Урок виробничого навчання на тему: "Практичне ознайомлення з колісною парою. Визначення несправностей колісної пари"

Про матеріал
Матеріал уроку стане в нагоді майстрам виробничого навчання з професії Провідник пасажирського вагону. Під час вивчення теми здобувачі освіти детально ознайомляться з будовою колісної пари пасажирського вагону, та навчаться виявляти несправності колісної пари.
Перегляд файлу

 

План

уроку виробничого навчання

_________________

 

Тема  програми: Огляд механічного обладнання пасажирських вагонів.

Тема уроку:  Практичне ознайомлення з колісною парою. Визначення несправностей колісної пари

Мета уроку:

  •    удосконалювати в учнів знання по будові колісної пари
  • формувати навички виявлення несправностей колісної пари.
  • розвивати пізнавальну активність та самостійність, увагу, спостережливість, аналітичне та логічне мислення учнів; вміння та навички вдосконалення за професією;
  • виховувати дисципліну, сумлінність, ініціативу; відповідальність за свої дії; поглиблювати зацікавленість учнів  до вибраної професії.

Методи проведення: словесні, пояснювально-ілюстративні, наочні, практичні, інтерактивні.

Тип уроку: урок вдосконалення вмінь і формування навичок.

Вид уроку: виконання індивідуальних робіт, аналіз конкретних ситуацій.

Дидактичне забезпечення:  роздатковий  матеріал до теми, інструкційні картки, комп'ютерна презентація.

Матеріально-технічне забезпечення: макети, вагон–тренажер, персональний комп’ютер, проектор, екран.

Міжпредметні зв’язки:  будова та експлуатація пасажирських вагонів.

Місце проведення занять: навчально-виробнича майстерня.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I. Організаційна частина. 800-805

 Перевірка готовності учнів до виробничого навчання:

            а) перевірка присутності учнів;

            б) зовнішній вигляд учнів;

       в) перевірка готовності робочих місць до навчальних занять.

 

II. Вступний інструктаж. 805-850 

 

1. Актуалізація знань

  • Повідомлення теми програми і теми уроку;
  • Ознайомлення учнів з задачами уроку.

 

Перевірка опорних знань, умінь, навиків учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці:

- Фронтальне опитування учнів (робота з макетом пасажирського вагону за схемою на слайді презентації):

 

  1. З яких основних частин складаються всі пасажирські вагони незалежно від їх призначення?
  2. Які бувають типи вагонів?
  3. Які наносяться знаки та написи на пасажирських вагонах?
  4. Яке призначення системи опалення?
  5. Яке призначення системи водопостачання?
  6. Яке призначення системи вентиляції?

 

     - Розгадування кросворду

(у підсумку учні мають назвати ключове слово)

 

  1.     На що спирається кузов вагону через бічні ковзуни? (Візок)
  2.     Як називається суцільнометалева зварна конструкції вагона? (Кузов)
  3.     Що зменшує проникнення холоду та лишнього сонячного тепла в пасажирські вагони? (Термоізоляція)
  4.     Вони бувають зовнішні, бокові та торцеві. (Двері)
  5.     Їх наносять на кузов пасажирського вагону. (Написи)
  6.     До якого обладнання пасажирських вагонів відносяться пристрої, що становлять інтер'єр вагона та виконують його планування у відповідності з призначенням: перегородки між приміщеннями, облицювання стін, підлоги і стелі ? (внутрішнього )
  7.     Назвіть головний несучий елемент кузову. (Рама)
  8.     Стежить за технічним станом вагону і обслуговує пасажирів.  Повинен бути тактовним, доброзичливим, вміти володіти навиками ділового спілкування. (Провідник)
  9.     Яке обладнання служить для зчеплення вагонів між собою і локомотивом, утримання їх на певній відстані один від одного, а також для передачі сили тяги від локомотива до вагонів і пом'якшення ударів, що виникають при русі в потягу або при маневрах? (Ударно-тягове)
  10. Як називається граничний поперечний контур, в якому не виходячи на зовні повинен розміщуватися як навантажений так і порожній рухомий склад? (Габарит)
  11. Що мають кузови купейних вагонів виробництва ГДР в консольних частинах рами? (Хребтову балку)

 Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

 

ІІ. Пояснення навчального матеріалу.

(Пояснення буде проходити у вигляді лекції з елементами бесіди)

 

 План

  1.   Будова та призначення колісної пари.
  2.   З чого складається колесо?
  3.   Види дефектів колісної пари.
  4.   Способи  виявлення несправностей колісних пар.

 

Згідно з  статистикою основна частина відмов пасажирських вагонів на шляху прямування припадає на колісні пари . Дослідження свідчать, що серед відмов колісних пар найбільш розповсюджені вищербини (49 %), повзуни (18 %) та навари (33 %), які мають загальну назву короткі ізольовані нерівності на поверхні кочення коліс          

Майстер – Пас.вагон обладнаний ходовими частинами, які забезпечують рух вагона із заданою швидкістю.           

 Ходові частини включають в себе два візки з котлової та некотлової сторонни вагона.

Колісні пари несуть на собі вагу вагона, направляють його рух  по рейковій колії і приймають удари від нерівностей колії і в свою чергу жорстко впливають на неї. ВІД СПРАВНОСТІ СТАНУ КОЛІСНОЇ ПАРИ ЗАЛЕЖИТЬ БЕЗПЕКА РУХУ.

Колісна пара складається з вісі, на яку напресовані два суцільнокатаних колеса.           

Колесо складається з обода, диска, ступиці також гребінь.                                                  

 Гребінь запобігає сходу колісної пари.  Номінальна відстань між внутрішніми гранями коліс – 1440 – 3мм.  Номінальний діаметр колеса по колу кочення – 950- 14мм.

 

 

Учні демонструють на макеті гребінь і обод колеса.

 

Мал. 1

Для вимірювання відстані між внутрішніми гранями коліс використовують спеціальні шаблони

Шаблон для вимірювання відстані між внутрішніми гранями коліс називають штихмас.

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 2.

 

Існує також абсолютний шаблон для обміру параметрів гребеня і обода при вимірі товщини гребеня, який називається товщиномір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 3 ( Товщиномер)

 

Затримки поїздів унаслідок заміни колісних пар на шляху прямування суттєво впливають на час простою та зменшують експлуатаційну надійність вагонів.

Існують такі несправності колісної пари:

  • на осі колісної пари;
  • на ободі колісної пари;
  • на ступиці колісної пари;
  • на гребені колісної пари.

 

 

Давайте на малюнках розглянемо зноси та пошкодження колісних пар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Забороняється випускати в експлуатацію і допускати до слідування в поїздах вагони при наявності наступних спрацювань та пошкоджень колісних пар, які порушують нормальну взаємодію колії та коліс рухомого складу:

  •     тріщини в будь-якій частині осі колісної пари чи тріщини в ободі, диску ;
  •     протертості середньої частини осі глибиною більше 2,5 мм (5 мм по діаметру)
  •     величини прокату, товщини гребенів, ободів, відстані між внутрішніми поверхнями обода.

 

Розглянемо детальніше основні види дефектів і способи їх виявлення. Згідно ПТЕ не допускається випускати в експлуатацію колісні пари, які  мають наступні види зносу і пошкодження, що порушують нормальну взаємодію шляху і рухомого складу:

ПТЕ установлені норми допусків зносу і пошкоджень елементів колісних пар, після перевищення яких вагони мають вилучатись з експлу­атації.

  • тріщини в будь-якій частині осі, в ободі, диску чи ступиці колеса — вони найбільш небезпечні для руху і такі колісні пари підлягають          не­гайній заміні. Ознаками  наявності тріщин є  волога і мастила, Протертість на середині вісі глибиною більше 4мм недопускається

 

Прокат по кругу катання:

  • прокат коліс — це спрацювання поверхні кочення в наслідок тертя об рейки в процесі кочення;
  • якщо виявлено нерівномірний прокат більше 2мм у колісних пар пасажирського поїзда, такі колісні пари потрібно викочувати для обточування та повного обстеження. ПТЕ установлені норми прокату і товщини обода в залежності від роду вагонів, категорії поїздів і швидкості;
  • Якщо великий прокат, гребінь колеса низько опускається і може торкатись болтів рейкових кріплень і може зрізати болти, що загрожує безпеці руху. Прокат по кругу кочення більше 7мм вимірюється абсолютним шаблоном. Вертикальну грань шаблона щільно прижимають до внутрішньої грані бандажа опорний виступ щільно прижимають до вершини гребеня. Виявляється візуально з подальшим вимірюванням абсолютним шаблоном
  • повзуни — це стерті місця в окремих місцях на поверхні кочення в наслі­док руху коліс «юзом», коли вони не котяться, а повзуть на рейках; Якщо виявлено повзун на поверхні кочення до 1мм швидкість по участку встановлена.
  • При виявлені на шляху прямування вагона повзуна глибиною більше 1мм але не більше 2мм дозволяється довезти без відчеплення від поїзда до найб­лижчої технічної станції з обмеженою швидкістю: швидкість повинна бути не більше 15км/год пасажирський — не більше 100 км/год, вантажний — не більше 70 км/год;
  • При глибині повзуна більше 2мм до 4мм або 6 мм дозволяється прямувати поїзду зі швидкість 10км/год.                                                                        
  • А при повзуні більше 4мм до 12мм - зі швидкістю 10км/год. До найблищої станції де колісна пара буде замінена.
  • При повзуні більше 12мм дозволяється прямувати зі швидкістю 10км/год. При умові виключення можливості обертання колісної пари (при застосуванні гальмівних башмаків або ручних гальм).    Повзуни виміряються абсолютним шаблоном або товщиноміром./  Виявляється повзун під час руху поїзда при ритмічному стуку коліс. Движок абсолютного шаблона ставлять в найбільш глибоке місце повзуна.
  • якщо товщина гребеня не більше 33мм і не менше 28мм поїзд повинен рухатися зі швидкістю вище 120км/год, але не більше 140км/год ,а якщо товщина гребеня не більше 33мм і не менше 25мм поїзд рухається зі швидкістю до 120км/год. Товщина гребеня вимірюється абсолютним шаблоном.
  • вертикальний підріз гребеня - це вертикальне спрацювання гребеня, вимірюється спеціальними шаблонами; не допускається підріз гребе­ня висотою Більше 18мм; вимірюється абсолютним шаблоном.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • гострокінцевий  накат гребеня колісної пари – виявляється візуально, вимірюється абсолютним шаблоном

 

 

 

 

 

 

 

 

  • якщо гребінь колеса зношений - це може визвати схід поїзда з рейок. Знос гребня утворюється від зіткнення з рейкою внаслідок звивистого руху колісної пари при проходженні вагона по кривим ділянкам.
  • вищербини (вибоїни) - це невеликі поглиблення на поверхні обода колеса,появляються в наслідок відлущення або викришування металу. При виявленні на проміжних станціях колісних пар з вищербинами на поверхні кочення колеса глибиною 1мм але не більше 2мм, довжиною більше 25 але не більше 40мм. Дозволяється з такими дефектами до пункту формування або пункту обороту поїзда без обмеження швидкості. Вищербини виміряється абсолютним шаблоном, або товщиноміром, а довжину лінійкою або метром.  Не допускаються в експлуатацію колісні пари, якщо вищербина – глибиною більше 10мм, а довжиною більше 50мм.Вищирбина на поверхні кочення глибиною більше 3мм і довжиною 10мм – (подивитись відео)
  • Відстань між внутрішніми гранями колісної пари заміряється штангенциркулем (ШТИХМАС). Відстань повинна бути у колісної пари 1440мм 

 

 

 

 

  • Порушення розміру між внутрішніми гранями коліс,  через зсув коліс щодо осі. Виявляється зовнішнім оглядом за наявності кільцевої тріщини фарби, незабарвленої смужки. Остаточно переконуються після вимірювання.
  • Навар – це зміщення металу допускається висотою у колісної пари пас.вагона не більше – 0,5мм. При виявлені на проміжній станції навару на колесі висотою більше зазначених розмірів, але не більше 2мм допускається довести вагон зі швидкістю 100км/год до найближчого ПТО, що має технічні  засоби для заміни колісної пари. При наварі висотою більше 2мм, вагон з несправною колісною парою повинен бути відчеплений від поїзда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнимо всі дані у вигляді таблиці

 

Рід

вагона

Прокат

рівномірний,

мм, не більше

Товщина гребеня, мм

Товщина обода

колеса,мм

Відстань між внутрішніми поверхнями обода, мм

не більше

не менше

Пасажирські вагони, які обертаються в поїздах із швидкостя-            

ми до 120 км/год     

7

33

25

30

1437-1443

Теж із швидкостями вище 120 км/год., але не більше 140 км/год

5

33

28

40

1439-1443

Теж із швидкостями вище 140 км/год., але не більше 160 км/год

5

33

30

40

1439-1443

 

Відпрацювання отриманих навичок учнями.

Аналіз типових помилок.

 Вирішення проблемних робочих ситуацій

 

  •    Якщо  1мм < повзун < 2мм, що необхідно робити?  (Допускається довести такий вагон до найближчого пункту технічного обслуговування з V=100 км/г);
  •    Якщо  2мм < повзун < 6мм, що необхідно робити?  (Допускається довести такий вагон з V=15 км/г до найближчої станції і заміною колісної пари);
  •    Якщо повзун>12мм, що необхідно робити? (Допускається довести такий вагон з  V=10 км/г за умови вивішування колісної пари або виключення можливості її обертання).

 

Підведення підсумків вступного інструктажу:

1.Для якої ширини колії розраховані колісні пари:

  1. 1829 мм
  2. 1524 мм
  3. 1520 мм

 

2. Назвіть діаметр по кругу кочення колеса:

  1. 950 мм
  2. 1050 мм
  3. 1250 мм

 

3. Назвіть вид несправності на осі колісної пари і його браковочну величину.

(Протерте місце на середній частині осі глибиною більше 4мм)

 

4. Назвіть відстань міжвнутрішніми гранями колісної пари:

  1. 1435 мм
  2. 1440 мм
  3. 1520 мм
  4. 1524 мм

 

5. Назвіть швидкість прямування поїзда з повзунами:

  0,7 мм – v=______________(встановлена)

  1,2 мм – v=______________(15 км/год)

  2,5 мм – v=______________(10 км/год)

  3,0 мм – v=______________(10 км/год)

  5,0 мм – v=______________ (10 км/год колісна пара викочується)

 

  1. Виберіть по малюнкам яким інструментом вимірюється відстань між внутрішніми гранями колісних пар: (правильно – а)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назвіть вид несправностей на поверхні бандажа колісної пари: (гострокінцевий накат гребеня)

 

8.Назвіть інструмент і яка несправність в даний час заміряється. Назвати її величину.(абсолютний шаблон, замір проката по кругу кочення, його величина не більше 7 мм)

 

 

 

 

 

 

 

9.Назвіть інструмент і яка несправність ним заміряється. Вкажіть величину: (абсолютний шаблон, вертикальний підріз гребеня висотою більше 18 мм)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Повторення правил безпеки праці  при виконанні робіт провідника пасажирського вагону (з використанням методу «Снігова куля»):

 

ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ

 

1. Перед початком роботи при одержанні наряду на маршрут прямування поїзда провідник повинен уточнити місцезнаходження вагона і безпечний маршрут прямування до нього.

2. Перед відправленням в рейс провідник повинен пройти в установленому порядку цільовий інструктаж з охорони праці, а також   інструктаж щодо заходів безпеки в аварійних ситуаціях.

Про всі несправності і недоліки, виявлені в процесі приймання вагона і підготовки його до рейсу, провідник повинен доповісти поїзному електромеханіку або начальнику поїзда для вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.

При огляді, очищенні підвагонного обладнання та ходових частин вагона необхідно дотримуватися таких вимог безпеки:

  • приступати до роботи тільки після огородження складу та одержання дозволу керівника робіт на початок виконання робіт;
  • приступати до роботи при тривалості стоянки поїзда не менше 10 хвилин. Підлазити під вагон забороняється;
  • не відходити від вагона далі середини міжпуття щоб уникнути наїзду рухомого складу, що проходить по сусідньому шляху;
  • застосовувати піки або ломики з подовженою ручкою для видалення в зимову пору року льоду і снігу, що заважають нормальній роботі ходових частин і підвагонного обладнання. Піку, ломик тримати на безпечній відстані від себе і не направляти їх в свою сторону. Використовувати для цієї мети сокірку не допускається. Проводити роботу слід, перебуваючи на міжпутті, в форменому або спеціальному одязі, захисних окулярах і рукавицях;
  • використовувати віник і дерев'яну паличку при очищенні вентиляційних каналів (дефлекторів) акумуляторної батареї від льоду і снігу. Застосовувати металеві предмети не допускається.

 

Правила техніки безпеки під час виконання поточного інструктажу.

  1.   Дотримуватися організації робочого місця.
  2.   Під час роботи всі інструменти повинні бути на своїх місцях, щоб мати можливість ефективно працювати.
  3.   При демонструванні вузлів, деталей, наглядних засобів та при проведенні практичних робіт використовувати демонстраційні столи, або спеціально відведені місця;
  4.   Надійно установлювати та закріплювати наочні засоби;
  5.   Учням забороняється торкатися дротів, вилок, розеток, пересувати, вимикати та вмикати обладнання без дозволу майстра в/н;
  6.   Черговий під час перерви повинен провітрити приміщення;
  7.   Учням категорично забороняється кидатися будь-якими предметами;
  8.   При монтуванні або демонтуванні дотримуватись технологічних вимог;
  9.   Категорично забороняється проводити ремонт електрообладнання, яке знаходиться під напругою.

 

Вимоги безпеки після закінчення занять.

  •    потрібно вимкнути електричне або інше обладнання;
  •    розташувати наочні посібники, вузли, деталі, на постійні місця;
  •    провести вологе прибирання.

 

Вимоги безпеки в аварійній ситуації.

В разі появи запаху горілого, у  випадку спрацювання   пожежної сигналізації учень повинен переконатися у достовірності показань шляхом огляду цього місця та визначити місце   пожежі і повідомити про це майстра в/н.

 

 

  1. Поточний інструктаж (900-1330):

Розподіл учнів за робочими місцями.

Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт.

Критерії оцінювання

Кількість балів

(за 12-ти бальною шкалою)

1

Організація робочого місця та охайність

2

2

Виявлення  та знаходження виду дефекту, Проведення необхідних вимірювань.

7

3

Дотримання правил охорони праці

3

 

Видача завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання(відповідно до технологічних карток):

учні групи поділяються на чотири бригади та отримують завдання щодо виявлення та вимірювання дефектів та дають відповіді на тестові питання.

 

Алгоритм виконання  практичної роботи:

  1.   Виписати види зносу колісних пар (загальні положення ПТЕ),

На вказаних майстром в/н колісних парах, що знаходяться на навчальному полігоні провести виміри наступних параметрів:

  • відстані між внутрішніми гранями коліс;
  • висоти осі автозчеплення над рівнем верху головок рейок;
  • сумарний зазор між ковзунами з обох боків візка пасажирського вагону, заповнюючи звіт про роботу;
  • виявити несправності

 

  1.   Провести вимірювання виявлених дефектів і розмірів колісних пар, вказаних в таблиці.
  2.   Порівняйте результати вимірів з допустимими значеннями по ПТЕ і зробіть висновок про допуск колісної пари до експлуатації.
  3. Виписати види зносу колісних пар.
  4.   Заповнити бланк звіту по виявленню несправностей колісних пар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт про виконання роботи

 

Тема: «Практичне ознайомлення з колісною парою. Визначення несправностей колісної пари» учня гр. № 105 „ППВ”___________________

 

 

 Номер колісної пари

 

Дефекти, вимірювальні параметри

Допустимі значення

з ПТЕ

Вимірювальні значення

Тріщина

 

 

Навар

 

 

Прокат

 

 

Повзун

 

 

Вимірювальні параметри колісної пари:

 

Відстань між внутрішніми гранями коліс

 

 

Товщина гребеня

 

 

Висновок

 

 

  1. Дати відповідь на тестові запитання.
  2. Оформіть і здайте звіт по  роботі.

 

 

ТЕСТ

1. Колісна пара пасажирського візка складається :

  1.   з осі на яку наприсовані два колеса;
  2. з суцільнокатаних колес;
  3.   з двох  колес.

2. Використання вагонів у поїздах забороняється, якщо у осі колісної пари  наявні:

  1.   поперечна тріщина на будь-якій частині;
  2.   протертість середньої частини глибиною понад 2см;
  3.   поздовжна тріщина на середній частині довжиною понад 15мм.

3. Як можна виявити приховані тріщини?

  1.   слід контакту з електродом;
  2.   вздуття фарби у місцях сполучення маточини колеса з віссю;
  3.   в жарку погоду над тріщиною утворюється валик з іржі;
  4.    в сиру погоду над тріщиною утворюється валик з пилу та іржі.

4. Колісну пару бракують, якщо є:

  1.   місцеве розширення обода колеса більше 5мм і ширина обода менше 126мм;
  2.   більше 3мм і ширина менше 30мм;
  3.   більше 1мм і ширина 12мм.

5. Вагони, які рухаються зі швидкістю понад 140 км/год повинні мати осі типу:

  1.   РУ з обточеною середньою частиною, товщина гребеня при цьому допускається не менше 28мм і не більше 33мм,а обода колеса 35мм.
  2.   РУ1 з накаченою середньою частиною і товщиною гребеня колеса не менше 25 і не більше 35мм, а обода не менше 40мм;
  3.   РУ1 з накаченою середньою частиною і товщиною гребеня колеса не менше 30 і не більше 33мм, а обода не менше 40мм.

6. Товщину колеса вимірюють:

  1.   лінійкою;
  2.   товщиноміром;
  3.   абсолютним шаблоном.

7. Прокат, повзун і навар, товщину гребеня вимірюють:

  1.   лінійкою;
  2.   товщиноміром;
  3.   абсолютним шаблоном.

8. До ознак нерівномірного прокату коліс належать:

  1.   місцеве розширення обода, звуження чи зминання фаски;
  2.   нерівномірний коловий наплив на фаску;
  3.   місцеве розширення доріжки котіння;
  4.   тріщини і вищерблини небракувальних розмірів;
  5.   іржа на буксових пружинах;
  6.  іржа на важельній передачі;
  7.   здуття фарби.

9. Вигин осі може виникнути через:

  1.   вивантаження колісної пари;
  2.   неправильне вивантаження колісної пари;
  3.   сходження вагона з рельсів.

10. Яка допускається висота навару поверхні катання колеса у пасажирського вагона?

  1.   не більше 0,9мм;
  2.   не більше 0,5мм;
  3.   не більше 7 мм.

11. Які випускаються основні типи колісних пар для вагонів:

  1.   Ш – 950;
  2.   РУ – 1050;
  3.   РУ1 – 950;
  4.   РУ1Ш – 950;
  5.   Ш – 750;
  6.    РУ1 – 750

12. Колеса – це круглі диски, частини якого мають наступні назви:

  1.   гребінь;
  2.   диск;
  3.   ступиця;
  4.   обод;
  5.   навар

 

Цілеспрямований обхід робочих місць учнів з метою контролю за дотриманням правил:

  •             безпеки праці;
  •             організації робочого місця:
  •             технології виконання робіт;
  •             спостереження за роботою учнів, надання їм практичної допомоги, виправлення помилок;

 

Поточний інструктаж

 Увага майстра фіксується на роботі кожної бригади, особливо на діяльності слабких учнів. Виявивши помилки дії учнів, майстер практичним показом допомагає їх подолати. Також звертає увагу на дотримання норми часу, правил санітарії та гігієни, техніки безпеки.

 

Додатковий інструктаж

 У разі колективної помилки майстер призупиняє роботу учнів і проводить додатковий інструктаж, показує технологічну послідовність окремих операцій, де була допущена помилка.

 

Прийом майстром в/н виконаних робіт.

 

ІV. Заключний інструктаж: 1330- 1350

  •      аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  •      оцінка роботи учнів, її об’єктивне обгрунтування;
  •      аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;
  •      повідомлення та обґрунтування оцінок.

 

Повідомлення домашнього завдання: І.Ф.Скиба «Вагони» ст. 24 – 39, електронний засіб з виробничого навчання для учнів професії «Провідник пасажирських вагонів» (укладачі: Хомюк В.П., Хомюк І.В.)

Прибирання робочих місць 1350-1400

 

Всього 6 годин

 

Майстер виробничого навчання    _________     Т.В. Воровей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна картка

 

Тема програми: «Огляд механічного обладнання пасажирських вагонів»

Тема уроку:  «Практичне ознайомлення з колісною парою. Визначення несправностей колісної пари»

Мета уроку:

  •            виявлення основних несправностей колісних пар.
  •            придбання навичок контролю геометрії за допомогою спеціальних і універсальних пристосувань.

 

Порядок виконання роботи

  1.   Виписати види зносу колісних пар (загальні положення ПТЕ),
  2.   На вказаних майстром колісних парах, що знаходяться на ПТО ст. Козятин – Пас. провести виміри наступних параметрів:
  • відстані між внутрішніми гранями коліс;
  • висоти осі автозчеплення над рівнем верху головок рейок;
  • сумарний зазор між ковзунами з обох боків візка пасажирського вагону, заповнюючи звіт про роботу.
  1.   Провести вимірювання виявлених дефектів і розмірів колісних пар, вказаних в таблиці. Порівняйте результати вимірів з допустимими значеннями по ПТЕ і зробіть висновок про допуск колісної пари до експлуатації.
  2.   Дані занести в звіт та продемонструвати майстру в/н

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Воровэй Тетяна
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
1950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку