Урок виробничого навчання

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання з теми: "Форми нігтів". Навчальна мета. Навчити учнів технології створення форми вільного краю нігтів, ознайомитися з класифікацією форм нігтьових пластинок. Виховна мета. Прививати любов до професії, відповідальності до виконання робіт, виховувати дбайливе ставлення до клієнтів, вміння організовувати свої робочі місця та виконувати правила охорони праці. Розвиваюча мета. Розвиток в учнів охайності, зібраності, уваги, розвивати самостійність при виконанні технологічного процесу. Тип уроку. Комбінований. Метод проведення. Розповідь, бесіда, демонстрація, усунення недоліків.
Перегляд файлу

Урок виробничого навчання

Місце проведення. Навчальна майстерня.

Тема. Форми нігтів.

Навчальна мета. Навчити учнів технології створення форми вільного краю нігтів, ознайомитися з класифікацією форм нігтьових пластинок.

Виховна мета. Прививати любов до професії, відповідальності до виконання робіт, виховувати дбайливе ставлення до клієнтів, вміння організовувати свої робочі місця та виконувати правила охорони праці.

Розвиваюча мета. Розвиток в учнів охайності, зібраності, уваги, розвивати самостійність при виконанні технологічного процесу.

Тип уроку. Комбінований.

Метод проведення. Розповідь, бесіда, демонстрація, усунення недоліків.

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

Інструменти:

1. Типси

2. Кусачки.

3. Пилки для штучних та натуральних нігтів.

4. Інструменти.

5.Матеріали для виконання гігієнічного манікюру.

6. Матеріали для виконання художнього розпису.

План уроку

I . Організаційна частина – 5 хв.

1. Перелік учнів по журналу.

2. Перевірка зовнішнього вигляду.

3. Перевірка наявності інструмента.

II. Вступний інструктаж – 40 хв.

1. Повідомлення теми уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Перевірка знань учнів по темі.

Хід уроку.

Перевірка наявності учнів.

Слово майстра.

 На попередньому уроці ми докладно розглянули підготовчі та заключні роботи при виконанні манікюрних робіт.  Давайте їх зараз згадаємо… Нагадую, що у нас існує правило піднятої руки.

Відповідь учня.

Підготовчі роботи:

  • Підготовка робочого місця до роботи;
  • Профілактична обробка робочої поверхні стола і подушечки для манікюру, рук клієнта, майстра спеціальними антибактеріальними засобами, дозволеними до використання відповідними органами санітарно-гігієнічної служби;
  • Очищення кистей клієнта і майстра за допомогою піно мийних засобів;
  • Ретельний огляд рук клієнта. Під час огляду звертають увагу на стан нігтьових пластин і шкіри, особливо між пальцями. При підозрі на грибкові захворювання клієнту слід рекомендувати звернутися до лікаря дерматолога. Далі майстер повинен вимити та обробити руки протигрибковим засобом;
  •            Дізнатися, яке обслуговування бажає получити клієнт. Запропонувати ту чи іншу послугу;
  •            Дезінфекція рук майстра та рук клієнта;
  •            Підготовка засобів та матеріалів до роботи;
  •            Дезінфекція інструменту та обладнання;
  • Видалення раніше накладеного лаку спеціальними засобами для його зняття.

Слово майстра.

Система оцінювання на сьогоднішньому уроці. Кожен з вас на протягом уроку буде отримувати оцінки, ви їх проставляєте на полях, а потім, в кінці кожен з вас виведе середній свій бал. Наприклад, Оксана на протязі уроку отримує  три оцінки : 10, 8 та 9. Вона їх складає, ділить на

кількість, на 3 та отримує середню оцінку 9 за роботу на уроці.

Альона в нас тільки що дала повну відповідь на питання та вже  отримує свою першу оцінку 10 балів.

У кого є запитання?

Слово майстра.

Давайте згадаємо відомості, які ми знаємо про типси, адже сьогодні ми будемо працювати  саме з ними

Питання:

Із кількох частин складається типса?

Відповідь учня.

Слово майстра.

Як підібрати типси по розміру та формі?

Відповідь учня.

Слово майстра.

Чи потрібно знежирювати нігтьову пластину перед накладанням штучного матеріалу?

Відповідь учня.

Слово майстра.

Скільки гріт має пилка для штучних нігтів?

Відповідь учня.

Слово майстра.

Яким вимогам повинні відповідати штучні матеріали?

Відповідь учня.

 

Слово майстра.

 

Загальні правила організації робочого місця.

1.На робочому місці потрібно мати матеріал, інструменти та пристосування для виконання техніки створення форм нігтів.

2. Робоче місце повинно бути охайним.

3. Інструменти повинні бути простерилізовані та лежати на гігієнічній серветці.

4. Кожен інструмент та пристосування повинні знаходитися на постійному місці – поблизу від робітника.

5. Робоче місце повинне мати нормальне освітлення, вентиляцію, опалення.

6. Потрібно слідкувати за осанкою на робочому місці.

На попередньому уроці усі отримали випереджувальне домашнє завдання: Презентація: «Форми нігтів».

Давайте переглянемо презентацію, яку підготувала нам Лесечко.

Слово майстра.

Яку мету ти переслідувала, створюючи цю презентацію?

Відповідь учня.

______________________

Слово майстра.

На протязі виконання практичного завдання ми на дошці переглянемо виконані презентації  та системою взаємооцінювання ви отримаєте  оцінки та занесете їх у свої картки.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSltZxA_B5-qyRlb2k_TLVrLVIOZhb2CP_wsZ_OXAikdlcB_T3qywА також я пройду та перевірю другу частину домашнього завдання – виконання дизайнів віяльним пензлем.

Пояснення нового матеріалу.

Розповідь майстра.

Створення форми як натуральних, так і штучних нігтів – одна з основних задач майстрів манікюру. Технічно ця задача зводить до опилювання краю нігтя за побажанням клієнта чи спеціаліста. Кінцевий результат повинен бути бездоганним, так як у багатьом відображає якість роботи майстра та його естетичну підготовку.

Техніка створення форми нігтя, безумовно  базується на принципах естетики та геометрії форм. Майстру манікюру як справжньому художнику, треба постійно тренувати око для визначення чіткої геометрії форм.

Що вирізняє спеціаліста та звичайного клієнта? На питання, яка форма нігтя подобається йому більше, клієнт дає однозначну відповідь, опираючись лише на свою суб’єктивну думку. А майстер професіонал у виборі кольору та форми нігтя завжди буде притримуватися базових правил, на підставі фізики та психології сприйняття. Спеціаліст побачить у будь-якій формі перш за все прості лінії та їх з’єднання. І тільки якщо ці лінії будуть геометрично правильними, професіонал зробить висновок про точність форми в цілому та про справлене їм естетичне враження.

Класифікація форм.

Звісно, будь-який майстер може перерахувати базові форми нігтя, але  ледве чи він може дати точну характеристику. А між тим існує цілком чітка класифікація основних форм, яка може бути запропонована клієнту, який завітав у салон.

Дуже розповсюджена – квадратна. Вона володіє чітким контуром, кути http://www.simplybeauty.ru/images/upload/forma-nogtej-04.jpgїї не бувають округлені, торцева  частина також немає нічого спільного із округленням. Мабуть, квадратна форма – сама легка у виконанні. Багато майстрів рекламують її як саму універсальну та модну, що, звичайно не має під собою достатньо вагомих причин. Однак  саме цій формі більш за все надають перевагу при виконанні майстром конкурсної роботи. Річ у тому, що при опилюванні квадратної форми немає ризику «завести догори» бокові лінії нігтя. а цей критерій оцінюється суддями нігтьових конкурсів дуже вимогливо.

http://naildreams.ru/img/lessons/manicure/1006nailshape/01.jpgУ наш час найбільш популярною стає овальна форма . Її часто плутають з класичною мигдалевидною формою, припускаючись помилки. Основна характеристика овальної форми складається з того, що її вільний край представляє собою округлу лінію, яка дзеркало відображує лінію кутикули. Ця форма зовсім не має кутів та повністю співпадає з овалом.

Форма сквоувал  (от англ. Squere и oval)

гібрид http://supernogotochki.ru/wp-content/uploads/2011/10/4279737988-5-300x225.jpgквадратної та овальної форм. В останні роки саме вона разом з овальною тримає лідерство, не уступаючи іншим своєю популярністю. Ця форма має кути, до того ж достатньо чіткі. В той же час у неї є і легке, майже помітне округлення вільного краю, яке у відмінності від овальної форми, не повторює лінію посмішки.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQY0buuSM23JcUl-1epBd_PPqkx-0jYDtGtTCbayQrGt8yt-VrZ-RnZ7TMeМигдалевидна форма вважається класичною, але одночасно і самою важкою у виконанні. Адже для того. Щоб створити 10 однакових мигдалевидних форм на кожному пальці, від майстра вимагається чималий досвід та чіткі знання характеристик інших форм, їх класифікації. Перш за все ця форма не має кутів, а округлення торцевої частини більш виражено, ніж округлення протилежної кутикули. Таким чином, мигдалевидна форма має дуже невелике загострення на кінці нігтя, яке повинно бути так слабо виділене, щоб усе нагадувало овальну форму. Сама назва з’явилася, звісно не випадково. Вона нагадує форму мигдального горіха.

http://www.beauty-hands.ru/wp-content/uploads/111204.jpgФорму стилет багато хто вважає вельми екстравагантною чи формою, яка майже вийшла із моди. Однак вона давно стала класикою, оскільки спроможна значно підкреслити виграшні сторони форм рук та сховати вже існуючі недоліки. Час від часу вона знов стає ультрамодною у клієнтів. Створення цієї форми не складає труднощів для досвідчених майстрів, а при розумному нейл-арті одержаний результат не агресивний. Головна характеристика форми стилет – єдиний дуже чіткий гострий кут з торцевої сторони нігтя. Якщо майстер робить найменше скруглення цієї форми – він припускається великої помилки.

Для бездоганного створення вибраної форми недостатньо однієї тільки пилки та самого нігтя, натурального чи штучного. Щоб нігті усі десяти пальців мали симетричні та однакові форми, розроблена спеціальна технологія опилювання та надання форми нігтям.

Технологія створення форми нігтя

Відносно чого створювати чіткі лінії запилів та перевіряти правильність форм.

http://supernogotochki.ru/wp-content/uploads/2011/10/171020111427-300x225.jpg1. Основною лінією відносно якої створюється форма нігтя, є центральна вісь нігтя. Ця лінія проходить не тільки через нігтьову пластину, але й через усю фалангу пальця. Таким чином є п’ять чітких вісей, з’єднання яких знаходить у центрі долоні. Центральна вісь  нігтя ділить нігтьову пластинку на дві половинки. Вони при складенні  повинні повністю співпадати та бути симетричними відносно один одного. В такому разі форма буде ідеальною. Якщо одна половика не відповідає іншій – форми не буде.

2. На початку вивчення техніки створення форми нігтя рекомендується робити пропорціональні запили справа та зліва від нігтьової пластинки для того, щоб запобігти перепилу з однієї чи іншої сторони.

3. Для перевірки правильності форм їх розглядають з тильної поверхні кисті, яка повинна бути перегорнута кінчиками пальців догори. Якщо розглядати форми на поверхні стола, то оцінити їх правильно неможливо.

4.Нігті  будуть елегантними, якщо їх бокові лінії будуть паралельними.

Поточний інструктаж - 5 годин

Самостійна робота учнів

Обхід робочих місць з метою перевірки:

1) організації робочого місця;

2) виконання правил охорони праці;

3) виконання технологічного процесу гігієнічного манікюру з врахуванням проблем нігтів клієнта;

4) дезінфекції інструмента.

5) перевірка виконання роботи пласким пензлем.

 

Показати прийоми та послідовність завдання

Учні у робочих зошитах записують та замальовують основні форми нігтів.

Квадратна форма.

 

1. Запил паралелів.

2.Створення квадрата. Переривна лінія в області кутикули буде орієнтиром, щоб лінія краю не була перекривлена відносно центральної вісі.

Овальна форма.

.

1. Запил паралелів.

2. Відсік кутів.

3. Зведення кутів справа та зліва нанівець з метою закруглення у відповідності з лінією кутикули.

Сквоувал.

1. Створити форму квадрата.

2. Приклавши пилку до кутів, зведіть їх таким чином, щоб отримати легке закруглення.

а) правильне лінія краю;                                          б)неправильна лінія краю.

Мигдалевидна форма.

1. Задайте форму квадрата.

 

2.Запиліть бокові сторони так, щоб ніготь в ітозі придбав  зображений контур

Форма «Стілет».

1. Задайте квадратну форму

.

2. Зробіть лінії запилів таким чином, щоб вони сходилися у серединній точці на лінії краю нігтя. Початок цих ліній йде від валиків.

Видача завдань учням.

  1. Виконання гігієнічного манікюру(1 година).
  2. Виконання п’яти форм нігтів дотримуючись  технології та рекомендацій (2години).
  3. Робота пласким пензлем(1 година).
  4. Розподіл по групах та виконання створення образу клієнта на основі знань, отриманий на уроках спецтехнології (1).

1 група:  Весняний кольоровий тип , форма нігтів «сквоувал», дизайн.

       2 група: Зимовий кольоровий тип, форма нігтів овал, дизайн.

       3 група: Осінній кольоровий тип, форма мигдаль, дизайн.

       4 група: Літній кольоровий тип, форма нігтів стилет, дизайн

Заключний інструктаж – 15 хвилин

  1. Презентація груп.
  2. Аналіз помилок, допущених при виконанні робіт.
  3. Методи усунення помилок.

Гігієнічний манікюр

Дефекти

Причини

Поріз нігтьового валика

Неправильне виставлення кута накожиць

Задирки.

Неправильне виведення лінії кутикул.

Недостатній ефект повноцінного масажу.

Недостатній натиск при виконанні вправи.

Можливість подразнення шкіри

Використання негерметично закритого засобу для масажу.

 

Форма нігтів

Дефекти

Причини

«Шорсткість» вільного краю нігтьової пластини

 

Недостатня зашліфованість вільного краю

Не красива форма нігтя.

Неправильний підбір форми нігтьової пластинки відносно форми кутикули клієнта.

 

 

Не вийшов малюнок.

Погана консистенція лаків, недостатньо відпрацьовані штрихові рухи.

 

4. Показ кращих робіт.

5. Оцінювання.

Видача домашнього завдання:

  • відпрацювати навички виконання п’яти форм нігтів;
  • проаналізувати форму своїх нігтів, нігтів родичів та друзів та по можливості зробити запил дотримуючись  технології та рекомендацій.
  • виконати варіант нової форми та розробити свій власний дизайн, наприклад:

 

Прибирання приміщення.

 

 

 

doc
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку