Урок." Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків"

Про матеріал
Урок допомагає учням зрозуміти, як один звук впливає на інший, як правильно написати слово з приголосним, який звучить невиразно.Здобувачі освіти вчаться грамотно писати слова, в яких відбувається уподібнення приголосних.Працюють з орфографічним і орфоепічним словниками. На уроці має місце проблемно-пошуковий метод. Учні працюють з підручником.Творчі вправи сприяють розвитку критичного і креативного мислення, культури мовлення. Соціокультурна тема мотивує учнів до правильного вибору майбутньої професії, спонукає розкривати свої здібності задля досягнення цілей і бажань займатися у житті улюбленою справою.
Перегляд файлу

Тема.  Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

Мета: ознайомити учнів із  тим, як один звук впливає на інший, як правильно написати слово з приголосним, який звучить невиразно; з правильною вимовою звуків, що уподібнюються; виробляти вміння грамотно писати слова, в яких відбувається уподібнення приголосних.

Розвивати критичне і креативне мислення, культуру мовлення.

Виховувати бажання досягати цілей і займатися у житті улюбленою справою.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Компетенції учнів: навчальна, комунікативна, інформаційна, мовленнєва, діяльнісна.

Засоби навчання: мультимедійні засоби, підручник, орфографічний словник, зошит.

                                                                                              Людина нібито не літає…
                                                                                 А крила має. А крила має!

                                                                                                         Ліна Костенко

 

                                                     Перебіг уроку

  1. Організаційний етап уроку

З’ясування емоційної готовності учнів до уроку

Намалюйте смайлик, який відображає ваш настрій.

Робота з епіграфом уроку

Учитель. У світ приходить людина – це дар Божий. Вона неповторна.

Кожен з вас – теж неповторний. Ви не тільки з різною зовнішністю, але й з різними бажаннями, уподобаннями, мріями… Кожен з вас талановитий і прекрасний по-своєму.

  Прослухайте поезію «Крила» у виконанні геніального Богдана Ступки, який продекламував її, передавши всі емоції і настрій Ліни Костенко. Постарайтеся дати відповідь на запитання: які ж крила має людина?

 Відеозапис «Крила».

  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

 Я хочу, щоб ви впродовж уроку відчували, як у вас виростають крила для польоту, адже ви сьогодні будете набиратися нових знань, поглиблювати вже ті, які маєте, рости духовно.

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з явищем уподібнення приголосних звуків. Навчитеся, як правильно писати слова з приголосними, які звучить невиразно, правильно вимовляти їх.

Ми працюватимемо над орфографічною пильністю, розвитком критичного і креативного мислення, культурою мовлення.

Соціокультурна тема - «Покликання людини».

3. Актуалізація знань учнів

- Що таке орфограма?

- Які ви знаєте орфограми?

Складіть  словниковий диктант ( 12 слів ) на вивчені орфограми.

  • Як перевірити правильність написання слів на вивчені орфограми? (написання –е-, -и- в коренях слів,  орфограми в суфіксах, словникові слова…)?

4.Вивчення нового матеріалу

Пошуково- дослідницька робота

Робота з таблицею « Уподібнення приголосних звуків»

 

Уподібнення приголосних | Language, Periodic table, Boarding pass

 

Наближення у звучанні одного звука до іншого називають уподібненням.

 

 

 

Запам’ятайте!

 

 

Дистанційна школа Онлайн 5 клас Вимова приголосних звуків Уподібнення  Українська мова - YouTube

 

 

Зверніть увагу!

Дзвінкі приголосні переважно не оглушуються. Наприклад: казка [казка], ходьба[ход`ба].

Орфоепічна робота. Робота з підручником ( О. В. Заболотний, вправа 250).

Проблемна ситуація.

Дослідіть, чому є розбіжність у вимові і написанні  таких слів: боротьба, молотьба, просьба, косьба, нігті, кігті, дьогтю.

Як перевірити правильність написання даних слів? Записати слова зі сумнівними приголосними та їх перевірними словами:

 

боротьба - боротИся

молотьба – молотИти

просьба – просИти

косьба – косИти

нігті – нігОть

кігті – кігОть

дьогтю – дьогОть

Робота з орфографічним словником. Перевірте за словником написання слів: футбол, вокзал, рюкзак, асфальт, афганець.

Складіть 3 речення, використовуючи словникові слова. Зміст речень пов’яжіть зі своєю мрією.

 

Робота з друдлами

 

19 Друдли ideas | психологія, логопедія, дошкільна діяльність

Виберіть картинку. Розвиньте свою уяву. Що ви уявляєте? Розкажіть.

 

4.Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок

 

Робота з підручником

Виконання вправ 252, 253, 258 ( на дошці і в зошитах).

 

 

Творча робота ( різнорівнева)

 

  • Написати поради ровеснику «5 кроків до  мрії» (високий рівень).
  • Есе « Я буду» (достатній рівень).
  • Виправити помилки:

Книшка, каска, бутка, боягус, фудбол, ніхті, дьохтю. Ввести 2 слова у речення (середній рівень).

  • Виконати вправу 261.Списати слова, уставляючи пропущену букву (початковий рівень).

5. Підсумки уроку. Оцінювання.

Рефлексія « Вузлик на дорогу».

Висловіть одним реченням те повчальне, що ви взяли в життя з нашого уроку.

Чи можете пов’язати набуте на уроці з епіграфом уроку?

6. Домашнє завдання

Параграф 32. Виконати вправу 259.

docx
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
3222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку