Урок Виготовлення панно "Смайлики"

Про матеріал
Розробка уроку виготовлення панно (аплікації) "Смайлики" щодо вивчення технології обробки текстильних матеріалів ручним способом з використанням "тамбурного" шва, шва "вперед голкою", "назад голкою". Подано інструкційна карта (світлини щодо виготовлення).
Перегляд файлу

 

                                             РОЗРОБКА  УРОКУ

                                                     5 КЛАС

                       Об’єкт проєктно-технологічної діяльності:

                                            «СМАЙЛИКИ»

                                                 («Emojis»)

                                              Блок (8 годин)

 

      Технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів

          («тамбурний» шов, шви «вперед голкою», «назад голкою»)

Тема. Виготовлення Панно «Смайлики»

Мета:

*формування предметних компетентностей:

*проєктно-технологічної: забезпечення наступності засвоєння знань  й закріплення  практичних вмінь здобувачів освіти щодо вибору та втілення ідей, виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення; 

ознайомити з технологічними процесами виготовлення виробів з текстилю;

формувати вміння застосовувати знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності методом фантазування;

*формування ключових компетентностей:

*уміння вчитися: формувати вміння розуміти, аналізувати прочитаний матеріал та ескізне відтворення, висловлювати свою думку, розвивати здатність логічного обґрунтування стосовно об’єкту проєктно-технологічної діяльності;

*загальнокультурної: залучати до творчості та розвивати здатність здобувачів освіти творчої уяви та розширення можливостей самовираження, формувати особисті смаки щодо мистецьких вподобань;

*комунікативної: розвивати навички товариської співпраці в команді;

*спілкування рідною мовою: розвиток умінь обговорювати послідовність поетапної роботи (проєкту) виконання виробу;

*математична компетентність: розвиток уміння раціонально (майже безвідходно) здійснювати розмічення деталей виробу за допомогою математичних розрахунків;

*компетентність у цифрових технологіях: розвиток умінь використовувати цифрові технології щодо пошуку інформації про вироби-аналоги.

*здоров’язбережувальної: формувати звичку дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей, а саме: дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці, організації робочого місця та усвідомлення необхідності саме такої навчально-пізнавальної та проєктної діяльності.

 

 

Очікувані результати:

*знаннєві: здобувачі освіти добирають необхідний матеріал та інструменти стосовно запланованого виробу з текстилю; розуміють та використовують метод фантазування; розуміє необхідність дотримання правил безпечної праці;

 *діяльнісні: здобувачі освіти дотримуються послідовності виконання проєктної діяльності (допомога – інструкційні картки); застосовують метод фантазування при виготовленні об’єкту проєктно-технологічної діяльності; виконують малюнок виробу; добирають інструменти та матеріали; визначають необхідну кількість матеріалу для майбутнього виготовлення вибраного виробу;

*ціннісні: роблять висновки щодо необхідності економного використання конструкційних матеріалів; усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці.

Обладнання, матеріали та наочність: готові вироби й ілюстрації виробів з текстилю; інформаційні картки щодо виготовлення аплікацій.

 

Основні поняття: аплікація, панно, основа, деталі, декоративно-ужиткове мистецтво.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

                                                     ХІД  УРОКУ

 

                                         ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1.Організаційний момент

 

*Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку, наявність робочого одягу.

 

2.Актуалізація опорних знань.

*Гра «Мікрофон»

Запропонувати присутнім відповісти на запитання.

-Де ви бачили картини, панно, аплікації?

-З чого (називають матеріали) можна виготовляти картини, панно, аплікації ?

-Що несуть в собі картини, панно, аплікації щодо інтер’єрного

використання ? (відповідь - естетичну насолоду)

 

3.Вивчення нового матеріалу (з його подальшим закріпленням).

 

                                         ОСНОВНА ЧАСТИНА

               ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ПОНЯТЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

 

-Ознайомлення з поняттям «панно», «аплікація», «декоративно-ужиткове мистецтво».  

*Гра «Інформаційний ланцюжок»

Здобувачі освіти діляться інформацією, яка висвітлена на картках щодо цієї теми.

 

                                                      Картка №1

 

                       

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 00-29-38-669.jpg

 

 

                                                    Картка №2

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 00-51-24-961.jpg

 

 

 

                                                   Картка №3

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-22-29-785.jpg

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-22-44-674.jpg

 

                                                   Картка №4

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-23-10-839.jpg

 

 

 

 

                                                 Картка №5

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-23-51-641.jpg

 

 

 

                                                     Картка №6

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-26-42-142.jpg

 

 

 

 

 

 

                                                       Картка №7

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-25-12-328.jpg

 

                                              Картка №8

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-25-34-981.jpg

 

 

                                                    Картка №9

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-24-23-868.jpg

 

 

 

                                                  Картка №10

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-26-14-905.jpg

 

 

 

 

                                                   Картка №11

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-26-57-892.jpg

 

 

 

                                                     Картка №12  

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-27-46-891.jpg

 

 

 

                                                     Картка №13

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-25-56-063.jpg

 

 

 

                                                   Картка №14

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-27-57-233.jpg

 

 

 

 

                                                     Картка №15

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-28-06-024.jpg

 

 

 

 

                                                     Картка №16

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-28-44-196.jpg

 

 

 

           Практична діяльність здобувачів освіти

 

-Повторення техніки безпеки щодо використання голок, шпильок, ножиць

 

C:\Users\User\Desktop\Голки, шпильки.jpg

-Розповідь вчителя стосовно приладів, які застосовуються при підготовці  тканини для використання в процесі виготовлення аплікацій

 

 

C:\Users\User\Desktop\Гугл 22.5кл Аплікація\bandicam 2022-10-29 10-29-36-236.jpg

 

                              Виготовлення Панно

                                                 («Emojis»)

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 00-26-41-609.jpg

  

 

                       Кінцевий результат виготовлення виробу

 

 

                   C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 00-38-26-892.jpg

 

 

                              Необхідні матеріали й інструмент

 

                                              Інструкційна карта

 

 

                      

                   Послідовність дій

               Ілюстрація

1.Дібрати необхідні інструменти та матеріали

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 00-38-26-892.jpg

 

2.Взяти аркуш паперу (А5 – 21*15 см). Від крайчиків відступити 1,5 см – 2 см. Лінійкою з’єднаим чотири крапки відміряних відступів. За допомогою циркуля нанести два кружечки так, щоб один перекривав інший. Домалювати очі, носик, ротик, бантик, окуляри, серця.

 

3. На тканину (розмір 21*15 см) основи (білий колір) положіть копір стороною де є напилення (матовою до себе), зверху копіра аркуш із малюнком. Користуючись простим олівцем або ручкою (легко надавлюючи по контуру) перебийте його (на основі залишиться контур малюнку).

 

 

4. Змінюючи тканину за необхідним кольором перебиваємо окремі деталі (очі, носик, ротик, бантик, окуляри, серця)

 

5.За допомогою ножиць вирізати перебиті різного кольору деталі

  

 

6. Отримана кількість вирізаних деталей

 

7. Швом «уперед голкою» приметати вирізані деталі (основа лиця дівчинки) (Додаток №1)

 

 

 

8. Швом «уперед голкою» приметати вирізані деталі (основа лиця хлопчика – зверніть увагу, що воно перекриває попереднє лице)

  

 

9. Швом «уперед голкою» приметати вирізані деталі (бантик)

  

 

10. Швом «уперед голкою» приметати вирізані (основа лиця хлопчика – зверніть увагу, що

  

 

11. Швом «уперед голкою» приметати вирізані деталі (серця)

 

 

12. Вигляд приметаних деталей на основі полотна

 

13.Взявши «клаптик-чернетку» потренуйтесь прошивати «тамбурний шов» (Додаток №3)

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 11-36-46-337.jpg

 

14.Приметані деталі по крайчику прошити «тамбурним швом»

 

15.Ротик, носик, вії прошити швом «назад голкою» (Додаток №2)

 

 

16. За допомогою ножиць, голки витягнути нитки, якими приметували деталі

 

17.Перевернути полотно основи на виворітну сторону й пройтися праскою

 

18.На виворітну сторону полотна покласти картон приблизно (17,5 * 11,5 см в залежності від відступу крайчиків полотна основи) й зафіксувати розігрітим клеєм

 

19.Помістити готове панно в рамку

 

        

4. Закріплення нових знань і умінь

Вправа «Знайка»

За поданою таблицею дати правильну відповідь (вибрати правильний варіант)

 

№ з/п

Інформаційні запитання

 

                      Перелік відповідей

1

Аплікація з лат. applicano перекладається, як -

-«прикладання», «приєднання»;

-«вирізання»;

-«наклеювання»

_

2

Аплікація виникла понад……………тисячі років тому.

-понад 2000 років тому;

-понад 3000 років тому;

-понад 1000 років тому

3

Основа це -

-матеріал на який накладають аплікацію;

-матеріал з якого роблять аплікацію;

-матеріал з якого вирізають аплікацію

4

Які бувають види аплікації за змістом …

-предметна, сюжетна, декоративна;

-з ниток, паперу, тканин;

-з природного та штучного матеріалів

5

Які бувають аплікації за колірними ознаками …

-силуетна (монохромна), кольорова (поліхромна);

-відтінкова, тонева;

-червона, зелена, помаранчева і т. п.

6

Які бувають аплікації за формою …

-геометрична, не геометрична;

-як коло, як квадрат;

-як трикутник, як прямокутник

7

Які бувають аплікації за способом виготовлення деталей …..

-різана, звана;

-на токарному станку;

-штампування

8

Які бувають аплікації за кількістю деталей ……

-ціла (силуетна), роздроблена на частини, мозаїка;

-дрібнозерниста, пошматована;

-5-ти, 10-тим і т. п. деталей

9

Які бувають аплікації за способом кріплення …

-одношарова, багатошарова;

-клеєм ПВА, силікатним, клей-пістолетом;

-дротом, металевим прутом, цвяхами

10

Яку необхідно зробити обробку тканини з якої будете виготовляти аплікацію …

-волого-теплова обробка;

-головне, щоб була випрана тканина;

-головне, щоб була випрасувана тканина

 

 

 

5.Підсумки уроків. Рефлексія

 

Прийом «Закінч речення»:

 

-Я виготовляла ……..

-На цих заняттях (занятті) мені вдалося ……..

-Після заняття (занять) я замислилася над ……..

 

6.Домашнє завдання

Провести маркетингові дослідження (зібрану інформацію дослідити, проаналізувати).

 

 

 

 

 

                                                      Додаток №1

 

                          Схема прошивання шва «вперед голкою»

 

                                 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Додаток №2

 

                          Схема прошивання шва «назад голкою»

 

 

    

 

 

 

 

 

                                                 Додаток №3

 

        

 

 

 

 

 

 

                                                 Додаток №4

 

                                   Зразки аплікацій (конкурсні роботи)

             виготовлених здобувачами освіти студії «МЕРЕЖКА»

                                      Керівник: Браніцька С. В.

 

       

 

 

      

 

 

 

 

 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Базаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Макара Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
3298
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку