Урок розвитку зв'язного мовлення. Твір – казка «Про що розповіла сніжинка»

Про матеріал

Мета. Вчити дітей складати твори, розвивати їх мовлення, уяву, фантазію, творчі здібності, виховувати інтерес до творчості, естетичні почуття, любов до природи, спостережливість.

Перегляд файлу

Твір – казка  «Про що розповіла сніжинка»

 

 

Мета. Вчити дітей складати твори, розвивати їх мовлення, уяву, фантазію, творчі здібності, виховувати інтерес до творчості, естетичні почуття, любов до природи, спостережливість.

 

-Діти, відгадайте загадку.

  Ніжна зірка сніжно-біла

 На рукав згори злетіла

 Поки ніс її сюди —

 Стала краплею води. (Сніжинка)

 

-Чому ви вважаєте, що це сніжинка?

-Пригадайте, коли вперше цього року ми побачили сніг?

 -Який настрій був у нас? Чому?

 -Що нагадував політ сніжинок?

 -А де ж поділася сніжинка?

-Чому вона розтанула?

-У що перетворилася?

-А чи знаєте ви, як утворюються сніжинки?

- А ось Ліна Костенко — відома поетеса — уявила собі це так.

 

Сидить праля та пряде

Сніг іде-іде-іде.

Нитка рветься де-не-де,

А вона пряде й пряде.

 Вже напряла хуртовин,

 На шапки для верховин,

На сувої полотна,

На завісу для вікна,

На хустинку й покривало

 Мало-мало-мало-мало,

 Сніг іде-іде-іде,

 А вона пряде й пряде.

 

-Якими бувають сніжинки за формою?

-Пригадайте свої спостереження.

Метелики

Погляньте, погляньте, яка благодать!                                                                Дивіться: метелики з неба летять!

 Квітки повмирали усюди надворі

 Морозець малює на шибках узори...

Як трошки поблискає золотом сонце —

Картиною гарною стане віконце.

 Погляньте, погляньте, яка благодать!

 Метелики з неба летять і летять.

 

 

О.Олесь

Коли усі квітки зів'яли,

На чорну землю ми упали

 Накрили килимом пухнастим,

А ще мереживом сріблястим,

Адже не гірше ми за квіти   (Сніжинки)

 

 

 

 

 

Слухання запису фонограми О. Глизін "Зимовий сад"

 

- Цю красуню зараз ми не можемо побачити, але кожен з нас може її уявити.

Закрийте очі, послухайте музику і спробуйте уявити собі цю незвичайну гостю.

-Якою ви уявили собі сніжинку, зиму?

Робота з художнім матеріалом.

 – Ми описували зиму, сніг словами. А якими ще засобами можна описати зиму? (Фарбами, намалювати)

-Які кольори ви б використали у своїх малюнках?

Зимонька не сама прийшла, а й своїх братів за собою привела.                                                  Подивіться уважно на дошку і прочитайте зашифровані слова.

ДЕЛЬРУГ – (грудень)

ЧЕНЬСІ – (січень)

ИТЙЛЮ – (лютий)                                                                                                                                                               -Що ви знаєте про зимові місяці?(Повідомлення дітей)

Розпочинає зиму грудень. У народі його прозвали "першозимник". Грудень – студень, на всю зиму землю вистуджує. У народі говорять: грудень старший рік завершує, а січень новому двері відчиняє..                                                                                           Свою назву місяць дістав за тріскучі морози і люті хуртовини. Іменують його ще "сніговик", "тріскун".

Підступний і мінливий лютий – найкоротший місяць року.                                                              Це місяць хуртовин і частих відлиг. Починає пригрівати сонечко.

Кажуть, що в лютому зима зустрічається з весною.

 

 

 

Завдання у групах

  1 група - Відгадати загадку.

  Легке і біле щось летить.

  Можливо, це кульбаб пушинки.

  Хоч правда, ще кульбаб немає,

  Бо ще зима. І це …. (сніжинки)

 

 

 

2 група - Відгадати загадку.

Холодно зима лютує,

Хто в цей час на склі ночує? (мороз)

 

3 група - Назвати зимові місяці.

(грудень,січень, лютий)

 

4 група – Сказати одним словом «падає сніг» (снігопад)

Словникова робота

-Назвіть «зимові слова», які відповідають на питання Що?

(Сніжинки, заметіль, віхола, чарівниця, зима, лід.)

-Підберіть прикметники до слова сніжинка.

(Білесенька, чарівна, казкова, пухнаста, крижана, веселі, срібно-біла, легенькі, як пушинки.)

Що роблять сніжинки взимку?

(Кружляють, падають, срібляться, виблискують, летять, танцюють.)

 

-Розгляньте репродукцію картини О. Пластова "Перший сніг".

-Що зображено на ілюстрації?

-Які кольори використав художник? Чому?

 

-З чим порівнюються сніжинки у цих загадках, віршах?

-Чому сніжинки порівнюються з білими мухами?

-Із срібними бджілками?

-З пушинками?

- Давайте спробуємо сьогодні створити казку «Про що розповідала сніжинка?»

 А допоможуть нам у цьому ваша фантазія, творчість

- Перш ніж складати казку, давайте пригадаємо, з яких частин складається текст?

-Як найчастіше починаються казки? (Відповіді дітей).

 

 Колективне складання казки за такими запитаннями:

-Де жила Сніжинка?

 -Про що вона мріяла?

-До кого вона звернулась по допомогу?

 -Як вона летіла до землі?

 -Чим закінчилася її мандрівка?

 

Складання учнями творів у групах.

 

 Читання складеної казки.

 

Жила собі Весела Сніжинка. У неї було багато подруг.

 Одного разу зустріли вони Мороза, попросилися на землю погуляти. А Мороз не пустив. Сказав, що Зима ще спить і не можна її будити. Не послухалися сніжинки-вітринки, втекли від сердитого Мороза. Та не встигли і до землі долетіти, як розтанули.

 Осінь покарала пустотливих сніжинок

 

 

Підсумок уроку.

Кожна група презентує  свою казку.

        -Уявіть себе художниками і намалюйте « свою»  сніжинку.

       -А тепер розкажіть сніжинці, що ми робили на  уроці ?

       - Що найбільше сподобалось?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бакаєва Галина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
5606
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку