Урок виробничого навчання. Тема "Контурне різьблення"

Про матеріал

Зміст уроку охоплює програмний матеріал, чітко організовано виклад нового матеріалу, активно використовуються такі напрямки діяльності учнів як аудіювання, слухання, читання технологічних карт. Роздавальні та дидактичні технологічні картки значно полегшують учням сприйняття матеріалу. Подання матеріалу розраховане на всі види пам’яті (образну, словесно-логічну, емоційну, рухову), що сприяє засвоєнню ЗУН. матеріал може бути використаний вчителями технології (10-11кл) та майстрами виробничого навчання.

Перегляд файлу

                                                                                                                                              Завірив ст. майстер

ПЛАН УРОКУ

 

«4» березня 2010р.

Група СР-23; курс ІІІ; професія –«Різьбяр по дереву та бересті»; кваліфікація – 3 розряд

 

ТЕМА ПРОГРАМИ - КОНТУРНЕ  РІЗЬБЛЕННЯ

ТЕМА УРОКУ – ПІДГОТОВКА МАТЕРІАЛУ ПІД ЯВОРІВЬКЕ РІЗЬБЛЕННЯ

МЕТА УРОКУ:

  • навчальна вдосконалення вмінь по виконанню операцій циклювання, шліфування поверхні деревини, нанесення лаку;  формування умінь і навичок при опорядженні барвниками, перенесенні  орнаменту на заготовку;
  • розвиваюча - розвивати професійну самостійність та творчій підхід під час виконання завдання;
  • виховна  - залучати до витоків української культури; прищеплювати любов та повагу до традицій українського різьблення; прищеплювати естетичний смак.
  • методичнаактивізація діяльності учнів за допомогою використання нетрадиційних форм та впровадження інноваційних технологій в навчально-виробничій процес.

 

ТИП УРОКУ -   вивчення трудових прийомів і операцій.

ВИД УРОКУ – вправи.

ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ – індивідуальна, ланкова.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВЯЗКИ:

  • матеріалознавство: «Види опорядження», «Лаки»;
  • технологія різьбярських робіт: «Контурне різьблення»;
  • охорона праці: «Безпека праці при лакуванні»

 

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕСПЕЧЕННЯ УРОКУ

  1. Інструменти та прилади - тампони, пензлі, щітки, олівці, кулькові списані ручки, лінійки, ємності для води та барвників;
  2. Матеріализаготовки з фанери, шліфувальні колодки ,барвники, лак, малярна стрічка;
  3. Дидактичні матеріали – інструкційно-технологічна карта «Підготовка поверхні під яворівське різьблення», роздаткові матеріали, дефектна карта при лакуванні.
  4. ТЗН - комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.  

                                                   

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА – до 3 хвилин.

  1.    шикування учнів;
  2.    перевірка наявності учнів;
  3.    перевірка зовнішнього вигляду та готовність до заняття;

ІІ.ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ – до    хвилин.

 

  1.   Повідомлення теми та мети уроку.
  2. Актуалізація опорних знань. Перевірка знань учнями попередньо пройденого
    матеріалу та теоретичних знань з предмету спец технології, матеріалознавства, охорони праці

 

  1. Дати  характеристику  контурному різьбленню.
  2. Яки  види  контурного різьблення  ви  знаєте ?
  3. Яка організація робочого місця для виконання контурного різьблення?
  4. Які інструменти потрібні для різьблення?
  5. Як готується поверхня деревини під контурне різьблення по нетонованому фону?
  6. Яка техніка безпеки при роботі з лаками?
  1.   Пояснення нового матеріалу.
    1.   Яворівська різьба один з видів контурного різьблення.
    2. Демонстрація виробів з різьбленням, демонстрація відео фрагменту «Яворівська різьба».
    3. Підготовка поверхні до різьблення, демонстрація відео фрагменту «Підготовка поверхні під різьблення».
  •     Шліфування поверхні заготовки та торцевих зрізів.
  •     Зволоження поверхні заготовки.
  •     Просушування заготовки.
  •     Зняття ворсу.
  •     Нанесення барвника основного кольору.
  • Нанесення барвника темного кольору по периметру заготовки.
  •     Розтушовка переходу між кольорами.
  •     Просушування заготовки.
  •     Нанесення лаку.
  •     Просушування заготовки.
  •     Нанесення орнаменту на заготовку.
  1.   Вивчення документів письмового інструктування.
  2. Пояснення і показ способів організації робочого місця при виконанні
    виробничого завдання.
  3.   Показ прийомів роботи.
  4. Аналіз можливих помилок учнів при виконанні роботи, пояснення способів їх
    усунення.
  5.   Повторення правил охорони праці та сан. гігієни при роботі.
  6.    Перевірка засвоєння знань нового матеріалу  - фронтальне опитування учнів
    11. Видача денного завдання – підготувати заготовку під різьблення.

 

III. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1-й обхід з метоюперевірка чи всі учні приступили до роботи (якщо ні,  то що заважає цьому – усунути)……………………………………………………………………..

2-й обхід з метоюступень підготовки робочого місця;  ступень засвоєння учнями показаних  прийомів правильності виконання операцій;  дотримання правил безпеки праці.

Наступні обходи з метою: - дотримання правил ТБ при роботі, перевірка правильності виконання технологічного процесу.

 

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

 

  1.   Підведення підсумків уроку, аналіз виконання робіт кожним учнем.
  2. Демонстрація кращих робіт. Порівняння робіт, виконаних учнями, з еталонами (зразками) робіт.
     
  3. Аналіз типових помилок та характерних недоліків, що мали місце при виконанні навчально-виробничих робіт.
     
  4.   Аналіз дотримання правил безпеки праці.
  5.   Оцінювання ЗУН.
  6.   Повідомлення теми наступного уроку.
  7.   Домашнє завдання.
  8.   Прибирання робочих місць та майстерні.

 

 

майстер в/н                               Шеверда ТВ

                              

 майстер в/н                                   Шеверда АМ

doc
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку