Урок інформатики 3 клас. На уроці використані цікаві та різноманітні форми роботи з використанням не тільки комп'ютерів . Учні на уроці читають вірші малюють малюнки на папері
3клас
Інформатика
Тема: Графічний редактор. Створення об’єктів в середовищі графічного редактора, палітра кольорів.
Мета: формувати поняття графічного редактора; ознайомити з інтерфейсом графічного редактора; формувати вміння працювати з елементами інтерфейсу програми; удосконалювати навички самостійної роботи на комп'ютері; формувати вміння міркувати; виховувати відповідальність, самостійність.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери.
Програмне забезпечення: графічний редактор Paint
Хід уроку
I. Організаційний етап
Всі зібрались в класі діти?!
Домовляймось не шуміти.
Як питають – то кажіть,
Тільки руку підійміть.
Наш комп’ютер – то машина,
Ну а ти - лише дитина.
Про безпеку пам’ятай,
Що не знаєш запитай. ( Cтоять біля стільчиків)
Любі діти , у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром
Діти: Ми вам раді , люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас
(діти сідають за комп’ютери)
II. Мотивація навчальної діяльності
( Стукає в двері Осінь)
В золотім намисті ,
Що без пензля і без барв
Скрізь малює листя.
На деревах листя те
Так блищить , мов золоте?
Хто вона , ота красуня?
Діти: Осінь
Так , діти це осінь.
І ми її уклінно просим :
«Заходь у гості, люба Осінь».
Осінь: Добрий день, в добрий час!
Рада , діти ,бачить вас!
Не сама до вас прийшла -
Я гостинці принесла.
Я- осінь чарівна й ясна
Я дивна , наче казочка сама.
Тримаю пензлик у руках ,
малюю у садах , в гаях
Малюю всюди – тут і там,
Щоб вміли ви красу кохати,
Щоб теж у руки пензлик брали ,
Красу природи малювали.
На уроках малювання ви малюєте олівцями , фарбами , (Зразки малюнків) також за допомогою комп’ютера розпечатані пейзажі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
На уроці інформатики за допомогою чого ми будемо малювати?
- графічного редактора. Зараз перевіримо що ви пам’ятаєте про графічний редактор.
Тест :
1.Графічний редактор має назву:
а) Word
б) Opera
в)Paint
2.Графічний редактор має значок:
3.За допомогою графічного редактора можна:
а) слухати музику
б)малювати
в) перекладати текст
4. До інструментів графічного редактора відносяться:
а) ручка
б) фломастер
в) олівець
5. Фарби в графічному редакторі мають назву:
а) панель
б)інструмент
в) палітра.
Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо роботу з графічним редактором.Перед тим як почати працювати , ми повинні повторити правила безпечної роботи за комп’ютером.
Інструктаж з правил безпечної роботи за комп’ютером.
Гра «Так чи ні?»( так плескаємо в долоні, ні показуємо головою)
Відкриваємо програму графічний редактор .
На робочому столі знайдемо значок програми Paint.
Як ще можемо відкрити цю програму? «Пуск – Усі програми – Стандартні - Paint»
Інтерфейс програми Paint: рядок заголовка, рядок меню, панель інструментів, палітра, робоча область
IV. Вивчення нового матеріалу
— На полі ви будете створювати свої «шедеври», використовуючи різні інструменти для малювання, які нагадують звичайні. Окрім інструментів є готові геометричні фігури, такі як овал, прямокутник, лінія. Інструменти і фігури розташовані на панелі інструментів. Щоб малюнок був яскравим і милував око, ви можете вибрати колір з набору кольорів. Для вибору потрібного інструмента, фігури або кольору використовуйте ліву кнопку миші. Елементи зафарбовування : заливка, розпилювач , пензель.
V. Формування вмінь і навичок
1. Робота за комп’ютерами
Сьогодні на уроці ми будемо малювати осінній пейзаж. Давайте розглянемо що ви бачите на картинах?
Це дерево , яке можна намалювати за допомогою прямокутника , лінії ,еліпса ( я малюю і діти повторюють). Потрібно розфарбувати.
Давайте згадаємо якими кольорами розфарбовує осінь .Підказки ми знайдемо в корзинці : коричневий листочок – це стовбур дерева розфарбовуємо за допомогою заливки (діти повторюють), зелений листочок ( можливо хтось знає віршик про зелений колір восени?)
Вересень зеленим
Осінь залишила,
Бо в траві високій
Пензлик загубила.
Червоний листочок (що ми можемо в нашому пейзажі розмалювати червоним? Листочки які падають з дерева за допомогою чого ми їх розфарбуємо? Давайте спробуємо інструмент розпилювач. І віршик почуємо.)
-Золотим й червоним ,
А річку ми намалюємо за допомогою пензлика.
Жовтий листочок. За допомогою заливки розфарбовуємо дерево.
Листя жовте та червоне
Легко з дерева злітає,
Мов метелик , на долоні
З тихим шелестом сідає.
Білий листочок , а що восени біле , можливо Осінь нам про щось нагадує ?
Зникли біленькі хмаринки,
Небо не синє, свинцеве,
Зрідка снуються сніжинки
В переддення грудневе.
Дійсно скоро зима і іноді до нас прилітають сніжинки з хмарки . Ми її намалюємо за допомогою олівця та зафарбуємо в( останній листочок сірий) сірий колір.
Фізкультхвилинка на комп’ютері.
Фізкультхвилинка Осінь - http://onlinemusic.com.ua/play/%D1%84%D1%96%D0%B7%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C/8-n6kyRDR-8.html
Малювати можна не тільки олівцями (ними малюють художники), а ще словами ( ними малюють поети).Композитори малюють , створюючи музику . Петро Ілліч Чайковський написав музику до всіх пір року. Вона буде супроводжувати вас під час роботи , щоб створити осінній настрій.
Додати до пейзажу можна щось , прослухавши пісні:
http://onlinemusic.com.ua/play/%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C-%D1%96%D0%B4%D0%B5/xC9Xe64gqM0.html
Діти ви можете домалювати вже розпочатий пейзаж , або створити свій.
ДІТИ МАЛЮЮТЬ.
VI. Підсумок уроку.
«Хвастощі» Я знаю більше за всіх про те ,як ….
Я навчився....
Я вмію розфарбовувати малюнок за допомогою…
Я зможу намалювати …. за допомогою….
Мені не вдалось..
Дорогі діти я дуже дякую вам за урок , всі були молодці , не сумуйте якщо вам не все вдалося , ми ж навчаємось і у нас все попереду.
Наш урок закінчено.
Давайте подякуємо осені , що завітала до нас у гості.
Осінь: Бажаю Вам щастя рясного,
Здоров’я міцного,
Неба безхмарного
Настрою гарного
Щастя , здоров’я, добра!
А серцю – тільки тепла !
Щоб не краяли його ні біль , ні жаль,
Щоб сповнилися тисячі мрій і бажань.
7. Рефлексія.
В нагороду за чудову роботу на уроці я дарую вам гостинці.
Осінь за гарну роботу дарує яблука чи груші