. Урок "Виготовлення об’ємних шумових музичних інструментів"

Про матеріал
Основне завдання уроку - сформувати проектно-технологічні компетентності - здатність учнів застосовувати знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності та виготовити шумові музичні інструменти для шкільного оркестру.
Перегляд файлу

Олешківська спеціальна школа Херсонської обласної ради

 

 

Технологія ручної обробки матеріалів.

                                  

Тема уроку:

"Виготовлення об’ємних шумових музичних інструментів

 

   C:\Users\sergy\Desktop\музика\e26dbdd9ee20ee7775bdc83d3ff0d679.jpg

 

 

                                                                             вчитель

                                                       трудового  навчання

                                                                Федоренко С.М.

 

 

 

 

 

                                                          2019

 

 

Тема: Технологія ручної обробки матеріалів.                                    Клас:  7

Тема уроку: Виготовлення об’ємних шумових музичних інструментів.

Мета :

Навчальна – сформувати проектно-технологічні компетентності — здатність учнів застосовувати знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності

Розвиваюча – розвивати у школярів спеціальні здібності і технічне мислення, вміння аналізувати.

Виховна – виховувати в учнів культуру праці та бережливе ставлення до технічного обладнання; удосконалювати трудове виховання школярів

Профорієнтаційна – формувати в учнів стійкі професійні інтереси та продовжити ознайомлення учнів із професією столяра;

Дидактичні засоби: стенд " Інструмент для ручної обробки деревини ”

Обладнання, інструменти та матеріали: ручний столярний  інструмент,  зразки, ілюстрації виробів, вироби, виготовлені на уроках, ноутбук, фоно- та відеоматеріали, підручники, матеріали для проектування та створення шумових  музичних інструментів

Об’єкт роботи: шумові музичні інструменти

Міжпредметні зв’язки: математика, українська мова, музичне мистецтво

Хід і зміст уроку:

1.  Організаційний момент (2-3 хв.)

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів та майстерні до уроку.

Учні, одяг яких не відповідає правилам безпеки, до роботи не допускаються.

 

2.  Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (5-7 хв.)

Всі ви знаєте, що з раннього дитинства нас оточує таємничий і чарівний світ звуків. Але не тільки звуки оточують людину, ще є шум..

* Так що ж таке шум? (відповіді учнів).

-  Шум - це хаотична сукупність різних за силою і частотою звуків, що заважають сприйняттю корисних сигналів . Під шумом розуміють усі неприємні та небажані звуки. 

*  А що відноситься до шумовим звуків? (відповіді учнів)

-  До шумовим звуків відносяться тріск, гуркіт, скрип, шелест і т. д., а шумові оркестрові інструменти - це пристрої для отримання шумів, які створюють певний ритмічний і тембровий колорит.

* Як  ви думаєте, які інструменти можна віднести до шумових оркестрових?

- До шумовим оркестрових інструментів належать ударні інструменти з невизначеною висотою звуку: барабани, гонг, тарілки, бубон, трикутник, кастаньєти і т. д.

       Деякі шумові музичні інструменти можна зробити своїми руками. Саме вони викликають особливий інтерес до музики та бажання музикувати.  Самим улюбленим видом дитячого оркестру є оркестр з саморобних музичних інструментів. Використання саморобних інструментів допомагає розвивати винахідливість, асоціативність і варіативність мислення, сприяють збагаченню музичного слуху.

       Завжди можна знайти під рукою жерстяні та пластикові банки з сухим рисом, гречкою, ложки, кришки від каструль, всілякі тріскачки, гребінці, дитячі брязкальця,зв'язки ключів,мішечки  з горіхами, дерев'яні кубики, брусочки, котушки від ниток. Також природні матеріали: жолуді, каштани, горіхи, шишки і багато іншого.

        На столі знаходяться різні шумові інструменти. Візьміть,будь ласка, собі по одному інструменту, уважно розгляньте  і спробуйте описати з чого він зроблений і як його можна використовувати.                                            

3.  Мотивація  пізнавальної діяльності учнів) (2-3 хв.)

 

      Звертаю увагу, що отримані на уроці знання та уміння знадобляться учням у різноманітних життєвих випадках.

      На цьому уроці ми продовжимо з вами оволодівати уміннями працювати з ручним столярним інструментом . Завдяки цьому ви зможете виготовляти вироби та виконувати ті роботи, які завжди є необхідною умовою успішного ведення домашнього господарства .

 

4.  Повідомлення  теоретичного (або нового) матеріалу (7-15 хв.)

 

      Ще з первісних часів музичні інструменти були постійними супутниками повсякденного життя народу. Колись у музиці й музичних інструментах вбачали роль оберегів. Люди вірили, що музика захищає від нечистої сили, зурочення, хвороб.

      В кожному селі був свій чаклун, що знав певні обрядові пісні й спеціальні магічні награвання, які виконували, поєднуючи з комплексом відповідних ритуальних дій. Вважалося, що так можна забезпечити здоров’я дитині, плодючість худобі, родючість землі тощо.

      Музичні інструменти здавна також були засобом зв’язку і передачі інформації. Вони допомагали зорієнтуватися на місцевості в негоду, умовними сигналами сповіщали про наближення ворога, повінь або пожежу.

      В українській народній музиці велику роль відіграють ударні та шумові інструменти, виникнення яких сягає своїм корінням у сиву давнину. Різноманітні брязкальця, пустотілі раковини, калатальця — все це використовувалося для подачі сигналів, а пізніше — для ритмічної організації музики. Цю ж функцію виконували часто і такі речі побутового вжитку, як деркач, било, калатало, що були невід'ємними супутниками сторожів.

       В народній музиці, що супроводжувала ігри, весілля, календарні, релігійні свята та обряди, широко використовувалися такі предмети побутового вжитку, як ложки, рубель з качалкою. Можна зустріти народні кастаньєти, зроблені з двох дерев'яних спарених ложок. На них музикант відбиває різноманітні ритмічні малюнки, імітує цокіт кінських копит.

 

       Перкусія (англ. percussion — удар) — загальна назва ударних інструментів, які не входять до складу класичної ударної установки: бонго, бубон, гуїро, дарбука,  дзвіночки, кабаца, камесо, ковбели, конго, кастаньєти, маракаси,    пандейра , табла, тамбурин, трикутник , тріскачка, чокало, шейкери  та багато інших етнічних ударних інструментів.

 

        На цьому та наступному заняттях ми з вами будемо виготовляти шумові музичні інструменти для дитячого оркестру.

 

Демонструю слайди, зразки виробів, натуральні об’єкти.

Пояснюю правила  та послідовність виготовлення об'єкта.

 

                                          Бліц-опитування:

-   Яким способом виготовлений виріб?                                                                                                              -   Які додаткові елементи  будуть застосовані?                                                                                                                -   Чи будуть  ускладнення під час роботи?                                                                                                           -   Які додаткові матеріали і інструменти можуть  знадобитися?                                                                                                                         -   Скільки часу потрібно для виготовлення виробу?                                                                                -   Якою може бути орієнтовна ціна?                                                                                                                      -   Що далі відбудеться з виробом, яка роль йому відведена?

 

 

5.  Вступний інструктаж (до 10 хв.)

-  Пояснюю, що учні будуть виготовляти під час практичної роботи (музичні інструменти):

  * об'єкт №1- барабанні палички;

  * об'єкт №2- маракаси;

  * об'єкт №3- шейкер;

  * об'єкт №4- кастаньєти;

 

-  У процесі виготовлення виробів учні повинні досягти… (вказати розміри і вимоги до якості виробу);

-  Особисто показую прийоми виконання, інструктую про порядок виготовлення виробу;

-  По ходу роботи демонструю зразки.

-  Звертаю увагу на дотримання учнями правил безпечної праці.

 

6.  Самостійна робота учнів

Забезпечує безперервну роботу учнів, слідкую за станом устаткування, проводжу поточне індивідуальне або групове інструктування.

Форми організації праці учнів для виконання практичної роботи:

  1. Індивідуальна – 1 учень (учні виконують практичну роботу індивідуально).
  2. Парна -2 учня (розподілити на пари, призначити відповідальних).
  3. Ланкова – 3-5 учнів (розподілити на ланки, призначити відповідальних).

                                     Поточний інструктаж:

  •    Перевірити, чи всі учні приступили до роботи (при необхідності, окремим учням проводиться повторний інструктаж);
  •    Звернути  увагу на правильність організації робочого місця учнями;
  •    Контроль  правильність виконання трудових прийомів та операцій, дотримання норм часу (нормування праці);
  •    Звертаю  увагу на вихідну робочу позицію, перевіряю правильність рухових дій;
  •    Перевіряю дотримання учнями правил безпечної праці;
  •    Перевіряю обсяг виконаної роботи та її якість (дотримання розмірів).

 

7.  Заключний інструктаж (5-7 хв.)

  •    Приймаю в учнів виконану роботу;
  •    Звертаю увагу на якість виконаних об’єктів праці;
  •    Демонструю учням найкращі вироби, а потім представляю вироби з дефектами, пояснюю причини їх виникнення і способи усунення.

 

8.   Рефлексія. Вправа "Незакінчене речення".

-        Сьогодні на  уроці я дізнався про …                                                                                                               -        Я познайомився з …                                                                                                                                                     -       Тепер я можу …                                                                                                                                                              -       Найбільше мені запам’яталося на уроці …                                                                                                                

9.  Підведення підсумків уроку (2-3 хв.)

-       Повідомляю і пояснюю отримані учнями оцінки за урок;

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку