Урок виробничого навчання Тема: миття голови

Про матеріал
План - конспект уроку виробничого навчання з професії перукар (перукар-модельєр) ЗПБ.1 курс. Тема: миття голови
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ

Ст. майстер

________________________

План конспект уроку

Виробничого навчання

Дата проведення уроку ______________

Тема програми: Засвоєння способів миття та масажу голови.

Тема уроку: Засвоєння способів миття та масажу голови. Контрольно перевірочні роботи.

Мета уроку: формувати уміння і навички учнів миття та масажу голови; розвивати  пізнавальну активність і самостійність в роботі, творчу уяву, естетичний смак, інтерес до обраної професії, повагу до праці; виховувати акуратність, працелюбність, відповідальності за кінцевий результат праці, ініціативності, доброзичливості та культуру спілкування.

Тип уроку:формування первинних умінь і навичок

Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічна картка «Масаж голови», «Миття голови, визначення типів волосся, вибір миючх засобів. Миття голови з використанням лікувальних емульсій», відео уроки.

Матеріально-технічне забезпечення: комплект інструментів для миття голови: гребінка з рідкими зубцями, мийка, пристосування: затискачі; набір матеріалів (шампунь різних типів, бальзам, маски для волосся); перукарська білизна (пеньюар, серветка, рушники), манекен голови (2). 

СТРУКТУРА УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА (15 хв.)

 Привітання. Перевірка готовності робочих місць; наявності спец одягу; присутності учнів.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ (60 хв.)

1. Повідомлення теми, мети уроку.

2. Пояснення нового матеріалу. Конспект

Миття волосся належить до гігієнічних та лікувальних процедур, може бути самостійною операцією або складовою частиною перукарських робіт. Усі види перукарських робіт виконуються на чистому, щойно вимитому волоссі (за винятком фарбування волосся барвниками, які містять перекис водню). Вологе волосся еластичніше і легко набуває тієї чи іншої форми, сильно витягується і не розривається. Способи миття волосся голови Миття голови у перукарнях відбувається двома способами: - нахилення голови вперед; - нахилення голови назад

При митті голови з нахиленням уперед не треба спеціальних пристроїв – клієнт нахиляє голову над раковиною. Необхідно захищати очі серветкою, щоб в них не потрапили різні хімікати, а також для забезпечення пофарбованих брів і вій від води. Такий спосіб миття голови найчастіші застосовується в чоловічих залах, а також у перукарнях, де немає спеціальних пристроїв для миття голови другим способом.

При використанні другого способу застосовується спеціальний пристрій (крило) або раковина з виїмкою. Виїмка в крилі або раковині дає можливість щільно притискувати до неї шию, щоб вода або рідина для обробки волосся не потрапили на одяг. Цей спосіб застосовується частіше.

 Миття голови переслідує 3 цілі: - гігієнічна – усунення забруднень з поверхні волосся і шкіри; - деформаційна – усунення слідів попередньої зачіски; - підготовча – розм’якшення лускуватого шару волосся. Для розуміння гігієнічної цілі миття голови необхідно пам’ятати, що в результаті цієї операції разом з нальотами пилу та іншими забрудненнями змивається і жир, який виділяється сальними залозами голови. Жирне волосся погано піддається обробці, бо жир, покриваючи тонким нальотом лускуватий шар, закриває пори і гальмує проникнення у волосся засобів фарбування і завивки. Знежирення волосся можна вважати не тільки гігієнічною, але й підготовчою операцією. Якщо волосся зберігає сліди попередніх укладок або певну форму головних уборів, для його обробки необхідно спочатку вимити голову, потім волосся розчесати.

Підготовча ціль миття голови полягає у розм’якшенні зовнішнього лускуватого шару волосся під впливом миючих засобів, що сприяють швидкій і безперешкодній їх взаємодії з іншими хімічними препаратами.

Шампунь (від англ. Shampoo)- рідкий чи пастоподібний засіб для миття волосся, виготовленний з використанням масел, пахучих речовин, спеціальних добавок. Слово прийшло до нас із мови хінді і означає «натискати», «терти». Слово походить від назви квітки чампа, яка росте в Індії. З неї виготовляють масло і втирають у волосся. Шампунь являє собою суміш кількох речовин: води, поверхнево-активних речовин, консервантів, ароматизаторів, неорганічних солей, природних масел, вітамінів тощо.

За консистенцією шампуні поділяються на: - рідкі; - концентровані (розводять водою у співвідношенні 1:1); - сухі.

В залежності від стану волосся шампуні поділяються на: - для сухого волосся; - для нормального волосся; - для жирного волосся; - для комбінованого волосся; - для пошкодженого волосся; - для ламкого волосся; - для фарбованого волосся

За призначенням шампуні поділяються на: - звичайні; - спеціальні; - лікувальні; - особливого призначення. Звичайні – потребують додаткового використання інших косметичних засобів, кондиціонерів, ополіскувачів. Спеціальні – м’якої дії, ними можна користуватися щодня. Вони поліпшують будову волосся, не подразнюють шкіру голови, оскільки мають нейтральний рівень рН. До них належать препарати «2 в 1» - шампунь і бальзамополіскувач. Лікувальні – призначені для «проблемного», особливо чутливого і пошкодженого волосся. До їхнього складу входять спеціальні лікувальні препарати. Шампуні особливого призначення – використовуються до або після хімічної завивки чи фарбування волосся, нейтралізують залишки окисника, надають волоссю міцності, закривають луску кутикули тощо.

 За лікувальною дією і косметичним ефектом шампуні поділяють на: - освіжаючі; - зміцнюючи; - проти лупи; - відтінюючи; - дитячі. За формою випуску шампуні поділяють на: - рідкі; - кремоподібні; - гелеподібні; - порошкоподібні (сухі); - аерозольні.

  Позитивні результати використання шампуню: 1.Волосся чисте, відсутній жир на ньому. 2.Волосся набуло блиску, шовковистості. 3.Підвищилася еластичність, легко розчісується. 4.Не електризується волосся. 5.Відсутнє подразнення шкіри, зуд. 6.Шампуні повертають волоссю втрачені білки, вологу, поживні речовини. Також захищають кутикулу волосся.)

 Вода для миття волосся має бути проточною, чистою, прозорою, без шкідливих домішок, кольору, запаху. За температурою вода вважається: Холодною - 20°С; Прохолодною – 21-28°С; Теплою – 33-38°С; Гарячою – 39-45°С; Дуже гарячою – вище 45°С. Найбільш сприятлива температура 34-45°С. Чим жирніше волосся – тим нижче повинна бути температура води!  Нейтралізація :

Бальзами. Він проникає безпосередньо під кератинові лусочки волосини, при цьому заповнюючи пустоти, що утворилися між ними; саме це дає йому можливість вирівняти поверхню волосини. До того ж бальзам впливає і на волосяну цибулину - залишає у волосяному мішечку речовини, що стимулюють ріст волосся і регулюють виділення жиру.

 Кондиціонери. Завдяки спеціальним добавкам він забезпечує волоссю швидке і нешкідливе висихання, не віднімаючи при цьому необхідну вологу. Багато кондиціонерів мають у своєму складі компоненти, що нейтралізують статичну електрику. Після використання кондиціонера волосся припиняє електризуватися і «тягнутися» за гребінцем.

Обполіскувачі. У них мітиться велика кількість натуральних рослинних екстрактів, які тонізують волосся і шкіру голови, збагачують їх вітамінами. Полегшує розчісування волосся.

Масаж голови – це ефективний спосіб знаття втоми і підготовки клієнта до інтенсивних навантажень. Гігієнічний масаж – це активний засіб зміцнення організму та профілактики захворювань. Лікувальний масаж – ефективний метод лікування багатьох захворювань.

Для вірного і дієвого масажу потрібне дотримання певних правил:

• масаж голови для росту волосся активізує роботу сальних залоз, тому рекомендується робити його за годину до миття волосся;

 • процедура повинна тривати не менше 5 хвилин;

• масаж слід проводити в розміреному темпі, без метушні і приділяючи увагу кожному сантиметру голови;

 • після процедури потрібно пальцями розчесати волосся, потім промити і висушити без застосування фена;

• масаж на голові не рекомендований при травмах голови.

 Призначення масажу

1. Стреси, особливо часті або навіть постійні, так зване хронічне стресовий стан.

 2. Психоемоційний напруга.

 3. Будь-які невротичні прояви і реакції.

 4. Розумова перевтома.

 5. Тривожність і занепокоєння.

6. Порушення сну.

7. Травми голови: струс мозку; забій головного мозку; здавлювання головного мозку.

8. Головні болі.

9. Захворювання серцево-судинної системи.

10. Простудні захворювання без підйому температури.

 11. Алопація (випадання волосся) неінфекційного походження.

Протипоказання масажу

- Серйозні загальні захворювання організму;

- Травми шкіри голови; -

- Гнійничкові або грибкові ураження шкіри голови;

- Екзема;

- Гіпертонічна хвороба;

- Хронічне випадання волосся, тобто облисіння.

 

3. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

1. Назвіть цілі миття голови.

2. Які існують способи миття голови?

 3. Перелічіть засоби для миття голови.

4. За допомогою чого виконують нейтралізацію волосся?

5. Які підготовчі роботи необхідно виконати перед миттям волосся голови?

6. Технологія виконання миття голови шампунем.

 7. Які розрізняють види масажу?

8. Назвіть показання до виконання масажу.

9. Які існують протипоказання до виконання масажу?

10. Назвіть основні прийоми виконання масажу.

Учні уважно спостерігають за відповіддю товаришів, доповнюють та, за необхідністю, виправляють помилки. Майстер виробничого навчання обґрунтовує відповіді учнів

 

 

4. Показ трудових прийомів майстром виробничого навчання.

Норми витрат шампуню

В жіночому залі:

 І довжина – 15 мл ІІ довжина – 20 мл ІІІ довжина – 25 мл.

В чоловічому залі: 8-10 мл

 

Підготовчі роботи перед миттям волосся

- Провести діагностику волосся

- Визначити наявність захворювань, типу волосся і його стану

- Вибір шампуню, бальзама-ополіскувача

 - Ретельне розчісування волосся

 - Регулювання температури води

Технологія миття волосся шампунем - Укриваємо пеньюаром і рушником; - розчісуємо волосся гребінцем або щіткою для посилення кровообігу, видаляючи при цьому пил, мертві клітини, волосся, яке випало. Це забезпечує: - рівномірне нанесення шампуню; - полегшує розчісування волосся після миття. - пересаджуємо клієнта на мийку; - виставляємо температуру води відповідно до бажання клієнта; - змочуємо волосся водою; - наносимо шампунь.

Наливаємо необхідну кількість шампуню (15 мл) на долоню. Розпінюємо шампунь легкими круговими рухами подушечками пальців, 16 рухаючись від крайової лінії росту волосся до маківки. - перший раз виконуємо миття волосся без массажу, щоб не втерти весь бруд в шкіру і не викликати подразнення; - змиваємо шампунь і якщо необхідно наносимо ще раз. - ретельно прополіскуємо волосся, змиваємо шампунь і бруд; - промокуємо м’яким рушником, не викручуючи і не розтягуючи. - проводимо нейтралізацію для надання волоссю блиску, м’якості, пишності (бальзам-ополіскувач, ополіскувач зі збалансованою кислотністю, кондиціонер).

 Не рекомендується розчісувати волосся одразу після миття, його треба просушити природним шляхом. Розчісувати обережно гребінцем з рідкими зубцями.

 

Основні прийоми виконання масажу голови

 Погладжування. Роблять подушечками пальців обох рук, починаючи від лобової лінії зростання волосся, як би розчісуючи волосся по проділах до потилиці, або одну руку встановлюють на верхній частині лоба, іншу - на потилиці, обидві руки легко, без натискання, рухаються назустріч один одному.

Розтирання. Подушечками пальців масажують вниз - вгору від верхівки всю волосяну частину голови дрібними, енергійними, потім колоподібними рухами подушечок пальців по тих же напрямах.

 Потягування та провітрювання. Волосся захоплюють в проміжки між пальцями і обережними рухами підтягують вгору, виконуючи невеликі коливання.

 Постукування. Роблять чотирма пальцями обох рук (великий палець при цьому фіксується) по всій поверхні голови м'яко, легко.

 Вібрація. Працюють подушечками пальців по всій поверхні голови від верхівки вниз до межі зростання волосся, як би переміщаючи м'які тканини. На закінчення слід промассувати шию

 

5. Розгляд типових помилок та способи їх запобігання.

Причини неякісного миття голови:

  • Нерозчесане перед миттям волосся
  • Розчісування « мокрого» волосся
  • Недостатньо змочене волосся перед миттям
  • Недостатня кількість шампуні / погано вимита шампунь
  • Забагато доглядаючих засобів
  • Сильне натискання під час масажу
  • Поглажування розведеними пальцями, які не щільно прилягають до поверхні голови, що призвело до неприємних відчуттів.

 

6. Робота з технічною документацією.

Майстер виробничого навчання звертає увагу учнів на інструкційно-технологічні картки: «Масаж голови», «Миття голови, визначення типів волосся, вибір миючх засобів. Миття голови з використанням лікувальних емульсій», які знаходяться на кожному робочому місці і пояснює, що в ході самостійних робіт вони можуть, за потреби, знайти в них інформацію про інструменти, пристосування  та технологічну послідовність виконання гарячої укладки волосся.

7. Відповідь на запитання учнів.

8. Завдання для самостійного виконання учнями та норма часу при виконанні.

На уроці кожен учень повинен виконати 1 миття голови за результатом якого проведеться оцынювання, норма виконання  роботи – 4 години.

9. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт.

При виконані завдання ваша робота буде оцінюватися за критеріями: зовнішній вигляд, організація робочого місця, дотримання правил охорони праці, вміння володіти інструментом, дотримання технологічної послідовності та норм часу, якість виконаної роботи.

За підсумками всього уроку виробничого навчання виставляється загальна оцінка.

ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (240 хв.)

Розподіл учнів по робочих місцях.

Самостійне виконання учнями завдання.

Цільові обходи майстром виробничого навчання робочих місць учнів з метою перевірки:

- правильності організації робочих місць та дотримання учнями  правил охорони праці;

- правильності виконання учнями нових прийомів та дотримання технологічного процесу виконання робіт;

-  умінь користування  інструкційно - технологічними картами;

- надання індивідуальної допомоги учням;

- здійснення учнями самоконтролю та взаємоконтролю;

- контролю якості виконання робіт (між операційний контроль);

- допомога учням  у виявлені своїх помилок та шляхи їх виправлення;

- перевірка якості роботи учнів та дотримання ними норм часу;

- прийом та оцінювання робіт учнів.

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (15 – 30 хв.)

1. Аналіз діяльності учнів за урок.

Майстер виробничого навчання аналізує роботу учнів на уроці, звертає увагу на типові помилки при виконання завдань, демонструє кращі роботи учнів, аргументує виставлені оцінки.

Учні повідомляють свої враження від уроку виробничого навчання.

2. Повідомлення наступної теми уроку: «Виконання укладання волосся феном за класичною технологією».

3. Видача домашнього завдання: відпрацювати прийоми миття та масажу голови.

Майстер в.н. ________________________

docx
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
2442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку