Під час проведення уроку повторюються й узагальнюються знання учнів, які вони отримали раніше, при вівченні теми «Відсотки». Даний урок підвищує пізнавальний інтерес учнів до математики через демонстрацію учням зв'язку досліджуваного матеріалу з повсякденним життям. На уроці учні працюють в групах, а також змагаються між собою, застосовуэться взаємоперевірка. При рефлексії використовується презентація. Урок несе в собі інформацію про те як знання математики може допомогти зберегти життя людині.
Тема уроку: Відсоткові розрахунки.6 клас. Учитель: Романюк Н.Б. КЗШ № 59
Мета уроку: формувати навички розв'язування задач на відсотки;
створювати математичні моделі реальних ситуацій і
застосовувати їх до розв'язування прикладних задач;
ознайомити учнів з правилами виживання в НС;
розвивати математичну мову, пам'ять;
виховувати організованість, дисциплінованість,
чіткість і впевненість у діях
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітна дошка, картки, комп'ютер, презентація.
Хід уроку.
Повідомляється тема уроку.
Згадаємо що таке відсоток, як знайти відсоток від числа, число за значенням відсотків, процентне співвідношення чисел?
А зараз у нас математична розминка. На магнітній дошці картки
|
НА ЗВОРОТІ |
|
|
|
НА ЗВОРОТІ |
2) 15 % - Десятковим дробом це… |
|
|
НА ЗВОРОТІ |
3) 20 % від числа 200 ? |
|
|
НА ЗВОРОТІ |
|
4) 0,003 - Скільки це відсотків? |
|
|
Перша, друга і третя картки продемонстрували нам різні надзвичайні ситуації . Яка державна служба допомагає нам впоратися з такими ситуаціями? А зараз ми бачимо з вами телефон служби порятунку.
|
НА ЗВОРОТІ |
5) 50%числа =500, все число? |
|
Який сигнал повідомляє нам про початок уроку? А тепер увага! Який сигнал прозвучить зараз? (ЗВУЧИТЬ СИГНАЛ: УВАГА ВСІМ!) Коли подається такий сигнал? Що таке надзвичайна ситуація?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми з вами вивчили, що таке відсотки, як знайти відсоток від числа, число за значенням відсотків, процентне співвідношення чисел, але як же відсотки допомагають людям впоратися з надзвичайними ситуаціями? Давайте розберемося зараз на уроці.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в групах. Розділимося на три команди: перша команда "Рятувальники", друга - "Швидка допомога", третя - "Рятувальний круг". Кожна команда вирішить завдання і за правильне рішення отримає 3 бали.
Задача 1.
При аваріях на хімічно-небезпечних об'єктах для захисту органів дихання використовують ватно-марлеві пов'язки або вироби з тканини, змочені в 2,5 % розчині харчової соди для нейтралізації хлору. Скільки грамів соди міститься в 250 г води?
250·2,5/100=6,25 г (1 ч. л.)
Задача 2.
Для того щоб нейтралізувати аміак використовується 2 % розчин лимонної кислоти. Скільки грамів води треба додати до 5 г лимонної кислоти?
5·100/2=250 г
Задача 3.
Швидкість вітру під час шторму 75 км/год. Швидкість автомобіля 60 км/ч. Скільки відсотків становить швидкість вітру по відношенню до швидкості автомобіля?
(75/60) ·100 =125 %
А зараз наша творча група підготувала для вас кросворд по 2 запитання кожній команді..
(кожна команда за правильну відповідь отримує 2 бали).
|
|
с |
п |
о |
к |
і |
й |
|
|
|
||||||
|
|
в |
а |
т |
н |
о |
- |
м |
а |
р |
л |
е |
в |
а |
|
|
в |
о |
г |
н |
е |
г |
а |
с |
н |
и |
к |
|
|
|
|||
р |
а |
д |
і |
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
о |
к |
у |
м |
е |
н |
т |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
в |
а |
к |
у |
а |
ц |
і |
я |
|
|
|
|
|
|
|
1. Що треба дотримуватися під час надзвичайної ситуації?
2. Маска, що захищає нас від отруйних газів.
3. Засіб при пожежі.
4. Що необхідно включити, почувши сигнал УВАГУ ВСІМ?
5. Що потрібно взяти з собою перед тим як покинути будинок при надзвичайній ситуації?
6. Організоване вивезення населення у заздалегідь підготовлені безпечні місця.
Яке слово вийшло у виділеному стовпчику? Як ви думаєте чому ? Так, тому що паніка - головний ворог в будь-якій ситуації. Паніки не буде коли ви знаєте як себе вести в тому чи іншому випадку. Саме для цього ми тренуємося і саме для цього ми сьогодні розв'язували ці задачі на уроці. А зараз ми перевіримо як ви вмієте розв'язувати завдання на відсотки.
Математичний диктант( 4 бали).
І варіант |
ІІ варіант |
Знайти 6 % від кореня рівняння ( 2х+3)/4=3/2 |
Корінь рівняння дорівнює 20 % від числа. Знайти число. 5/(3х-4)=10/3 |
Взаємоперевірка
V. Рефлексія.(після підведення підсумків використовується презентація). Кожен учень отримує картку нагадування. Д. З,
Картка нагадування.