Ігри на уроках української мови та літератури

Про матеріал
Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури. Основний зміст навчальної гри – продемонструвати дитині все, на що вона здатна. Дидактичні і методичні принципи ігрової діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури. Підготувала учитель української мови та літератури. Губрій Оксана Сергіївнаstyle.color

Номер слайду 2

ДЕВІЗ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ«ТЕ, ЩО Я РОБЛЮ, Я РОЗУМІЮ»

Номер слайду 3

Основний зміст навчальної гри – продемонструвати дитині все, на що вона здатна.

Номер слайду 4

Дидактичні і методичні принципи ігрової діяльностіДоступність. Новизна. Поступове зростання складностіУрахування індивідуальних і вікових особливостей учнів. Зв'язок ігрової діяльності з іншими формами роботи на уроці

Номер слайду 5

МЕТОДИЧНІ ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ГРИВивчення нового матеріалу. Повторення і закріплення вивченого. Формування умінь та навичок. Використання знань на практиці

Номер слайду 6

Головні умови ігрової діяльностіСтворення позитивного настрою для навчання. Відчуття рівного серед рівних. Забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей. Усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених умовиводів. Можливість вільно висловлювати свою думку і вислуховувати свого товариша. Вчитель не є засобом «похвали і покарання», а є другом, порадником, старшим товаришем

Номер слайду 7

Мудра павутинка. Картка 1. Яка частина мови називається прислівником?А. Самостійна незмінна частина мови, що виражає ознаку дії, стану або ознаку іншої ознаки. Переходьте до картки 7. Б. Самостійна частина мови, яка вказує на ознаку предмета. Переходьте до картки 5. Картка 2 Яким членом речення найчастіше виступає прислівник?А. означенням. Переходьте до картки 5 Б. обставиною. Переходьте до картки 1 В. підметом. Переходьте до картки 8 Картка 3 На які питання відповідають прислівники?А. як? де? коли? звідки?Переходьте до картки 11. Б. який? котрий?Переходьте до картки 2 В. що роблячи? що зробивши?Переходьте до картки 6 Картка 4 До якого розряду належить прислівник “босоніж”?А. якісно-означальний. Переходьте до картки 8 Б. способу діїПереходьте до картки 8 В. обставинний часу. Переходьте до картки 5 Картка 5 Укажіть речення, в якому виділене слово прислівник. А. Догана мудрого більше стоїть, як похвала дурного. Переходьте до картки 4 Б. Більше діло роби гуртом. Переходьте до картки 9 Картка 6 На які розряди поділяється прислівник?А. якісні, відносні та присвійніПереходьте до картки 9 Б. якісно-означальні, часу, мети, місця, причини. Переходьте до картки 5. Картка 7 Від яких прислівників утворюється ступінь порівняння?А. від прислівників способу дії. Переходьте до картки 1 Б. від якісно-означальних. Переходьте до картки 11 Картка 8 Прислівниками є всі слова рядка: А. А пліч-о-пліч, опівдні, дехто. Переходьте до картки 11 Б. збоку, завглибшки, ніколи. Переходьте до картки 10 Картка 9 Як пишеться прислівник казна//де ?А. разом. Переходьте до картки 4 Б. через дефіс. Переходьте до картки 12 Картка 10 Скільки прислівників в реченні? Щоб часом дарма не блудить, чужого розуму питайся. А. один. Переходьте до картки 12 Б. два. Переходьте до картки 3 Картка 11 Правильно утворено ступінь порівняння прислівника в рядку: А. найбільш актуальніше. Переходьте до картки 1 Б. найбільш зручно. Переходьте до картки 9 Картка 12 Чим відрізняється прислівник від інших самостійних частин мови?А. змінюється за особами Переходьте до картки 3 Б незмінний. Переходьте до картки 6 Ключ: 1. 7. 11. 9. 12. 6. 5. 4. 8. 10. 3. 11 Або: 1 А 2 Б 3 А 4 Б 5 А 6 Б 7 Б 8 Б 9. Б 10 Б 11 Б 12 Бppt_xppt_x

Номер слайду 8

 Весела естафета “Синонімічні забавки”Прислівник. Фразеологізм. Несподівано. Ніколи Легко Давнодуже уважнодалеко як-небудьневідомо, як буде. Довідка: як собаці муху з’їсти; за царя Гороха; де Макар телят не пас ; п'яте через десяте; як грім з ясного неба; від букви до букви; вилами по воді писано; коли рак на горі свисне.

Номер слайду 9

Відбий атаку Прочитати прислівники та швидко відбити атаку, підіймаючи синю картку, якщо утворюється ступінь порівняння, і червону, якщо не утворюється. Влітку,прекрасно, щоденно, розумно,гарно,навесні,доречномало,добре, сумлінно,весело,мудро,довіку,

Номер слайду 10

Гра Якщо відповідь правильна, учні аплодують, якщо ні – підіймають руку і пояснюють.1. Прислівник – повнозначна частина мови.2. Прислівник – самостійна відмінювана частина мови.3. Прислівник має рід, число, відмінок.4. Прислівник виражає ознаку дії чи стану, ступінь і міру вияву іншої ознаки та обставини.5. Прислівник має словотворчі суфікси –о, -е, -и, -ому, -єму.6. У реченні виконує функції додатка.7. Прислівник має розряд і ступені порівняння. Має відміну і число.9. Має вид і час.10. Не відмінюється, має суфікс, а не закінчення.

Номер слайду 11

Дидактична гра «Снігова куля»Алгоритм цього прийому стисло можна описати так: слово-речення-питання-відповідь. Учитель показує на учня і говорить: «Слово!» Той промовляє слово, яке стосується теми уроку. Показує на іншого учня і говорить: «Речення!» Другий учень складає речення з цим словом. Третій учень придумує питання до цього речення, четвертий учень відповідає на нього.

Номер слайду 12

Гра «Вірю – не вірю!» (на прикладі вивчення біографії В. Симоненка)1. Чи вірите ви, що після закінчення Київського університету Василь Симоненко отримав фах художника? (Ні. В. Симоненко отримав фах журналіста).2. Чи вірите ви, що після закінчення університету Василь Симоненко працював у газеті «Полтавська правда»? (Ні. В. Симоненко працював у газеті «Черкаська правда»). 3. Чи вірите ви, що Василеві Симоненкові посмертно присуджено Нобелівську премію у 1995 році? (Ні. В. Симоненкові посмертно присуджено Державну премію України імені Т. Шевченка).4. Чи вірите ви, що Василь Симоненко прожив 28 років? (Так). 5. Чи вірите ви, що Василь Симоненко похований у рідному селі Біївці на Полтавщині? (Ні. Поет похований у Черкасах). 6. Чи вірите ви, що «Тиша і грім» – перша книжка поезій В. Симоненка, яка вийшла друком у 1962 році? (Так). 7. Чи вірите ви, що жанр поезії «Лебеді материнства» колискова? (Так).8. Чи вірите ви, що символічні образи вірша «Лебеді материнства» – це чайки, калина і пшениця? (Ні. Символічні образи вірша «Лебеді материнства» – це лебеді, тополя і верба).9. Чи вірите ви, що основна думка вірша «Лебеді материнства» втілена в поетичному рядку: «Припливайте  до  колиски,  лебеді,  як  мрії, Опустіться,  тихі  зорі,  синові  під  вії»? (Ні. Основна думка вірша в інших рядках: «Можна все на світі вибирати, сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину»).10. Чи вірите ви, що ліричний образ вірша «Лебеді материнства» – любляча матір? (Так).

Номер слайду 13

Назвати риси характеру Климкаодобротавомутіпобончуйністьковілправкмітливістьавідповідальністьмасміливістьвідувсамопожертваримоспівпереживаннядіпрацьовитістьюкмилосердяролцепвідчайдушністьлє

Номер слайду 14

ВідповідіДоброта Чуйність Кмітливість. Відповідальність. Сміливість. Самопожертва. Співпереживання. Працьовитість. Милосердя. Відчайдушність

Номер слайду 15

“Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх”. Генрі Форд«Мистецтво навчання не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, будити, оживляти.» А. Дистервег

pptx
Додав(-ла)
Губрій Оксана
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
3121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку