Конспект уроку на тему: "Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових словникових слів." для учнів 3 класу. До конспекту додається презентація.
Тема: Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових словникових слів. ( 3 клас)
Мета: поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні звуки, тренувати у правильній вимові дзвінких та глухих приголосних звуків, показати залежність лексичного значення слів від зміни звуків; розвивати орфоепічну чіткість, фонематичний слух; виховувати почуття доброти і милосердя,взаємодопомоги.
Хід уроку
І.Організація класу до уроку
-Діти, подумайте і скажіть, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
-А ви на уроці якими повинні бути?
Урок буде Ми будемо
Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Мовна розминка.
Зробити звуко-буквенний аналіз слова ясен.
Підібрати спільнокореневі слова.
Скласти словосполучення зі словом ясен.
Скласти речення зі словом ясен.
Сичі в гаю перекликались,та ясен раз у раз скрипів.
Підкреслити глухі та дзвінкі звуки.
- Яких звуків є більше в українській мові?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Сьогодні на уроці ми повправляємось у правильній вимові слів із дзвінкими і глухими приголосними в кінці складу і слова.
ІV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1.Словниковий диктант (Слайди)
Дуб, жолудь, ведмідь, гриб, берізки, підсніжник.
Підкреслити букви,що позначають дзвінкі звуки.
2. Гра «Звуки заплутались»
- Що в цих словах спільного, що відмінного? Гриб –грип.
- Чи правильно вжиті слова у реченнях?
Під дубом ріс білий грип. Василько захворів на гриб.
Що відбувається зі словами при зміні звуків? (При зміні звуків змінюється лексичне значення слів )
- Отже, щоб правильно розуміти лексичне значення слів потрібно їх правильно вимовляти і писати.
3.Робота в парах. Вправа 157 ст.70.
- Як перевірити,який звук,дзвінкий чи глухий, має бути в слові при написанні? Зубки,солодка,галузка,ліжко,просьба,загадка,обов∙язки,ніжки,діжки,гребти,ріжки,кішка,рибка.
4. Самостійна робота.
Диференційовані завдання за вибором.
1. Скласти речення із «розсипаних» слів. Підкреслити слово в якому всі звуки приголосні глухі.
Де багато пташок, там нема комашок.
Синиця пищить – зиму віщить.
Хлюпочуться качаточка поміж осокою.
Шпаки полетіли у теплі краї
2.Складіть прислів'я. Спишіть,вставляючи пропущені букви. Підкресліть їх.
Червона ягі…ка, але ва…ко зробити.
Ло… ка дьо…тю але на смак гірка.
Ле…ко сказати , зіпсує бочку меду.
3. Спишіть текст,вставляючи пропущені букви. Підкресліть їх.
Хлі… дає людям життя. Боро…ьбу за в…сокий урожай селяни починають ще з літа .Ще йде косіння й моло…ьба,а слідом за комбайнами трактори вже орють ш…рокі лани. Сіють оз…мину. Неле…ка робота хліборобів, але дуже почесна.
5.Робота в групах.Вправа 158 ст.70
V.Домашнє завдання.Вправа 156,159 (за вибором)
VІ . Підсумок уроку.
2.Гра «Закінчи речення»
*Сьогодні на уроці я вчився…
*Мені вдалося…
*Найбільше мені сподобалося…
*На наступному уроці хочу…