Урок математики в 4 класі
Тема: Виконуємо ділення з остачею
Мета: формувати навички письмового ділення з остачею на одноцифрове число. Вдосконалювати навички усних обчислень. Поширювати знання про природу. Актуалізувати алгоритм усного прийому ділення з остачею у випадку, коли неповна частка — одноцифрове число; перевірки ділення з остачею. Створити і розв’язати проблемну ситуацію, коли неповна частка — двоцифрове число. Перенести алгоритм письмового ділення на одноцифрове число на випадки письмового ділення з остачею. Розвивати вміння досліджувати вплив на розв’язання відмінностей у випадках ділення націло (коли остача дорівнює нулю) та ділення з остачею; наводити приклади на ділення з остачею. Формувати навички письмового ділення з остачею на одноцифрове число; вміння складати вирази до задач із буквеними даними та відповідати на запитання задачі, обчислюючи значення виразу при заданому значенні змінної; зіставляти задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків та задач на різницеве порівняння двох добутків. Досліджувати вплив відмінностей на план розв’язування задач. Зіставляти задачі на знаходження четвертого пропорційного та задачі на подвійне зведення до одиниці. Досліджувати вплив відмінностей у математичних структурах на план розв’язування задач; розвивати логічне мислення. Виховувати любов до природи, стимулювати пошукову діяльність.
Обладнання: картки, Лего, презентація, відео
Тип уроку: урок застосування отриманих знань.
Форма проведення: урок екологічно-математичний ерудиціон
Хід уроку
І. Організація класу
1. Перевірка готовності до уроку
2. Емоційне налаштування на урок
Робота з ЛЕГО
Станьте, діти, всі рівненько, Усміхніться всі гарненько. А щоб урок минув не марно, Працювати треба гарно, Щоб почути у кінці Що у нашім дружнім класі Діти просто молодці!
– Ми веселі, ми бадьорі і будемо працювати старанно, уважно, гарно на радість усім.
– Поверніться ,будь ласка ,один до одного і подаруйте сусідові щирі посмішки.
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатися – доказово!
Для всіх обов’язково!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні ми з вами проведемо екологічно-математичний ерудиціон та ознайомимося з новою темою уроку.
2. Ознайомлення з етапами екологічно-математичного ерудиціону.
- В цій грі у нас буде 5 етапів. Щоб перейти до одного з етапів необхідно виконати завдання.
1 етап – Актуалізація математично-природних вмінь.
2 етап – Логічно-нелогічні питання
3 етап – Ерудовані пазли
4 етап – Обери зайве
5 етап – Спільне слово
ІІІ. Основна частина
1. Мотивація навчальної діяльності
- Працювати ви будете в групах. Давайте згадаємо правила роботи в групі. Виконуючи завдання аналізуйте свої результати, бо в кінці уроку вам необхідно самооцінити себе.
2. Емоційний настрій на початку уроку.
– На дошці ви бачите три обличчя, вони означають настрій людини: гарний, поганий та середній.
– Візьміть в руки олівці і намалюйте на полях вашого зошита те обличчя, яке відповідає зараз вашому настрою.
3. Каліграфічна хвилинка та 1 етап
- Щоб відкрити завдання 1 етапу нам необхідно відкрити наші зошити, записати дату та виконати каліграфічну хвилинку.
Зошит правильно кладу
Ручку правильно тримаю
Сиджу рівно не схиляюсь
І писати я стараюсь
-Запишіть числа під диктовку
153; 310; 418; 643; 791.
-Як одним словом можна назвати ці числа?(багатоцифрові)
- З цим завданням ми легко впоралися, тому час відкрити завдання 1 етапу.
Завдання з Лего ( треба розв’язати вирази , які стануть відповіддю на природниче питання) http://ped-kopilka.com.ua/vneklasnaja-rabota/viktoriny/viktoriny-dlja-shkolnikov-s-otvetami-tema-priroda.html
4. Актуалізація опорних знань. Математичний диктант
2 етап – Логічно-нелогічні питання
Математичний диктант складається з трьох задач. На кожному рядочку вам треба написати вираз до задачі та результат.
• В одному ящику 15 кг моркви, а в другому – у 2 рази більше. Скільки кілограмів моркви у другому ящику?(15•2 =30 кг).
• Олень рухається зі швидкістю 15 км/год, а ластівка – у 6 разів швидше. З якою швидкістю рухається ластівка? (15•6= 90 км/год).
• Заєць біг 2 години зі швидкістю 32 км/год. Яку відстань подолав заєць?(32•2=64 км)
5. Робота за темою уроку.
- Для наступного етапу нам необхідно показати свої знання з теми «Ділення з остачею».
Робота з підручником с.71, №1 . Робота в групах.
(Діти отримують малюнок рослини)
Шалений огірок
Таку незвичайну назву ця рослина отримала не даремне. Коли огірок повністю достигає, всередині виникає колосальний тиск (майже 6 атмосфер). Тож навіть найменший дотик здатен створити справжній «бум». Насіння разом зі слизом вилітає на відстань більше 12 метрів. Шерсть тварини, що потривожить зарослі шаленого огірка, вмить обліплюється насінням огірка, яке згодом відпадає. Так рослина розповсюджується на далекі відстані.
https://pustunchik.ua/ua/online-school/biology/botany/roslyny-jaki-vrazhajut
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
6. Розвиток математичних знань та вмінь учнів– Обери зайве
ІV. Закріплення раніше вивченого матеріалу.
1.Застосування отриманих знань.
Робота з підручником с.71, № 3
(До дошки запрошується по одному представнику з групи)
V. Підсумок уроку(застосування прийому «Незавершеної пропозиції»
- Я навчився…
- Найбільше мені сподобалося…
- Для мене сьогодні важливим було…
VІ. Оцінювання
-Молодці! Гарно сьогодні працювали.
А зараз візьміть олівці і на полях зошита продемонструйте свій настрій з яким працювали на уроці. Також, заповніть картку самооцінювання.
/ На фоні музики/ https://useraudio.net/search/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D0%BC%D1%83%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B0
Вчитель : Який цікавий світ навколо,
Ти,друже, тільки придивись!
На небі сонця жовте коло, а поруч з домом- сад і школа,
Живи, дорослішай і вчись!
Дивись на квіти, на дерева, вивчай птахів , комах, тварин,
Ти станеш кращим і, напевно,в життя підеш сміливо й певно,
То пам’ятай, ти не один!
З тобою вся твоя родина: батьки, бабусі та діди.
З тобою друзі, Батьківщина, тож, уперед, мій друже, йди!
VІІ. Домашня робота
Допрацювати с.71, №3