Тема. Весняні квіти з гофрованого паперу.
Мета. Розширити знання учнів про весняні квіти; удосконалювати вміння та навички роботи з папером, підбирати папір за кольором і розміром. Розвивати художній смак, творчі здібності, спостережливість, фантазію. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: гофрований папір, дерев’яні палочки, ножиці, клей, ілюстрації, схема.
Хід заняття
І. Організація учнів до заняття (1хв).
У вас на партах повинно бути 3 шматка рожевого та оранжевого паперу і смужки голубого, а також паличка дерев’яна, клей і ножиці.
ІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв).
- Діти, а для того, щоб ви дізналися, що ми будемо виготовляти сьогодні на занятті я вам пропоную відгадати загадки. Уважно їх послухайте.
1) Я найперша розквітаю,
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка?
Бо мене не стане влітку? (Пролісок)
2) Я перший розквітаю серед гаю,
І білий наче сніг, я колір маю
Хто я? Відгадайте?
Ви мене не ображайте,
Не зривайте, не топчіть
Бо я довго хочу жить. (Підсніжник)
3) Невеликі пелюстки мають темні смужки,
Наче золотий пісок, в квітах жовтий є пилок,
А в землі сидить сітчаста
Цибулиночка куляста. (Крокуси)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (10 хв).
1. Повідомлення теми і мети заняття.
Отже, сьогодні на занятті ми з вами будемо виготовляти весняні квіти з гофрованого паперу.
2. Вступна бесіда.
Весна – гарна пора року. Люблять її діти і дорослі за веселу пісеньку струмочків, за дзвінкий спів птахів, за ніжні проліски, за м’який килим з шовкової травиці, за ласкаве сонячне проміння, за повітря, напоєне запахом молодого листя. Головним елементом приходу весни є квіти, а саме перші квіти. Одними із перших на весні зацвітають підсніжники, проліски, крокуси. Інші квіти схожі між собою за формою та будовою.
3. Розбір будови зразка.
- Діти, тому сьогодні на занятті ми будемо виготовляти з паперу крокуси. Вони бувають різного кольору: голубого, фіолетового, жовтого, білого.
- Роботу потрібно розпочати із виготовлення серединки квітки, для цього потрібно взяти маленький прямокутний аркуш паперу, накрутити його на дерев’яну утворивши трубку, потім надрізати зверху і розпушити. Далі будемо виготовляти пелюстки цієї квіточки. Для цього потрібно взяти прямокутний шматок паперу, перегнути його навпіл по довжині і утворити дві рівні частинки, потім на лінії згину перекрутити і зігнути утворивши пелюстку. Так само виготовляються інші 2 пелюстки. Після того, як всі пелюстки виготовимо потрібно до дерев’яної палички прикріпити серединку, потім навкруги прикріпити пелюстки ниткою. У кінці обмотати папером голубого кольору до самого кінця і приклеїти клеєм, а також приклеїти до стебла листочки продовгуватої форми. І все! Квітка готова!
4. Закріплення послідовності виробу.
- Діти, давайте повторимо послідовність нашої роботи.
5. Настанови до самостійної роботи.
1. Працюючи з ножицями слід класти їх з лівої сторони кільцями до себе.
2. Передавати ножиці слід кільцями до іншої людини і гострими кільцями до себе.
3. Клей слід закривати, якщо ви ним не користуєтесь
4.Рівномірно намащувати клей на папір.
5. Своє робоче місце тримати в охайному вигляді.
IV. Практична робота (12хв).
V. Аналіз та виставка робіт (3 хв).
- Діти, закінчили роботу. Вийдіть до дошки 1 ряд, 2, 3.
- Діти, яка робота вам сподобалась найбільше?
- А чим саме вона вам сподобалась?
VI. Підсумок заняття (1 хв).
VII. Прибирання робочих місць (1 хв).
(Діти прибирають робочі місць)
- На цьому наше заняття закінчено. До побачення!