Урок – вікторина «ЕЛЕКТРИЧНІ ІГРИ-змагання електромонтерів»

Про матеріал
Це інтелектуальнао-технічна гра, в процесі якої учні з різним рівнем знань можуть за допомогою творчих конкурсів поглибити свої знання та вміння. Дана гра буде важливою сполукою для навчання учнів за фахом: «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», а також сприяти творчому розвитку мислення та інтересу до обранної спеціальності і допоможе розвитку різної компетентності у учнів.
Перегляд файлу

НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

 

 

 

Методична розробка

 

Урок – вікторина

 

«ЕЛЕКТРИЧНІ ІГРИ-змагання електромонтерів»

 

 

Викладач: Лакуста Р.В.

 

 

Нікополь 2014 р.


 

 

 

 

 

 

Автор

 

Лакуста Руслан Вячеславович

Викладач І категорії

Нікопольський центр професійної освіти

 

Email: rusla14@ukr.net

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація


 

 

Це інтелектуальнао-технічна гра, в процесі якої учні з різним рівнем знань можуть за допомогою творчих конкурсів поглибити свої знання та вміння.                                           Дана гра буде важливою  сполукою  для  навчання  учнів  за  фахом: 7241  «Електромонтер              з ремонту та обслуговування електроустаткування», а також сприяти творчому розвитку мислення та інтересу до обранної спеціальності і допоможе розвитку різної компетентності у учнів.

 

 

 

Розглянуто і схвалено методичною комісією

електротехнічних дисциплін

ДПТНЗ НЦПО

Протокол   від              2014 р.


ЗМІСТ

 

Вступ ……………………………………………

 

1.  Організаційні моменти ……….……………….

 

2.  «Фехтування струмів» …………………….…….

 

3.  «Тріатлон напруги» ……………………………

 

4.  «Біг з опором» ………………………………….

 

5.  «Гімнастика потужностей»……….….……...

 

6.  «Комутаційне регбі» ……………………....

 

7.  «Боротьба капітанів» ………………………….......

 

8.  Підведення підсумків та нагородження …….………

 

 

Використана література ……………….……..

 

 

Додаток №1 Зразки дипломів для нагородження ……....

 

Додаток №2 Листи оцінювання та протокол жюрі ……....


ВСТУП

 

 

 

Олімпійські види спорту мають переваги над неолімпійськими з огляду на державне фінансування. Тому багато неолімпійських видів намагаються одержати прописку на Олімпіаді. Зробити це нелегко, висуваються досить жорсткі вимоги — вид спорту повинен бути достатньо популярним на всіх п'яти континентах, мати міжнародні федерації, що взяли б на себе управління структурою змагань, питання відбору тощо.

Окрім олімпійських видів спорту існують види спорту, визнані міжнародним олімпійським комітетом. Ми у силу своєї специфіки роботи проводимо «Електричні ігри» - змагання електромонтерів з різних видів ігор.

Необхідною сполукою при навчанні кваліфікованих працівників є, розвиток творчого мислення та здатність до нестандартних рішень. Для цього необхідно створювати умови в яких була б можливість реалізувати свої творчі здібності. Найкращий спосіб для цього              - гра. Гра спрямована таким чином щоб максимально активувати творчість у учнів.

 

Щоб домогтися цієї  мети потрібно: перше – скласти умови гри таким чином щоб для рішення поставленої в ній проблемі необхідно було б задіяти творчість; друге –  необхідно чітко визначити рівні складності та професійну спрямованість гри; третє – зміст матеріалу необхідно  вибирати таким чим, щоб учні могли не тільки нагадати  вже  вивчений матеріал, а й взнати  щось  нове  на  підставі   вже  наявних  у  них  знань; четверте – для підвищення рівня знань учнів необхідна участь у грі учнів з різними рівнями знань.

 

 

Тому ця розробка складається з етапів ігор  за допомогою яких можливо досягти усіх поставлених чотирьох цілей. Кожний етап різниться від іншого видом проведення та видом  необхідного, для  рішення  проблеми  у  грі,  творчого мислення.

 

Ця розробка стане в нагоді викладачам фахових предметів у                            електромонтерів                з                            ремонту                                          та                            обслуговування електроустаткування та майстрів виробничого навчання з цієї ж              спеціалізації.              За              допомогою              якої              можливо              навчати електромонтерів                            з                            ремонту                            та                            обслуговування електроустаткування  2-го та 3-го кваліфікаційного розряду.


1. ОРГАНІЗАЦІЙНІ МОМЕНТИ

 

 Перший етап підготовки до «Електричних ігор», це складання команд з числа учнівлектромонтерів. У кожній команді  повинно  бути не менше 6  учасників.  Від  кожного  учасника вимагається  певний рівень компетентності та рівень знань з спеціальності.

 

 

 

 


Координація дій команди


Капітан


 

 

 


Реакція та дії у нестандартних ситуаціях де обмежено час, та важлива швидкість реакції


Учасник на швидкість


 

Учасник на час


 

 


Творчі рішення складних проблем, де важливо вміння малювати, образне і логічне мислення


Учасник –

художник


Учасник на образне мислення


Учасник на логічне мислення


 

 

Малюнок 1 Схема команди

 

Капітан  повинен мати лідерські якості. Учасник соціальної компетентності, який здатний адаптувати інших до праці у команді, вдало поєднавши слабкі та сильні сторони учасників своєї команди. Мета цього учасника заохочувати інших на результат та перемогу, вести до поставленої мети. Учень високого рівня знань.


Учасник на  швидкість  повинен володіти навичками швидкої              дії.              Учасник              соціально-інформаційної компетентності, який здатен швидко оброблювати великий об’єм інформації, аналізувати її та приходити до вірного висновку раніше за свого суперника. Учень достатнього рівня знань.

 

Учасник на час повинен вміти швидко приймати рішення              у              стислих              рамках              часу.              Учасник              соціально – навчальної компетентності, який здатен на час швидко та вірно приймати рішення аналізувати дані, порівнюючи різні варіанти та вірно обираючи найбільш прийнятний. Учень високого рівня знань.

 

Учасник-художник  повинен вдало вміти графічно представити              наданий                матеріал.                            Учасник              соціальної компетентності, який здатен малювати наданий матеріал таким чином, щоб він був зрозумілий незнайомим з ним, повинен не тільки схематично передавати надане але й бути здатним зробити це творчо. Учень достатнього рівня знань.

 

Учасник на образне мислення повинен вміти образно представити наданий матеріал та  правильно передати його іншим. Учасник соціально-навчальної компетентності, який здатен образно представити та передати наданий матеріал без використання вербального чинника, робити це враховуючи тих для кого він це робить, вміти вдало співпрацювати у команді та вміти вірно оцінювати сприйняття інших. Учень середнього чи достатнього рівня знань.

 

Учасник на логічне мислення повинен вміти логічне порівнювати подані дані та знаходити вірне рішення. Учасник


навчально-соціально-інформаційної компетентності, який здатен логічне порівнювати та аналізувати подані данні у яких не достає важливих чинників, але які в свою чергу логічна взаємозв’язані між собою, здатний вдало їх сприймати та за допомогою логічного сприйняти приходити до вірних висновків. Учень начального чи середнього рівня знань.

 

Дуже важливо підійти до вибору учасників згідно до вказаних вище критеріїв. Але ще більш важливо взяти до уваги не тільки індивідуальні переваги кожного з учасників але і їх здатність працювати спільно у команді, взаємо доповнюючи інших,              співпрацюючи              для              досягнення              поставленого результати. При цьому не створюючи особистих конфліктів, а навпроти                            сприяти              порозумінню                та              створенню              атмосфери довіри між учасниками команди.

 

Коли учасники визначені, команда сформована необхідно визначитись із логотипом команди.

 

Малюнок 2 Кольори логотипів

 

Для цього необхідно заздалегідь запропонувати командам на вибір декілька варіантів. Варіантами              повинні бути одина- кові геометричні фігури різного кольору.


Учасники зможуть обрати найбільш сприятливий для них варіант. На логотипі капітана буде велика літера «К».

Малюнок 3 Командний стікер капітана

 

Також необхідно визначити назву команди. Вона повинна бути пов’язана зі спеціальністю.

 

Після того як логотипи та назва визначені необхідно роздати командам завдання які необхідно буде підготувати до початку.

 

 Другий етап підготовки це перевірка наявності необхідного обладнання, та підготовка місця проведення.

 

Обладнання: компютер (персональний, планшетний чи ноутбук);              мультимедійний                            програвач;              ламінований              екран, електронна              презентація              з              завданнями              до              конкурсу; електричний                подовжувач                             (за              необхідності);              друковані логотипи команд та підставки до них.


Після перевірки та наявності усього  необхідного обладнання необхідно приступити до його встановлення. При цьому              важливо              дотримуватися              визначеної              схеми.              Такий порядок важливий зважаючи на засіб проведення етапів ігор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 4 Схема залу для проведення заходу

 

 

 Третій етап    підготовки до проведення ігор запрошення членів  жюрі,  експертів,  та  розміщення  оголошення  про проведення ігор для запрошення гостей.                                                                       До складу жюрі запрошуються: адміністрація навчального закладу, викладачі споріднених спеціальностей, методист.

 

До  складу  експертів:  викладач  спеціальної  технології електромонтерів,              майстри              виробничого              навчання

  електромонтерів.


2. «Фехтування струмів»

 

Фехтування — спортивне єдиноборство, мистецтво двобою холодною зброєю (рапірами, шпагами, шаблями). Фехтування — суто індивідуальний вид спорту. Навіть у командних змаганнях бої проводяться один на один.

 

І «Фехтування струмів» - це етап де необхідно показати своє вміння реагувати на змінення обставин, та вміння швидко приймати рішення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 6 Слайд «Фехтування струмів»

 

Умови етапу: обираються по одному учаснику від кожної команди. Їм задається питання яке з’являється на екрані, учасник який першим підняв руку дає відповідь, інший учасник вже не може відповідати навіть якщо учасник який першим підняв руку не знає правильної відповіді. У цьому випадку              бали              не              нараховуються              жодному              учасникові.              У випадку              правильної відповіді учаснику який її дав нараховується 1 бал.


Види питань: питання складаються усередненої важкості, це робиться для того щоб порівняти можливості учнів високого і середнього рівня знань.

 

Питання складаються двох типів: текстові та графічні. До графічних              питання              включаються              зображення              інструмента електромонтера,              та              електричних              установок,              засобів індивідуального захисту та знаки з охорони праці.

 

Максимальна кількість балів які може набрати команда дорівнює 20 балів, стільки ж і отримує команда.

 

Питання до етапу:




3. «Тріатлон напруги»

 

Тріатлон олімпійський вид спорту, який включає у себе три складові: плавання, їзду на велосипеді та біг.

 

ІІ «Тріатлон напруги» - це етап який складається з трьох частин:              обмін              питаннями,              назвіть              складники,              картки              з секретом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 7 Слайд «Тріатлону напруги»

 

Умови етапу: «Обмін питаннями» - команди по черзі обмінюються питаннями які вони підгодовували заздалегідь.


Необхідно щоб команда яка задає питання знала вичерпну відповідь на нього. Для того, щоб у випадку коли суперник не знатиме відповіді або знатиме лише частково, команда сама змогла б відповісти на нього.

 

Якщо команда не знає відповіді на своє питання, питання знімається.              За   кожну   правильну              відповідь              на запитання суперника команда отримує по 5 балів. Якщо команда не дала вірну відповідь, на питання відповідає команда, яка давала запитання, при наявності вірної відповіді ця команда також отримує 5 балів.

 

«Назвіть складники» - кожній команді дається картка, на якій  зображена якась  лампа, командам потрібно правильно визначити та вписати у картку складники конструкції лампи.

 

За кожну складову правильно визначену команда отримує

по 1 балу.

 

Час на виконання: 2 хвилини. За часом слідкує один з призначених експертів, коли час спливає, він подає команду

«Команди стоп».


Після того як експерт подав команду, ведучий по черзі питає у кожної команди, їх варіанти складників. Правильні відповіді з’являються на екрані та їх озвучує ведучий. Жюрі виставляє бали.

 

 

 

Лампи до етапу:


«Картки з секретом» - обираються по одному учаснику від кожної команди, кожному з них дається по черзі три картки, на якій зображено щось пов’язане з електрикою. Учасник повинен перемалювати зображення з картки на папір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 10 Слайд «Картки з секретом»

 

Після того як, малюнок зроблено учасник передає його члену команди, який повинен визначити що було зображено на картці. Учасник який малював не має змоги підказувати команді.

 

Час на виконання: час на малювання кожної картки 1 хвилина, час  на  визначення намальованого 1  хвилина. За часом слідкує один з призначених експертів, коли час спливає, він подає команду «Команда стоп».

 

Команди визначають намальоване по черзі, спочатку одна команда визначає усі три картки, потім інша. За кожну правильно визначену картку команда отримує 10 балів.

 

 


Картки до етапу:


4. «БІГ З ОПОРОМ»

 

Біг поділяється на олімпійські та інші дисципліни. До олімпійських належить «гладкий» біг (тобто біг по доріжці стадіону з твердим покриттям)

ІІІ «Біг з опором» - це етап в якому учасникам необхідно показати своє вміння швидко реагувати на змінені обставини у рамках обмеженого часу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 11 Слайд «Біг з опором»

 

Умови етапу: обираються по одному учаснику від кожної команди, кожному з них потрібно давати правильні відповіді на питання, у рамках виділеного часу. Якщо учасник не знає відповіді він може сказати «далі», у такому випадку ведучий назве наступне питання, якщо учасник цього не зробив ведучий очікує його відповіді.

 

Якщо учасник дає неправильну відповідь, ведучий повинен озвучити правильну. Для відповіді на питання у яких необхідно намалювати визначення до електричних схем учаснику дається олівець та папір.


Час на виконання: 1 хвилина кожному учаснику всіх команд. За часом слідкує один з призначених експертів, коли час спливає, він подає команду «Час стоп».

За кожну відповідь учасник отримує 1 бал.

 

Питання до етапу:



5. «ГІМНАСТИКА ПОТУЖНОСТЕЙ»

 

Змагання з гімнастики з'явились на перших Олімпійських іграх 1896 року в Афінах і з того часу включалися в програму кожних наступних Ігор. Спочатку змагання були чоловічими, жіночі дисципліни з'явилися на літніх олімпійських іграх 1928 в Амстердамі.

IV «Гімнастика потужностей» - це етап в якому учасникам необхідно показати своє вміння образно мислити.

 

Умови етапу: обираються по одному учаснику від кожної команди, кожному з яких необхідно без слів за допомогою жестів пояснити учасникам своєї команди що зображено на екрані. Для того, щоб учасники команд не змогли побачити що зображено на екрані вони повертаються до нього спинами.

 

Усього учаснику від команди необхідно буде пояснити без слів два зображення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 13 Слайд «Гімнастика потужностей»


Час на виконання: Кожній команді на визначення одного малюнку              дається              1              хвилина.              За              часом              слідкує              один              з призначених експертів, коли час спливає, він подає команду

«Команда стоп».

 

За кожен вірно визначений малюнок команда отримує 5

балів.

 

Завдання до етапу:




6. «КОМУТАЦІЙНЕ РЕГБІ»

Змагання з регбі на літніх Олімпійських іграх вперше з'явилися на Олімпійських іграх 1900 в Парижі і з тих пір включалися в програму трьох наступних Ігор. Після Олімпійських ігор 1924 в Парижі регбі був виключений з програми Ігор і буде відновлений на Олімпійських іграх 2016 в Ріо-де-Жанейро. Змагання будуть проводитися у форматі регбі-7 серед чоловіків і жінок.

V «Комутаційне регбі» - це етап в якому учасники повинні показати логічне мислення. Коли не до кінця відома ситуація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 14 Слайд «Комутаційне регбі»

 

Умови етапу: командам, необхідно визначити що зображено на екрані по шматочкам цього зображення,              які будуть з’являються у  довільному порядку. Учасникам необхідно як можна               з              меншою кількості              шматочків               визначити що зображено. Учасникам              необхідно              буде визна- чити зображення з 9 шматочків.

 

Час на виконання: учасникам на роздуми з кожного шматочка дається 10 секунд. Якщо за цей час він не дає свого варіанту автоматично з’являється другий і так далі, поки не з’являться усі шматочки.


За малюнок дається  9 балів відповідно, кожен шматочок що з’являється відіймає по одному балу. Коли на екрані з’являється 8 шматочок, учасник вже не має змоги на визначення і йому не зараховується жодного балу.

 

Малюнки до етапу:


7. «БОРОТЬБА КАПІТАНІВ»

Змагання з боротьби були включені, ще в програму античних Олімпійських ігор в 708 р. до н.е. В сучасну епоху боротьба вперше з'явилась на літніх Олімпійських іграх 1896 в Афінах і з того часу включалися в програму кожних наступних ігор, окрім ігор 1900 в Парижі. Перші змагання з боротьби проходили у греко-римському стилі в без поділу на вагові категорії.

VI «Боротьба капітанів» - у цьому етапі учасникам необхідно показати глибокі теоретичні знання і практичні навички з обраної професії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 15 Слайд «Боротьба капітанів»

 

Умови етапу: капітану кожної команди необхідно по черзі розповісти              процес              виконання              якоїсь              електромонтажної операції. Відповідь повинна бути як можливо повною та включати до  себе:  охорону праці, інструменти, технології виконання та випробовування. Цей етап на різницю від інших де все вирішує жюрі, оцінюється експертами.

 

Час на виконання: 3 хвилини. За відповідь капітан може отримати до 12 балів. Все залежить від повноти відповіді.


Завдання до етапу:


8. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ТА НАГОРОДЖЕННЯ

 

По закінченню усіх етапів жюрі переходить до підведення підсумків. В цей момент експертам необхідно передати голові жюрі листи оцінювання з підсумками свого оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 16 Слайд «Підведення підсумків»

 

Жюрі  складає  усі  бали  зароблені  командами в  кожному конкурсі включно з балами експертів за «Боротьбу капітанів», та визначає команду переможця по сумі набраних балів.

 

Після визначення переможців командного заліку, жюрі переходить              до              визначення               переможців               у              індивідуальних заліках.              До               індивідуального              заліку              входять                етапи: «Фехтування струмів»,«Тріатлон напруги»,               «Біг з опором», «Гімнастика              потужностей», «Комутаційне регбі» та визначений експертами переможець «Боротьби капітанів».

 

Жюрі бере бали з своїх листів оцінювання та сумує їх за кожним з зазначених вище етапів. Експерти також повинні представити переможця.


Після  чого  голова  жюрі  та  ведучий  вручають заслужені нагороди їх володарям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 17 Слайд «Нагородження переможців»

 

Далі ведучий робить висновок та дякує всім хто приймав участь в підготовці до ігор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 18 Слайд «Висновок»


По закінченню всі бажаючі гості можуть висловити свою думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 19 Слайд «Успіхів надалі»


ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

 

 

1.  Аболін Л.М. Емоційна стійкість та шляхи її підвищення.

2.  Бочкарьов Л.Л. Психологія музичної діяльності.

3.  Бочкарьов Л.Л. Психологічні аспекти публічного виступу.

4.  Бубенко В.Ю. Саморегулювання: види та зміст.

5.  Кириченко Т.В. Психологічні механізми саморегуляції поведінки підлітків.

6.  Горбачьов Г.Н., Чаплигин Е.Е. Промислова електроніка: Посібник для ВНЗ / Під ред. В.А. Лабунцова. М.: Энергоатомиздат, 1988.

7.  Основи промислової електроніки / Исаков Ю.А., Платонов А.П., Руденко В.С., Сенько В.И., Трифонюк В.В., Юдин Е.Е. К.: Техніка, 1976.

8.  Періодичний журнал «Електрик».

9.  Александров К.К., Кузьмина Е.Г. Електротехнічні креслення та схеми. М.: Энергоатомиздат, 1990

10. Матеріал з сайту

http://teacherjournal.com.ua/proftexosvta.html


ДОДАТОК №1 Зразки дипломів для нагородження

 



 

 



 



 


 

          ДОДАТОК №2 Листи оцінювання та протокол жюрі

 

 

doc
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку