Урок виробничого навчання з професії офісний службовець бухгалтерія на тему:Облік розрахунків з підзвітними особами. Складання та обробка авансового звіту. Заповнення облікових регістрів.
Хід уроку
1. Організаційна частина ………………………………………………… 10 хв.
- перевірка наявності учнів;
- перевірка готовності учнів до уроку;
- допуск з техніки безпеки. (ДОДАТОК№1)
- 1.1 Сьогодні на уроці ви повинні мати:
- Дидактичний матеріал (первинні документи)
- Робочий конспект, опорний конспект
- План рахунків
- Калькулятор
II Вступний інструктаж…………………………………………………. 80 хв.
повідомлення теми програми і уроку ;
Тема програми: Облік коштів розрахунків та інших активів
Тема уроку:Облік розрахунків з підзвітними особами. Складання та обробка авансового звіту. Заповнення облікових регістрів.
Епіграф уроку: Понад 24000 років тому Конфуцій наголошував:
Те, що я чую, я забуваю,
Те, що я бачу, я пам ’ятаю,
Те, що я роблю, я розумію.
Дещо змінивши слова видатного китайського філософа,можна сформулювати кредо нашого уроку:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам ’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю -
я набуває знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим,
стаю майстром.
цільова установка проведення уроку;
На сьогоднішньому уроці ви зможете:
• здійснювати розрахунки підзвітних сум;
• заповнювати Посвідчення про відрядження
• заповнювати Звіт про використання коштів;
• розраховувати розмір витрат;
• підраховувати добові, як в межах країни так і за кордоном.
• скласти кореспонденцію рахунків.
Мотивація: професія Офісного службовця (бухгалтера) на сьогоднішній день користується попитом на ринку праці, і ці всі поняття які ми розглядаємо на виробничому навчанні, робота з документами, Посвідчення про відрядження , Звіт про використання коштів, журналом господарських операцій, планом рахунків, Вам потрібні будуть у житті, так як в свою чергу Ви, майбутні офісні службовці, бухгалтера, влаштуєтесь за професію і покажете свої знання, вміння та навички.
Для на лаштування на роботу, розминка.
Ребуси.(ДОДАТОК№2)
перевірка опорних знань,умінь, навичок учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці.
Вправа Мікрофон (ДОДАТОК№3)
Дати відповіді на питання до теми «Облік касових операцій»
Домашне завдання повторення теми облік розрахунків зпідзвітними особами , з предмету теорія бухгалтерського обліку.Ваші знання перевіримо грою.
а) Гра «Гра знайди помилку при заповненні первинних документів» (ДОДАТОК№4)
2 .Викладання нового матеріалу.
Проєкт «Робота з інформаційними джерелами на тему :Облік розрахунків з підзвітними особами»
Презентації учнів . (ДОДАТОК№5)
б) Інтерактивна гра «Незакінчене речення» (ДОДАТОК№7)
в) Інтерактивна гра «Бухгалтерський баскетбол» (ДОДАТОК№6)
аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.
ІІІ. Поточний інструктаж (самостійна робота учнів ) ……………………150 хв.
Інструктивні вказівки майстра щодо виконання роботи:
Пояснення і послідовності роботи учні на уроці:
Приклад. Розглянемо порядок заповнення звіту на відшкодування витрат, понесених працівником у відрядженні.
Дані для виконання:
Перед поїздкою з каси підприємства на витрати на відрядження головному інженеру було видано аванс у сумі 795 грн. до звіту додано такі документи:
1.Підтверджуючи документи.
1 |
1201.2016 |
Квиток Проїзд автобусом Арбузинка- Миколаїв |
100,00 |
2 |
14.01.2016 |
Квиток Проїзд автобусом Миколаїв- Арбузинка |
95,00 |
3 |
14.01.2016 |
Рахунок за готель |
495,00 |
4 |
11.01.2016 |
Посвідчення про відрядження 3*30 |
90,00 |
2.Розглянемо первинні документи, які повинні складатися при відправленні працівника у відрядження (ДОДАТОК№10-11)
№ пп |
Зміст господарських операцій |
Кореспонденція рахунків |
Сума, грн.. |
|
Дебет |
Кредит |
|||
1 |
Видача авансу на відрядження Антоненку М.С. і у національній |
372 |
301 |
795,00 |
2 |
Списано витрати у відповідності до авансового звіту (без ПДВ) |
92 |
372 |
780,00 |
3 |
Повернено до каси залишок коштів |
301 |
372 |
15,00 |
Аналітичний облік ведеться в розрізі фізичних осіб, які отримали грошові кошти під звіт, причому сальдо на субрахунку 372 може бути як дебетовим, так і кредитовим.
Дебетове сальдо вказує на залишки отриманих під звіт авансів, за якими ще не надано звіти. Кредитове сальдо показує розмір перевитрат за авансовим звітом. У балансі підприємства такі показники відображаються розгорнуто: дебетове сальдо - у складі оборотних активів, кредитове - у складі зобов’язань установи.
Так і , даю вам можливість діяти самим. Для цього ви повинні виконати практичну роботу.(Видаються завдання)
Учні самостійно виконують завдання на робочих місцях :
Необхідно виконати наступні вправи :
Цільові обходи з метою:
- перевірки організації робочих місць учнів та дотримання правил безпеки праці;
- перевірки правильності виконання трудових прийомів, операцій;
- надання допомоги учням;
- перевірки ходу виконання робіт (міжопераційний контроль);
- правильності дотримання технічних умов;
- прийняття та оцінювання робіт учнів.
Проводиться індивідуальна робота з учнями (допомога невстигаючим учням, додаткові завдання тим, хто успішно виконав всі обов’язкові завдання).
IV. Заключний інструктаж …………………………………………………………………………………………… 30 хв.
1.Підведення підсумків роботи за день.
Отже, наш урок добігає кінця.
Г)Гра-завдання встановлення логічного зв’язку між термінами та його визначенням.(Додаток №13)
робота з картками самоконтролю .(Додаток №14)
Учні заповнюють : Письмовий відгук. Анкету.(Додаток №15)
2. Відзначити кращі роботи учнів, зупинитись на допущених помилках, вказати на причини і способи їх усунення.
3. Аналіз виконання правил і вимог безпеки праці та організації робочого місця.
4. Повідомлення і обґрунтованість оцінки учня .
Виставляю оцінки за урок залежно від правильності і повноти виконаних завдань .
Лист сомооцінки .(Додаток №16)
5. Повідомити тему наступного уроку.
6. Завдання додому. Повторити пройдений матеріал та вивчити новий за підручником Н.М. Ткаченко «Бухгалтерський облік» ст. 653
На цьому урок закінчений. До побачення.
VI. Прибирання індивідуальних робочих місць учнів, перевірка обладнання, техніки та інструменту.
Підготувала майстер виробничого навчання Людмила Соломко.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ
Критерії оцінювання |
Бали |
Учні |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інтерактивна гра «Бухгалтерський баскетбол» |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проект робота з інформаційними джерелами. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди помилку |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Практична робота |
4,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Заповнити авансовий звіт та посвідчення про відрядження |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Розрахувати суму авансу, що підлягає видачі працівнику перед від’їздом у відрядження. |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.Визначити суму витрат у відрядження згідноз даними Звіту про використання коштів. |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.Відобразити наведену операцію в регістрах бухгалтерського обліку. Заповнитиавансовий звіт |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.Посвідчення про відрядження. |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3 |
2,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Загальна кількість балів |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|