Урок №3 Клас 8 Дата 11.12.2020
Об’єкт проектної діяльності: Декоративний вінок
Основна технологія: Технологія виготовлення штучних квітів
Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації.
Тема уроку: Виготовлення деталей виробу. Кріплення деталей до основи вінка.
Практична робота: Виготовлення деталей виробу та кріплення їх до основи вінка.
Мета:
Навчальна: сформувати і вдосконалити знання і вміння про виготовлення деталей виробу; про кріплення деталей до основи вінка; про правила безпечної праці під час виготовлення виробу.
Розвивальна: викликати цікавість до творчості; розвивати вміння планувати послідовність дій під час роботи, бажання створювати красиві прикраси власноруч, творчу уяву, фантазію; моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт.
Виховна: прищеплювати інтерес до культури своєї Батьківщини; розвивати образне мислення; пробуджувати в учнів віру в свої творчі здібності; формувати в учнів працьовитість, охайність, старанність, терпіння.
Об’єкти праці: Декоративний вінок
Очікуванні результати: учні знають етапи проектування, правила техніки безпеки під час роботи, дотримуються послідовності етапів проектної діяльності, виготовляють деталі вінка; кріплять деталі до основи.
Формування ключових компетентностей :
Дидактичні засоби:
Методи навчання: розповідь, ілюстрація, бесіда, пояснення, демонстрація, інструктаж, практична робота.
Між предметні зв’язки: історія, креслення.
Тип заняття: комбінований
План уроку
І. Організаційна частина – 1 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 2 хв.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 1 хв.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.
V. Вивчення нового матеріалу – 8 хв.
VІ. Практична робота – 29 хв.
VIІ. Підведення підсумків уроку – 3 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;
Перевірка присутності учнів за рапортом чергового;
Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Давайте пригадаємо, що ми вивчили на минулому уроці
Бесіда
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Наближаються новорічні та різдвяні свята. Кожен з нас готується до цих свят по різному. Хтось йде до магазину за іграшками та прикрасами, а хтось виготовляє їх власними руками. Адже завжди найціннішим є той виріб, який зроблений своїми руками. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього вам потрібні певні знання, вміння і звичайно ж бажання.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:
Тема: Виготовлення деталей виробу. Кріплення деталей до основи вінка.
Завдання:
знати: матеріали та інструменти, які потрібні для виготовлення деталей вінка.
уміти: виготовляти деталі виробу та прикріплювати деталі до основи.
V. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь
Різдвяний вінок – чудова прикраса для новорічного інтер'єру та водночас оберіг для всієї родини.
Деталі для різдвяного віночка можна купити, назбирати у природі, а також можна зробити власноруч.
Бесіда
Розповідь
Деталі, які можна зробити власноруч:
Всі деталі виробу фіксуються за допомогою клею пістолету.
Бесіда
Розповідь
Правила приклеювання деталей:
VІ. Практична робота.
6.1. Вступний інструктаж
1. Повідомляю тему та мету практичної роботи:
Тема: Виготовлення деталей виробу та кріплення їх до основи вінка.
Мета: Навчитися виготовляти деталі виробу, а також кріпити деталі до основи з дотриманням всіх правил техніки безпеки.
2. Ознайомлюю з об’єктами праці: Різдвяний вінок.
3. Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.
Ваше основне завдання оздобити основу різдвяного вінка.
Під час виготовлення виробу ви будете використовувати ножиці або секатори,клей пістолет давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з ними.
Техніка безпеки при роботі з ножицями та секатором:
Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:
4. Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 29 хв.
Поточний інструктаж
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; інструктування учнів з використання окремих операцій і завдання в цілому;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;
6.2. Заключний інструктаж
Роздаю листок самоцінювання. Діти виставляють собі оцінки, які вчитель коригує.
VIІ. Підведення підсумків уроку.
7.1. Бесіда
7.2. Заключна частина:
• виставлення оцінок за роботу на уроці;
• домашнє завдання: підготувати презентацію свого виробу.
1