План уроку
Тема розділу: Оволодіння прийомами та набуття навичок кулінарної, механічної обробки овочів та грибів, та підготовка їх до використання.
Тема уроку: Механічна і кулінарна обробка овочів. Складна форма нарізування овочів. Карвінг. Складання композицій.
Мета роботи: Навчальна: - відпрацювати прийоми та навички з складної форми нарізування овочів та карвінгу.
– навчити учнів застосовувати інноваційні технології з оздоблення страв, столів, та складання композицій з овочів.
– навчити правильно підбирати інноваційні інструменти для роботи з овочами, організовувати робоче місце.
Розвивальна: розвивати просторову уяву, самостійність, пізнавальну активність, вміння орієнтуватись у виробничих ситуаціях.
Виховна: виховувати у учнів інтерес до обраної професії, почуття відповідальності за кінцевий результат роботи, за якість обробки овочів.
Тип уроку: урок формування первинних умінь.
Методи проведення: словесний (бесіда, пояснення, інструктаж), наочний
(демонстрація відео фільму), практичний.
КМЗ: інструменти, інвентар, посуд, сировина, ілюстрації, інструкційні- картки.
Між предметні зв’язки: «охорона праці», «технологія приготування їжі з основами товарознавства», «фізіологія харчування, гігієна та санітарія», «організація виробництва», «устаткування підприємств громадського харчування».
Хід уроку
1. Організаційна частина (5хв.)
1.1 Перевірити присутність учнів.
1.2 Перевірити готовність учнів до уроку.
1.3 Доповідь чергового про відсутність.
2.Вступний інструктаж (40хв.)
2.1 Повідомити тему програми.
2.2 Повідомити тему і мету уроку.
2.3 Повідомити критерії оцінювання уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Тема нашого уроку –« Механічна кулінарна обробка овочів. Складна форма нарізання овочів .Карвінг. Складання композицій.
Ми з вами повинні - навчитись підбирати інструмент, інвентар, посуд, організувати робоче місце
- відпрацювати прийоми та навички зі складної форми нарізки овочів та новітнім технологіям - карвінгу.
- дотримуватись вимог санітарії та гігієни, технічних вимог безпеки праці.
- звернути увагу на раціональне використання сировини, економію електроенергії, бережливе ставлення до інвентарю та обладнання.
Знання та вміння які ви сьогодні отримаєте на уроці будуть потрібні при нарізанні овочів, створення прикрас з них, для оформлення страв, столів, оскільки набутті уміння та навички мають вплив на якість приготування страв, та їх зовнішній вигляд, приваблюють сучасного споживача.
Актуалізація упорних знань
На минулому уроці ми з вами вивчали прості форми нарізки овочів. Давайте зіграем в гру «ланцюжок» На екрані наведено перелік технологічної операції обробки овочів, складіть правильну послідовність технологічних операцій обробки овочів.
( Сортування, калібрування, миття, очищання, промивання, нарізання.)
Зверніть увагу на екран, для перевірки раніше вивченого матеріалу, використаємо ігровий метод «впізнай мене». На екрані в презентації PowerPoint подаєм опис простих форм нарізання овочів, учні повинні їх назвати.
Гра «Мікрофон» Учні по черзі передають уявний мікрофон, і називають правила з техніки безпеки та охорони праці в овочевому цеху, правила санітарії та особистої гігієни кухаря.
2.4 Пояснення нового матеріалу;
Перед початком роботи нам необхідно правильно організувати робоче місце.(майстер пояснює організацію робочого місця)
2.4.1. Пригадайте з ТПЇ які існують складні форми нарізання овочів?
До складної форми нарізування овочів відносять - бочечки, часнички, грушки, стружка, спіраль, кульки, гребінець, шестірня, зірочка, шпалка.
2.4.2. Майстер демонструе кожну складну форму нарізання овочів.
|
Бочечка Підготовлену картоплю середнього розміру обрізують з двох протилежних боків, потім обточують, надаючи форму бочечки. Використовують для варіння і подають на гарнір до риби вареної і припущеної.
|
2.4.3. Розповідь майстра виробничого навчання про карвінг. Історія виникнення. Інструменти.
Ка́рвінг (від англ. carve — різати, вирізати) — мистецтво художнього різання по овочах і фруктах, зародився багато років тому на Сході, й за тисячі років став частиною національних традицій. Майстри карвінга передавали свої знання у спадок. Декоративні візерунки на овочах і фруктах вирізаються спеціальними інструментами. Основний інструмент майстра — тайський ніж. Існують також:
2.4.4. Демонстрація відеоматеріалу, який допоможе учню краще засвоїти урок;
2.4.5. Характеристика інноваційних технологій, оформлення страв з овочів;
2.4.6. Демонстрація – показ трудових прийомів за допомогою сучасних інструментів при формуванні інноваційних підходів до оформлення страв з овочів і створення композицій
2.4.7 Розгляд інструкційних карт
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА
НАРІЗАННЯ КАРТОПЛІ СТРУЖКОЮ , БОЧЕЧКОЮ, КУЛЬКАМИ, ЧАСТОЧКАМИ.
№п/п |
Порядок виконання вправи |
Вказівки і пояснення |
Малюнок |
1 |
Підготувати картоплю |
Провести сортування, калібрування, помити, обчистити, промити |
|
2 |
Обрізати |
з двох протилежних боків, середнім ножем кухарської трійки «ОС» |
|
3 |
Обточити |
надаючи форму циліндра 2-3 см. заввишки, діаметр 3-4 см., середнім ножем кухарської трійки «ОС» |
|
Нарізання стружкою |
|||
|
Зрізати стрічку |
по колу 2-2,5 мм. завтовшки і 25-30 см. завдовжки, великим ножем кухарської трійки «ОС» |
|
Нарізання бочечкою |
|||
|
Обточити |
Надаючи форму бочечки середнім ножем кухарської трійки" ОС" |
|
Нарізання часточками |
|||
|
Розрізати |
вздовж на кілька частин середнім ножем кухарської трійки «ОС» |
|
|
Зробити виїмку |
невелику у кожній частині по грані, середнім ножем кухарської трійки |
|
Нарізання кульками |
|||
|
Вирізати |
за допомогою спеціальних виїмок |
|
Інструкційна картка
Роза з овочів
Для виготовлення рози підійдуть майже всі овочі( чорна редька, буряк, велика морква, гарбуз, кабачок та інші.) Для полегшення роботи з твердими овочами слайси попередньо солим на 10- 20 хвилин, а потім промиваєм водою і злегка підсушуєм серветкою.
№ |
Малюнок |
Порядок виконання вправи |
1 |
|
нарізаем на тонкі слайси |
2 |
|
кладем пластінки на досці одна на другу і завертаєм |
3 |
|
низ зрізаем |
4 |
|
закріплюем дерев яною паличкою |
5 |
|
|
Інструкційна картка
Павлін з дайкона
№ |
Малюнок |
Порядок виконання вправи |
1 |
|
Редьку очищуем і розрізаєм вдоль на 2 частини. |
2 |
|
|
3 |
|
Карбувальним трикутним ножем робим насечки, а потім з під них вирізаєм м якоть, робим пірячко по всьому тулубу |
4 |
|
Для виготовлення хвоста павліна редьку нарізаєм тонкими слайсами. |
5 |
|
За допомогою ножа робимо пір ячко. Кількість їх буде залежати від того наскільки великий Ви робите хвіст |
6 |
|
Середину пірячка будем робити зморкви, дляцього нарізаем їїтонкими кружальцями та за допомогою ножа робим виямки. |
7 |
|
Із моркви вирізаєм клюв і пірячко на голову |
8 |
|
Пірячко і серцевмну зколюєм гвоздикою. |
9 |
|
Всі частини готові, збираем нашого павліна. В тулоб вставляєм дві зубочистки і вставляем в гарбуз. Ту частину дайкона що залишилась розрізаем ще раз вдоль, більшу частину кріпимо до гарбуза, а меншу частину розрізаємо поперек і кріпемо до редьки. |
10 |
|
До редькиза допомогою зубочисток прикріплюєм пірячко, починаючи з низу. |
2.4.8. Повідомити які помилки можуть виникнути при виконанні роботи;
2.4.9. Наголосити на дотриманні правил охорони праці та техніки життєдіяльності; Способи самоконтролю при виконанні карвінгу з овочів і складної нарізки;
2.5. Закріплення нового матеріалу;
2.5.1 Гра " Чарівна скринька"
Майстер тримає скриньку, учні із скриньки отримують картки завдання, на які дають відповіді. Якщо учень не знає відповіді, питання отримує інший учень, який відповідає.
Картка -завдання
1.Як називається форма нарізки овоча
2. Чи можно її віднести до складних форм нарізки
3. Для чого її використовують
2.5.2. Фронтальне опитування;
1.Що таке карвінг
2.Які основні інструменти для карвінгу
3.Чи всі овочі можно використовувати для карвінгу
4.Для чого використовують карвінг
2.5.3 Узагальнення підсумків опитування.
3. Поточний інструктаж (270 хв.)
- Повідомити завдання з теми уроку.
-Закріплення учнів за робочими місцями.
-Обхід робочих місць з метою перевірки та контролю роботи учнів та недопущеннямДотримання правільної організації робочих місць
-Дотримання послідовності у виконанні операцій ними помилок.
-Спостереження за роботою учнів та надання їмпрактичної допомоги.
-Звернути увагу на помилки та допомогти їх усунути.
4. Заключний інструктаж (30 хв.)
1.Перевірка та оцінювання завдань, які увиконували з теми урокуучні
2.Аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення.
3. Визначення кращіх робіт.
4. Повідомлення домашнього завдання.
5.Призначення чергових для прибирання лабораторії.