Урок. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових словникових слів. ( 3 клас)

Про матеріал

Конспект уроку на тему: "Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових словникових слів." для учнів 3 класу. До конспекту додається презентація.

Перегляд файлу

Тема:  Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими  приголосними звуками. Опрацювання програмових словникових слів. ( 3 клас)

Мета: поглибити знання  учнів про дзвінкі та глухі приголосні звуки, тренувати  у  правильній вимові дзвінких та глухих приголосних звуків, показати залежність  лексичного значення слів від зміни  звуків;  розвивати  орфоепічну чіткість, фонематичний слух; виховувати почуття доброти і милосердя,взаємодопомоги.

                                                                 Хід  уроку

І.Організація класу до уроку

    -Діти, подумайте і скажіть, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

    -А ви на уроці якими повинні бути?

                               Урок буде                                            Ми будемо

  Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів.

      1.Мовна розминка.

Зробити звуко-буквенний аналіз слова ясен.

Підібрати спільнокореневі слова.

Скласти словосполучення зі словом ясен.

Скласти речення зі словом ясен.

Сичі в гаю перекликались,та ясен раз у раз скрипів.

Підкреслити глухі та дзвінкі звуки.

- Яких звуків є більше в українській мові?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

    - Сьогодні на уроці ми повправляємось у правильній вимові слів із дзвінкими і глухими приголосними в кінці складу і слова.

ІV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

   1.Словниковий диктант (Слайди)

Дуб, жолудь, ведмідь, гриб, берізки, підсніжник.

Підкреслити букви,що позначають дзвінкі звуки.

2. Гра «Звуки заплутались»

- Що в цих словах спільного, що відмінного?  Гриб –грип.

- Чи правильно вжиті слова у реченнях?

Під дубом ріс білий грип.  Василько захворів на гриб.

Що відбувається зі словами при зміні звуків? (При зміні звуків змінюється  лексичне значення слів )

- Отже, щоб правильно розуміти лексичне значення  слів потрібно їх правильно вимовляти і писати.

3.Робота в парах. Вправа 157 ст.70.

     - Як перевірити,який звук,дзвінкий чи глухий, має бути в слові при написанні?       Зубки,солодка,галузка,ліжко,просьба,загадка,обов∙язки,ніжки,діжки,гребти,ріжки,кішка,рибка.

4. Самостійна робота.

Диференційовані завдання за вибором.

1. Скласти речення із «розсипаних» слів. Підкреслити слово в якому всі звуки приголосні глухі.

 Де багато пташок, там нема комашок.

Синиця пищить – зиму віщить.

Хлюпочуться качаточка поміж осокою.

Шпаки полетіли у теплі краї

2.Складіть прислів'я. Спишіть,вставляючи пропущені букви. Підкресліть їх.

    Червона ягі…ка,                                              але ва…ко зробити.

    Ло… ка  дьо…тю                                              але на смак гірка.

    Ле…ко  сказати ,                                             зіпсує  бочку меду.

 

3. Спишіть текст,вставляючи пропущені букви. Підкресліть їх.

      Хлі…  дає  людям  життя. Боро…ьбу за в…сокий урожай селяни починають ще з літа .Ще йде косіння й моло…ьба,а слідом за комбайнами трактори вже орють ш…рокі  лани. Сіють оз…мину. Неле…ка  робота хліборобів, але дуже почесна.

5.Робота в групах.Вправа 158 ст.70

V.Домашнє завдання.Вправа 156,159 (за вибором)

VІ . Підсумок уроку.

  • Що вивчали на уроці?
  • Як можна перевірити правопис слів з глухими приголосними звуками?
  • Що потрібно пам ятати при вимові слів з дзвінкими приголосними?

 

2.Гра «Закінчи речення»

*Сьогодні на уроці я вчився…

*Мені вдалося…

*Найбільше мені сподобалося…

*На наступному уроці хочу…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку