Урок "Вимова та правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових слів. Складання тексту за малюнками і опорними словами"

Про матеріал

В розробці уроку використанні диференційовані завдання, які забезпечують учням оптимальний характер пізнавальної діяльності. Розробленні різні види вправ, які вчать користуватися правильом перевірки написання слів із сумнівними пригосними, що піддаються асиміляції, розвивають орфографічну пильність.

Перегляд файлу

 

Баранівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.

№2 ім.О.Сябрук

 

 

Українська мова

З клас

Вимова та правопис слів із

дзвінкими та глухими

приголосними звуками.

Опрацювання програмових слів.

Складання тексту за

малюнками і опорними

словами.

 

 

Вчитель початкових класів

Яценко Д.П.

 

 

Мета: вчити учнів правильно вимовляти дзвінкі приголосні звуки у кінці слова і складу перед       глухими, користуватися правилом перевірки написання слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції; розвивати орфографічну пильність; розвивати і збагачувати мовлення школярів; виховувати культуру писемного мовлення, любов до природи.

 

Обладнання: підручник М.Д.Захарійчук «Українська мова 3 клас»,орфографічні словники, картини для індивідуальної та парної роботи; сигнальні фішки для диференційованої роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Етап цілепокладання

Пам’ятка роботи на уроці

  • Уважно слухати
  • Розумно мислити
  • Каліграфічно писати
  • Чітко відповідати
  • Дружно працювати
  • На уроці будемо працювати за таким планом:
  • Каліграфічна хвилинка;
  • Словникова робота
  • Бліцопитування
  • Вправа «Вибір варіантів» (диференційовані завдання)
  • Фізкультхвилинка
  • Робота в парах (складання тексту за малюнком і опорними словами)
  • Підсумок уроку
  • Домашнє завдання
  1. Каліграфічна хвилинка

Дд, Дд, дд, ді, ід, ду, уд

  • Яке слово можна утворити з цих буквосполучень? Запишіть це слово. Що воно означає? (Людина похилого віку чоловічої статі). Доберемо до нього спільнокореневі слова. Позначте корінь.

Дід, дідусь, дідовий, прадід.

  • Чому ці слова спільнокореневі?

(мають спільне значення)

Метод «Асоціативний кущ»

  • Які слова постають в уяві, коли вимовляєте слово «дід»?

Дід

рідний                            Мороз

казковий        мудрий

  • Перед вами з’являється казковий Дід - Буквоїд. Хотів подарувати вам слово, але з’їв усі букви в ньому.

Виконуємо завдання уроку, а Дід – Буквоїд повертає нам букви. В кінці уроку дізнаємося, яке слово хотів нам подарувати.

  1. Словникова робота       

Гра «Будь уважним»

  • Відшукай правильно написане слово.

Запиши у зошит

 

 

 

  • Взаємоперевірка. Вкажи на помилки сусіду. Нехай виправить.

На дошці правильний запис слів.

  • Як перевірити написання слів з ненаголошеними голосними [е],[и] у корені слова.

ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Бліцопитування.        

  • З чого складається текст? (Речень)
  • З чого складаються речення? (Слів)
  • З чого складаються мова при їх вимові? (Звуків)
  • Які є звуки? (Голосні і приголосні)
  • Глухі і дзвінкі звуки, це які звуки? (Приголосні)
  • Як називаються звуки, які вимовляємо без голосу, тільки з шумом? (Глухі)

Наприклад…..

  • Як називають звуки, які вимовляємо з голосом і шумом? (Дзвінкі)

Наприклад…..

  • Чому українська мова така мелодійна? (В ній більше дзвінких приголосних звуків)
  • Як вимовляємо дзвінкі звуки у кінці слова і складу? (Дзвінко)

Наприклад: лід, мед, сніг, береза, дуб, віз.

  • Сьогодні на уроці будемо вчитися правильно вимовляти і писати слова із дзвінкими приголосними в кінці та середині слова перед глухими.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

1). Диференційована робота. Вибір варіантів.

І етап. Фронтальна робота. Вправа з підручника.

 – яку букву треба вставити у слова? Чому?

 бу  ка – буда     

 ри ка – риба

 сні ки – сніжинки

 ни  ький – низ

 шви  кий – швиденько

 моло  ший – молодий

  • Коментовано виконуємо Вправу 157.

(5 слів письмово, решта усно)

ІІ етап. Вибір варіантів

Виставити сигнальну картку відповідного кольору.

    самостійно  Вправа 156.

             допомога вчителя    

 З приходом зими білий сніг замітає сте…ки. Червона ягі…ка, але на смак гірка. Бері..ка лікує людину своїми бруньками.

                    (Стежина, ягода, береза)

ІІІ етап. Перевірка всіх завдань

2).  Фізкультхвилинка

 Встаньте, діти, посміхніться.

 Землі нашій поклоніться.

 За щасливий день вчорашній

 І до сонця потягніться

 В різні боки нахиліться,

 Веретенцем покрутіться.

 Раз присядьте, два присядьте

 І за парти тихо сядьте.

3). Розвиток мовлення

 - У Діда – Буквоїда є брат, якого полюбляють всі діти. Він приходить взимку до кожної дитини з подарунками. Хто цей Дід?

Дід Мороз і нам приготував на урок подарунок у вигляді завдання. Скласти текст за малюнками й опорними словами. Дібрати заголовок, визначити

мету і тему тексту.

       

що хочете  про що      

сказати       розповідається

 

Завдання виконуються в парах на картках.

 V. Підсумок уроку

-  як перевірити написання слів із сумнівними приголосними?

          Гра «Вчитель». Клас ділиться на два варіанти

  • На картках записані слова з помилками. Дібрати перевірене слово. Виправити помилки. Самостійно перевіряють виконання завдання за картками виставленими на дошці.

 

І варіант.     кіхті – ……        кіготь

                    дупки – ……         дуб

                  борітка – ……         борода

                  беріска – ……         береза

 

 

ІІ варіант.    ніхті – …..      ніготь

                      лехко – …..      легенький

                     шупки – …..      шуба

                      рипка – …..      риба

 Самостійно оцінюють свою роботу.

Без помилок – 10 балів

Помилка в одному слові – 9 балів

Помилка в двох словах – 8 балів

Помилка в трьох словах – 6 балів

Дуже ви біли старанні

Отже, всі ви учні гарні

І за працю на уроці

Вам подякувати хочу.

Молодці!

VI.  Домашнє завдання

 

                     Впр.159

                    

                      Впр.161

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 травня 2018
Переглядів
3551
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку