Урок ""Віхи життя та творчості Пауля Целана. "Фуга смерті"-один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця."

Про матеріал
Мета уроку: 1.Мовленнєва компетентність: учні зможуть аналізувати та висловлювати свої думки про основні метафори, образи та теми вірша "Фуга смерті", користуючись літературно-художнім мовленням.
Перегляд файлу

Розробка уроку

 

"Віхи життя та творчості Пауля Целана. "Фуга смерті"-один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця."

 Мета уроку:

  1. Мовленнєва компетентність: учні зможуть аналізувати та висловлювати свої думки про основні метафори, образи та теми вірша "Фуга смерті", користуючись літературно-художнім мовленням.
  2. Культурна компетентність: учні розумітимуть важливість вивчення творчості Пауля Целана як складової культурного наслідування, що впливає на світосприйняття та цінності.
  3. Критичне мислення: учні навчаться аналізувати та порівнювати різні інтерпретації вірша, розвиваючи критичне та аналітичне мислення.
  4. Самовираження: учні матимуть можливість виразити свої власні думки та інтерпретації через обговорення та творчі завдання, сприяючи самореалізації та розвитку власного мистецького потенціалу.

   Тип уроку: урок засвоєння нових знань (особистісно орієнтований урок з використанням ІКТ).

  Методи і форми навчальної діяльності: аналіз тексту, групова робота, дискусія, творчі завдання, інтерактивне вивчення.


Інструментарій: ноутбук, онлайн-інструменти для аналізу тексту, електронна книга, стаття, відеоматеріали, зображення та інтерактивні додатки, портрет Пауля Целана

 

Хід уроку

І. Організаційний момент: Вітаю всіх учнів зустрічати новий урок. Сьогодні ми візьмемо під лупу твір Пауля Целана і спробуємо розкрити його таємниці разом. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.  Прослухайте  пісню «І буде весна»

https://www.youtube.com/watch?v=RMO0xQdnfBI

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку: "Феноменом», «останнім яскравим спалахом» австрійської літератури імперії Габсбурґів, чаклуном поезії другої половини ХХ ст., «творцем абсолютного вірша» й «винахідником мови оніміння», «сліпучою кометою Галлея» й «поетом III тисячоліття» дослідники та літературні критики називали автора, якого світу подарувала Україна,— Пауля Целана. Про його творчість поговорімо сьогодні.

Словникова робота:

Словник-глосарій для теми "Фуга смерті" Пауля Целана:

  1. Фуга: музична форма, яка характеризується строгим розвитком теми або мотиву через їхнє почергове введення різними голосами та їхнє поступове нарощування у складності.
  2. Смерть: основна тема вірша, що розглядається через метафору фуги, яка символізує безперервний процес життя та смерті.
  3. Метафора: літературний засіб, який використовується для передачі глибокого смислу, порівняння реальних об'єктів чи явищ з абстрактними поняттями.
  4. Мотиви: повторювані теми або образи, що відтворюються у вірші та розкривають його основну ідею.
  5. Символіка: використання символів для передачі певних ідей або концепцій у вірші, які можуть мати різні тлумачення.
  6. Лірика: Вид поезії, який відображає почуття, емоції та особистий досвід автора.
  7. Ритм: організація звукових елементів у вірші, яка створює його музичність та виразність.
  8. Структура: порядок розташування та взаємозв'язок рядків і строф у вірші, що впливає на його смислове сприйняття.

VІ. Засвоєння учнями нових знань.

1.Основні факти життя і творчого шляху П. Целана:

Переглянтьте відеоматеріал

https://www.youtube.com/watch?v=YjEii_AdZGE

2. Словникова робота, запис до зошитів.

Голокост – масове винищення євреїв фашистами. ( Голокост - (гр. спалений цілком) загибель значної частини єврейського населення Європи (понад 6 млн.) протягом 1933 - 1945 р.р.).

 3. Історія написання поезії "Фуга смерті: "

Фуга смерті (Todesfuge) — один із найвідоміших віршів Пауля Целана, що став емблемою трагічної долі людства під час Голокосту. Історія написання цього вірша пов'язана з жахливими подіями, які відбувалися в той час. Вірш "Фуга смерті" був написаний у 1944 році, коли Целан перебував у трудовому таборі, де він працював під примусом під нацистським режимом. У той час Целан сам переживав жахливі події Голокосту, бачив знищення єврейського народу та інших груп людей. Ці враження і події відображаються у вірші через метафори та образи. "Фуга смерті" використовує музичну форму фуги як метафору для опису страшних подій та трагедії людства. Символіка вірша, така як чорні коси, зуби, дерево та інші образи, відтворює страх, біль та смерть. Написання "Фуги смерті" було важливим етапом у творчому житті Целана, оскільки цей вірш став символом його ставлення до насильства, знущань та трагедії під час Голокосту. Вірш був опублікований після війни і отримав величезний відгук у літературному світі. Його унікальна мова та глибокий сенс зробили його одним із найвидатніших творів у світовій літературі про Голокост. Таким чином, історія написання "Фуги смерті" пов'язана з трагічними подіями в житті самого Пауля Целана та його ставленням до трагедії Голокосту.
4. А зараз давайте послухаємо цей вірш (перегляд відеоролика).

Вірш «Фуга смерті» Пауля Целана (Відеоролик, читання вірша  В. Василенком)

https://www.youtube.com/watch?v=okIcslNQgoA

 

V. Підведення підсумків уроку

Так, “Фуга смерті” Пауля Целана нагадує: немає суто національного горя – є загальнолюдський біль. Тому необхідні гуманізм, толерантність, повага до кожного народу, адже саме нетерпимість породжує зло, смерть, терор, і навіть високий рівень культури не рятує від насильства.

VІ.Домашнє завдання:

1. Порівняйте "Фугу смерті" з іншими літературними творами про Голокост або трагедію в цілому. Які спільні теми та мотиви можна виділити?

    2.Вивчіть, який вплив мав вірш "Фуга смерті" на світову літературу та його роль у вивченні історії Голокосту.

docx
Додано
18 квітня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку