Методика проведення уроку виробничого навчання з професії «Перукар(перукар-модельєр)» за темою: «Технологія виконання освітлення коренів та тонування волосся».
Тема програми:«Фарбування волосся.»
Тема уроку:«Технологія виконання освітлення коренів та тонування волосся»
Мета та завдання вивчення теми:
Навчальна: навчити учнів освітленню коренів волосся та тонуванню волосся.
Розвиваюча: розвивати естетичні смаки учнів.
Виховна: виховати працездатність, працелюбність та творче натхнення до праці.
Державний навчальний заклад «Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м.Києва»
Методична розробка
Методика проведення уроку виробничого навчання з професії «Перукар (перукар-модельєр)» за темою: «Технологія виконання освітлення коренів та тонування волосся».
Каленська Таїсія Андріївна
майстер виробничого навчання
Київ – 2015
ВСТУП.
Багато людей, володіючи звабливою зовнішністю не призводять позитивного враження на оточуючих. Разом з цим психологи відмічають, що особисте сприйняття відіграє важливу роль в досягненні цілей, успіху в житті, особливо це стосується жінок. Бажання подобатись людям повинно супроводжуватись ввічливим відношенням до інших, культурною поведінкою, доброзичливістю, відкритістю. Тут можна згадати вислів: «по одягу зустрічають,а по розуму проводжають». Спільна думка є важливою, тому зовнішні данні (обличчя, фігура), культура мови, поведінка відіграють важливу роль в досягненні цілей. Важливу роль в створенні іміджу відіграє зачіска, макіяж. Сучасна мода сприяє тому, що найчастіше всього свій імідж змінюють люди мистецтва, більш відомі люди в суспільстві. Багато людей не зовсім розуміють, що входить до поняття «імідж», вони сприймають за імідж невеликі зміни в зачісці, костюмі, макіяжі. Самим головним компонентом іміджу є макіяж і зачіска, тому коли бажають щось змінити в першу чергу беруться за них. Потрібно володіти вродженим талантом, смаком професійними здібностями для того, щоб брати участь в роботі по створені іміджу. Перукарі-модельєри, стилісти здатні зробити це. В пошуку творчості життя, кожна людина повинна шукати себе, змінювати, перероблювати, але при цьому пам’ятати про свою індивідуальність. В цьому пошуку велика роль відведена перукарям, візажистам, котрі як спеціалісти здатні запропонувати щось підходяще. Жінки частіше ніж чоловіки, змінюють зовнішній вигляд, вони не бояться при цьому бути не гарними. Багато актрис перефарбовують своє волосся, вкорочують його або нарощують довжину, користуючись новими технологіями пастижерного мистецтва (приклеюють накладні пасма), змінюють форму губ (як це зробила американська кінозірка Мелані Гріфіт), носа і т.д.
Фарбування волосся згідно теорії кольорів.
Перукарська операція фарбування вважається важливим штрихом, що надає зачісці стильності і, водночас , прекрасною можливістю формування іміджу людини. Фарбування поряд з моделюванням стрижок і зачісок, становить триєдину основу перукарської майстерності, є джерелом натхнення і засобом втілення нових професійних технологічних і художніх рішень. Світом заволоділа концепція необмеженої фантазії вибору кольорів, їхньої кількості та поєднання. А колориметрія, яка вивчає принципи взаємодії кольорів та їх відтінків, вважається «сольфеджіо» перукарської справи. Фірми-виробники препаратів для роботи з волоссям надають барвникам особливе місце та акцентують увагу професіоналів і широкого загалу споживачів на безпечності процесів фарбування.
Колориметрія систематизує знання про кольори, визначає закони їх взаємодій, протиставлення теплих і холодних відтінків, їхню здатність нейтралізувати один одного. Із семи кольорів сонячного спектра три є домінуючими, чистими, їх неможливо отримати шляхом змішування будь-яких інших кольорів. Це головні або так звані первинні кольори:
Шляхом змішування у рівних кількостях двох первинних кольорів отримують вторинні кольори:
Додаючи вторинний колір до одного з двох первинних кольорів, отримують нові кольори – третинні. Змішуючи первинні кольори із вторинними утворюють відтінки, які розширюють діапазон тонів, забезпечують можливість будь-якого кольору. Виділяють також четверті кольори, до яких відносять різні комбінації, включаючи усю видиму кольорову гаму. Співвідношення кольорів зображають у вигляді хроматичного кола.
Кольори, розташовані один проти одного, називаються протилежними. Протилежні кольори при змішуванні у рівних кількостях взаємно нейтралізують свою кольоровість. Первинні кольори нейтралізуються вторинними: зелений нейтралізує червоний, блакитний – оранжевий, жовтий нейтралізує фіолетовий. Нейтралізуються протилежні третинні кольори: жовто-оранжевий нейтралізує синьо-фіолетовий, жовто-зелений нейтралізує фіолетовий тощо.
Знання про нейтралізацію кольорів і відтінків потрібні у разі виправлення небажаного тону.
Оскільки темою методичної розробки є «Освітлення коренів та тонування волосся по всій довжині», тому цей процес передбачає освітлення відрослих коренів. Засіб для освітлення наносять тільки на відрослу частину волосся. Час витримки при цьому визначається тривалістю досягнення бажаного рівня освітлення.
Якщо кінці пасом потемнішали між фарбуваннями їх освітлення потрібно поновити. Для цього суміш наносять спочатку на корені, через 8-10хв. відчісуванням розподіляють по всій довжині пасма. Повторне освітлення бажано проводити препаратами однієї фірми. Процедуру освітлення закінчують після досягнення очікуваного результату за загальною послідовністю фарбування.
Вершиною майстерності у фарбуванні волосся вважається тонування. Сьогодні завдяки вдосконаленню звичних процесів однотонного фарбування, технологій мелірування та блондування досягаються чисті природні кольори, волоссю надаються природні відтінки, живий блиск.
Під тонуванням розуміють процес фарбування волосся в різні тони одного кольору та за зміною тональності в межах однієї глибини кольору. Для тонування підбирають відтінки барвника одного кольору. Кольорова відтінкова гама може бути різноманітною. Тонування може бути первинним і повторним процесом. Повторне тонування можна розцінити як зміну тональності кольору волосся порівняно з кольорами попереднього фарбування.
Тонування можна здійснити на всій масі волосся, на окремих зонах або для отримання різної тональності волосся вздовж одного пасма. Якщо тонування пасма волосся виконують із поступовим переходом від темного тону біля коренів до світлого тону на кінцях, таку операцію називають розтягуванням кольору.
Тема програми: «Фарбування волосся.»
Тема уроку: «Технологія виконання освітлення коренів та тонування волосся»
Мета та завдання вивчення теми:
Навчальна: навчити учнів освітленню коренів волосся та тонуванню волосся.
Розвиваюча: розвивати естетичні смаки учнів.
Виховна: виховати працездатність, працелюбність та творче натхнення до праці.
Матеріально-технічне забезпечення:
- білизна(рушники, пеньюари одноразові або прості)
- готові препарати(барвник, порошок, окислювач)
- шампунь, бальзам-ополіскувач
- щітка для нанесення барвника
- мисочка, дозатор
- ваги(для зважування фарби)
- захисні рукавички
- пластикові затискачі
- косметичні засоби.
Міжпредметний зв’язок:
- перукарська справа
- санітарія та гігієна
- матеріалознавство
- охорона праці
Хід уроку
Звіт старости:
- про наявність учнів та готовність їх до уроку
- про санітарно-гігієнічний стан приміщення
- про стан електрообладнання та інструментів
2. Вступний інструктаж(42хв.)
Повідомлення теми та мети уроку(2хв.).
Акцентую увагу учнів на навчальну мету уроку – навчити учнів освітленню коренів волосся та тонуванню.
Перед тим, як перейти до вивчення теми уроку, необхідно з’ясувати чи все зрозуміло учням по попередньому матеріалу.
Мотивація виробничої діяльності.
Фарбування волосся – чудовий засіб створити неповторний насичений колір волосся. Це важливий штрих, що надає зачісці стильності і, водночас, є прекрасною можливістю формування іміджу людини.
Актуалізація опорних знань(10хв.).
Викладення нового матеріалу.( Пояснення з показом трудових прийомів на моделі відповідно до інструкційної картки, додаток №1)
Косметичні засоби.
Зручне розташування, робоче приладдя для фарбування.
Підготовчі роботи:
- з’ясування стану здоров’я та самопочуття клієнта;
- діагностика шкіри:
- вибір барвника;
- тестування волосся на дію барвника.
1.3 Послідовність виконання.
Підготовка клієнта перед фарбуванням.
- одягнути пеньюар
- розчесати волосся
- розділити на зони
1.4. Приготування освітлюючої суміши (пропорції 1частина освітлювача до двох частин окислювача).
Починаємо освітлювати волосся з нижньо-потиличної зони до тім’яної, потім скроневі та лобно-тім’яна зони. Освітлювач наноситься тільки на відрослі корені волосся.
Через 30хв. змиваємо освітлювач і просушуємо волосся. Готуємо тонуючий барвник та наносимо по всій довжині, тобто виконуємо тонування. Тонування виконується горизонтальними та вертикальними проділами. Час витримки фарбника на волоссі 25хв.
Після закінчення часу необхідно змити фарбник і нанести засоби для миття волосся.
Далі виконується сушка феном, укладання волосся методом «брашинг» та «бомбаж».
3. Поточний інструктаж та самостійні тренувальні вправи учнів(5 год.).
1. Обходи робочих місць учнів з метою:
- перевірки організації та чистоти робочих місць;
- проведення індивідуальних та групових інструктажів;
- дотримання учнями правил охорони праці;
- перевірки правильності використання часу;
- контроль за якістю виконання робіт;
2. Корекція умінь учнів на робочих місцях.
4. Заключний інструктаж(10хв.).
- аналіз виконаних робіт;
- демонстрація кращих робіт учнів;
- характеристика недоліків в роботі;
- аналіз дотримання правил охорони праці протягом уроку;
- виставлення оцінок в журналі в/н з їх коментарем.
5. Домашнє завдання(5хв.).
- самостійно виконати освітлення коренів волосся та тонування;
- оголосити тему наступного уроку;
- організувати прибирання робочих місць.
Додаток 1
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА
«Технологія виконання освітлення коренів та тонування волосся»
|
|
- одягнути пеньюар; - розчесати волосся; - розділити волосся на зони - приготування освітлюючої суміші
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1