Урок виробничого навчання "Миття голови"

Про матеріал
Подана розробка уроку виробничого навчання на тему "Миття голови" із застосуванням сучасних елементів уроку та з присутніми на уроці компетентними спеціалістами по догляду та лікуванню волосся.
Перегляд файлу

План

уроку виробничого навчання

 

Спеціальність: перукар (перукар – модельєр); візажист.

Майстер в/н : Журавель Ю.П.

 

Тема програми: Підготовчі та заключні роботи. Засвоєння прийомів миття голови.

Тема уроку: Підготовчі та заключні роботи. Засвоєння прийомів миття голови.

Мета уроку:

  • Сформувати вміння організовувати робоче місця для виконання різних видів перукарських послуг, сформувати знання про миючі засоби для волосся і вміння їх підбирати для кожного клієнта, навчити технологічній послідовності миття голови різними методами, сформувати знання про лікування волосся та препарати для лікування проблемного волосся.
  • Розвиток самостійності при виконанні завдань, навичок самоконтролю, розвиток аналітичного мислення, уваги, спостережливості, волі, наполегливості у досягненні  мети.
  • Формувати любов до праці перукаря, терпіння, охайність, уважність, виховувати комунікабельність, ввічливість під час спілкування з клієнтом.

Тип уроку: урок формування первісних умінь.

Вид уроку: майстер – клас.

Обладнання, матеріали, інструменти, наочність: перукарський інструмент, пристосування та білизна, засоби для миття голови, мийки, мультимедійний проектор, набір слайдів, комп’ютер, діагностичний апарат, інструкційні картки, тестувальні бланки, відео, картки – завдання, тести.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Привітання з учнями, доповідь чергового про відсутніх. Перевірка готовність учнів до уроку. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте згадаємо попередні теми, адже ці знання нам сьогодні також знадобляться. Давайте розділимося на команди, перша команда буде працювати з тестами та картками – завданнями, а інша відповідає на запитання.

А) - Перукарська білизна – що до неї відноситься;

  • Вимоги до перукарської білизни згідно санітарних норм і правил;
  • Види перукарських інструментів.
  • Правила зберігання і використання  перукарського інструменту.
  • Види дезінфекції інструментів.

Б) Тестові завдання.

В) Картки завдання №1, №2, №3.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу та показ трудових прийомів при вивченні теми:

    1. Підготовчі та заключні роботи

а) Організація робочого місця для виконання різних видів перукарських робіт.

б) Раціональне розташування інструментів та пристосувань при виконанні різних видів перукарських послуг.

- Слово вчителя

- Бесіда з учнями

в) Дотримання санітарно - гігієнічних вимог.

- Слово вчителя

- Бесіда з учнями

г) Вичісування дрібного зістриженого волосся .

- Слово вчителя

д) Засвоєння прийомів зняття перукарської білизни.

- Слово вчителя

  2. Засвоєння прийомів миття голови

- Відповідь учнів на питання «Що означає волосся в житті людини» (метод « Рефлексія»)

- колективна робота

а) Мета миття голови;

б) Визначення типів волосся і вибір миючого засобу;

в) Засоби для миття голови;

г) Виступ лікаря – трихолога;

д) Виконання лікарем діагностики шкіри голови і волосся;

є) Масаж шкіри голови;

е) Методи миття голови;

ж) Мийки для миття голови (перегляд відео)

з) Технологічна послідовність миття голови шампунем.

і) Витрати шампуню та бальзаму, час миття голови згідно норм часу.

й) Визначення ступеню промивання. Ополіскування.

к) Витирання і сушіння волосся.

3. Вікторина «Міфи про волосся»

ІV. Повідомити завдання по темі і норми часу.

V. Розбити групу на бригади і розмістити по процесам.

VІ. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж.

1. Обхід робочих місць з метою перевірки чи всі учні можуть самостійно приступити до роботи.

2. Дотримання правильної організації робочих місць.

3. Дотримання послідовності в виконанні операцій.

4. Дотримання правил само- та взаємоконтролю.

5. Спостереження за роботою учнів та надання їм практичної допомоги.

VІІ. Підведення підсумків. Заключний інструктаж

  1.   Перевірити та оцінити виконані учнями завдання;
  2.   Показати кращі роботи учнів;
  3.   Підсумки роботи підгрупи за навчальний день і ступінь досягнення поставленої на уроці мети (звернути увагу на помилки, які найчастіше зустрічаються під час роботи, їх причини і шляхи попередження).

VІІІ. Домашнє завдання.

Повторити відомості про перукарські інструменти, тренувальні вправи роботи з ножицями, гребінцем і одночасна робота ножицями і гребінцем.

 

Майстер виробничого навчання ____________________ / Ю.П.Журавель /

І. Організаційний момент.

Привітання з учнями, доповідь чергового про відсутніх. Перевірка готовність учнів до уроку. Повідомлення теми і мети уроку.

(слайд 1) Тема уроку: Підготовчі та заключні роботи. Засвоєння прийомів миття голови.

(слайд 2) Мета уроку:

  • Сформувати вміння організовувати робоче місця для виконання різних видів перукарських послуг, сформувати знання про миючі засоби для волосся і вміння їх підбирати для кожного клієнта, навчити технологічній послідовності миття голови різними методами, сформувати знання про лікування волосся та препарати для лікування проблемного волосся.
  • Розвиток самостійності при виконанні завдань, навичок самоконтролю, розвиток аналітичного мислення, уваги, спостережливості, волі, наполегливості у досягненні  мети.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Перукар працює з людьми і для людей. Етичність поведінки, комунікабельність, вихованість, привабливий зовнішній вигляд майстра разом із майстерністю, освіченістю, охайністю станов­лять професійну культуру, формують імідж працівника та репута­цію салону.

Якість наданої послуги — це манера спілкування, організація робочого місця, естетичні рухи та прийоми роботи, дотримання санітарних і гігієнічних норм.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте згадаємо попередні теми, адже ці знання нам сьогодні також знадобляться. Ви поділитеся на команди, перша команда буде працювати з тестами та картками – завданнями, а інша відповідає на запитання.

А) - Перукарська білизна – що до неї відноситься;

  • Вимоги до перукарської білизни згідно санітарних норм і правил;
  • Види перукарських інструментів.
  • Правила зберігання і використання  перукарського інструменту.
  • Види дезінфекції інструментів.

Здати тести та картки

Б) Тестові завдання.

В) Картки завдання №1, №2, №3.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу та показ трудових прийомів при вивченні теми:

Роботам, які проводяться перед початком і після завершення перукарської операції, приділяється значна увага як невід’ємному складовим процесу обслуговування.

(слайд 3) Підготовчий етап складається з підготовки робочого місця, інструментів, матеріалів, апаратури, запрошення клієнта та кон­сультації з ним, здійснення в його присутності необхідних гігієніч­них і дезінфікуючих робіт.

Щоб підготуватися до роботи без поспіху, бажано бути на робо­чому місці завчасно, за 15 хвилин до початку робочого дня.

Підготовка робочого місця складається з:

- розміщення інструменти на робочому столі з правого боку в пев­ному порядку з урахуванням частоти їх використання (слайд 4);

- розташувати електричну ма­шинку у верхній шухляді правої тумбочки, на спеціальній підставці на туалетному столику або на пересувному столику;

- розміщення у столику приладдя: у вищих касетах — бігуді, коклюшки; у нижчих касетах — приладдя, яке використовується рідко;

- перевірка робочого стану електроприладів;

ПИТАННЯ: На що потрібно звернути увагу при роботі з електроприладами?

- отримати чисту білизну, парфумерію, матеріали;

ПИТАННЯ: А де повинна зберігатися білизна?

  • чисту білизну викласти на поличках тумбочки.

Розміщення інструментів на робочому столі

 

(слайд 5) Починаючи обслуговування кожного клієнта, потрібно:

- запросити сісти у крісло, розвернути крісло так, щоб у нього було зручно сісти, майстер повинен стояти справа, після цього стати за спинкою крісла. Бажано зустрічати клієнта в холі або, в крайньому разі, зробити декілька кроків йому назустріч. Попередньо у книзі записів уточ­ніть ім'я клієнта та вид передбаченої послуги (слайд 6). Якщо ви не можете почати обслуговування у призначений час, обов'язково вибачтесь і попередьте клієнта, скільки доведеться зачекати. Іноді виникають ситуації при яких потрібно відмовити клієнту в наданні послуг.

(слайд 7) Відмова в наданні послуг. Причинами відмови клієнту в обслу­говуванні можуть бути:

- специфіка роботи салону за попереднім записом (непередба­чена робота);

-  значне запізнення клієнта (можна запропонувати часткове обслуговування, якщо ще є час до приходу наступного клієнта);

-  клієнт прийшов у нетверезому стані або в стані сильного психічного збудження;

- якщо у клієнта є ознаки захворювання шкіри або педикульозу. У цьому випадку, не звертаючи уваги присутніх, потрібно дати ре­комендації і запросити клієнта прийти знову після завершення курсу лікування.

(слайд 8) Повертаємося до зустрічі клієнта.

-  розвернути крісло до дзеркала після того, як клієнт сяде на місце;

-  вступна бесіда - з'ясувати бажання клієнта щодо послуг і проконсультувати щодо обраної послуги. Ніколи не починайте мити голову клієнту раніше, аніж ви поговорите з ним. Використовуйте цей етап для встановлення контакту з відвідувачем, частіше дивіться йому в очі, а при обслуговуванні дивіться на нього через дзеркало.

-  вимити руки з милом у присутності клієнта;

-  обгорнути  серветкою або  одноразовим  комірцем  шию клієнта;

-  укрити клієнта поверх серветки пеньюаром.

- Виконати ретельне розчісування волосся для того, щоб визначити тип волосся, його стан, напрям росту і виявлення шкірних захворювань.

Підготовчі роботи частіше всього завершуються миттям волосся.

Кожна з перукарських послуг — стрижка, фарбування, хімічна завивка, виконання зачісок, миття волосся — має специфічні підго­товчі роботи.

(слайд 9) Після  виконання  основного  технологічного  процесу слід здійснити заключні операції:

- після виконання операції підстригання вичесати густим гребінцем зістрижене волосся;

- очистити спеціальною щіткою або шматком вати обличчя та шию клієнта від волосся;

- зняти пеньюар, підгортаючи його краї всередину, щоб зістри­жене волосся не потрапило на одяг клієнта;

- зняти серветку або комірець.

(слайд 10) Закінчивши роботу, обов'язково дайте клієнту практичні поради щодо догляду за волоссям і зачіскою. Переконайтеся, що клієнт задоволений послугою, проведіть до каси. Запропонуйте клієнтові візитну картку і запросіть ще раз відвідати ваш салон. Дезінфікують інстру­мент, прибирають робоче місце, миють руки.

(слайд 11) Зверніть увагу на пам’ятку, що лежить перед вами. Ознайомтеся і запам’ятайте ці поради і ніколи не нехтуйте ними:

- кожен клієнт повинен відчути, що йому раді;

- доброзичливий погляд, ввічлива усмішка і ділова пове­дінка допомагає налагодити дружній контакт і полегшує обслу­говування;

- будьте тактовними, ввічливими і привітними, але ввічливість не повинна переходити в улесливість. Ввічливість – найнадійні­ший засіб у спілкуванні між людьми різного віку, характеру і темпе­раменту;

- завжди звертайтесь до відвідувачів тільки на «Ви»;

- культура обслуговування визначається й умінням спілкува­тися.  При спілкуванні з  клієнтом слід уникати односкладних відповідей, більше слухати;

- ніколи не сперечайтесь з людиною, якщо відчуваєте, що пере­конати її не вдасться;

- не критикуйте роботу майстра, який раніше надавав попередню перукарську послугу клієнтові;

- не слід бути настирливим, надокучливим; при спілкуванні необхідно стежити за реакцією співрозмовника і вчасно зупинити розмову;

-  під час обслуговування відвідувача не відволікайтесь на роз­мови зі співробітниками;

- не втручайтесь у розмову між іншим майстром і клієнтом;

- намагайтеся не говорити по телефону; у разі необхідності говоріть коротко, оскільки службовий телефон не передбачений для особистих розмов;

- співробітники не повинні вести особисті розмови у робочому залі, не слід обговорювати будь-які внутрішні конфлікти в присут­ності клієнта;

- намагайтесь володіти собою, виявляти витримку і терпіння;

- відповідайте на грубість витримкою і ввічливістю;

- не залишайте без уваги претензії клієнта;

-  щире вибачення, гідне визнання помилки є ознакою вашої культури;

- якщо клієнт наполягає на чомусь неприйнятному, виявіть твердість, поясніть, чому бажаний варіант невдалий, переконайте у правильності вашої точки зору.

 

Миття волосся

(слайд 12) - Що означає волосся в житті людини?

Відповісти на питання, що означає волосся в нашому житті, -непросто.

УЧЕНИЦЯ Волосся може бути символом ніжності, жіночості і чарівності жінок і символом могутності, мужності і сили чоловіків. Волосся є носієм інформації про відчуття і фізіологічний стан людини.

УЧЕНИЦЯ Волосся — це дар природи, унікальний інструмент самовияв­лення людини. У пошуках індивідуального стилю людина протягом життя експериментує зі своєю зовнішністю. За виглядом волосся визначають рівень культури, естетичного розвитку і смаку людини, її соціальний статус.

Зрештою волосся - предмет праці перукарів, модельєрів, дизайнерів зачісок, усіх кваліфікованих фахівців, послугами яких багато хто з нас користується.

 

Небезпека підстерігає волосся на кожному кроці|щокроку| - спека і вітер, жорстка водопровідна вода, укладання гарячим феном, фарбування, хімічна завивка, і окрім|крім| цього стрес|, проблеми із|із| здоров'ям, дієти, навколишнє середовище. Але|та| озброївшись необхідними знаннями, Ви зможете забезпечити їм не просто регулярний догляд|догляд|, але і забезпечити повноцінний захист як для свого волосся, так і для волосся клієнтів.

Усі види перукарських робіт  виконуються на чистому, щойно вимитому волоссі.

Миття волосся належить до гігієнічних і лікувальних процедур, може бути самостійною операцією або складовою частиною перу­карських робіт.

(слайд 13) Миття голови виконується з метою:

- гігієнічна – видалення бруду з волосся, оздоровлення волосся;

- деформаційна – видалення залишків засобів попереднього укладання;

- підготовча – розрихлення зовнішнього шару волосся.

Волосся мити треба регулярно, по мірі його забруднення.

(слайд 14) Визначити тип волосся, частоту його миття та інші рекомендації Вам допоможе спеціальна таблиця «Типи волосся».

Не забувайте тільки, що однозначних критеріїв немає.

(слайд 15) Засоби для миття.

Засоби для миття волосся. Обов'язковим компонентом миття є вода. Залежно від виду і кількості неорганічних сполук у ній вода буває м'якою і жорсткою.

УЧЕНИЦЯ У м'якій (дощовій, сніговій) воді міститься незначна кількість неорганічних сполук. Вона найкраща для миття. Особливо бажане використання м'якої води при обробці волосся, слабкого від природи, пористого чи зіпсованого багаторазовим впливом хімічних препаратів для завивки та фарбування.

УЧЕНИЦЯ Жорстка вода (ко­лодязна, джерельна, морська) містить багато домішок і мінералів (хлористий натрій, калій, магній тощо), чим вожа жорсткіша, тим гірше піниться шампунь. Пом'якшити воду можна кип'ятінням або розчиненням у ній бури чи питної соди (2-4 чайних ложки на 3-4 літри води) від соди зникає блиск волосся.

УЧЕНИЦЯ Вода для миття волосся має бути проточною, чистою, прозорою, без шкідливих домішок, кольору, запаху.

За температурою вода повинна бути теплою – 33-38°С чи гарячою - 39-45°С.

 

Шампуні. Слово «шампунь» прийшло до нас із мови хінді, де воно означає «натискати, терти», бо миття зводиться до масажу волосся і шкіри голови. Вода має очищувальні властивості, а шампунь необхідний для збільшення ефективності дії. Шампуні не просто очищують, а й поліпшують стан волосся, роблять його м'якшим, полегшують укладання. У сучасних розробках нових м'яких шампунів урахову­ється і той факт, що нині волосся миють частіше, ніж декілька років тому. Склад сучасних високоякісних шампунів забезпечує м'яке, ефективне очищення і кондиціювання волосся.

ПИТАННЯ: Шампунь — це суміш із тензидів (очисних пінливих речовин), води, консервантів і ароматичних та живильних речовин.

(слайд 8) Шампуні. До складу шампуню входять поверхнево - активні речовини - детергенти, які виконують функцію чищення: зв'язують у процесі миття часточки бруду й жиру та видаляють їх з волосся разом із піною.

У більшості шампунів використовують один або декілька з шести основних детергентів, які перерахуємо в порядку зниження їх якості:

  1. ТЕА Laureth Sulfate;
  2. TEA Layril Sulfate;
  3. Sodium Laureth Sulfate;
  4. Sodium Lauryl Sulfate;
  5. Ammonium Laureth Sulfate;
  6. Ammonium Lauryl Sulfate.

Як це не сумно, але у складі більшості шампунів, які присутні на полицях магазинів, використовуються максимум третій-четвертий за якістю детергент, а в деяких, навіть дуже розрекламованих – пятий-шостий. Хочете – перевірьте, Візьміть будь – ласка свої шампуні і на зворотній стороні продивіться склад: назва детергента в списку складових шампуня указується одним з перших.

Основним недоліком найменш якісних і найдешевших детергентів є їх дерматологічна жорсткість – вони роблять волосся сухим і ламким, висушують і подразнюють шкіру голови. Тому якщо після миття голови новим шампунем ви помітили, що ваше волосся стало легким і пухнастим, радіти не варто – це означає, що в ньому було використано сильні детергенти, які дуже знежирили волосся і шкіру голови.

Щоб зберегти волосся блискучим і непошкодженим, слід дуже уважно підійти до вибору шампуню, особливо при частому митті. Більшість шампунів нейтральні або відповідають рН 5,5. Шампуні за консистенцією бувають рідкі та концентровані. Концентровані шампуні перед використанням не­обхідно розводити водою у співвідношенні 1:1. Сучасні шампуні дуже концентровані, і їх треба наносити по­мірно, інакше вони будуть стимулювати сальні залози до більшої активності.

(слайд 9)За призначенням шампуні поділяють на такі типи:

звичайні – потребують додаткового використання інших косме­тичних засобів, кондиціонерів, ополіскувачів;

спеціальні – м'якої дії, ними можна користуватися щодня. Вони не подразнюють шкіру голови, оскільки мають нейтральний рівень рН. До них належать препарати «2 в 1» — шампунь і бальзам-ополіскувач;

лікувальні — призначені для «проблемного», особливо чутливо­го і пошкодженого волосся. До їхнього складу входять спеціальні лікувальні препарати;

шампуні особливого призначення — використовуються після фарбування волосся (тонують та підсилюють колір пігментами).

технічні - шампуні "глибокого очищення" або "інтенсивного очищення" не рекомендуються для домашнього|хатнього| застосування|вживання|. Це спеціальні технічні шампуні призначені для видалення|віддалення| з волосся хімічних препаратів,|віддалення| засобів|коштів| укладань.

шампуни солнечной серии - в основному виизначені|значать| як універсальні "для волосся і тіла" і призначаються для очищення волосся і шкіри від морської солі|соль| та сонячного світла, тому що |зміствони містять|утримують| УВ фільтри.

До шампунів пред'являється цілий ряд вимог. Якісні шампуні мають добре промивати волосся, не знежирюючи його до кінця, не викликати подразнення шкіри та слизових оболонок. Після миття волосся повинно легко розчісу­ватися, а після висихання — не утворювати електростатичних роз­рядів. Крім того, шампуні мають надавати волоссю й шкірі легкого приємного запаху та зберігати свої властивості тривалий час.

Багато професійних брендів пропонують комплексний догляд|догляд| і вирішення проблем пов'язаного з випаданням волосся, жирною шкірою голови, лупою.

Шампунь від випадання волосся як правило містить|утримує| екстракт червоного перцю за рахунок чого стимулює кровообіг в шкірі голови, при цьому, навіть якщо ви використовуватимете повний|цілковитий| комплекс від випадання, з|із| ампулами, які містять|утримують| ті ж компоненти що і шампунь, тільки|лише| в більш концентрованому вигляді|виді|, зупинити випадання обумовлене спадковістю і гормональними змінами вам не вдасться. Теж|також| саме стосується шампунів від лупи і порушення секреції сальних залоз. У шампунях від лупи, як правило, міститися|утримуватися| ті ж компоненти, що і в звичайних шампунях|, так само після|потім| швидкого короткочасного поліпшення|покращання| наступає|настає| момент звикання|звикатися|.

Якщо існують такі проблеми, то тоді потрібно звертатися|обертатиметеся| до спеціального лікаря трихолога|.

Лікар|лікарка| - трихолог| - це фахівець|спеціаліст|, який вивчає волосся і волосяну частину|частку| шкіри голови, будову|споруду|, фази росту|зросту| волосся, а також діагностує, розробляє теоретичні і практичні методики профілактики захворювань і лікування волосся і шкіри голови.

 

До нас завітала Томкова Наталя Василівна лікар трихолог-реабілітолог керівник Вінницького філіалу Асоціації трихологів України.

Наталя Василівна скажіть будь – ласка:

  • Що таке діагностика?
  • В чому полягає діагностика?
  • Можливості діагностики?

Я пропоную перейти до практичної частини і провести діагностування нашого клієнта, у вашому випадку пацієнта.

Одже, що відбувається:

- виконується реєстрація клієнта

- береться прилад для діагностики: мікроскоп з лінзами і комп’ютерна програма, яка допомагає лікарю.

- відкривається на екрані знімок.

 Наталя Василівна що ви пропонуєте робити для вирішення цих проблем?

- нанести масло 10 – 15хв.Масаж голови

Масаж — один з найдавніших способів лікувального впливу. Суть справи тут у тім, що, розминаючи шкіру й підшкірні тка­нини, ми поліпшуємо роботу шкіри; підшкірних потових і сальних залоз, кровоносних судин, м'язів, активізуємо нервові закінчення, підвищуємо тонус усього організму. Уміння робити масаж і самома­саж — це дуже корисна навичка.

Кому масаж протипоказаний

Масаж корисний не для всіх. Під час лікування себо­реї голови, особливо жирної, масаж щіткою небажа­ний. При інтенсивному випаданні волосся масаж і енергійне розтирання також протипоказані, бо вони завдають шкоди дуже чутливому волоссю, що підрос­тає. Це може призвести до його передчасного ви­падання.

Ми залишаємо дівчат на 10 – 15 хвилин.

Отже, підготувавши білизну - рушники, обравши шампунь, обираємо метод мтиия голови.

(слайд 10) Волосся миють з нахилом голови вперед або з нахилом голови назад.

Миття голови з нахилом назад має ряд переваг:

- зберігається макіяж;

- зменшується імовірність потрапляння води на одяг;

- забезпечується зручне положення для клієнта.

(слайд 11) Для миття голови з нахилом назад використовують спеціальні перукарські мийки з кріслом. Або мийка – робот. Пропоную продивитись відео.

 

Мийка – робот «Аква Вібро»

Повністю автоматизована система для миття голови. Подача води здійснюється із трубочок, розташованих в раковині. Їх рух, а також регулювання кута подачі води і тиску, дозволяє мити голову найефективніше. Волосся не травмується і не сплутується. Важлива особливість полягає ще і в тому, що струмені води виконують лікувальний масаж.

Пневмоелектрична система регулювання положення спинки крісла і підставки під ноги проста у використанні і дозволяє клієнтові зайняти зручне положення.

Інформація про температуру води, силу її подачі і інші показники розміщені в комп'ютер і регулюються за допомогою панелі управління.

Раковина виконана з довговічного матеріалу, її легко мити і дезінфікувати.

Дві руки робота мають 16 вібропальців. Датчики сканують голову людини, визначаючи форму, потім обирається тиск водяної струї при митті і ополіскуванні. Також машина запам’ятовує кожного клієнта і заносить до бази даних.

Концепція мийки «Аква Вібро» – це турбота не лише про комфорт клієнта, але і про перукарів. Машина виконає всю роботу за них, і позбавить перукарів від болів в спині і подразнення рук, викликаних багаточисельними процедурами миття голови.

Обираємо модель для миття і майстра

 

Підготовчі роботи при митті волосся:

- запросити клієнта

- Вимийте руки в присутності клієнта.

- вдягнути комірець, пеньюар;

- проведення діагностики під час розчісування, визначення наявності захворювань, типу волосся і його стану;

Попросіть зняти  окуляри, кільчики і покладіть в безпечне місце.

Перед миттям слід розчесати волосся гребінцем або щіткою для посилення кровообігу, видаляючи при цьому пил, мертві клітини, волосся, яке випало. Це забезпечує рівномірне нанесення шампуню на всій поверхні волосся та шкірі голови, а також полегшує розчісу­вання волосся після миття.

- вибір шампуню, ополіскувача;

- покласти рушник на плечі

У випадку миття голови з нахилом вперед необхідно запропонувати клієнтові стерильну серветку, щоб він прикрив обличчя під час миття.

- запросити до мийки

- регулювання температури води (оптимальна температура при митті - 37-40°С).

Температуру води встановлюють відповідно до бажання клієнта.

 

До нас приєднуються дівчата і вимивають масло.

 

  1. Змочіть волосся і шкіру теплою водою. Потік води направляйте на зовнішній бік лодоні, так щоб завжди могли контролювати температуру води.
  2. Налийте шампунь тонким потоком (попередньо розбавивши його водою 1:3),  збивайте його подушечками пальців без натиску і безмірного зусилля на шкіру голови.

Визначення норми витрат – 10 мл на одне миття (волосся до 25 -30 см)

За перший раз використовуйте 5мл шампуню. За перший раз змивається бруд, жир. За другим разом остаточно вимивається волосся. Шампунь наноситься тільки на коріння і прикориневу ділянку. При частому митті голови шампунь наноситься тільки один раз. Потримаєте шампунь півхвилини і потім ретельно промийте волосся. Добре промите волосся “скрипить”.

  1. Починайте мити від крайової лінії росту волосся, просуваючись по 2,5-3 см до потилиці. Щоб активізувати обмінні процеси в шкірі голови та позбу­тися відмерлих часточок шкіри, масажуйте шкіру легкими рухами, ніби помішуючи шкіру. Робіть це не нігтями, а пучками пальців.
  • Працюйте обома руками одночасно на ліві і праві скроні, зберігайте тіж  самі рухи і в фронтально - тім’яні зоні.
  • Повторюйте рухи в зворотні послідовності, доки шкіра голови не буде щільно промасажована. Видаліть піну, обережно стискаючи волосся.

14.Потіком  води щільно прополощіть волосся, припідніміть, щоб добре промити його. Степінь промитості – волосся скрипить. При використанні кондиціонеру чи ополіскувача, на­несіть його та змийте відповідно до інструкції.

15. Відіжміть лишню вологу з волосся. Великим рушником м'якими рухами промокніть волосся — при цьому виходить велика частина вологи. Не тріть волосся, про­сто притискайте суху тканину. Намагайтеся берегти волосся.

Час миття згідно норм часу 12хвилин.

Ополіскування

 

Після миття для надання волоссю м'якості, пишності та блиску необхідно використовувати:

-  бальзами-ополіскувачі у вигляді рідини або крему. Вони містять речовини, які стабілізують рівень рН, не пропускають усередину волосини шкідливі речовини. Вони полегшують розчісування внаслідок зниження тертя, зменшення сплутування волосся при розчісуванні та укладанні. Серед інших переваг бальзамів-ополіскувачів слід зазначити надання волоссю красивого блиску. Це досягається тим, що лусочки оболонки волосини починають щільніше прилягати до її поверхні;

-  ополіскувані зі збалансованою кислотністю, призначені для закріплення кольору після застосування барвників. Вони полегшу­ють проникнення молекул фарби в кутикулу, що запобігає тьмя­ності волосся;

-  кондиціонери рідкі та кремоподібні; їх застосовують для по­легшення розчісування волосся і надання йому блиску й об'єму.

 

Витирання і сушіння волосся

Волосся промокнути, не терти.

Волосся слід розчісувати від коренів до кінців.

 

Масло сушать

Наталя Василівна виконує повторну діагностику

Рекомендації по догляду за волоссям.

 

(слайд ) Концепція правильного миття голови виражається у формулі: мийте голову частіше, не надто довго, шампунь використовуйте потроху. При такому підході до миття голови на волоссі залишаєть­ся трохи природного захисного жирового шару, а також природні жири та шкірні виділення, що мають протигрибкові й антисептичні властивості. Вони охороняють волосся та шкіру голови від захво­рювань.

Наталя Василівна проводить вікторину

Вікторина: Міфи про волосся

1 Міф. Полезно мыть голову хозяйственным мылом

2 Міф. Шампуни „ укрепляют и восстанавливают волосы, меняют их структуру и питают поврежденные волосы

3 Міф. Шампуни нормализуют выработку сала и устраняют причину появления перхоти.

4 Міф. После полоскания полезно обдать волосы холодной водой

5 Міф. Если один раз побриться налысо, вырастут роскошные густые волосы

6 Міф. Волосся звикає до шампуня.

Завдання на урок: виконати миття волосся з урахуванням норми часу 12 хв.

 Розбити групу на бригади і розмістити по процесам.

Під час виконання робіт заерніть увагу на:

- Дотримання правильної організації робочих місць.

- Дотримання послідовності в виконанні операцій.

- Дотримання правил ТБ, здійснювати само- та взаємоконтроль.

 

Перед тим, як розпочати роботу оголошується перерва 10 хв.

 

 

Заключний інструктаж

 

- Перевірити та оцінити виконані учнями завдання;

- Підсумки роботи підгрупи за навчальний день і ступінь досягнення поставленої на уроці мети;

- Звернути увагу на помилки, які найчастіше зустрічаються під час роботи, їх причини і шляхи попередження;

- Показати кращі роботи учнів;

- Повідомити домашнє завдання

Наступна тема уроку «Стрижка волосся», повторіть відомості про перукарські інструменти дома, а також тренувальні вправи роботи з ножицями, гребінцем, їх одночасна робота.

Урок завершено, дякую вам ви гарно працювали.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
9 січня 2020
Переглядів
3552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку