Урок виробничого навчання з теми: «Зчеплення, коробка передач та роздавальна коробка»

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання з теми: «Зчеплення, коробка передач та роздавальна коробка» була розроблена для участі нашого майстра в обласному конкурсі "Майстер року 2019". В розробці використовується мультимедійна система. Є презентація до цього уроку.
Перегляд файлу

 

ДНЗ «Білозерське професійно-технічне училище №6»

 

Картинки по запросу Зчеплення, коробка передач та роздавальна коробка

 

Методична розробка уроку виробничого навчання з теми:

«Зчеплення, коробка передач та роздавальна коробка»

 

Професія:  слюсар з ремонту колісних транспортних засобів;

водій автотранспортних засобів категорії «С»

Модуль:     слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 3 розряду

 

 

 

Розробили:

Ганюкова Анна Євгенівна

Скляренко Альона Леонідівна

 

 

2019р.


План уроку

виробничого навчання

 

Тема програми: Розбирально-складальні роботи

Тема уроку: Зчеплення, коробка передач та роздавальна коробка

Мета:

  • навчальна: вдосконалення знань, умінь та навичок шляхом відпрацювання прийомів із розбирання зчеплення, коробки передач та роздавальної коробки;
  • розвиваюча: вміння приймати правильні рішення при вирішенні виробничих ситуацій, розвиток уваги, самостійності та спостережливості в роботі;
  • виховна: формування культури виробничої діяльності, дбайливого ставлення до інструменту, виховувати ініціативність, відповідальність, вміння працювати в колективі.

Тип уроку: урок закріплення знань та вдосконалення умінь та навичок

Вид уроку: урок-вправ

Форми і методи організації навчальної діяльності: демонстрація трудових прийомів з поясненням, мультимедійна презентація, демонстрація відео фрагменту, вправи, робота в ланках, самостійна робота.

Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічні  картки: «Розбирання та складання зчеплення автомобіля ВАЗ 2105», «Розбирання та складання механічної коробки передач автомобіля ВАЗ 2105» «Розбирання та складання роздавальної коробки автомобіля ЗІЛ 131», мультимедійна презентація, критерії оцінювання уроку.

Матеріально-технічне забезпечення: зчеплення автомобілів ВАЗ 2105, ЗІЛ 130, механічні коробки передач автомобілів ВАЗ 2105 (2 шт.), ЗІЛ 130, роздавальна коробка автомобіля ЗІЛ 131, набори інструментів (5 к-тів).

Міжпредметні звязки: «Спецтехнологія», «Охорона праці», «Матеріалознавство».                    

Список використаної літератури:

  1. Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. – 6-те вид. – К.: Либідь, 2006. – 400 с.
  2. Лудченко О.А. Технiчна експлуатацiя i обслуrовування автомобiлiв: Texнoлогія: Підручник. – К.: Вища школа,  2007.  – 527 с.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 


Хід уроку

І.  Організаційна частина (5 хв.).

1. Привітання.

2. Перевірка присутності учнів на уроці.

3. Перевірка готовності учнів до уроку (наявність і стан робочого одягу)

 

ІІ. Вступний інструктаж (40 хв.).

 

  1.     Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчально-виробничої діяльності (слайд №1)

Ми з вами продовжуємо розбирання та складання різних агрегатів автомобіля. Сьогодні на уроці ми розглянемо порядок розбирання зчеплення, коробок передач та роздавальних коробок. На уроках з предмета «Спецтехнологія» ви вже вивчили призначення, будову та принципи дії зчеплення, коробок передач та роздавальних коробок. На сьогоднішньому занятті ми з вами вдосконалимо навики з розбирання та складання зчеплення, коробок передач та роздавальних коробок та зробимо дефектування цих агрегатів. Адже від правильної роботи цих агрегатів залежить робота автомобіля вцілому. 

 

  1.     Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок.

Але перш ніж перейти до виконання практичних завдань, давайте згадаємо яке призначення цих агрегатів? (метод «Незакінчених речень», слайд №2)

За допомогою розв’язання кросворду згадаємо будову зчеплення (слайд №3).

Тепер давайте повторимо будову коробки передач (слайд №4).

За допомогою макету роздавальної коробки у розрізі згадаємо її будову (слайд №5).

Пояснюю учням правила охорони праці при виконанні робіт.

До початку роботи необхідно:

  • Одягнути спецодяг, перевірити, щоб не було звисаючих кінців, рукава застебнути або закачати вище ліктя;
  • Підготувати робоче місце, звільнити потрібну для роботи площу, видалити усі сторонні предмети;
  • Забезпечити достатню освітленість;
  • Підготувати і розкласти у відповідному порядку потрібні для роботи інструменти, пристрої та матеріали;
  • При перевірці інструментів необхідно звернути увагу на те, щоб молотки мали рівну, ледь опуклу поверхню, були  добре насадженні на рукоятки і закріпленні клином.
  • Ключі повинні відповідати розміру гайки чи гвинта. Забороняється збільшувати довжину ключа іншим ключем чи трубою.

Під час роботи:

  • Не користуватися випадковими підставками чи несправними пристроями; Не допускати забруднення одягу мастилом;
  • Не користуватися розбитими, зірваними ключами;
  • Забрудненні ганчірки складати в окремому місці в ящик з кришкою, що щільно закривається.

 Після закінчення роботи:

  • Ретельно прибрати робоче місце;
  • Покласти інструменти, пристрої та матеріали на відповідні місця.

 

  1. Демонстрація операцій розбирання та складання зчеплення, коробки передач та роздавальної коробки

Ми повторили будову агрегатів, розглянули правила техніки безпеки при виконанні робіт, а зараз давайте розглянемо як це виконується.

 

  1.        Спочатку розберемо зчеплення:
  1. Відкручуємо болти крiплення кожуха натискноrо диска зчеплення;
  2. 3німаємо кожух з  натискним диском зчеплення;
  3. Виймаємо ведений диск зчеплення та визначаємо його стан (придатність)
  4. Вивчаємо конструктивні особливості будови деталей зчеплення та проводимо збирання  у зворотному порядку.

 

  1.       Переходимо до розбирання коробки передач на прикладі автомобіля ЗІЛ 130, для цього виконуємо наступні операції:
  1. Відкручуємо шість болтів кріплення верхньої кришки коробки
    передач, знімаємо з болтів пружинні шайби; постукуючи молотком  через  дерев’яну або мідну проставку по торцях кришки, знімаємо її з картера і обережно знімаємо прокладку.
  2. Виймаємо плоскогубцями стопорний шплінт повзуна вилки переключання заднього ходу і шплінт веденого вала, відкручуємо гайку
    кріплення фланця веденого вала, знімаємо шайбу і фланець.
  3. Відкручуємо болт кріплення стопора штуцера веденої шестірні
    спідометра, знімаємо стопор, витягуємо штуцер і ведену шестірню.
  4. Відкручуємо болти кріплення кришки заднього підшипника
    веденого вала і болти кріплення кришки підшипника первинного вала. Постукуючи молотком через дерев’яну або мідну проставку по торцях, знімаємо кришку підшипника первинного вала і кришку заднього підшипника веденого вала разом із сальником. Обережно знімаємо прокладку кришки заднього підшипника.
  5. Мідною вибиванкою і молотком випресовуємо повзун вилки
    переключання заднього ходу і знімаємо її.
  6. Легкими ударами мідної вибиванки по шестірні вибиваємо
    первинний вал з підшипником, масло-відбивачем і упорним кільцем.
  7. Знімаємо з вторинного вала роликовий підшипник переднього
    кінця. Легкими ударами мідної вибиванки по передньому торцю вторинного вала вибиваємо підшипник з гнізда картера. Знімаємо з вторинного валу синхронізатор і блок шестерень першої передачі і заднього ходу. Витягуємо вторинний вал з упорним кільцем, підшипником і ведучою шестірнею привода спідометра.
  8. Відкручуємо болти кріплення кришок підшипників блока
    проміжних шестерень і болт кріплення стопора осі заднього ходу. Мідною вибиванкою вибиваємо вісь блока шестерень заднього ходу. Знімаємо підшипник блока проміжних шестерень і витягуємо блок з картера.
  9. Вивчаємо конструктивні особливості будови деталей коробки передач та проводимо збирання  у зворотному порядку.

 

  1.        Розбирання та  складання роздавальної коробки

 

Операції при розбиранні та складанні роздавальної коробки аналогічні операціям при  розбиранні та складанні коробки передач. Проте, є деякі відмінності, з якими ми ознайомимось під час виконання робіт  за інструкційно-технологічною карткою.

Опитування учнів з метою перевірки розуміння порядку виконання робіт.

Назвіть послідовність розбирання зчеплення, коробки передач, роздавальної коробки.

 

  1. Робота з технічною документацією.

При виконанні роботи ми будемо працювати із інструкційно-технологічними картками. Давайте розглянемо їх. (додатки №1-3)

(Розбір інструкційно-технологічної картки)

 

  1. Відповіді на запитання учнів

 

  1. Завдання для самостійного виконання учнями та норми часу на виконання.

Кожна ланка повинна провести розбирання щеплення, коробки передач та роздавальної коробки. Загальний час на виконання 4,5 години.

 

  1. Критерії оцінювання. (додаток №4)

Під час виконання завдань буде оцінюватися:

  • наявність робочого одягу;
  • дотримання санітарних вимог, вимог техніки безпеки, прибирання робочого місця;
  • навчальна дисципліна;
  • правильність здійснення технологічного процесу;
  • підбір інструменту;
  • дотримання норм часу.

Результати роботи фіксуватимуться у таблиці, що являтиметься основою для виставлення вам оцінок за весь урок.

 

ІІІ. Поточний інструктаж (4,5 год.).

 

Працювати будемо на 4 робочих місцях,  4-ма ланками, номер ланки відповідає номеру робочого місця, з якого ви почнете роботу (додаток №5).

(Розподіл   учнів на ланки)

Після виконання роботи на конкретному робочому місці я проводжу оцінювання виконаної роботи і ви переходите на наступне робоче місце відповідно до графіку. Графіки переміщення ланок розміщені на робочих місцях.

Самостійна робота учнів по інструкційних картах.

Цільові обходи майстра:

  • організація робочого місця;
  • дотримання правил ТБ;
  • перевірка якості та послідовності виконання роботи;
  • індивідуальна допомога (за необхідністю);
  • оцінювання роботи учнів.

 

 ІV. Заключний інструктаж  (20 хв.).

 

  1. Аналіз діяльності учнів на уроці:
  • аналіз виконання роботи групи, ланками і окремими учнями;
  • аналіз причин помилок учнів і способи їх усунення;
  • аналіз додержання правил безпеки праці, організації робочих місць;
  • повідомлення і обґрунтування оцінок, отриманих учнями на уроці.

 

2. Домашнє завдання.

Повторити призначення та будову ходової частини та рульового керування автомобіля.


Додаток №1

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

Тема: «Розбирання та складання зчеплення автомобіля ВАЗ 2105»

1.

Розбираємо зчеплення автомобіля ВАЗ 2101:

1.1.

 

Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками

 

Відкручуємо болти крiплення кожуха натискноrо диска зчеплення

1.2.

  Пов’язане зображення

3німаємо кожух з  натискним диском зчеплення

1.3.

Пов’язане зображення

Виймаємо ведений диск зчеплення та визначаємо його стан (придатність)

 

1.4.

Результат пошуку зображень за запитом "як зняти  корзини  зчеплення зіл 130"

Вивчаємо конструктивні особливості будови деталей зчеплення

2.

Збираємо зчеплення автомобіля ВАЗ 2101

(проводимо збирання  у зворотному порядку)

 


Додаток №2

Інструкційно-технологічна карта

Тема: «Розбирання та складання коробки передач автомобіля  ВАЗ 2105»

1.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_01sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_02sm.jpg

Двома викрутками розводимо сектори розпірною втулки і знімаємо її і гумову втулку демпфера.

2.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_03sm.jpg

Знімаємо еластичну муфту і фланець із вторинного вала коробки передач

3.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_11sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_12sm.jpg

Головкою «на 13» відвертаємо дві гайки кріплення опори і знімаємо її.

4.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_13sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_14sm.jpg

Головкою «на 10» відвертаємо гайку кріплення приводу спідометра і знімаємо привід спідометра.

5.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_15sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_16sm.jpg

Ключем «на 22» відвертаємо вимикач світла заднього ходу і знімаємо його.

6.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_17sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_18sm.jpg

Ключем «на 13» відвертаємо упор переміщення важеля перемикання передач.

Головкою «на 13» відвертаємо дві гайки кріплення кронштейна.

7.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_19sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_20sm.jpg

Знімаємо кронштейн і виймаємо болт з квадратною головкою.

Головкою «на 13» відвертаємо решта гайки кріплення задньої кришки коробки передач.

8.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_21sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_22sm.jpg

Знімаємо задню кришку, пересунувши важіль перемикання вправо, щоб звільнити його від штоків включення передач.

Обережно, намагаючись не пошкодити, знімаємо прокладку задньої кришки.

9.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_23sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_24sm.jpg

Знімаємо задній підшипник.

Знімаємо провідну шестерню приводу спідометра і її фіксатор - сталева кулька.

10.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_25sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_26sm.jpg

Головкою «на 10» відвертаємо болт кріплення вилки включення передачі заднього ходу.

Знімаємо вилку включення заднього ходу і проміжну шестерню заднього ходу.

11.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_27sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_28sm.jpg

Знімаємо з штока включення заднього ходу дистанційну втулку.

Знімачем знімаємо стопорне кільце з проміжного валу.

12.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_29sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_30sm.jpg

Знімаємо провідну шестерню заднього ходу і пружинну шайбу. Знімачем знімаємо стопорне кільце із вторинного валу.

13.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_31sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_32sm.jpg

Знімаємо ведену шестерню заднього ходу і пружинну шайбу.

Ударною викруткою відвертаємо чотири гвинти кріплення стопорною пластини підшипника і осі проміжної шестерні заднього ходу.

14.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_33sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_34sm.jpg

Знімаємо стопорну пластину. Виймаємо вісь проміжної шестерні заднього ходу.

15.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_35sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_36sm.jpg

Головкою «на 10» відвертаємо десять гайок кріплення нижньої кришки. Знімаємо кришку.

16.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_37sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_38sm.jpg

Кладемо коробку передач на бік. Головкою «на 13» відвертаємо одну гайку, а головкою «на 17» - шість гайок кріплення картера зчеплення до коробки передач

17.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_39sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_40sm.jpg

Роз'єднуємо картери і знімаємо прокладку. Головкою «на 13» відвертаємо два болти кріплення кришки фіксаторів штоків.

18.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_41sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_42sm.jpg

Знімаємо кришку і витягуємо з отворів три пружини і три кульки. Виймаємо шток вилки включення заднього ходу.

19.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_43sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_44sm.jpg

Головкою «на 10» відвертаємо болт, що кріпить вилку включення I і II передач.

Виймаємо штоки, одночасно видаляючи блокувальні сухарі.

20.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_45sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_46sm.jpg

Виймаємо шток вилки включення I і II передач.

Головкою «на 10» відвертаємо болт, що кріпить вилку включення III і IV передач.

21.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_47sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_48sm.jpg

Виймаємо шток вилки включення III і IV передач.

Натиснувши на муфти, включаємо відразу дві передачі і ключем «на 19» відвертаємо болт кріплення переднього підшипника проміжного валу.

22.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_49sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_50sm.jpg

Підчепивши двома викрутками за стопорне кільце, виймаємо передній підшипник проміжного валу. Виштовхуємо назовні задній підшипник проміжного валу.

23.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_51sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_52sm.jpg

Нахиливши, виймаємо проміжний вал з картера коробки передач.

Виймаємо дві вилки перемикання передач.

24.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_53sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_54sm.jpg

Підчепивши викруткою, виймаємо первинний вал в зборі з підшипником і кільцем синхронізатора.

Знімаємо голчастий підшипник зі вторинного валу.

25.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_55sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_56sm.jpg

Підчепивши викруткою, витягаємо шпонку з задньої частини вторинного валу.

Підчепивши двома викрутками, знімаємо задній підшипник вторинного вала.

26.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_57sm.jpg

Виймаємо вторинний вал з картера коробки передач.

27.

Вертикально встановлюємо вторинний вал, затиснувши його в лещатах через картонні прокладки.

28.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_58sm.jpg

Знімаємо муфту синхронізатора III і IV передач.

29.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_59sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_60sm.jpg

Знімачем знімаємо стопорне кільце і знімаємо маточину синхронізатора і пружинну шайбу.

30.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_61sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_62sm.jpg

Підчепивши викруткою, знімаємо стопорне кільце, а також блокуючу кільце і пружину синхронізатора. Знімаємо шестерню III передачі.

31.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_63sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_64sm.jpg

Обперши шестерню I передачі на жорстку основу, молотком через проставки з м'якого металу вибиваємо вторинний вал і знімаємо з нього шестерню II передачі в зборі, муфту синхронізатора I і II передач, маточину синхронізатора, шестерню I передачі в зборі і втулку шестерні I передачі.

32.

Елементи синхронізаторів I, II і IV (на первинному валу) передач розбираються аналогічно синхронізатора III передачі.

33.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_65sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_66sm.jpg

Для зняття підшипника первинного вала знімачем разжимаем стопорне кільце

34.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_67sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_68sm.jpg

Обперши підшипник на жорстку основу, молотком через вибивання з м'якого металу вибиваємо первинний вал.

Для зняття важеля перемикання передач з задньої кришки картера коробки передач від'єднуємо від важеля поворотну пружину.

35.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_69sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_70sm.jpg

Ключем «на 10» відвертаємо три гайки кріплення кульової опори важеля і знімаємо важіль з шпильок.

36.

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_71sm.jpghttp://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhiguli/images/11-5_5_72sm.jpg

Для заміни манжети ведучого (первинного) валу вибиваємо вибивачем манжету через отвір в передній кришці коробки передач і знімаємо її.

37.

Ретельно промиваємо всі деталі в гасі або дизельному паливі і оглядаємо їх:

- На зубах шестерень і муфт не повинно бути відколів, задирів, втомних викришування і помітного зносу.

- Поверхні валів, осей і штоків перемикання передач повинні бути абсолютно гладкими, без задирів, раковин і сильного зносу.

- На картері не повинно бути тріщин і забоїн, а в расточках під підшипники - зносу і слідів провертання.

- На шліцах валів неприпустимі корозія та сліди зминання і заїдання. Незначні пошкодження можна усунути дрібною шкіркою з подальшою поліровкою, але краще замінити пошкоджені деталі новими.

- Всі підшипники кочення, як кулькові, так і роликові, повинні бути в бездоганному стані, їх радіальний люфт не повинен перевищувати 0,05 мм, на доріжках і тілах кочення неприпустимі будь-які дефекти.

- Сепаратори не повинні мати розривів, торкань кілець і оплавлення (у пластмасових).

38.

Манжети замінюємо новими в будь-якому випадку.

39.

При збірці змащуємо всі деталі коробки, в т.ч. гнізда підшипників і самі підшипники трансмісійним маслом, стики картера і кришок покриваємо тонким шаром маслостійкого герметика, а деталі механізму перемикання - мастилом ШРУС-4.

40.

Збираємо коробку передач в порядку, зворотному розбиранні.

(Пружина фіксатора штока вилки заднього ходу відрізняється від інших жорсткістю і має чорне покриття. Перед установкою робочу поверхню манжет покриваємо тонким шаром мастила Літол-24. Болт затискної шайби підшипника проміжного валу затягуємо моментом 8,1-10,0 кгс.м. Гайку заднього кінця вторинного валу затягуємо моментом 6,8-8,4 кгс.м.)

 


Додаток №3

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

Тема: «Розбирання та складання роздавальної коробки автомобіля ЗІЛ 131»

1.

Відкручуємо гайковим ключем вісім болтів 1 кріплення бокової кришки 2 люка картера роздавальної коробки і знімаємо кришку бокового люка з прокладкою 3.

2.

Вивертаємо штуцер 4 і виймаємо ведену шестерню приводу спідометра .

3.

Гайковим ключем відвертаємо гайку 5 муфти фланця вторинного валу 6 і знімаємо їх

4.

Відкручуємо гайковим ключем «на 13» болти 7 кріплення кришок підшипника вторинного валу 8, задніх підшипників проміжного валу 9 і валу приводу до переднього моста 10

5.

За допомогою зйомника знімаємо підшипник вторинного валу 1 і шестерню приводу спідометра 2.

6.

 

Знімаємо стопорне кільце вторинного валу 3.

 

7.

Спеціальним ключем відкручуємо гайку 4 кріплення підшипника до валу приводу і переднього мосту.

8.

Гайковим ключем відкручуємо дві гайки 1 кріплення муфт фланців: первинного валу 2 та валу приводу до переднього мосту 3 і знімаємо їх.

9.

Відкручуємо дванадцять болтів кріплення кришок передніх підшипників: первинного валу 2, проміжного валу 5 та валу приводу до переднього мосту 6.

10.

Знімаємо стопорні кільця передніх підшипників первинного валу, проміжного валу та валу приводу до переднього мосту.

11.

Знімаємо гайку кріплення переднього підшипника проміжного валу.

12.

Роз’єднуємо первинний і вторинний вали.

13.

Знімаємо підшипник направляючого кінця первинного валу.

14.

Виймаємо вторинний вал через боковий люк картера роздавальної коробки.

15.

Знімаємо шестерню включення заднього мосту. Виймаємо первинний вал.

16.

Збираємо роздавальну коробку у зворотному порядку.

17.

 


Додаток №4

Критерії оцінювання уроку виробничого навчання

з/п

ПІБ

Наявність  робочого одягу

(максимум 10 б.)

Дотримання санітарних вимог, вимог техніки безпеки, прибирання робочого місця (максимум 10 б.)

Навчальна дисципліна

(максимум 10 б.)

Правильність  здійснення технологічного процесу (максимум 50 б.)

Підбір інструменту

(максимум 9 б.)

Дотримання  норм часу

(максимум 11 б.)

Всього

(зі 100 б.)

Оцінка

Зчеплення

(максимум 10 б.)

Коробка передач

(максимум 20 б.)

Роздавальна коробка

(максимум 20 б.)

Зчеплення

(максимум 3 б.)

Коробка передач

(максимум 3 б.)

Роздавальна коробка

(максимум  3 б.)

Зчеплення

(максимум 3 б.)

Коробка передач

(максимум 4 б.)

Роздавальна коробка

(максимум 4 б.)

1

Боніфат Сергій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Граф Олександр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Друцький Олександр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Іордань Андрій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Кірянов Віталій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Коробов Владислав

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Кузьменко Владислав

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Мажуга Віктор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Моісєєв Дмитро

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Моренець Максим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Овчаренко Богдан

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Павленко Олександр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Пилипченко Едуард

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

Пишняк Андрій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Поляниця Григорій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

Пшеничний Олександр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

Рабцевич Ростислав

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Сємілєтов Данило

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

Топоров Віталій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Шпак Дмитро

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Шерстюк Ігор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

96-100 – 12 балів

91-95 – 11 балів

86-90 – 10 балів

 

81-85 – 9 балів

71-80 – 8 балів

61-70 – 7 балів

 

56-60 – 6 балів

51-55 – 5 балів

41-50 – 4 бала

 

31-40 – 3 бала

21-30 – 2 бала

до 20 – 1 бал

Додаток №5

 

Графік

переміщення ланок

 

Ланка №1

Робоче місце №1

Робоче місце №4

Робоче місце №3

Ланка №2

Робоче місце №2

Робоче місце №4

Робоче місце №1

Ланка №3

Робоче місце №3

Робоче місце №1

Робоче місце №4

Ланка №4

Робоче місце №4

Робоче місце №1

Робоче місце №2

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Карпюк Аркадій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Dolzhenkov Sergej
    відмінна робота
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
18 квітня 2019
Переглядів
5580
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку