Урок "Виготовлення книжки "Смачний світ хліба"

Про матеріал
Матеріал буде корисний для проведення уроків з предмету "Я досліджую світ". А також для проведення навчальних проєктів.
Перегляд файлу

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "рамки для тексту"

Тема. Виготовлення книжок «Смачний світ хліба».

Вирізання та згинання паперу.

 

Мета.

  • Продовжувати ознайомлювати учнів з різними видами хліба;
  • Удосконалювати навички роботи з папером;
  • Навчити дітей виготовляти книжечки;
  • Розвивати фантазію, творчу уяву, акуратність, наполегливість.;
  • Виховувати бережне ставлення до хліба та естетичний смак.

 

Обладнання: кольоровий папір, білий папір, картон, ножиці, клей, завдання в конвертах, ілюстрації хліба, кольорові олівці, дирокол, ручка, стрічка.

 

Хід уроку

І. Підготовка робочих місць.

Діти готують аркуші кольорового паперу, фломастери, клей, ножиці, картинки із зображенням хлібобулочних виробів.

 

ІІ. Організація учнів до уроку.

– Сьогодні діти у нас незвичайний урок. Відгадайте загадки.

Загадка 1: 

Сама мовчить, а дітей розуму вчить. (Книга)

          

            Загадка 2: 

            Він і чорний, він і білий,

            і завжди він загорілий.

            Як до столу ми йдемо,

            то без нього не їмо.                                   (Хліб)

 

ІІ. Розповідь про хліб       

 

Діти, подивіться як гарно в нас прикрашений сьогодні стіл. Що ви бачите на столі?

Так, це пахучий, рум’яний хліб. Ми зустрічаємося з хлібом щодня. Без хліба не обходиться ні буденний, ні святковий стіл. Саме тому наш народ склав багато прислів’їв, приказок про хліб. А чи знаєте ви ці прислів’я?:

«Хліб усьому голова», «Нема хліба – нема обіду», «Радій хлібу не в полі, а в стодолі», «Землі кланяйся низько – до хліба будеш близько».

З давніх часів батьки навчали своїх дітей традицій – берегти хліб. Хліб був не лише їжею, а й окрасою свят і обрядів. Хто знає звичаї, які пов’язані з хлібом? (Відповіді дітей). Хлібом зустрічають гостей, на Великдень випікають круглі калачі -паски, з хлібом на вишитім рушникові йшли навесні оглядати поле, сіяти, жати. Випікали й балабушки, що їх годилося давати худобі та класти у засіки із зерном, щоб накликати кращий урожай, у день повернення птахів із теплих країв, випікали «жайворонків»  давали їх дітям, що виходили на околицю села закликати весну, вітати їх прихід. Обрядовим є хліб в новорічні свята та на Різдво. Обов’язково печуть пироги, їх подають колядникам, щедрівникам, засівальникам.

 

IV. Повідомлення теми уроку

  • Ми з вами  будете виготовляти книжечки,  пов’язані із темою хліба.
  • Які бувають книжки? (відповіді дітей)

 

V. Розгляд зразка виробу 

https://media.istockphoto.com/illustrations/baking-shop-emblem-bread-logo-for-bakery-shop-branding-label-bakery-illustration-id875201800?k=6&m=875201800&s=612x612&w=0&h=I94VNh5zMiBqY4-izDyYQiR2tSpf0i77ORqt2TgFlH8=http://grig3.org/coloring-upload/2016/06/02/bread-outline-template.png

VI. Технологія виготовлення виробу

1. Розповідь

Учні поділені на 3 групи, кожна з груп повинна виготовити по  1 книжечці, де буде зображено різні картинки.

2. Гра «Шифрувальник»

Кожна група дітей отримує конверт у якому є зашифроване слово. Вам потрібно закреслити букву «еф» і отримаєте слово. Кожна група повинна виготовити листівку, яка повинна відповідати даній темі.

  • 1 група ХФЛФІФБФ – ХЛІБ
  • 2 група ПФАФСФКФАФ – ПАСКА
  • 3 група КФОФРФОФВФАФЙФ – КОРОВАЙ
  • 4 група ХЛІБОФБФУФЛОФЧФНФІ ВИФРОФБФИ – ХЛІБОБУЛОЧНІ ВИРОБИ

3. Інструктаж з правил техніки безпеки при роботі з колючими і ріжучими інструментами

  1. Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
  2. На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
  3. Не тримай ножиці вістрями догори.
  4. Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
  5. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
  6. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

 

4. Послідовність роботи

 

  1.     Взяти картон білого кольору, розподілити шаблон буханця хліба. Вирізати декілька зразків.

http://grig3.org/coloring-upload/2016/06/02/bread-outline-template.png

2) Зробіть відповідні отвори для стрічки дироколом і наклейте колоски.https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-426-7.jpg

3) Приклейте картинки із зображенням хлібних виробів.

Хліб Львівський заварний HoReCa від ТМ «Рудь»Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "картинки хлібобулочних виробів"

4) Можна розмалювати сторінки  книжечки.

VІІ. Практична робота

 

VІІІ. Підсумок уроку

1. Демонстрація книжок.

 

http://grig3.org/coloring-upload/2016/06/02/bread-outline-template.pnghttp://grig3.org/coloring-upload/2016/06/02/bread-outline-template.png

2. Аналіз виконаних робіт

3. Відповіді на запитання:

  • Сподобався вам сьогоднішній урок?
  • Що нового ви дізналися?
  • Що символізує наша книжечка?

На цьому наш урок закінчено. Дякую за роботу. Ви всі старалися і плідно працювали. Молодці!

«Хліб, як сонце», - каже мати,

«Хліб, як сонце», - каже тато,

«Хліб, як сонце», - кажуть люди.

Хліб, як сонце, - завжди буде.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку