Урок виробничого навчання на тему" "

Про матеріал
Використання народних традицій при проведенні уроку виробничого навчання за темою «Об’ємне плетіння та декоративне оформлення волосся у зачіску».ТЕМА ПРОГРАМИ :Сучасне плетіння волосся. ТЕМА УРОКУ :«Об’ємне плетіння та декоративне оформлення волосся у зачіску». МЕТА:-навчальна : формування професійних вмінь та навичок виконання зачіски з елементами плетіння; -розвиваюча : навчити учнів застосовуватитеоретичні знання і практичні вміння при виконанніперукарських послуг; -виховна : формувати професійні якостіособистості, виховувати любов до прекрасного,вміння творити красу; ТИП УРОКУ: урок виконання складних комплексних робіт.
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад «Центр  професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м.Києва»

 

 

 

 

 

Методична розробка

 

Використання народних традицій  при проведенні уроку виробничого навчання за темою «Об’ємне  плетіння та декоративне  оформлення волосся у зачіску».

 

Каленська Таїсія Андріївна,

майстер виробничого навчання

 

 

 

 

Київ – 2015

 

ЗМІСТ

  1. Таємниці української зачіски……………………………………….3
  2. З історії вечорниць. Коса – дівоча краса…………………………..5
  3. План – конспект  уроку за темою «Об’ємне  плетіння та декоративне  оформлення волосся у зачіску»……………………………………..6
  4. Додатки до уроку…………………………………………………….10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТАЄМНИЦІ УКРАЇНСЬКОЇ ЗАЧІСКИ

    Довге і густе волосся завжди були на вагу золота у наших дівчат. Кіски починали заплітати дівчаткам з шести років. Цікаво те, що часто і дівчата-підлітки, і дівчата старшого віку носили однакову зачіску - вони заплітали волосся в одну або дві коси, вплітаючи в них стрічки. Кольоровими і яскравими стрічками волосся прийнято було прикрашати тільки по вихідних і святах. 

    Українські дівчата мали носити волосся відкритими, розчесаними попереду на центральний проділ. Розповсюдженою зачіскою, успадкованою від давньоруських традицій, були вільно розпущене довге волосся. Поруч із такою зачіскою часто заплітали косу, здебільшого дві, рідше - одну. Щодня, під час роботи, косу вкладали навколо голови вінком. Причому у неї нерідко вплітали золоті і срібні нитки чи обмотували вузькими стрічками різнобарвної тканини.      Постійним головним убором дівчат була стрічка з тканини, зав'язана вузлом навколо голови іззаду або попереду, але волосся на тім'яні завжди залишалися відкритими. Хустки і косинки тоді не носили. Нарядним головним убором були віночки з колосків, квітів, і листя. Їх робили з живих та штучних квітів, серед яких, особливо популярними були мак, чорнобривці.

 

             

   Після одруження  волосся піддавалося жорсткому, як нам зараз здається, звичаю: його просто зрізали сокирою або ножем. Це означало, що молода дружина - вже не дівчина і тепер вона не має права носити косу і повинна ховати свої, вже неабияк "постраждалі" від ножа, волосся під головним убором. Уявити важко, але це факт: ходити "простоволосою" для заміжньої жінки тоді вважалося непристойним! Але заміжні жінки примудрялися виглядати навіть в цьому випадку красиво: ділили волосся на дві частини, а потім кожну окремо закручували, намотували на дерев'яне кільце (кибалку).

  Кибалка — луб'яне кільце для зачіски. Розділивши волосся на дві половини і скрутивши кожну з них у джгута, жінка намотувала його на  кибалку. Такі підкладки виготовляли з конопляного шнурка, скрученого полотна, дерева, лика, соломи. Кибалку накладали на голову, а опісля закручували на ній волосся. Поверх кибалки накладали очіпок, який пов'язували наміткою або хусткою.

В данний час традиційні українські зачіски знову набули популярності , але мають інший характер, більш сучасний та складний у виконанні.

    

 

 

З ІСТОРІЇ ВЕЧОРНИЦЬ. КОСА-ДІВОЧА КРАСА.

Людина народжується, росте, розвивається. І в житті її надходить пора, коли природна потреба в спілкуванні, у самовиявленні і самоутвердженні набуває особливої загостреності. Настає час інтенсивного формування особистості — соціальної, емоційної та інтелектуальної зрілості. Це пора підліткова , юнацька.

 Упродовж своєї історії український народ створив цілу систему соціалізації молоді, виховання в неї високих духовних і громадянських якостей. Народна педагогіка виробила, зокрема, чимало форм гуртування молоді в товариства, братства, громади та інше.

У великих селах, де було багато молоді, кожен куток мав свої вечорниці. Часто наймали і по дві (та більше) хати на кутку. В одній збиралася доросла молодь— «старші» (з 17—18 років), а в другій — «менші» (підлітки до 16 років). Залежно від розмірів помешкання в одну хату приходило від 5 до 15 дівчат, а парубків і більше. Бо якщо дівчата здебільшого трималися тільки свого гурту, то хлопці могли відвідувати усі вечорниці в своєму селі і навіть мандрували на «чужі» села, «роздивлялися, де є гарні та моторні дівчата».Освітлювали, опалювали та чепурили (мазали, білили) вечорничну хату переважно дівчата. Йдучи на зібрання, кожна несла кілька полін дров, скіпочок чи лою до каганця. Якщо хату освітлювали гасом, то купували його почергово  як хлопці, так і дівчата.

Слід зазначити, що вечорниці в Україні мали багато варіантів. Найбільше вирізнялися своїм змістом буденні і святкові. Основою буденних (їх часто називали ще досвітками) була робота (прядіння, шиття), хоч і тут не бракувало розваг. Як не бракувало ніколи в Україні пісень, дотепів, жартів при будь-якій гуртовій роботі .

 На святкових вечорницях молодь відпочивала, розважалася, зав'язувала стосунки. Музика, співи, танці, ігри, маскарад, ошатний одяг, спільна вечеря — все говорило про небуденність.

Сьогодні ми постараємося відволікти вас хоч на пару годин від сучасного будення і перенести вас у  таємничу казку минулого.

Тема сьогоднішнього уроку присвячена сучасній, новітній удосконаленій традиційній зачісці. Яка має назву   "Коса - дівоча краса"

 

 

 

 

 

ТЕМА ПРОГРАМИ :Сучасне плетіння волосся.

 

ТЕМА УРОКУ : «Об’ємне плетіння та декоративне оформлення волосся у зачіску».

 

МЕТА:

 

-навчальна : формування  професійних вмінь та навичок виконання зачіски з елементами плетіння;

 

-розвиваюча : навчити учнів застосовувати теоретичні знання і практичні вміння при виконанні перукарських послуг;

 

-виховна : формувати професійні якості особистості, виховувати любов до прекрасного, вміння творити красу;

 

ТИП УРОКУ: урок виконання складних комплексних робіт.

 

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: інструкційно- технологічні картки; схеми плетінь.

 

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ :

інструменти та пристосування; косметичні матеріали; перукарська білизна.

 

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ :

 1.Перукарська  справа (плетіння різних варіантів коси).

 2.Матеріалознавство (склад фіксуючих засобів).

 3.Санітарія  і  гігієна (дотримання санітарно - гігієнічних правил  і  норм  при обслуговуванні кліента).

 4.Охорона  праці (безпека праці при обслуговуванні кліента).

 5.Історія  зачіски ( виникнення  і розвиток українських традицій в зачісці).

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина:

 1.Перевірка присутності  та зовнішнього вигляду учнів.

 2.Перевірка готовності майстерні до початку заняття.

ІІ. Вступний інструктаж:

 1. Повідомлення нової  теми та мети уроку.

 2. Повторення правил безпеки праці під час роботи у навчальній майстерні.

 3. Актуалізація опорних знань з теми програми «Сучасне плетіння волосся»

 1. Які підготовчі роботи потрібно виконати на початку плетіння волосся та оформлення його у зачіску.

 2. Дати  характеристику  інструментам, які використовують для створення зачіски.

  3. Дати характеристику фіксуючим засобам,  які використовують для створення зачіски.

 4. З якими видами плетінь ви вже знайомі?

 5. Яким інструментом треба користуватись для збільшення об'єму волосся?

 6. Якому клієнту ми можемо запропонувати «плетіння волосся»?

 7. Які види плетінь можна віднести до класичного.

 4. Пояснення нової теми уроку:

 1. Вибір та обґрунтування сучасного методу плетіння  волосся. (Додаток  1). На прикладі моделі  дайте обґрунтування вибору саме цього новітнього методу плетіння волосся .

 2. Роздача учням інструкційних карт. (Додаток 2).  Робота  з інструкційними картками:

 -  Підбір інструментів для виконання операцій плетіння волосся.  (На робочих місцях розкладені інструменти та засоби для укладання волосся в зачіску. Зробіть висновок про правильність підбору інструментів, знайдіть зайві, додайте необхідні.)

  3. Правила охорони праці при виконанні укладання волосся в зачіску:

 - яких правил безпеки повинен дотримуватись майстер щодо клієнта при створенні зачіски;

 - яких правил безпеки повинен  дотримуватись сам майстер.

 4. Технологічна послідовність виконання інноваційного методу плетіння   волосся. (На прикладі моделі проводиться демонстрація технологічної послідовності виконання плетіння   волосся та декоративне оформлення його у зачіску).

 5. Правильний вибір засобів для фіксування волоссям. (Під час  плетіння   волосся та декоративного оформлення його у зачіску  даються поради щодо правильного вибору фіксуючого засобу для конкретного типу волосся, яке має модель – Додаток 3)

 6. Роздача завдання на поточний інструктаж.

ІІІ. Поточний інструктаж:

 1. Перевірка правильності організації учнями робочих місць та додержання ними правил безпеки праці.

 2. Перевірка правильності виконання учнями прийомів плетіння   волосся та декоративного  оформлення його у зачіску.

 3. Перший обхід під час виконання учнями вправ: вказати на допущені помилки слабким учням і за допомого додаткових запитань допомогти учням самостійно усунути їх.

 4. Повторний обхід робочих місць вказує на типові помилки, які допустили учні.

 5. При потребі проводиться повторний інструктаж з урахуваннями типових помилок, допущених учнями.

ІV. Заключний інструктаж:

 1. Підведення підсумків вступного та поточного  інструктажу.

 2. Перевірка техніки виконання учнями інноваційних методів плетіння волосся.

 3. Аналіз типових помилок, допущених учнями при виконанні  навчально-виробничих робіт та їх усунення.

 4. Повідомлення та обґрунтування результатів оцінювання учнів, виставлення оцінок, враховуючи відповіді по опитуванню під час вступного інструктажу та відпрацюванню  практичного завдання.

 6.Обговорення питань, пов’язаних з підготовкою до наступного уроку.

 7. Прибирання робочих місць учнями і вологе прибирання майстерні черговими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Сучасні методи плетіння волосся  – "Риб'ячий хвіст":

     Розділіть волосся на дві частини боковим проділом. Ліву частину тимчасово зафіксувати затискачами. Праву частину розділити порівну. Відокремте  пасмо від правої сторони волосся і з'єднайте її з лівою частиною волосся. Потім аналогічні дії виконуються з лівою частиною волосся. Повторюйте  поки не дійдете до нижньопотиличної ділянки. Тимчасово зафіксувати затискачем.

Ліва частина волосся заплітається абсолютно аналогічно. Потім обидві коси з,єднаються в одну.  Слідкуйте за тим щоб одночасно у вас в руках було  дві пасма волосся. Коли дійдете до кінця, закріпіть кінці прозорою гумкою. Поверх гумки можна пов'язати стрічку. Щоб створити ефект недбалості, бризніть на косу спрей воском і распушите  косу пальцями.

Коса «Канат»:

   Ця косичка робиться з двох частин волосся, скручених в джгути і переплетених між собою. Попередньо їх потрібно ретельно обробити гелем для укладання й лаком для волосся, щоб коса не розкручувалася.

 

 

 

 

 

 

Додаток3

Практичні поради: « Засоби, які необхідно  використовувати для моделювання зачіски».

 Модель має густе , жорстке волосся,  тому для виконання плетіння краще використовувати віск для моделювання зачіски та лак екстрасильної фіксації.

Для того,  щоб зачіска виглядала охайною та була довготривалою, важливо використовувати засоби, які конкретно зазначені для даного типу волосся.

Для більш динамічної зміни стилю застосовуються засоби для стайлинга (гелі, лаки, воски та ін.), основним принципом яких є створення щільної плівки, яка обгортає волосся. Результатом використання цих засобів, буде та форма, яка надається волоссю під час висихання цієї плівки. Крім  цього сучасні виробники лаків, гелів та восків, вкладають в ці засоби не тільки поняття укладання, а й догляду за волоссям. Дуже часто до складу стайлингових  засобів вводяться кондиціонуючі добавки, сонцезахисні фільтри (SPF), зволожуючі компоненти, компоненти, що зберігають колір. Для швидкого висихання обгортаючої  плівки використовуються швидковипаровуючі речовини (спирти та ін.), що при невдалому використанні може  призводити  до  втрати  вологи.

 

  

 

 

 

 


Додаток №2

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА

ДЛЯ ВИКОНАННЯ ОБ’ЄМНОГО ПЛЕТІННЯ ТА ДЕКОРАТИВНОГО ОФОРМЛЕННЯ ВОЛОССЯ У ЗАЧІСКУ

1. Миємо волосся голови шампунем та бальзамом-ополіскувачем.

 

 

 

2 . Розчісуємо та підрізаємо кінчики волосся.

 

 

 

 

 

 

3 . Сушимо волосся феном.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відділяємо зону маківки по колу та збираємо волосся у хвіст .

 

 

 

 

 

  1. З лобно-тім’яної зони в бік лівої скроневої зони заплітаємо французьку косу.

 

 

 

  1. Продовжуємо плетіння косу до середньо-потиличної зони.

 

 

 

  1. Переходимо на праву скроневу зону. Заплітаємо косу з правої скроневої зони до середньо-потиличної зони.

 

  1. Волосся на маківці ділимо на три частини.

 

 

 

  1. Кожне  із трьох пасом заплітаємо в ажурну косу.

 

 

 

 

  1. Формуємо заплетені коси на маківці у троянду.

 

 

 

11. Бокові коси вкладаємо в нижній шар троянди.

 

 

 

 

12.Зачіску закріплюємо шпильками, використовуючи при цьому віск і лак.

13. Вигляд зачіски ззаду.

 

 

 

14. Вигляд зачіски спереду.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kozlova Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1926
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку