Урок-вікторина «Знавці інформатики»

Про матеріал

Подана розробка уроку допоможе провести підсумковий урок з інформатики у вигляді цікавої вікторини. Різноманітні конкурси, розраховані на повторення великого обєму вивченої інформації, дозволять провести цікаві змагання між командами.

Перегляд файлу

УРОК №35

Тема. Урок-вікторина «Знавці інформатики»

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); загальнокультурну компетентність  (вміння будувати взаємні стосунки на толерантній основі).

Формувати предметну ІКТ компетентності:підвищити рівень знань учнів з інформатики, узагальнити знання учнів, отримані на уроках інформатики, розвивати їх творчі й інтелектуальні здібності, розвивати пам’ять, мислення, вольову сферу, виховувати почуття відповідальності та вміння працювати у команді, колективність, дисциплінованість.

Когнітивні рівні

 

 

Конкретизовані навчальні цілі

Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

 

 

 

Навчально-методичне забезпечення

 

 

Знання

Має уявлення про будову комп’ютера.

1конкурс -  Представлення команд – назва, девіз.

2 конкурс -  «Збери комп’ютер».

За розрізаним малюнком комп’ютера зібрати пазли в одну картинку.

 

Пазли

 

 

Розуміння

Працює з інформацією в середовищі текстового редактора, розуміє основіні інформаційні терміни.

3 конкурс - «Недбайливий редактор».

Знайти і виправити помилки в набраному тексті

4 конкурс – «Відгадай кросворд»

 

Набраний текст, кросворд.

 

 

Застосування

Застосовує знання з інформатики під час відповідей на запитання.

5 конкурс – «Хто швидше?»

 

 

 

Аналіз

Аналізує терміни

6 конкурс – «Бій капітанів»

7 конкурс – «Анаграма»

Таблиця анаграм.

 

 

 

Синтез

Складає словесний та блок-схему лінійного алгоритму.

8 конкурс – «Алгоритм»

Скласти алгоритм приготування бутерброду.

 

Блок-схема

 

Оцінювання

Аргументує свою роботу під час вікторини.

Підведення підсумків вікторини, нагородження учасників.

 

Хід уроку

I.  Організаційний момент.

1. Слово вчителя.

Сьогодні ми з вами проведемо не звичайний урок, а урок-вікторину, під час якого ви покажете всі знання, накопичені протягом року.

ІІ. Проведення вікторини

1конкурс -  Представлення команд – назва, девіз.

2 конкурс -  «Збери комп’ютер».

За розрізаним малюнком комп’ютера зібрати пазли в одну картинку.

3 конкурс - «Недбайливий редактор».

Знайти і виправити помилки в набраному тексті

4 конкурс – «Відгадай кросворд»

 

б

і

т

 

 

м

о

н

і

т

о

р

 

ф

а

й

л

 

 

а

л

г

о

р

и

т

м

 

в

і

р

у

с

 

 

 

м

и

ш

а

p

а

i

n

t

п

р

и

н

т

е

р

 

к

о

р

з

и

н

а

а

б

а

к

 

 

п

а

п

к

а

 

  • Найменша одиниця інформації (біт)
  • Пристрій відображення інформації (монітор)
  • Сукупність даних на диску, що має ім'я (файл)
  • Порядок дій, призначений для розв'язування задачі (алгоритм)
  • Невелика, спеціально написана програма, що шкодить (вірус)
  • Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки (миша)
  • Графічний редактор Microsoft Office ( Paint)
  • Матричний, струменевий, лазерний…(принтер)
  • Піктограма збереження видалених об'єктів (Корзина)
  • Перша рахівниця (абак)
  • Місце для зберігання файлів (папка)

5 конкурс – «Хто швидше?»

  • Команди по черзі відповідають на питання.
  • Сучасна операційна система (Windows)
  • Запис файлів з диска на диск (копіювання)
  • Яка клавіша знищує символ зліва від курсору? (Backspace)
  • Найголовніша кнопка на робочому столі (Пуск)
  • Наука, що працює з інформацією (інформатика)
  • Всесвітня мережа (Інтернет)
  • Найпоширеніша служба Інтернет (електронна пошта)
  • Структура лінійна, циклічна та… (розгалуження)
  • Стан комп'ютера, при якому він не реагує на запити (зависання)
  • Текстовий редактор Microsoft Office (Word)
  • Пристрій, який має більше 100 кнопок (клавіатура)
  • Риска, яка вказує, де буде друкуватися символ (курсор)
  • Яка клавіша знищує символ справа від курсору? (Delete)
  • Як називають портативний комп’ютер, схожий на книгу? (Ноутбук)
  • Для чого служить програма Power Point? (Для створення слайдових презентацій)
  • Назвіть стандартні графічні примітиви, за допомогою яких можна намалювати розкриту парасольку? (Лінія, овал)
  • Скільки кольорів містить стандартна палітра кольорів графічного редактора Paint?  (48)
  • Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку. (Ярлик)
  • Як змінити назву вже існуючої папки або файла? (У контекстному меню – Переименовать)

 6 конкурс – «Бій капітанів»

1. Що називається комп’ютерним вірусом?

2. Чи можна заразити комп’ютер вірусом через роботу в мережі?

3. Якими листами можна обмінюватися з допомогою комп’ютера?

4. Найбільша у світі глобальна мережа

5. Маніпулятор, який використовується в комп’ютерних іграх

6. Піктограма збереження видалених об’єктів … (корзина)

7.Найголовніша кнопка на робочому столі … (пуск) 

7 конкурс – «Анаграма»

Рокурс
Забац
Ментудок
Тайб
Урсів
Лайф
Маропгра

Курсор
Абзац
Документ
Байт
Вірус
Файл
Програма

 

8 конкурс – «Алгоритм»

Скласти алгоритм приготування бутерброду.

ІІІ. Підсумок вікторини.

Підведення підсумків вікторини, нагородження учасників.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Івченко Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жилєнков Даніїл Юрійович
    Дякую. Гарний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Демків Олег Степанович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
9776
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку