Урок "Виготовлення деталей декоративного вінка. Кріплення деталей до основи вінка.

Про матеріал
Клас: 8 Об’єкт проектної діяльності: Декоративний вінок Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації. Тема уроку: Виготовлення деталей виробу. Кріплення деталей до основи вінка.
Перегляд файлу

Урок №3  Клас 8  Дата 11.12.2020

Об’єкт  проектної діяльності: Декоративний вінок

Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів

Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації.

Тема уроку:  Виготовлення деталей виробу.  Кріплення деталей до основи вінка.

Практична робота: Виготовлення деталей виробу та кріплення їх до основи вінка.

 Мета: 

Навчальна: сформувати і вдосконалити знання і вміння про виготовлення деталей виробу;  про кріплення деталей до основи вінка; про правила безпечної праці під час виготовлення виробу.

Розвивальна: викликати цікавість до творчості; розвивати вміння планувати послідовність дій під час роботи, бажання створювати красиві прикраси власноруч, творчу уяву, фантазію; моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт.

Виховна: прищеплювати інтерес до культури своєї Батьківщини; розвивати образне мислення; пробуджувати в учнів віру в свої творчі здібності; формувати в учнів працьовитість, охайність, старанність, терпіння.

Об’єкти праці: Декоративний вінок

Очікуванні   результати: учні знають етапи проектування, правила техніки безпеки під час роботи, дотримуються  послідовності  етапів  проектної діяльності, виготовляють деталі вінка; кріплять деталі до основи.

Формування ключових компетентностей :

  •              спілкування державною мовою: обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу,  висловлювання власних думок;
  •              основні компетентності  у природничих науках і технологіях: економне використання матеріалів;
  •              уміння вчитися впродовж життя: виготовлення виробу.
  •              ініціативність  і підприємливість: фантазування  виготовлення виробу;
  •              соціальна та громадянська компетентності: праця в групах та самостійна робота над виробом.

Дидактичні засоби:

  • натуральні об’єкти: різдвяний вінок.
  • навчально-технологічна документація: інструкційні картки: «Виготовлення банта»
  • кабінет трудового навчання;
  • обладнання: коробочка;
  • інструменти, прилади, пристрої: ножиці, секатор, голки, клей пістолет
  • матеріали: гілки лози, верби, берези, нитки швейні, стрічки, горіхи, жолуді, шишки,  висушені дольки мандаринів, новорічна гірлянда, гілочки ялинки декоративної, тощо.

Методи навчання: розповідь, ілюстрація, бесіда, пояснення, демонстрація, інструктаж, практична робота.

Між предметні зв’язки:  історія, креслення.

Тип заняття: комбінований

План уроку

І. Організаційна частина – 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 2 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 1 хв.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу – 8 хв.

VІ. Практична робота – 29 хв.

VIІ. Підведення підсумків уроку – 3 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;

Перевірка присутності учнів за рапортом  чергового;

Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

 Давайте   пригадаємо, що ми вивчили на минулому уроці

Бесіда

  1. Над якою темою проєкту ми працюємо? (Декоративний віночок)
  2. З яких матеріалів можна зробити основу для вінка?(лоза, верба, береза, картон )
  3. Які інструменти потрібні для виготовлення різдвяного вінка? (ножиці, клей пістолет)
  4. Якими матеріалами можна оздобити різдвяний вінок? (стрічками, іграшками, сухофруктами,  дзвіночками, бантиками, солодощами тощо).
  5. Основа віночка зроблена у формі кола. Що означає коло? (означає вічне існування Бога та вічну Надію).
  6. Що означають шишки, фрукти та горіхи у віночку? (народження та відродження)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Наближаються новорічні та різдвяні свята. Кожен з нас готується до цих свят по різному. Хтось йде до магазину за іграшками та прикрасами, а хтось виготовляє їх власними руками. Адже завжди найціннішим є той виріб, який зроблений своїми руками. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього вам потрібні певні знання, вміння і звичайно ж бажання.

 

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

Тема: Виготовлення деталей виробу.  Кріплення деталей до основи вінка.

Завдання:

знати: матеріали та інструменти, які потрібні для виготовлення деталей вінка.

уміти: виготовляти деталі виробу та прикріплювати деталі до основи.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь

Різдвяний вінок – чудова прикраса для новорічного інтер'єру та водночас оберіг для всієї родини.

Деталі для різдвяного віночка можна купити, назбирати  у природі, а також можна зробити власноруч.

 

Бесіда

  • Як ви думаєте, які деталі можна зробити власноруч? (думки учнів)

 

Розповідь

Деталі, які можна зробити власноруч:

  • Великий бант
  • Маленькі бантики
  • Маленькі подарунки
  • Фігурки із фомірану
  • Іграшки із фетру
  • Кульки з ниток
  • Вирізати з фанери написи

 

Всі деталі виробу фіксуються за допомогою клею пістолету.

 

Бесіда

  • А чи знаєте ви як в якій послідовності потрібно приклеювати деталі? (думки учнів)

 

Розповідь

Правила приклеювання деталей:

  1. Спочатку потрібно на столі розмістити композицію з деталей, за ескізом, який ви малювали.
  2. Приклеювати спочатку потрібно великі деталі, а потім маленькі.

 

VІ. Практична робота.

6.1. Вступний інструктаж

1.     Повідомляю тему та мету практичної роботи:

Тема: Виготовлення деталей виробу та кріплення їх до основи вінка.

Мета: Навчитися виготовляти деталі виробу, а також кріпити деталі до основи з дотриманням всіх правил техніки безпеки.

2. Ознайомлюю з об’єктами праці: Різдвяний вінок.

3. Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.

  Ваше основне завдання оздобити основу різдвяного вінка.

Під час виготовлення виробу ви будете використовувати ножиці або секатори,клей пістолет давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з ними.

 

Техніка безпеки при роботі з ножицями та секатором:

  1. На робочому місці класти  ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
  2. Не тримати ножиці вістрями догори.
  3. Не різати на ходу.
  4. Під час різання не вставати  з місця.
  5. Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.
  6. Використовувати гострі ножиці чи секатори.

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

  1.   Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі.
  2.   Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити.
  3.   Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу.
  4.   Ні в якому разі не можна торкатися руками до металевого носика термопистолета;
  5.   Довге волосся максимально прибираються, прикраси знімаються.

 

4. Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 29 хв.

Поточний інструктаж

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; інструктування учнів з використання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

6.2. Заключний інструктаж

  1. Підведення підсумків роботи.

Роздаю листок самоцінювання. Діти виставляють собі оцінки, які вчитель коригує.

  1. Виношу на колективний розгляд найкращий звіт про виконану роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення.

 

VIІ. Підведення підсумків уроку.

7.1. Бесіда

  1. Що нового ви дізналися на уроці?
  2. Що було найскладніше у виготовленні  основи?
  3. Що було найлегше у виготовленні?
  4. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті?
  5. Де і за яких умов це може бути?

7.2. Заключна частина:

• виставлення оцінок за роботу на уроці;

• домашнє завдання: підготувати презентацію свого виробу.

 

1

 

doc
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку