Урок виразного читання «Не висиха Езопова криниця…»
Конкурс читання напам’ять творів зарубіжних та українських байкарів
Урок можна провести після вивчення у 6 класі теми „Байки”.
Конкурс виразного читання можна проводити протягом двох уроків, об’єднавши урок зарубіжної літератури з уроком української літератури.
Учасникам конкурсу буде запропоновано виразно прочитати одну з байок українського або зарубіжного письменника.
Підготовча робота:
Тема уроку: Виразне читання байки.
Мета уроку: творчо осмислювати художній текст, розвивати навички виразного читання, вміння оцінювати виконання художніх творів своїми товаришами, виховувати естетичні смаки.
Обладнання: виставка творів українських та зарубіжних байкарів, пам’ятки «Правила виразного читання байки», для декламаторів
Поезія-це завжди неповторність,
Якийсь безсмертний дотик до душі.
Л. Костенко
Виразне читання –це музика живого слова.
М. Рибнікова
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності: вступне слово вчителя про роль виразного читання у вивченні художньої літератури у розвитку естетичних смаків читців і слухачів.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV.Актуалізація опорних знань
1.Проблемне питання: Як потрібно прочитати поезію, щоб полонити слухачів?(Розбірливо, емоційно, паузи, правильні логічні наголоси, відповідність інтонації, темпу, відповідність жестів і міміки…)
2.Коментування епіграфа до уроку
V. Опрацювання навчального матеріалу
1. Повторення відомостей про правила виразного читання ( памятка «Виразне читання байок», «Памятка для декламаторів» ).
2. Представлення учасників конкурсу та складу журі.
Рівень виразності читання конкурсантів (10 балів)
Прізвище та ім'я читця |
Точність словесних наголосів |
Наявність паузи
|
Темп читання |
Точність логічних наголосів |
Інтонація (емоційність) |
Сценічність виконання |
сумабалів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Члени журі обговорюють усі виступи та розподіляють місця. Тим часом глядачам пропонується виступ - читання в особах однієї з байок з елементами інсценізації.
6.Підведення підсумків. (Бажано, щоб члени журі коротко прокоментували виступ кожного учасника, акцентуючи увагу на його позитивних моментах ).
Оголошення переможців у окремих номінаціях:
Визначення головних переможців: ІІІ, ІІ, І місце.
VI. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Може обрати переможця глядацьких(учнівських) симпатій:
VII.Рефлексія
Я зрозумів,що…
Мені б хотілося…
Найбільш цікавим було…