Урок."Вимова і правопис слів із ненаголошеними Е,И в коренях слів, які перевіряються наголосом"

Про матеріал
Сприяти розвитку комунікативних навичок, розумової активності, зорової пам’яті; - створювати умови для формування навичок вимови, правопису та перевірки слів із звуками (е).(и) в ненаголошених складах; вчити перевіряти наголосом написання слів з ненаголошеними голосними, знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або підбором спільнокореневого слова; - приділяти увагу вихованню культури спілкування під час роботи в групах і парах.
Перегляд файлу

Тема уроку. Вимова і правопис слів із ненаголошеними (е), (и) в коренях слів,   які     перевіряються наголосом.                

Мета і завдання уроку:

- сприяти розвитку комунікативних навичок, розумової активності, зорової пам’яті;

- створювати умови для формування навичок вимови, правопису та перевірки слів із звуками (е).(и) в ненаголошених  складах; вчити перевіряти наголосом написання   слів з ненаголошеними  голосними, знаходити перевірне слово   шляхом зміни форми слова або  підбором спільнокореневого слова; 

- приділяти увагу вихованню  культури спілкування під час роботи в групах і парах.

Обладнання: малюнки із зображенням атракціонів, картки для парної і групової роботи, зі словами для перевірки; відеоролик з фізкультхвилинкою.

   Тип уроку: комбінований.                                                        

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Мотивація.

- Доберіть до букв слова «урок» прикметники – якими ми повинні бути сьогодні на уроці:

                  Уважними

                  Розумними

                  Організованими

                  Кмітливими.

- Відкрийте зошити і запишіть дату уроку.

Діти, сьогодні я вас запрошую в парк атракціонів. Ми з вами їздили до Харкова, але відвідали не всі атракціони.

2. Каліграфічна хвилинка.

- Але спочатку виконаємо каліграфічну хвилинку, щоб правильно вимовляти це слово.

   А   АА  Ааа  атр    акц   атракціон

 

II. Перевірка домашнього завдання.

- Спочатку ми покатаємось на «Каруселі» і повторимо матеріал попереднього уроку. Про яке мовне явище ми говорили? (Чергування голосних в корені слова )

- Об’єднайтесь у групи. Повторимо правила роботи в групах.

- Працюєте з карткою. Перший учень вставляє пропущену букву в слові, передає наступному, той вставляє букву в друге слово. Передає картку наступному. І так до кінця. Спробуйте встигнути до дзвіночка. Оберіть контролера, який весь час перевірятиме вашу роботу, а потім зачитає утворені словосполучення.

(Контролери  зачитують вправи: з Ігр. зачитує перше словосполучення, з ІІгр. – друге і так по колу. А  діти звіряються з правильними відповідями: на дошці висить аркуш із відповіддю.

 

Фізкультхвилинка

- Запрошую вас на танцювальний майданчик. Потанцюйте під веселу пісеньку.

 

III. Проблемна ситуація.

1. А тепер я запрошую вас до кімнати КРИВИХ ДЗЕРКАЛ. (На дошку вивісити «дзеркала»)

- Діти, яке з них, на ваш погляд, криве й чому?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

- От сьогодні і поговоримо про ненаголошені голосні звуки в корені слова, навчимося їх  правильно  вимовляти і перевіряти написання.

V. Усвідомлення нового матеріалу.

1. Вправляння у правильній вимові слів з ненаголошеними голосними. Здоров’язбережувальна релаксаційна вправа.

- Чому ж все-таки на «дзеркалі» з’явилися помилки? (бо ці слова вимовляються інакше, ніж пишуться).

- А тепер ми завітаємо до кафе «Караоке» та, правильно вимовляючи, проспіваємо слова на стор.78 «До твого словничка». (вчитель показує, як правильно співати слова, діти співають за вчителем)

2. Ознайомлення з правилом.

- А тепер треба  ж  виправити наше криве дзеркало. А що для цього треба знати? (-Знати правило). Давайте його зачитаємо на с.79. ( хором).

3. Вправляння.

- Запрошую вас у лабіринт. Працювати будете у парах. Щоб знайти вихід із лабіринту, треба поєднати пари словосполучень на картках стрілочками. (Використовуються картки із словами   вправи 174). Спробуйте виправити помилки. (Двоє учнів аналогічно працюють на дошці із «дзеркалами»)

- Перевіримо разом із консультантами, що працювали біля дошки.

- А тепер за зразком запишіть у зошит дві пари словосполучень на вибір.

4. Письмо з пам’яті.

а) розвиток зорової пам’яті

- Запрошую вас на  «Колесо огляду». Знайдіть впр.175. Прочитайте вірш мовчки. Що ви побачили з Колеса? (небо, степ, траву, гречку, льон, пшеницю).

  - Давайте «сфотографуємо» те, що побачили і з пам’яті запишіть по 2рядки:

          1варіант – про небо, степ, траву

          2в – про льон, гречку, пшеницю. 

б) робота в парі: взаємоперевірка   (Оцінити 2-4 перших учнів)                                 

– Чи правильно ви сфотографували слова «степи» та «синіє»? Доведіть, що треба записати Е чи И.

4. Вправляння у доборі перевірних слів

 4. Наступний атракціон «Гойдалки». Вправа 176. На одній половині гойдалки слово вже записане, а на другу половину ми повинні «посадити» перевірне слово за зразком. (На дошці зразок з зображенням «гойдалки»)

(Із зворотного боку дошки написані правильні слова для самооцінки: за кожне слово - 2 бали)

5. Узагальнююча вправа.

- Останній атракціон «ТИР». Працюємо за картками з «ЕКСПРЕС-КОНТРОЛЮ». Треба влучити точно в ціль, вставивши пропущену букву.

- Хто впевнений, що «влучив в усі мішені» і прочитає правильні відповіді?

VІ. Домашнє завдання.

- Щоб ця екскурсія вам краще запам’яталась, треба закріпити вивчений матеріал. Вдома повторите вивчене правило і виконаєте вправу 177. Хто буде консультантом і пояснить виконання вправи.

VІІ. Рефлексія.

- На яких атракціонах вам найбільше сподобалось?

- Спробуйте оцінити свою роботу на уроці. Намалюйте на полях смайлик, який відповідає вашому настрою після сьогоднішньої екскурсії до парку атракціонів. (На дошці «смайлики»).

 

                       

 

docx
Додав(-ла)
Нехай Раиса
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку