ЗАТВЕРДЖУЮ
Ст. майстер
_______________________
План конспект уроку
Виробничого навчання
Дата проведення уроку ______________
ЗПБ: Виконання укладання волосся феном за класичною технологією
Тема уроку: Виконання укладання волосся феном за класичною технологією.
Мета уроку: формувати уміння і навички учнів укладання волосся феном способами «Брашинг» та «Бомбаж», поділу волосся на зони; розвивати пізнавальну активність і самостійність в роботі, творчу уяву, естетичний смак, інтерес до обраної професії, повагу до праці; виховувати акуратність, працелюбність, відповідальності за кінцевий результат праці, ініціативності, доброзичливості та культуру спілкування.
Тип уроку:формування первинних умінь і навичок
Дидактичне забезпечення: підручник «Основи перукарської справи» В.Ф. Орлова, відео уроки.
Матеріально-технічне забезпечення: комплект інструментів для виконання укладання волосся феном: гребінка з рідкими зубцями, гребінець з довгим хвостиком; шітки «Брашинг» та «Бомбаж», пристосування: затискачі; набір матеріалів (шампунь різних типів, бальзам, пінка або мус для укладання волосся, лак для фіксування); перукарська білизна (пеньюар, серветка), манекен голови (2).
СТРУКТУРА УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА (15 хв.)
Привітання. Перевірка готовності робочих місць; наявності спец одягу; присутності учнів.
ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ (60 хв.)
1. Повідомлення теми, мети уроку.
2. Пояснення нового матеріалу. Конспект
Укладання волосся феном-це процес моделювання вологого волосся під впливом потоку теплого повітря від ручного фену. Користуючись феном, можна: - висушити волосся; - надати напрямку кінцям пасом волосся; - підняти волосся біля коренів, надати йому об’єму; - укласти волосся за різними фасонами зачісок; - випрямити та витягнути волосся. - Техніка укладання волосся за допомогою фена вибирається залежно від структури, довжини, якості та кількості волосся, а також від типу стрижки й зічіски.
Феном краще працювати на сильному, густому волоссі, але застосування правильно підібраних кондиціонерів, фіксуючих засобів дає позитивний результат на волоссі будь-якого типу. Зачіски, які укладають феном, потребують точної стрижки. Саме точна стрижка дозволяє за допомогою фену створити оригінальні різновиди зачісок на одній основі, зберегти рухливість і натуральність волосся. Укладка волосся за допомогою фена можна розрізнити за способом виконанням: стайлінг (за допомогою пальців рук і фену), бомбаж (за допомогою скелетної щітки та фену), брашинг (за допомогою круглої щітки)
3. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.
Опитування:
1. Дати визначення терміну «укладка волосся»
2. Які існують способи укладання волосся?
3. Перелічити способи укладки волосся холодним способом.
4. Назвати елементи зачіски.
5. Перелічити засоби для укладання волосся.
6. Яке призначення лаків для волосся? 7
7. Яка послідовність виконання укладки волосся за допомогою фена?
Учні уважно спостерігають за відповіддю товаришів, доповнюють та, за необхідністю, виправляють помилки. Майстер виробничого навчання обґрунтовує відповіді учнів.
4. Показ трудових прийомів майстром виробничого навчання.
І.Підготовчі роботи.
1. Запрошуємо клієнта зайняти крісло.
2. З’ясувати бажання клієнта.
3. Миємо руки з милом.
4. Дезінфікуємо інструмент.
5. Покриваємо пеньюаром або перукарською білизною.
6. Розчісування з оглядом шкіри на захворювання, різні родимки і родимі плями, подрями, заріст волосся по крайовій лінії росту волосся.
7. Миття волосся голови.
ІІ. Технологічний процес.
1. Наносимо засіб для укладання волосся.
2. Розчісування волосся з кінців обережно до коренів.
3. Починаємо укладати волосся можна з НПЗ голови. Беремо щітку в праву руку, а фен тримаємо в лівій руці.
4. Виділяємо прядку горизонтальним розділом шириною, що не перевищує ширини щітки
5. Вводимо щітку рухом з підчісуванням в волосся біля крайової лінії росту волосся для створення об’єму. Прикореневу частину волосся трохи піднімаємо перпендикулярно до поверхні голови.
6. Потік нагрітого повітря спрямовуємо на зубці щітки, висушуємо волосся. Фен утримуємо на відстані 5-10 см від місця просушування. Температуру повітряного струменя можна регулювати.
7. Аналогічно сушимо все волосся потиличної зони.
8. Потім укладаємо волосся правої скроневої зони. Спочатки висушуємо нижні, а потім верхні пасма, накладаючи їх одне на одне так, щоб сухн волосся не контактувало з вологим. Напрямок укладання волосся залежить від майбутньої зачіски.
9. Аналогічним способом укладаємо волосся лівої скроневої зони.
10. Виконуємо укладку волосся тім’яної зони. Відділяємо прядку горизонтальним розділом біля маківки і так поступово укладаємо до крайової лінії росту на лобі.
Примітка: Якщо клієнт бажає укладку з боковим проділом, то волосся на ТЗ виділяємо по діагоналі починаючи з маківки
ІІІ. Заключні роботи.
1. Можливе виконання начісування, тупірування,
надання зачісці форми.
2. Збризкуємо зачіску лаком так, щоб струмінь лаку не
потрапив на обличчя клієнта.
3. Знімаємо перукарську білизну.
4. Проводимо консультацію.
5. Проводжаємо клієнта до каси
Особистий показ з поясненням майстра виробничого навчання способів і методів накручування волосся на бігуді з урахуванням бажаної зачіски.
5. Розгляд типових помилок та способи їх запобігання.
Причини неякісного укладання волосся за допомогою бігуді:
6. Відповідь на запитання учнів.
7. Завдання для самостійного виконання учнями та норма часу при виконанні.
На уроці кожен учень повинен виконати 4 укладання феном, норма виконання 1 роботи - 1 година.
8. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт.
При виконані завдання ваша робота буде оцінюватися за критеріями: зовнішній вигляд, організація робочого місця, дотримання правил охорони праці, вміння володіти інструментом, дотримання технологічної послідовності та норм часу, якість виконаної роботи.
За підсумками всього уроку виробничого навчання виставляється загальна оцінка.
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (240 хв.)
Розподіл учнів по робочих місцях.
Самостійне виконання учнями завдання.
Цільові обходи майстром виробничого навчання робочих місць учнів з метою перевірки:
- правильності організації робочих місць та дотримання учнями правил охорони праці;
- правильності виконання учнями нових прийомів та дотримання технологічного процесу виконання робіт;
- умінь користування інструкційно - технологічними картами;
- надання індивідуальної допомоги учням;
- здійснення учнями самоконтролю та взаємоконтролю;
- контролю якості виконання робіт (між операційний контроль);
- допомога учням у виявлені своїх помилок та шляхи їх виправлення;
- перевірка якості роботи учнів та дотримання ними норм часу;
- прийом та оцінювання робіт учнів.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (15 – 30 хв.)
1. Аналіз діяльності учнів за урок.
Майстер виробничого навчання аналізує роботу учнів на уроці, звертає увагу на типові помилки при виконання завдань, демонструє кращі роботи учнів, аргументує виставлені оцінки.
Учні повідомляють свої враження від уроку виробничого навчання.
2. Повідомлення наступної теми уроку: «Укладання волосся вертикальним та горизонтальним способами, поділ волосся на зони»
3. Видача домашнього завдання: відпрацювати прийоми укладання волосся феном.
Майстер в.н. ________________________