Курс за вибором «Цифрова та медіа грамотність» 6-Б клас
Дата: 20.12.2021
Вчитель: Іванов О.С.
Тема: «Види графіки в рекламній індустрії»
Мета: ознайомити з рекламною графікою та її проектуванням; з’ясувати актуальність рекламних білбордів, брандмауерів, афіш, плакатів як видів графіки в рекламній індустрії; навчити учнів підбирати відповідні фото для відображення різних подій, застосовувати знання про розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань, формувати критичне мислення; розвивати аналітичні здібності учнів; виховувати зосередженість, увагу та спостережливість.
Обладнання: комп’ютер, телевізор, комп’ютерна презентація, аркуші формату А4, кольорові олівці.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Привітання
Перевірка готовності до уроку
Перевірка домашнього завдання (робота з презентацією)
Запитання для обговорення.
Сьогодні важко уявити собі рекламу без візуальних компонентів. Ми їх зустрічаємо всюди: в листівках і проспектах, в газетних і журнальних оголошеннях, в «наружку», на інтернетівських сайтах. Тяга до ілюстрування комерційної пропозиції не випадкова, цілком обгрунтована. Сучасна наука переконливо говорить про те, що зображення об'єктів істотно полегшує сприйняття пов'язаної з ними інформації, посилює вплив реклами.
Графічна частина реклами відіграє особливе значення при формуванні думки про товар чи послугу, що рекламується. Глибина творчої інтуїції людини у сфері інформаційної діяльності значно слабша, ніж в сфері обробки графічних зображень. Саме тому потенційний покупець за долі секунди встигає сприйняти графіку реклами і, якщо вона (по обрисам, формі) знайома йому, запам’ятовує її практично миттєво та надовго.
Нині реклама – один з найважливіших атрибутів існування суспільства. Життя сучасного світу неможливо уявити без реклами, як неможливо уявити його, приміром, без електрики або транспорту. Сучасна реклама – один з визнаних видів мистецтва. Досить часто макет або ролик рекламного повідомлення за якістю може набагато перевершувати сам рекламний продукт. Маршал Маклюєн навіть назвав рекламу найвеличнішим мистецтвом XX століття. Однак, мало хто знає, який довгий шлях пройшла реклама (і рекламна графіка як один з основних її структурних елементів) в якості інструмента організації збуту від звичайної вивіски на майстерні чоботаря до потужного пропагандистського засобу наших днів.
Графіка – це вид образотворчого мистецтва, до якого належать малюнок та основані на ньому художні зображення (гравюра, літографія і т.д.).
З плином часу проектна графіка пройшла значний шлях розвитку. Нові історичні епохи надали їй нових властивостей. З’явилися нові способи зображень і графічні матеріали. Останні десятиліття привнесли комп’ютерні технології, які увійшли до різних сфер життя людини, у тому числі й проектної графіки. Нині вони разом із традиційними методами та видами допомагають в графічній роботі, втіленні ідей та проектів.
Одержавши разом із рекламою другий подих на початку XX століття, прикладна графіка сьогодні охоплює практично всі сфери життя суспільства. Метою діяльності є візуалізація інформації, яка призначена для масового поширення за допомогою поліграфії, кіно, телебачення, а також створення графічних елементів для промислових виробів і предметного середовища. Графічний дизайн посідає важливе місце у сферах комерції, промисловості, культури.
До зовнішньої реклами відносяться такі рекламоносії: вивіски і вітрини, білборди і призматрони, сітілайти та юніполи, конструкції на дахах, брандмауери, мультиборди, афіші і плакати, світлодіодні відеоекрани, прапори, рослинні композиції і вуличні меблі.
Білборд - це щитова реклама, яка монтується на загородах будівельних ділянок, стоянок автомобілів.
Брандмауер - це глуха стіна будови, на якій розміщується реклама, панно із зображенням на штукатурці, тобто на зовнішньому фасаді.
Біжуча доріжка - це електронний пристрій, на якому можна розмістити рекламне посилання у текстовому вигляді. Букви переміщаються загораючись і затухаючи.
Афіша — рекламне або довідкове аркушеве видання з інформацією щодо певного культурного заходу (події), призначене для розклеювання. У технічному відношенні афіша це крупно символьна набірна шрифтова композиція, в якій вказується число, час і місце проведення якого-небудь громадського заходу.
Плакат – це лаконічне, помітне, найчастіше кольорове зображення з коротким текстом, виконане, як правило на великому аркуші паперу, виготовляється з рекламною, інформаційною, навчальною метою.
Як ви думаєте, чим відрізняється афіша від плакату?
Практичне завдання. Робота у групах.
Вчитель пропонує теми за умовним розподіленням об’єктів реклами: продукт, компанія, подія.
Метод «Мікрофон»
Колективне обговорення кожної роботи, що були представлені групами
На уроці я...
дізнався...
зрозумів...
навчився...
найбільший мій успіх — це...
Домашнє завдання