29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок"Вітаміни та мінерали - родина"

Про матеріал

Формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів як джерела мікроелементів та вітамінів.

Завдання:

  • -дати поняття про поживні речовини, що містяться в овочах та фруктах;
  • -довести, що раціональне харчування можливе лише за умови поєднання
  • харчових продуктів рослинного та тваринного походження;
  • -розширити уявлення про найбільш поширені овочі, фрукти та ягоди;
  • -поглибити знання про користь вітамінів та мінеральних речовин;
  • -виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання та уміння
  • піклуватись про своє здоров'я.
  • Ключові поняття: овочі, фрукти, ягоди, мінерали, вітаміни

Обладнання: картинки з зображенням овочів, фруктів, ягід, кольори настрою, презентації,ноутбук, телевізор, картки з кросвордами, мікрофон, зошити Абетка харчування, маски вітаміни, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, матеріал для гри «Мозаїка».

Тип проведення: практичне заняття - гра
Зміст архіву
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. № 2

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

ВІТАМІНИ ТА МІНЕРАЛИ –

РОДИНА

(практичне заняття - гра)

 

 

 

 

 

Підггтувала та провела

вчитель початкових класів

Доленко Ірина Олександрівна

 

Тема. Вітаміни та мінерали - родина
Мета. Формувати в учнів знання про значення фруктів та овочів як джерела мікроелементів та вітамінів.

Завдання:

  •                   дати поняття про поживні речовини, що містяться в овочах та фруктах;
  •                   довести, що раціональне харчування можливе лише за умови поєднання

           харчових продуктів рослинного та тваринного походження;

  •                   розширити уявлення про найбільш поширені овочі, фрукти та ягоди;
  •                   поглибити знання про користь вітамінів та мінеральних речовин;
  •                   виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання та уміння

          піклуватись про своє здоров’я.

Ключові поняття: овочі, фрукти, ягоди, мінерали, вітаміни

 Обладнання: картинки з зображенням овочів, фруктів, ягід, кольори настрою, презентації,ноутбук, телевізор,  картки з кросвордами, мікрофон, зошити Абетка харчування, маски вітаміни, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, матеріал для гри «Мозаїка».

Тип проведення: практичне заняття - гра


                                                   Хід заняття

 

І. Організаційний момент

Психогімнастика. «Колір твого настрою»
- Діти, давайте спочатку посміхнемось та привітаємо один одного і побажаємо «Доброго здоров’я! Доброго дня!»
- А тепер я хочу, щоб ви вибрали якого кольору у вас сьогодні настрій (зелений – гарний настрій, жовтий – не дуже, червоний – поганий настрій). Я думаю, що у всіх він хороший. Подивіться один на одного, посміхніться і обміняйтеся смайликами своїми.

 

ІІ. Основна частина
- Їжа – джерело тепла, енергії, росту, здоров´я. Не пропливе рікою пароплав, не поїде по рейках тепловоз, не підніметься вгору космічний корабель, якщо двигун не отримає пального. Щоб рости, працювати, бігати, гратися необхідна енергія, сила.
    Ця енергія виробляється організмом людини з їжі. Їжа – джерело енергії. Завдяки їжі наш організм підтримує постійну температуру, їжа потрібна організмові і як будівельний матеріал. Наша їжа не однакова за своїм складом і значенням для організму. До складу продуктів харчування входять: білки, жири, вуглеводи. Але є ще один із основних складників здорової їжі. (слайд 1)

 - Давайте дізнаємось, що є одним із основних складників здорової іжі, і що стимулює наш апетит

Робота в парах (на кожній парті лежить кросворд)

Завдання : Розв'язати кросворд. (слайд 2 )

 

    Крім білків, жирів і вуглеводів люди повинні споживати вітаміни. Сьогодні можна купити в аптеці, але можна і споживати їх з продуктами.

  • Отже, тема нашого заняття: « Вітаміни та мінерали – родина» (слайд 3)
  • Діти, сьогодні ми спробуємо створити  галявину  Корисного Харчування

Метод «Мікрофон»

– Чому ж такі важливі вітаміни?   / відповіді дітей /
 

Робота в зошиті, с.12-13

  • Діти, відкрийте зошити Абетка харчування на с.12-13.
  • Що ви бачите на малюнку?
  • Що ви помітили?
  • Наш казковий будиночок ділиться на 2 великі сім’ї: вітаміни та мінерали.
  • Які вітаміни ви побачили в сім’ї вітамінів?
  • Які вітаміни ви побачили в сім’ї мінералів?
  • Прочитайте  назви продуктів на деревах.
  • Попрацюйте самостійно: поєднайте лініями назви продуктів на деревах з відповідними віконцями в казковому будиночку.
  • Що у вас вийшло?

 

 

- Вітаміни, вітаміни,

Чи потрібні ви людині?

 

Виходять діти-вітаміни.

вітамін А (слайд 4) .  Я потрібен, щоб рости,

Щоб очам допомогти,

Щоб на грип ви не хворіли.

В чому, дітки, ви мене вже їли?

/Діти називають овочі , фрукти , що містять вітамін А /

( Морква, шипшина, помідори, зелений горошок, абрикоси, обліпиха)

 

вітамін В (слайд 5)  .   За братів скажу своїх .

Ми потрібні для кісток

І для крові діточок.

В чому ж є ми, нам скажіть?

/ Учні називають продукти /

( Соя, квасоля, в гречаній, перловій, вівсяній, пшеничній, рисовій

крупах, капуста, цибуля, морква, яблука)

 

вітамін С (слайд 6) .  Щоб не чхав, не кашляв ти

Швидко вітамін С знайди.

/ Діти перераховують, в чому міститься вітамін С /

( Картопля, шипшина, чорна смородина, обліпиха, кріп, петрушка, цибуля, помідори, суниці, капуста, солодкий перець, лимон, апельсин, аґрус, редиска, малина, яблука)

 

вітамін Д (слайд 7)  . Щоб кістки міцні були,

Зуби гарними росли,

Що потрібно споживати?

Вітамін Д відшукайте.

/ Діти перераховують, в чому міститься вітамін Д /

( Риб’ячий жир, печінка, яєчний жовток, сонячне світло.)

-  Існує ще велика кількість ін. Вітамінів, всі вони необхідні для нашого здоров’я. Варто звернути увагу на те, що у великих кількостях вітаміни можуть бути шкідливими.

 

  • Діти, давайте прочитаємо, які мінерали корисні для нашого здоров’я та де вони живуть (слайд 8).
  • Зараз я пропоную подивитись презентацію «Вітаміни та мінерали»
  • Ми познайомилися з найпоширенішими  вітамінами та мінералами, дізналися , в яких продуктах харчування вони містяться, і що буває при їхній нестачі.

 Існують такі види вітамінної нестачі: авітаміноз – відсутність в організмі якого – небудь вітаміну, гіповітаміноз – часткова нестача вітаміну, гіпервітаміноз – надлишок якогось вітаміну в організмі.

 

Фізкультхвилинка (слайд 9)

 

Вправа «Комора здоров’я».

Вчитель.

Із-за гір, з-за океанів,

І у різний, звісно, час,

Овочі найвищих санів

Телеграм наслали нам.

Полюбилась їм нівроку

Українськая землиця.

Й поселилися без строку,

Стали жити і плодиться.

Людям нашим підсобляти

І в достатку, і біді,

Навіть стали лікувати –

До них з серцем лиш прийди.

Телеграма 1.

Я – великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу цю чудову,

Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).

Телеграма 2.

Кожен знає, ця дівиця

На городі – мов цариця.

Коси довгі, кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

Я смачна і вітамінна,

І не гірше апельсина.

Той, хто мене поважає,

До ста років доживає. (Морква).

Телеграма 3.

Ой, розхвалилася, дивіться!

Ти не схожа на царицю!

Я від тебе красивіший:

Червоніший і товстіший.

Український борщ чудовий

По усіх краях відомий.

У борщі я головний,

Борщ без мене не смачний! (Буряк).

Телеграма 4.

Я – солодка, соковита,

Покуштуй – не схочеш пити.

А як їстимеш саму,

Всі хвороби прожену! (Диня).

Телеграма 5.

Я – смачний, кругленький,

Маю щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві.

Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат

Люди з радістю їдять. (Помідор).

Телеграма 6.

А на мене нарікають,

Що до сліз я допікаю.

Вибачте, та я не винна,

Бо я лікарська рослина.

Соком з медом почастую

І здоров’я подарую. (Цибуля).

Телеграма 7.

А я хлопчик білозубий.

Ви мене не бійтесь, люди.

Хоч гіркий я – та корисний.

Всім мене потрібно їсти.

Хто мій зуб з’їдає сміло –

Здоровим буде неодмінно. (Часник).

Телеграма 8.

А зелені сини й дочки

Всі вживають залюбки.

Нас шанують недаремно:

Дух наш свіжий і приємний,

На канапці, і в салаті,

Ми і в будень, і на святі. (Огірки).

Телеграма 9.

Мене полюбляє кожна сім’я.

Щоб спокійно зимувати.

Садять всі мене багато.

Люблять вранці й на обід,

Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).

 

Робота в групах

  • Попрацюйте в групах і  назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих продуктів.

 

Робота в зошиті, с.14-15

  • Відкрийте с.14 (колективна робота), роздивіться кошик з фруктами та овочами. Зафарбуйте зеленим кольором кружечки з овочами, а червоним з фруктами.
  • Напишіть по  2 назви плодів, які не зображені в кошику. Розкажіть чим вони корисні (робота в парах).

 

 

Практична робота с.15.

  • Виконайте самостійно завдання на с.15.  (взаємоперевірка)

 

Гра «Мозаїка»

  • Я пропоную пограти  в групах.  Діти з розрізаних листівок складають зображення картинки овоча або фрукта і кладуть у відповідну кишеньку .

А                                   В                                         С                                  Д

морква                             квасоля                               перець               риб’ячий жир

абрикос                           капуста                                 лимон                сонце

помідор                           горох                                   смородина          яєчний жовток

 

ІІІ. Підсумок заняття

  1. Прощання

«Я бажаю тобі бути здоровим, для цього  їж …»

- Дорогі, дітки! Ви помітили, що дуже багато вітамінів є у фруктах та овочах. Тому кожного дня їжте їх побільше та будете здорові .

Щоб росли ви дужими,
Не будьте досебе байдужими.
Здоров’я своє бережіть,
З вітамінами дружіть.

  1. Перегляд мультфільму  «Смешарики. Копатыч и последний бочонок меда»
  2. Гра «Збери урожай»

 Вітаміни різні споживай,

здоров’я добре й гарне май.

 (слайд 10)

 

ІV. Домашнє завдання (слайд 10-11)

І  і ІІ групи – придумати  загадки про овочі та фрукти

ІІІ і ІV групи – скласти казку, в якій героями будуть різні овочі, фрукти та ягоди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Їжаемоційне задоволеннясилу і енергіюзміцнює здоров’яузгоджує роботу всіх органів поживні речовини

Номер слайду 2

Вітаміни та мінерали - родина

Номер слайду 3

1.2.4.5.6.7.8.{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C} 3. 8 1 2 3 4 5 6 7 в и н о г р а дп о м і д о р ик а п у с т аг а р б у зм о р к в а о г і р к ич а с н и ка п е л ь с и н

Номер слайду 4

ВІТАМІН A Міститься:в молоці, маслі рибі, яйцях, моркві,петрушці, помідорі,гарбузі,абрикосі. Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору, корисний для шкіри і кісток.

Номер слайду 5

ВІТАМІН BМіститься:в горіхові, сливі,горосі, квасолі, хлібі, м’ясі птиці,крупах гречаній та вівсяній, зелені. Вітамін В дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшує травлення.

Номер слайду 6

ВІТАМІН CМіститься:в цитрусових, солодкому перці,ягодах, ківі,квашеній капусті,моркві. Вітамін С сприяє захисту від застуди, зміцнює імунітет, поліпшує кровообіг, сприяє росту.

Номер слайду 7

ВІТАМІН DМіститься:в яєчному жовтку, маслі,риб’ячому жирі, ікрі,оселедці, петрушці,соняшниковій олії,печінці. Вітамін D зміцнює кістки,запобігає рахітові.

Номер слайду 8

Мікроелементи (Мінерали) – хімічні елементи, що містяться в їжі у невеликій кількості. Всі вони необхідні для життєдіяльності організму. Мідь. Залізо. Йод. Кальцій. Фосфор. Магній

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка

Номер слайду 10

«Збери урожай яблук»Вітаміни різні споживай,здоров’я добре й гарне май.добре. Вітамінимай.гарнерізніспоживай,здоров’яйшколадітиурокспорт

Номер слайду 11

Домашнє завдання І і ІІ групи – придумати загадки про овочі та фруктиІІІ і ІV групи – скласти казку, в якій героями будуть різні овочі, фрукти та ягоди

Номер слайду 12

Молодці!

zip
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
2630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку