Урок виразного читання «Не висиха Езопова криниця…» Конкурс читання напам’ять творів зарубіжних та українських байкарів

Про матеріал
Урок можна провести після вивчення у 6 класі теми „Байки”. Конкурс виразного читання можна проводити протягом двох уроків, об’єднавши урок зарубіжної літератури з уроком української літератури.
Перегляд файлу

Урок виразного читання «Не висиха Езопова криниця…»

Конкурс читання напам’ять творів зарубіжних та українських байкарів

Урок можна провести після вивчення у 6 класі теми „Байки”.

Конкурс виразного читання можна проводити протягом двох уроків, об’єднавши урок зарубіжної літератури з уроком української літератури.

 Учасникам конкурсу буде запропоновано виразно прочитати одну з байок українського або зарубіжного письменника.

Підготовча робота:

  1. Обирається склад учасників конкурсу (приблизно 10 чоловік).
  2. Вчителі повинні проконтролювати, щоб байки не повторювались, допомогти  конкурсантам  зрозуміти головну думку байки, визначити підтекст твору, мораль.
  3. Кожен учасник обирає для читання напам’ять одну зарубіжного або українського автора.
  4. Проводиться відбір кандидатур у журі. Члени журі мають бути компетентними в оцінюванні виразного читання. Склад журі (3-5чол.). Це можуть бути вчителі-філологи, старшокласники чи  однокласники читців. Вчитель має проінструктувати членів журі щодо вибору критеріїв оцінки виступів конкурсантів.
  5. Виготовляються таблички для  членів  журі з цифрами  1- 12.
  6. Окремі учні готують читання в особах однієї з байок І.Крилова  з елементами інсценування.( виступ поза конкурсом)

Тема уроку: Виразне читання байки.

Мета уроку: творчо осмислювати художній текст, розвивати навички виразного читання, вміння оцінювати виконання художніх творів своїми товаришами, виховувати естетичні смаки.

Обладнання: виставка творів українських та зарубіжних байкарів, пам’ятки «Правила виразного читання байки», для декламаторів

                        Поезія-це завжди неповторність,

                        Якийсь безсмертний  дотик до душі.

                                                    Л. Костенко

 

                         Виразне читання –це музика живого слова.

                                                    М. Рибнікова

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності: вступне слово вчителя про роль виразного читання у вивченні художньої літератури  у розвитку естетичних смаків читців і слухачів.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV.Актуалізація опорних знань

1.Проблемне питання: Як потрібно прочитати поезію, щоб полонити слухачів?(Розбірливо, емоційно, паузи, правильні логічні наголоси, відповідність інтонації, темпу, відповідність жестів і міміки…)

2.Коментування епіграфа до уроку

V. Опрацювання навчального матеріалу

1. Повторення відомостей про правила виразного читання ( памятка «Виразне читання байок»,  «Памятка  для декламаторів» ).

2. Представлення учасників конкурсу та складу журі.

  1. Оголошення  критеріїв оцінювання виступів:

 

Рівень виразності читання конкурсантів (10 балів)

Прізвище

 та ім'я читця

Точність

словесних наголосів

Наявність паузи

 

Темп читання

Точність логічних наголосів

Інтонація

(емоційність)

Сценічність

виконання

сумабалів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виступи конкурсантів. Кожен виступ журі оцінює, підраховуючи загальну кількість балів  конкурсанта.

5.Члени журі обговорюють усі виступи та  розподіляють місця. Тим часом глядачам пропонується виступ - читання в особах однієї з байок з елементами інсценізації.

6.Підведення підсумків. (Бажано, щоб члени журі коротко прокоментували  виступ кожного учасника, акцентуючи увагу на його позитивних моментах ).

Оголошення переможців у окремих номінаціях:

  •                   найкраща техніка мовлення;
  •                   найкраща логіка читання;
  •                   найкраща емоційність читання;
  •                   найкраще сценічне виконання.

Визначення головних переможців: ІІІ, ІІ, І місце.

VI.  Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Може обрати переможця глядацьких(учнівських) симпатій:

  •                   Найкращим читцем, на мою думку, був(ла)…, бо…

VII.Рефлексія

Я зрозумів,що…

Мені б хотілося…

Найбільш цікавим було…

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1.  Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Макаренко Олег Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 грудня 2020
Переглядів
309
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку