Урок "Виконання стрижки бороди та вусів"

Про матеріал
Дана методична розробка презентує урок виробничого навчання з професії «Перукар (перукар - модельєр)» за темою «Виконання стрижки бороди та вусів», який побудовано за класичною структурою, але містить сучасні дидактичні матеріали, а також має форму проведення - майстер-клас.
Перегляд файлу

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПЕРТАМЕНТ НАУКИ І ОСВІТИ

СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  «ШОСТКИНСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

    з професії   «Перукар(перукар-модельєр)»

 

«Виконання стрижки бороди та вусів»

 

 

 

 

 

Розробила 

майстер виробничого навчання

Романовська Людмила  Володимирівна

 

 

 

                                                            2023

 

 

ЗМІСТ

 

 

АНОТАЦІЯ

3

ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕМИ УРОКУ

4

ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКУ

5

СПИСОК  ВИКОРИСТАНИХ  ДЖЕРЕЛ

10

ДОДАТКИ

11

 


 

АНОТАЦІЯ

 

Сьогодні можна говорити, що в українській педагогіці адаптовано, теоретично обґрунтовано і залучено до практики педагогів закладів професійної освіти широкий спектр інтерактивних методик і практик: ситуативне моделювання, інтерактивний тренінг, навчальні дискусії, ділові та рольові ігри тощо. Серед методичного інструментарію вагоме місце займають діалог, полілог, інтерактивна лекція, дискусія, майстер-клас та інше.

Дана методична розробка презентує урок виробничого навчання з професії «Перукар (перукар - модельєр)» за темою «Виконання стрижки бороди та вусів», який побудовано за класичною структурою, але містить сучасні дидактичні матеріали, а також має форму проведення - майстер-клас. Майстер-клас – це інтерактивна форма проведення сучасного уроку, яка базується суто на практичних діях, у процесі яких відбувається передача педагогом власного досвіду та професійної майстерності, демонстрація ним творчого розв’язання певного навчального завдання конкретного або проблемного характеру. Готуючись до майстер-класу, педагогу слід звернути увагу на те, що на даному занятті головним є не стільки повідомлення нової навчальної інформації, скільки презентація продуктивних способів (прийомів, методик, засобів) професійної діяльності. Автор роботи намагався на прикладі даного уроку виробничого навчання показати процес формування в учнів професійних знань, умінь і навичок на основі самостійної і усвідомленої активності, інтегрований і системний підхід у навчанні професії на основі ефективної реалізації міжпредметних зв'язків, диференційний і індивідуальний підхід до учнів у процесі навчання, цікаве та доступне викладання і закріплення нової навчальної інформації, забезпечення оптимальної кількості структурних елементів уроку в залежності від їх змісту і ролі у досягненні основної дидактичної мети.

Накопичений сьогодні вітчизняний та зарубіжний педагогічний досвід переконливо свідчить, що інтерактивні освітні технології сприяють інтенсифікації та оптимізації освітнього процесу у закладах професійної освіти. Вони дозволяють здобувачам професійної освіти розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих завдань тощо

 

 

 

 

 

                                             

ХАРАКТЕРИСТИКА ТЕМИ УРОКУ

 

Місце уроку в системі уроків з теми робочої освітньої програми (складено на основі СП(ПТ)О 5141.S.96.02 – 2017 «Перукар (перукар-модельєр)», затвердженого наказом МОН України від 27.12.2017 р. № 1691)

  • Професія: Перукар (перукар -модельєр).
  • Професійна кваліфікація: перукар 2-го класу.
  • Навчальний модуль: ПЕР-2.2 Виконання базових модельних стрижок.
  • Компетентність: ПЕР-2.2.2 Виконання базових модельних сучасних чоловічих стрижок
  • Предмет професійно-практичної  підготовки: «Виробниче навчання»
  • Тема уроку: «Виконання стрижки бороди та вусів».

 

Найменування теми програми, кількість годин

Кількість годин на урок

Найменування теми уроку

Кваліфікація: Перукар 2-го класу (виробниче навчання –72 години)

Модуль ПЕР-2.2 Виконання базових модельних стрижок

ПЕР-2.2.1 Виконання базових

модельних сучасних жіночих стрижок

( 36 год)

 

 

 

ПЕР 2.2.2  Виконання базових

модельних сучасних

чоловічих стрижок

(36 год)

 

6

Виконання базової модельної сучасної

чоловічої стрижки «угорка».

 

6

Виконання базової модельної сучасної

чоловічої стрижки «їжак».

 

6

Виконання базової модельної сучасної

чоловічої стрижки «бобрик»

 

6

Виконання базової модельної сучасної

чоловічої стрижки «площадка каре»

 

6

Виконання базової модельної чоловічої стрижки

«вояж».

 

6

Виконання стрижки бороди та вусів

 

 

 

 

 

ПЛАН УРОКУ

«Виконання стрижки бороди та вусів»

 

Професія

Перукар (перукар-модельєр).

Кваліфікація

Перукар 2-го класу

Предмет

Виробниче навчання

Модуль

ПЕР-П.2.2 Виконання базових модельних стрижок

ПЕР-2.2.2. Виконання базових модельних сучасних чоловічих стрижок

Тема уроку

Виконання стрижки бороди та вусів

Час виконання

6 академічних годин

Тип уроку

Урок формування навичок та складних умінь

Форма проведення уроку

Майстер-клас

Форми організації навчальної діяльності

Фронтальна, групова, індивідуальна

Мета уроку

Навчальна: навчити учнів практичних навичок послідовного виконання стрижки бороди та вусів, голити небезпечною бритвою; правильному використанню інструменту та приладдя.

Розвивальна: розвивати раціональне мислення та творчість, вміння та навички самовдосконалення в обраній професії.

Виховна: прищеплювати учням правильного розуміння естетики, дотримання правил етикету, поведінки в салоні з колегами та клієнтами.

Методи та прийоми навчання

  • Словесні: бесіда, пояснення
  • Наочні: інструкційно-технологічної картки «Виконання стрижки бороди та вусів»
  • Практичні: репродуктивний – виконання трудових прийомів і операцій згідно вимог інструкційно-технологічної картки
  • Інтерактивні: опитування, тестування

Комплексно-методичне забезпечення уроку

Навчально-плануюча документація майстра виробничого навчання: робоча програма з предмета «Виробниче навчання», перелік навчально-виробничих робіт, план уроку, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, журнал обліку виробничого навчання, інструкція з ОП при роботі в перукарні з ріжучим інструментом.

Дидактичні матеріали: підручник, інструкційно-технологічні картки, опорний конспект теоретичного матеріалу за темою уроку, питання для бесіди.

Обладнання: робоче місце перукаря, мийка, перукарська білизна (одноразові комірці, пеньюар, рушники, серветки), засоби для миття волосся та гоління бороди, щітка для розчісування волосся, гребінець, прямі ножиці, небезпечна бритва,фен

Міжпредметні зв’язки

Перукарська справа, матеріалознавство, основи санітарії і гігієни, охорона праці, спецмалювання.

Очікувані результати

Учні знають:

  • підготовчі, заключні роботи та санітарні норми при виконанні операцій
  • основні правила виконання підготовчих та заключних робіт;
  •  правила нанесення косметичних засобів;
  • правила тримання гребінця та ножиць;
  • підбір косметичних засобів для виконання операцій;
  • послідовність виконання стрижки бороди та вусів; дефекти та способи усунення, які можуть виникнути під час стрижки.

 

 

 

 

Учні вміють:

  • правильно організовувати та використовувати робоче місце майстра
  • виконувати стрижку бороди та вусів, гоління  в правильній послідовності.

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина (5 хв.)

  1. Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Зовнішній вигляд учнів повинен відповідати вимогам охорони праці.
  2. Перевірка наявності учнів на уроці (за журналом).
  3. Перевірка готовності робочих місць учнів відповідно до вимог з охорони праці.

 

ІІ. Вступний інструктаж (40 хв.).

  1. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів: перевірка знань, умінь і навичок за матеріалами уроків, взаємопов’язаних з темою уроку і необхідних для його проведення:
  • а) Опишіть технологію виконання базової модельної чоловічої стрижки «угорка»
  • б) Опишіть, які операції стрижки застосовують, виконуючи чоловічу стрижку «вояж»?
  • в) Які методи стрижки використовують при виконанні базової модельної жіночої стрижки «гарсон»?
  • г) При виконанні якої стрижки застосовують різний кут відтягування ?
  • д) З якої частини волосяного покриву голови починають виконувати базову модельну чоловічу стрижку «бобрик»?
  1. Мотивація навчальної діяльності: пояснення призначення та практичного значення у професійній діяльності сформованих нових знань.

Майстер в/н: Завдання: згадуємо урок теоретичного навчання, проходимо усне бліц-опитування за допомогою додатку Online Test Pad  за посиланням  https://onlinetestpad.com/tvdp6fgxhne4s  

          Учні проходять бліц-опитування.

Майстер в/н: Бажання чоловіків виглядати модно та стильно вже не викликає здивування в суспільстві. Створити актуальний образ можна за допомогою борідки та вусів. Борода та вуса не тільки роблять чоловіка своєрідним, а й можуть використовуватися і для того, щоб приховати дефекти обличчя, змінити його форму. Тому сьогодні ми докладно розглянемо тему “Стрижка бороди та вусів”

 

 

Повідомлення теми та мети уроку.

Тема уроку: Виконання стрижки бороди та вусів.

Мета уроку: навчитись виконувати стрижку бороди, вусів та голити небезпечною бритвою; правильно оперувати перукарським  інструментом в процесі стрижки бороди та вусів.

  1. Пояснення нового матеріалу та способів виконання практичних дій:
  • короткі теоретичні відомості з теми уроку ДОДАТОК 1
  • опрацювання інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності при роботі в перукарні з електроінструментом ДОДАТОК 2
  • ознайомлення з правилами безпеки праці при виконанні стрижки вусів та бороди ДОДАТОК 3
  • демонстрація прийомів виконання операцій майстром виробничого навчання  (у робочому темпі, повільно, у робочому темпі) згідно з інструкційно-технологічною карткою ДОДАТОК 4
  • пробне виконання учнями прийомів виконання робіт, показаних майстром виробничого навчання;
  • пояснення та показ способів раціональної організації робочих місць при виконанні завдання;
  • повідомлення учням критеріїв оцінювання роботи  ДОДАТОК 5
  • формулювання учням завдань для самостійної роботи та пояснення алгоритму їх виконання;
  • розподіл учнів по робочим місцям.

 

 

ІІІ. Поточний інструктаж ( 210 хв.)

  1. Самостійна робота учнів (виконання вправ, технологічних операцій, навчально-виробничого завдання).
  2. Цільові обходи майстром в/н робочих місць учнів з метою контролю:
  • правильності організації робочих місць учнями;
  • правильності виконання учнями способів і прийомів роботи;
  • дотримання учнями технологічного процесу виконання робіт;
  • здійснення самоконтролю за якістю виконання навчально-виробничих завдань учнями.

А також:

  • надання практичної допомоги учням;
  • перевірка дотримання вимог охорони праці та безпечного виконання робіт;
  • перевірка санітарного стану робочого місця;
  • проведення додаткового інструктування всієї групи (проводиться в тих випадках, коли більшість учнів неправильно виконують навчально-виробниче завдання).

 

IV. Заключний інструктаж (15хв.).

1. Повідомлення про досягнення навчальної мети та завдань уроку:

  • аналіз виконання учнями навчально-виробничих робіт;
  • розбір загальних помилок, зазначення шляхів їх попередження;
  • аналіз дотримання учнями вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності, організації робочих місць;
  • комплексне оцінювання рівня навчальних досягнень учнів відповідно до критеріїв оцінювання.
  • проведення рефлексії .

2. Видача домашнього завдання

Обов’язкове: повторити теоретичний матеріал  за підручником: §9.3 (автор Горбатюк Н.А. та інші) «Основи перукарської справи», стор.109-110.

Виконати тестові завдання за посиланням.  https://naurok.com.ua/test/virobniche-navchannya-strizhka-borodi-ta-vusiv-1855589.html

Творче завдання: намалювати одну будь-яку форму бороди в анфас та профіль.

 


 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Горбатюк Н.А. та ін. Основи перукарської справи – Київ: Грамота, -2005.– 570 с.
  2. Звичайні форми роботи - новий підхід: розвиваємо ключові компетентності: метод. посіб./ К.А. Дмитренко, М.В. Коновалова, О.П. Семиволос, С.В. Бекетова. – Х.: ВГ «Основа», 2019. – 119 с.
  3. Персональний сайт Шерстюк А. І., викладача професійно-теоретичної підготовки перукарів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://anna-sherstiuk.sumy.sch.in.ua/Files/downloads
  4. Сервіс для створення електронних інтерактивних вправ. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://app.onlinetestpad.com/surveys
  5. Стандарт професійної (професійно-технічної) освіти 5141.S.96.02 – 2017 Професія: Перукар (перукар-модельєр). Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2017 р. № 1691.
  6. Тестове завдання з освітнього проекту “На урок” [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://naurok.com.ua/test/virobniche-navchannya-strizhka-borodi-ta-vusiv-1855589.html
  7. Шевчук С.С. Сучасні освітні технології у професійній підготовці кваліфікованих робітників. Навчально-методичний посібник с.23-24

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ДОДАТОК 1

 

Загальні теоретичні відомості з теми «Виконання стрижки бороди

та вусів»

 

             Не секрет, що чоловічій стрижці приділяється не менше уваги ніж жіночій. Сучасні чоловіки вимагають від майстра не тільки високої техніки виконання, а й вміння знайти та підкреслити їх особистість та індивідуальність. Це можна зробити не тільки за допомогою гарної стрижки, а й за допомогою бороди та вусів.

             Зараз послуга стрижки бороди та вусів досить актуальна. Ви мабуть чули, що в Європі та Америці, а також вже і у нас в Україні відкриваються Barber Shop – салони тільки для чоловіків, де надаються послуги з догляду за шкірою, волоссям, стрижки та гоління небезпечною бритвою. Я підкреслю: гоління небезпечною бритвою. Ви знаєте, що гоління було заборонено в перукарнях Радянського Союзу у зв’язку з поширенням СНІДу. Але зараз деякі салони отримують дозвіл на гоління при жорсткому дотриманні правил санітарії та гігієни. Щоб бути затребуваним фахівцем, ви маєте володіти техніками, прийомами виконання стрижки бороди та вусів та вміти їх моделювати.

 Борода – стильний елемент образу сучасного чоловіка. Більшість барберів стверджує, що якщо є можливість і бажання мати розкішну бороду, – обов'язково слід скористатися цим шансом перетворення. Безумовно, борода додає мужності та брутальності, але гарно виглядає лише акуратна рослинність. Однак слухняна борода це виняткова рідкість, тому чимало чоловіків стикається з проблемою, коли волосся починає витися або зростає в неправильному напрямку. Борода «зменшить» крупний ніс, замаскує рубці або шрами, «зменшить» занадто товсті губи або «збільшить» тонкі, замаскує виступаюче підборіддя, скорегує овал обличчя. Бороди можна поділити на довгі та короткі різної форми. Високим чоловікам рекомендується велика борода, яка збільшує обличчя та покращує пропорції фігури; чоловікам невисокого зросту – борода невеликого розміру. Худорлявим обличчям більш підходять бороди широких силуетів (овальна, квадратна), а для повного обличчя – вузьких силуетів (конусоподібна). Форма вусів покликана в багатьох випадках компенсувати непропорційність розмірів носа або приховати інші дефекти обличчя. Вуса бувають довгі, короткі та фігурні різної форми. Навіть колір волосся має значення при виборі форми та розмірів бороди та вусів: при темному волоссі рекомендується борода та вуса меншого розміру, ніж при світлому волоссі. Вибираючи форму бороди та вусів слід пам’ятати, що форма обличчя повинна максимально наближатися до овальної форми. Але це справа досить індивідуальна.

 

ДОДАТОК 2

Інструкція з охорони праці та безпеки життєдіяльності

при роботі в перукарні з електроінструментом

І. Загальні вимоги 

  1.                    Особи, які не пройшли інструктаж з ОП, до роботи не допускаються.
  2.                    Додержуватись правил внутрішнього трудового розпорядку в навчальній майстерні.
  3.                    Працювати в спецодязі.
  4.                    Забороняється працювати у взутті на високих підборах.
  5.                    Утримувати в чистоті своє робоче місце.
  6.                    Виконувати вимоги по забезпеченню пожежної безпеки та електробезпеки.
  7.                    У випадку травмування необхідно повідомити майстра в/н і надати першу медичну допомогу.
  8.                    Виконувати правила особистої гігієни, мати охайний зовнішній вигляд, бути в чистому спецодязі.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

  1.                    Одягнути спецодяг.
  2.                    Розкласти в зручному порядку матеріали та продезінфіковані інструменти.
  3.                    Перевірити справність пристосувань, електроінструменту, стан шнурів, вилок та розеток.
  4.                    Не користуватись непридатними для роботи інструментом.

 

ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи

  1.                    Електроприлади, які в даний час не використовуються, повинні бути вимкнені.
  2.                    Підтримувати робоче місце в чистоті.
  3.                    Не можна брати інструмент вологими руками.
  4.                    Не можна накручувати мокре та брудне волосся.
  5.                    З поверхні щипців систематично потрібно знімати залишки лаку та бруду.
  6.                    Берегти електрощипці від потрапляння волосся в середину.
  7.                     Категорично заборонено виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.

 

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

  1.                    Вимкнути електроприлади і перевірити відсутність зовнішніх пошкоджень.
  2.                    Вимкнути місцеве освітлення.
  3.                    Почистити та продезінфікувати інструменти.
  4.                    Прибрати робоче місце.
  5.                    Вимити руки з милом.
  6.                    Про всі виявлені під час роботи недоліки повідомити майстра в/н.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

  1.                    Під час виникнення аварійних ситуацій, які можуть призвести до нещасних випадків, необхідно повідомити майстра в/н; при необхідності надати першу медичну допомогу потерпілому.

В майстерні необхідно мати аптечку першої медичної допомоги.

 

ДОДАТОК 3

Правила безпеки праці при виконанні стрижки вусів та бороди.

 

1.  Інструмент для стрижки і розчісування волосся повинен бути справним.

2.  Використовуйте одноразовий комірець і пеньюар для стрижки.

3.  Всі гостроріжучі інструменти повинні бути в чохлі і зберігатися в косметичці.

4.  Суворо забороняється носити інструменти для стрижки в кишенях халатів.

5.  Ножиці необхідно передавати кільцями вперед, а бритву в закритому вигляді.

6.  Суворо забороняється давати ріжучі інструменти в руки клієнтові.

7.  При роботі небезпечною бритвою необхідно тримати її під кутом 30о.

8.  Зміну леза і дезінфекцію інструментів необхідно проводити після кожного клієнта. Лезо необхідно міняти сухими руками і над поверхнею столу.

9.  Перед роботою машинкою для стрижки волосся перевіряйте справність машинки, цілість шнурів.

10.  Не беріть машинку мокрими руками!

11.   Кожні 3 місяці забезпечуйте огляд технічного стану машинки спеціалістами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 4

 

 

 

 

ДОДАТОК 5

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів на уроках виробничого навчання

 

№ з/п

Критерії оцінювання

Характеристика рівня

Бали

1.

Рівень володіння прийомами та технологічними операціями при виконанні завдання

Учень недостатньо впевнено виконує завдання. Допускає помилки.

1

Правильно виконує операції з незначною допомогою майстра виробничого навчання.

2

Вірно і впевнено виконує операції.

3

2.

Самостійність в роботі

Недостатня самостійність при виконанні операцій при суттєвій допомозі майстра виробничого навчання.

1

Учень самостійно виконує операції з незначною допомогою майстра виробничого навчання.

2

Учень проявляє повну самостійність при виконанні операцій.

3

3.

 

Знання теоретичних положень та застосування їх на практиці

Учень не має достатніх теоретичних знань з теми.  Потребує значної допомоги майстра виробничого навчання.

1

Учень має певні теоретичні знання і вміння з теми. Потребує незначної допомоги майстра виробничого навчання.

2

Учень має міцні теоретичні знання з теми. Вміло застосовує їх на практиці.

3

4.

Вміння організувати робоче місце. Дотримання правил охорони праці.

Учень проявляє невпевненість в організації робочого місця. Порушує правила охорони праці.

1

Учень вміє організувати робоче місце. Незначні порушення правил охорони праці.

2

Учень на високому рівні організовує робоче місце. Не порушує правила охорони праці.

3

 

 

Максимальний бал

12

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
1 червня 2023
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку