторюються й узагальнюються знання учнів, які вони отримали раніше, при вівченні теми «Відсотки». Даний урок підвищує пізнавальний інтерес учнів до математики через демонстрацію учням зв'язку досліджуваного матеріалу з повсякденним життям. На уроці учні працюють в групах, а також змагаються між собою, застосовуэться взаємоперевірка. При рефлексії використовується презентація. Урок несе в собі інформацію про те як знання математики може допомогти зберегти життя людині.

Перегляд файлу

Тема уроку: Відсоткові розрахунки.6 клас. Учитель: Романюк Н.Б. КЗШ № 59

Мета уроку: формувати навички розв'язування задач на відсотки;

                      створювати математичні моделі реальних ситуацій і

                      застосовувати їх до розв'язування прикладних задач;

                      ознайомити учнів з правилами виживання в НС;

                       розвивати математичну мову, пам'ять;

                       виховувати організованість, дисциплінованість,

                       чіткість і впевненість у діях

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітна дошка, картки,  комп'ютер, презентація.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Повідомляється тема уроку.

Згадаємо що таке відсоток, як знайти відсоток від числа, число за значенням відсотків, процентне співвідношення чисел?

А зараз у нас математична розминка. На магнітній дошці картки

 

НА ЗВОРОТІ

  1. 0,02  - Скільки це відсотків?

C:\Users\User\Desktop\г12.jpg

 

 

НА ЗВОРОТІ

2) 15 % - Десятковим дробом це

C:\Users\User\Desktop\г14.jpg

 

 

НА ЗВОРОТІ

3) 20 % від числа 200 ?

C:\Users\User\Desktop\г8.jpg

 

 

НА ЗВОРОТІ

4) 0,003 - Скільки це відсотків?

C:\Users\User\Desktop\г5.jpg

 

Перша, друга і третя картки продемонстрували нам різні надзвичайні ситуації .  Яка державна служба допомагає нам впоратися з такими ситуаціями? А зараз ми бачимо з вами телефон служби порятунку.

 

НА ЗВОРОТІ

5) 50%числа =500, все число?

 

Який сигнал повідомляє нам про початок уроку? А тепер увага! Який сигнал прозвучить зараз? (ЗВУЧИТЬ СИГНАЛ: УВАГА ВСІМ!) Коли подається такий сигнал? Що таке надзвичайна ситуація?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами вивчили, що таке відсотки, як знайти відсоток від числа, число за значенням відсотків, процентне співвідношення чисел, але як же відсотки допомагають людям впоратися з надзвичайними ситуаціями? Давайте розберемося зараз на уроці.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в групах. Розділимося на три команди: перша команда "Рятувальники", друга - "Швидка допомога", третя - "Рятувальний круг". Кожна команда вирішить завдання і за правильне рішення отримає 3 бали.

Задача 1.

При аваріях на хімічно-небезпечних об'єктах для захисту органів дихання використовують ватно-марлеві пов'язки або вироби з тканини, змочені в 2,5 % розчині харчової соди для нейтралізації хлору. Скільки грамів соди міститься в 250 г води?

250·2,5/100=6,25 г (1 ч. л.)

Задача 2.

Для того щоб нейтралізувати аміак використовується 2 % розчин лимонної кислоти. Скільки грамів води треба додати до 5 г лимонної кислоти?

100/2=250 г

Задача 3.

Швидкість вітру під час шторму 75 км/год. Швидкість автомобіля 60 км/ч. Скільки відсотків становить швидкість вітру по відношенню до швидкості автомобіля?

(75/60) ·100  =125 %

А зараз наша творча група підготувала для вас кросворд по 2 запитання кожній команді..

(кожна команда за правильну відповідь отримує 2 бали).

 

 

 

с

п

о

к

і

й

 

 

 

 

 

в

а

т

н

о

-

м

а

р

л

е

в

а

 

в

о

г

н

е

г

а

с

н

и

к

 

 

 

р

а

д

і

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д

о

к

у

м

е

н

т

и

 

 

 

 

 

 

 

е

в

а

к

у

а

ц

і

я

 

 

 

 

 

 

 

1. Що треба дотримуватися під час надзвичайної ситуації?

2. Маска, що захищає нас від отруйних газів.

3. Засіб при пожежі.

4. Що необхідно включити, почувши сигнал УВАГУ ВСІМ?

5. Що потрібно взяти з собою перед тим як покинути будинок при надзвичайній ситуації?

6. Організоване вивезення населення у заздалегідь підготовлені безпечні місця.

 

Яке слово вийшло у виділеному стовпчику? Як ви думаєте чому ? Так, тому що паніка -  головний ворог в будь-якій ситуації. Паніки не буде коли ви знаєте як себе вести в тому чи іншому випадку. Саме для цього ми тренуємося і саме для цього ми сьогодні розв'язували ці задачі на уроці. А зараз ми перевіримо як ви вмієте розв'язувати завдання на відсотки.

Математичний диктант( 4 бали).

 

І варіант

ІІ варіант

Знайти 6 % від кореня рівняння

( 2х+3)/4=3/2

Корінь рівняння дорівнює 20 % від числа. Знайти число.

5/(3х-4)=10/3

 

Взаємоперевірка

 

V. Рефлексія.(після підведення підсумків використовується презентація). Кожен учень отримує картку нагадування. Д. З,

 

 

 

 

 

 

 

Картка нагадування.

 

https://lh4.googleusercontent.com/proxy/cmYqpPcwwiKtxVPvdrWC6c4v-5ElKM6nckz--2xvkGdCA9kGY9myLg4_KG04fgVudYzYlRLeZYC4i1Xy5SGJGLgrJxE5FvQH7qAc=s0-d

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Малікіна Лідія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткаченко Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бобошко Олена Іванівна
    Дуже цікавий урок. Дякую. Саме він допоможе підвищити пізнавальний інтерес учнів до математики через демонстрацію учням зв'язку досліджуваного матеріалу з повсякденним життям.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
3863
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку