Сформувати уявлення про Україну;розвивати вміння бачити красу рідного краю;удосконалювати навички правильної вимови,каліграфічного письма,самоконтролю,робота в парах,групах;розвиток спостережливості,мислення;виховувати бережливе ставлення до природи,естетичні почуття,любов до рідної землі
Урок письма
Тема . Подорожуємо Україною.
Мета. Сформувати уявлення про Україну;розвивати вміння бачити красу рідного краю;удосконалювати навички правильної вимови,каліграфічного письма,самоконтролю,робота в парах,групах;розвиток спостережливості,мислення;виховувати бережливе ставлення до природи,естетичні почуття,любов до рідної землі.
Обладнання:карта України ,предметні малюнки,картки із завданнями для групової та індивідуальної роботи,вірші,загадки, прислів’я ,схема речень, підручник «Післябукварик»/М.С.Вашуленко.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок
Час почати наш урок
Будемо у світ знань мандрувати,
Будемо мову рідну вивчати.
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку
-З якого це мультфільму?А тепер сідайте зручніше і вирушаємо у подорож.
Чух-чух-чух! У-у-у!
Щасливої дороги!
ІІІ. Основна частина.
1.Ходить чапля чап-чалап ,
На обід шукає жаб.
2.Вітер залетів у гай.
Ти дерева не гойдай,
Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!
Уу ув ук ун
Моя Україна - широкі простори.
Скласти окличне речення з словом Україна.
Росипались слова ,допоможіть скласти речення.
(простори,України,подорожуємо)
- Яке це речення за метою висловлювання?
- Які ще бувають речення?
Сьогодні тема нашого уроку «Подорожуємо Україною»
-Що ви знаєте про Україну?
Україна – це отча земля,рідний край,де ви народилися. Це ваше рідне село. Це той куточок,де вам найкраще . Недарма каже прислів’я : “Всюди добре, а в дома –найкраще»
- Що ви знаєте про Україну?
- А які ви знаєте великі міста України?
- Яке місто є столицею України?
-А які річки протікають територією України?
- Складіть речення про Україну.
- Запишіть його.
2.Робота з текстом.
- Прочитайте текст . Спишіть речення, що відповідає схемі.
Ти живеш в Україні. Утому краю, де співають солов’ї і виграють на сонці пшеничні лани. Де веселими хвилями котиться Дніпро. Де виросли Тараса Шевченко, Іван Франко, Леся Українка. Твій рід українській. А ти – українець. Бережи свій рід, свою рідну Україну.
Слова:живеш,сонці,українець.
3.Робота за підручником(с.11,завдання 2 )
Робота з текстом
а) прочитайте текст «Ми живемо в Україні»;
б) прочитати із тексту виділене слово;
в) назвіть у ньому звуки і букви;
г) розказати ,що ви знаєте про це місто.
4. Розвиток мовлення
- Скажіть словами тексту,чим пишаються діти з Полісся?
- А чим славиться той куточок України ,в якому живете ви?
-В якій області ви живете? Яка річка протікає поблизу?
5. Доповнення речень словами з тексту,їх запис.
- Прочитай речення, доповни їх словами з тексту.
На Поліссі вирощують….
На Донбасі видобувають….
Пригадаймо їх разом за допомогою загадок.
* * *
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
* * *
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)
* * *
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
* * *
Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти.
(Вовк)
* * *
В лісі вогник рудуватий
Шишки лускає завзято.
(Білка)
* * *
Маленьке, сіреньке,
А хвостик як шило.
(Миша)
* * *
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
(Заєць)
- Молодці!Зробіть звуко – буквений аналіз слів лисиця ,білка.
Фізкульт хвилинка
Ми писали, ми трудились,
Наші руки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти.
Руки тільки раз тряхнемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.
6. Робота за підручником (с.11,завдання 4)
-А які птахи є на Україні?
Розгляньте малюнки птахів, які проживають на території України.
Спробуйте відшукати птаха,про якого кажуть: «У день спить,а вночі полює»
7.Робота з текстом
- Спишіть . Вставте пропущенні слова з довідки.
Довідка:мачуха,Україна,золото.
Фізкультхвилинка
— Ви втомились?
Саме час — дружно відпочить
І знайому фізхвилинку
В гості запросити.
Ми писали, ми трудились
Наші пальчики втомились
А щоб далі нам писати,
Треба пальці розім'яти.
Руки вгору потягніть
І до сонця підстрибніть!
Всі присядем, встанем враз,
Знов чекає праця нас.
8.Продовження роботи за підручником(с.11,завдання 3)
- Запишіть назви трьох міст України,які ви запам’ятали.
9. Продовження роботи за підручником(с.11,завдання 5)
ІV.Підсумок уроку.