урок. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: Р. Бернс. "Моя любов…». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину

Про матеріал
Знайомство із зарубіжними поетами, що писали про дружбу та кохання; довести, що любов — першооснова життя, засіб бачення і пізнання світу та власної душі, допомогти зрозуміти, що кохання — найсвітліше, найніжніше почуття, що здатне творити чудо, робити людину доброю, чуйною, благородною; виховувати повагу до справжніх почуттів; удосконалювати навички аналізу й виразного читання поетичного тексту
Перегляд файлу

ТЕМА. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: Р. Бернс.  "Моя любов…». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину

Мета: продовжувати знайомство із зарубіжними поетами, що писали про дружбу та кохання; довести, що любов — першооснова життя, засіб бачення і пізнання світу та власної душі, допомогти зрозуміти, що кохання — найсвітліше, найніжніше почуття, що здатне творити чудо, робити людину доброю, чуйною, благородною; виховувати повагу до справжніх почуттів; удосконалювати навички аналізу й виразного читання поетичного тексту.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

 

                                                                                 ХІД УРОКУ

1.Організаційна частина

Запишіть в зошит число, тему уроку

2.Мотивація навчальної діяльності учнів

Кожен із вас задумувався над тим, для чого ж людині потрібно мати друзів або що таке кохання. Виявляється, що це почуття - чи не найголовніше у повсякденному житті. Для того, щоб збагнути, навіщо людині воно потрібне, треба передусім визначити, що це таке. Кожна людина кохання розуміє по-своєму, адже воно багатогранне.

Що для вас означає кохання? 

Запишіть у зошит асоціативний кущ "Кохання"

Нашу розмову про кохання ми продовжимо знайомством із зарубіжними поетами, що створювали свої вірші в різні часи, але писали про одне — про кохання. Ця вічна тема не могла залишати в спокої талановитих людей. Одним з них є Роберт Бернс.

3.Осмислення знань

1.Переглядаємо відео "Життя і творчість Р.Бернса".

2.Прослухайте вірш "Моя любов..." 

3. Історія написання вірша «Моя Любов»

У своїх віршах він поетизував образ гарної дівчини. Але за життя Р. Бернса шотландські красунінасміхалися над ним і чекали, коли ж співець дівочої краси зустріне справжнє кохання.

Це трапилося 1785 р., коли Р. Бернс познайомився з Джин Армор. Вони поклялись одне одному у вірності. За давнім каледонським звичаєм вони підписали шлюбний контракт, у якому перед Богом навіки оголосили себе чоловіком і дружиною. На шляху до щастя подружжю довелося багато й виснажливо працювати, пережити скруту й розлуку. Однак вони таки зуміли зберегти найважливіше— своє кохання.

Багатий батько Джин не дав дозволу на шлюб і почав судове переслідування молодого поета. А Р. Бернс був бідним, тому мусив тривалий час переховуватися.

Потрапивши до м. Единбурга, поет опублікував свої вірші, які пізніше ввійшли до його зібрання творів. Так він здобув популярність. А кохання жило в його серці. У 1788 р. він узяв офіційний шлюб із Джин Армор. До речі, першим слухачем його творів була саме вона.

Поезію «Моя любов — рожевий квіт…», як і багато інших ліричних віршів, Бернс присвятив дружині — жінці, яка стала його долею. Цей твір випромінює життєрадісну віру у всепереможну силу справжнього кохання.

 

3. Аналіз поезії Р.Бернса "Моя любов" (запишіть у зошит тему, основну думку, художні засоби).

Бесіда

Як поет розкрив красу кохання, через які образи – символи? (Краса кохання розкривається через образи троянди та музики, що є традиційними символами у фольклорі.)

•За допомогою якого художнього засобу автор показує глибоку силу почуттів (кохання) у поезії «Любов…»? (Силу почуття підкреслюють гіперболи: нехай посхнуть усі моря, потануть брили скал.)

•Охарактеризуйте образ ліричного героя. Чи готовий до випробувань розлукою ліричний герой? Знайдіть у тексті слова, які вказують на художній час і простір («поки», «безмежна»)  Почуттям ліричного героя немає меж (Яка краса твоя безмежна, така й любов моя»), він упевнений, що кохатиме вічно («поки всі висохнуть моря», «розтопиться граніт», «поки не западеться світ»).

(Мрійливим, закоханим, ніжним, готовим до здійснення немовірних подвигів заради коханої).

•Які художні світи представлені в поезії? (художній світ природи – художній світ ліричного героя)

•Які образи природи сприяють увиразненню сили кохання? (Образ весни).

•Чому саме весна? Що відбувається навесні з природою, що відбувається з людьми? (Все розквітає, оживає. Так само оживає людська душа, відкрита да ніжних почуттів, гарних вчинків, несподіваних подвигів. Людина окриляється, отримує насолоду віж життя).

•Які художні засоби використовує автор для зображення кохання? Які рядки твору свідчать про глибоке розуміння автором людських почуттів і різних психологічних станів? Якими засобами в поезії

Метафора: моя любов – рожевий квіт, моя любов – веселий спів, моя кохана – пишна рожа, моя кохана – мелодійний, приємно-зграйний спів.

Гіперболи: нехай посхнуть усі моря, потануть брили скал, згасне сонця пал, висохнуть усі моря, розтопиться граніт

 

4.Виразне читання  учнями поезії Р. Бернса «Любов» .

4. Систематизація та узагальнення знань

Творча робота

Скласти сенкан на тему "Кохання"

Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.

Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.

*  Перший рядок – тема (іменник).

*Другий – опис теми (два прикметники).

* Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

* Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

*Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

5.Підсумок уроку

В права "Закінчи речення"

Читаючи вірші, я відчував ...

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам’ять вірш Р.Бернса «Моя любов…» (у перекладах Василя Мисика, Миколи Лукаша, або в оригіналі на вибір).

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку