План уроку виробничого навчання
Тема програми : Виконання робіт з обробки інформації
Тема уроку: Створення тексту. Робота з анімаціями.
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та умінь.
Методи проведення уроку: розповідь-пояснення, самостійна робота.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: персональні комп’ютери, програмне забезпечення: програма Microsoft Word, ОС Windows 7.
Дидактичне забезпечення уроку: інструкція для роботи з програмою Adobe Photoshop (https://helpx.adobe.com/ua/photoshop/using/creating-frame-animations.html),
Хід уроку виробничого навчання
І. Організаційна частина
1) Перевірка стану обладнання.
2) Перевірка наявності учнів на уроці.
3) Записи в журналі та зошиті допуску до роботи згідно правил т/б.
ІІ. Вступний інструктаж
Ознайомитися із роздатковим матеріалом для самостійної роботи ( додаток 2).
ІІІ. Поточний інструктаж.
Цільові обходи:
- надати допомогу учням, яким важко працювати в даній програмі.
Майстер виробничого навчання: Романович О. М.
Додаток 1
Теоретичні відомості
Для створення анімації на основі часової шкали у Photoshop використовуються наступні основні робочі процеси.
Відкрийте панелі «Шкала часу» та «Шари», якщо їх ще не відкрито. Переконайтеся, що панель «Шкала часу» перебуває в режимі покадрової анімації. Посередині панелі «Шкала часу» клацніть стрілку вниз, виберіть параметр «Створити анімацію кадру», а потім натисніть кнопку поруч зі стрілкою.
Додайте шар або перетворіть фоновий шар
Оскільки фоновий шар не можна анімувати, додайте новий шар або перетворіть фоновий шар на звичайний.
Якщо анімація містить кілька об'єктів, що анімуються незалежно, або якщо ви хочете змінити колір об'єкта чи повністю змінити вміст кадру, створюйте об'єкти на інших шарах.
Додайте кадр до панелі «Шкала часу»
Відредагуйте шари для вибраного кадру
Виконайте будь-яку з таких дій:
Photoshop містить інструменти для зберігання характеристик шару однаковими в кадрах.
Додайте більше кадрів і відредагуйте шари, як потрібно
Кількість кадрів, які можна створити, обмежена лише обсягом пам'яті системи, доступної для Photoshop.
Використовуючи команду «Створити проміжні кадри», можна генерувати нові кадри з проміжними змінами між двома існуючими у панелі кадрами. Цей шлях є швидким для створення руху об'єктів на екрані, зменшення чіткості їх зображення або його поступового зникнення.
Налаштуйте параметри затримки кадру та зациклювання
Можна встановлювати час затримки для кожного кадру та задавати цикл так, щоб анімація відтворювалась один раз, певну кількість разів або постійно.
Використовуйте елементи керування на панелі «Шкала часу» для відтворення анімації після створення. Після цього скористайтеся командою «Зберегти для веб-середовища», щоб переглянути анімацію у веб-переглядачі.
Оптимізуйте анімацію для ефективного завантаження
Є кілька способів зберегти покадрову анімацію:
Додавання кадрів до анімації
Додавання кадрів – це перший крок у створенні анімації. Якщо зображення відкрите, панель «Шкала часу» відображає його у вигляді першого кадру в новій анімації. Кожен кадр, який ви додаєте, запускається як дублікат попереднього. Потім можна вносити зміни до кадру, використовуючи панель «Шари».
Перед початком роботи з кадром необхідно виділити його як поточний кадр. Вміст поточного кадру з'являється у вікні документу.
На панелі «Шкала часу» поточний кадр позначається вузькою межею (усередині затемненого виділення підсвіченням) навколо мініатюри кадру. Виділені кадри позначаються затемненим виділенням підсвіченням навколо мініатюр кадрів.
Виділення одного кадру анімації
Виділення кількох кадрів анімації
Уніфікація властивостей шарів у кадрах анімації
Кнопки уніфікації («Уніфікувати розташування шарів», «Уніфікувати видимість шарів» та «Уніфікувати стилі шарів») у панелі «Шари» визначають, як зміни, внесені до атрибутів активного кадру анімації, застосовуються до інших кадрів у тому самому шарі. Коли виділяється кнопка уніфікації, цей атрибут змінюється в усіх кадрах активного шару; коли вибір цієї кнопки вимкнено, зміни застосовуються лише до активного шару.
Параметр «Внести кадр 1» у панелі «Шари» також визначає,як зміни, внесені до атрибутів у першому кадрі, застосовуються до інших кадрів у тому самому шарі. Якщо він виділений, можна змінювати атрибут у першому кадрі, а усі наступні кадри у активному шарі зміняться у відповідності до першого кадру (та збережуть анімацію, яку ви вже створили).
Змінений атрибут застосовується (відносно) до всіх наступних кадрів шару.
Показ або приховання кнопок уніфікації властивостей шарів
Автоматично.
Відображає кнопки уніфікації властивостей шарів, якщо панель «Шкала часу» відкрита.
Відображає кнопки уніфікації властивостей шарів незалежно від того, відкрита панель «Шкала часу» чи закрита.
Приховує кнопки уніфікації властивостей шарів незалежно від того, відкрита панель «Шкала часу» чи закрита.
Копіювання кадрів із властивостями шарів
Щоб зрозуміти, що відбувається під час копіювання та вставлення кадру, уявіть кадр як дублікат зображення з заданою конфігурацією шару. Під час копіювання кадру ви копіюєте конфігурації шарів (у тому числі, кожний параметр видимості шару, розташування та інші властивості). Під час вставлення кадру ви застосовуєте цю конфігурацію шару до цільового кадру.
Замінює виділені кадри скопійованими. Не додано жодного нового шару. Властивості кожного існуючого шару у цільових кадрах заміщуються на кадри кожного скопійованого кадру. Під час вставлення кадрів між зображеннями додаються нові шари до зображення; однак лише вставлені шари видимі у цільових кадрах (існуючі шари приховані).
Додає вміст вставлених кадрів як нові шари зображення. Під час вставлення кадрів у те саме зображення використання цього параметру подвоює кількість шарів у зображенні. У цільових кадрах нововставлені шари видимі, а оригінальні шари приховані. У нецільових кадрах нововставлені шари приховані.
«Вставити перед виділенням» або «Вставити після виділення».
Додає скопійовані кадри перед або після цільового кадру. Під час вставлення кадрів між зображеннями додаються нові шари до зображення; однак лише вставлені шари видимі у нових кадрах (існуючі шари приховані).
Цей параметр працює лише за умови вставляння кадрів в інший документ. Його слід вибирати, якщо ви плануєте змінити положення вставлених шарів як одиницю.
Створення кадрів за допомогою вставлення проміжних кадрів (твінінгу)
Термін твінінг походить від «заповнення проміжків», традиційного анімаційного терміну, що використовується для опису цього процесу. Створення проміжних кадрів (також називається інтерполяцією) значно зменшує час, необхідний для створення анімаційних ефектів, наприклад поступове збільшення чіткості зображення або поступове зникнення зображення чи переміщення елементу через кадр. Можна редагувати твінінгові кадри індивідуально після їхнього створення.
Ви використовуєте команду «Створити проміжні кадри», щоб автоматично додати або змінити серію кадрів між двома існуючими кадрами – зміна властивостей шарів (положення, непрозорість або параметри ефектів) рівномірно між новими кадрами для створення вигляду руху. Наприклад, якщо необхідно здійснити поступове зникнення зображення шару, встановіть непрозорість шару у початковому кадрі на 100%, потім встановіть непрозорість того самого шару у кінцевому кадрі на 0%. Коли ви здійснюєте твінінг між двома кадрами, непрозорість шару рівномірно зменшується у нових кадрах.
Використання твінінгу для розташування тексту анімації
Змінює всі шари у виділеному кадрі або кадрах.
Змінює лише вибраний шар у виділеному кадрі або кадрах.
Рівномірно змінює положення вмісту шару в нових кадрах між початковим і кінцевим кадрами.
Рівномірно змінює непрозорість нових кадрів між початковим і кінцевим кадрами.
Рівномірно змінює параметри ефектів шару між початковим і кінцевим кадрами.
Додає кадри між виділеним кадром і наступним кадром. Цей параметр недоступний, якщо виділено останній кадр на панелі «Шкала часу».
Додає кадри між останнім кадром і першим. Цей параметр доступний, лише якщо виділено останній кадр на панелі «Шкала часу».
Додає кадри між виділеним кадром і попереднім. Цей параметр недоступний, якщо виділено перший кадр на панелі «Шкала часу».
Додає кадри між першим кадром і останнім. Цей параметр доступний, лише якщо виділено перший кадр на панелі «Шкала часу».
Додавання нового шару для кожного нового кадру
У результаті виконання команди «Створити новий шар для кожного нового кадру» автоматично додається новий шар, який відображається в новому кадрі, але прихований у всіх інших. Цей параметр збереже час під час створення анімації, що потребує додавання нового візуального елемента до кожного кадру.
Установлена позначка означає, що цей параметр увімкнено.
Приховування шарів у кадрах анімації
Під час створення нового шару він за промовчанням буде видимий в усіх кадрах анімації.
Зазначення часу затримки в анімації кадрів
Можна вказати затримку – час відображення кадру – для окремих кадрів або декількох кадрів у анімації. Час затримки відображається у секундах. Дріб другого відображається як десяткове значення. Наприклад, одна четверта другого вказана як .25. Якщо встановити затримку на поточний кадр, кожний кадр, який було створено після цього, запам'ятає та застосує це значення затримки.
Вибір методу вивільнення кадру
Метод вивільнення кадру вказує, чи анулювати поточний кадр перед відображенням наступного кадру. Можна вибрати метод вивільнення для анімацій, що містять прозорість фону, щоб зазначити, чи буде поточний кадр видимим через прозорі області наступного кадру.
Методи вивільнення кадрів
A. Кадр із прозорістю фону з параметром «Відновити до фону» B. Кадр із прозорістю фону з параметром «Не вивільняти»
Значок методу вивільнення вказує, чи кадр налаштований на «Не вивільняти» , чи на «Викинути». (Якщо для параметра «Метод вивільнення» встановлено значення «Автоматичний», значок не відображається.).
Визначає метод вивільнення для поточного кадру автоматично, відкидаючи поточний кадр, якщо наступний кадр містить прозорість шару. Для більшості анімацій параметр «Автоматично» (за промовчанням) видає необхідні результати.
Зберігає поточний кадр, коли наступний кадр додається для відображення. Поточний кадр (на попередні кадри) може появлятися через прозорі області наступного кадру. Використовуйте браузер, щоб побачити точний перегляд анімації за допомогою параметру «Не вивільняти».
Відкидає поточний кадр з відображення перед відображенням наступного кадру. У будь-який час відображається лише один кадр (а поточний кадр не проявляється через прозорі області наступного кадру).
Зазначення циклічного відтворення в анімації кадрів
Ви можете вказати параметр циклічного відтворення для зазначення кількості разів повторення послідовності анімації.
Додаток 3
Самостійна робота
Завдання 1
Створити анімаційну стрибаючу літеру в програмі Adobe Photoshop.
Хід виконання.
Завдання 2
Перейти за посиланням та виконати два завдання на вибір
https://photoshop-master.ru/lessons/animation/
Додаток 3
Інструкція з техніки безпеки
Вимоги безпеки перед початком роботи
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
Вимоги безпеки під час роботи
ПІД ЧАС РОБОТИ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
ПІД ЧАС РОБОТИ НЕОБХІДНО
апаратури.
Вимоги безпеки після закінчення роботи
ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
необхідно зробити записи у відповідних журналах і повідомити майстра;