Урок "Вивчаємо клавіатуру. Введення окремих символів"

Про матеріал
Метою уроку є ознайомлення учнів з поняттями клавіатура та її символами. Розвивати в учнів логічне мислення, кмітливість, просторову уяву.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Вивчаємо клавіатуру. Введення окремих символів

Мета уроку: повторити пристрої комп’ютера, призначення та розташування основних клавіш клавіатури, продовжити формування навичок роботи з мишкою та клавіатурою, повторити правила техніки безпеки; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, пізнавальну цікавість, вміння чітко та лаконічно висловлювати власні думки; виховувати самостійність, ініціативність та наполегливість в подоланні труднощів, культуру поведінки та дотримання правил роботи в кабінеті інформатики.

Обладнання:  ПК, мультимедійна дошка, програма «Клавіатурний тренажер», картки, маршрутний лист,фонограма «Абеткова пісенька»

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок

Форма уроку: урок-подорож

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вчитель:

Любі діти! Добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

 

Я рада вітати всіх вас на уроці. Ви сьогодні дуже добре виглядаєте, всі такі життєрадісні і бадьорі! Я теж хочу поділитися з вами своїм гарним настроєм, сподіваюся, що ми будемо дружньо працювати. Сьогодні наш клас вирушає у космічну подорож на планету «Комп’ютер» .                                                     Слайд 2

Вирушаючи в подорож, люди збирають необхідний багаж, планують і вивчають маршрут, ставлять перед собою якісь завдання. Але в дорозі вони обов’язково зустрічають  і щось нове для себе. Давайте і ми почнемо збиратися.

В якості багажу візьмемо наші знання, вміння, навички й старання.           Слайд 3

2. Очікувані результати

- Чого  ви очікуєте від подорожі?

КЛАВІАТУРА

 Також вам сьогодні дуже знадобиться швидкість думки, винахідливість, кмітливість.

Мета нашої подорожі – закріпити знання пристроїв комп’ютера, призначення та розташування основних клавіш клавіатури.                                                     Слайд 4

  • Діти! Я бажаю вам захоплюючої подорожі! Поїхали…

 

 

ІІ. Повторення правил безпечної поведінки на планеті «Компʼnютер»

ГРА «Правильно – неправильно»                                                                                   Слайд 5

В клас комп’ютерний спітнілі  ми вбігаємо щосили .. ( тупають ніжками)

Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! ( плещуть у долоні)

За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти…( тупають ніжками)

А щоб сісти нам за парту , вчитель нам дає команду!(плещуть у долоні)

Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! ( тупають ніжками)

Від екрана ти відсядь.. Сантиметрів п’ятдесят! ( плещуть у долоні)

Голова болить моя , потерплю годину я! ( тупають ніжками0

Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! ( плещуть у долоні)

Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво…( тупають ніжками)

В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки!(плещуть у долоні)

 

ІІІ. Основний етап.

             А ось і перша перешкода на нашому шляху. Подивіться, діти - кросворд, розгадавши який ми вирушимо далі. Для цього нам треба знати назви та призначення основних та додаткових пристроїв ПК.

  • Що означає ПК? (Персональний комп’ютер, призначений для роботи на ньому однієї людини - персони.)

1 етап маршруту. Кросворд                                                  Слайд 6-15 Завдання:   1. Схожа на сіру тваринку з хвостиком.

2.У комп’ютері його називають «системний…»

3.Необхідна для введення інформації в комп’ютер.

4. Пристрій для відтворення звуку.

5.Для довготривалого зберігання інформації використовують…

  1. Керує роботою всіх пристроїв комп'ютера.
  2. Схожий на телевізор.

 

1.М

И

Ш

К

А

 

 

2.  Б

Л

О

К

 

3. К

Л

А

В

І

А

Т

У

Р

А

4. К

О

Л

О

Н

К

И

 

5.Д

И

С

К

6. П

Р

О

Ц

Е

С

О

Р

7. М

О

Н

І

Т

О

Р

Молодці! Йдемо далі по нашому маршруту.

2 етап маршруту. Пазли.                                                                      Слайд 16

123Завдання для швидких та кмітливих – скласти пазли. (Робота у парах, малюнок заздалегідь розрізати й перемішати)

 

 

 

3 етап маршруту. Чарівні клавіші.                                                               Слайд 17

Ми з вами почали освоювати ази комп'ютерної грамотності: вивчили основні пристрої комп'ютера, вчилися працювати з мишкою, та для того щоб успішно працювати на комп’ютері, необхідно добре знати клавіатуру, призначення окремих її клавіш.

  1. Словникова робота

Клавіатура -  пристрій для введення інформації

 

 

 

 

 

 

4 етап маршруту. Відпочинок.                                                                Слайд 18

Але відпочивати ми з вами будемо активно! На фізкультхвилинку ставай!

Пригадаємо український алфавіт.

 

Абеткова пісенька


Абеткову пісеньку весело співати.

Абеткову пісеньку треба добре знати !

 

А, Бе, Ве - коник у траві живе,

Ге, Ге, Де, Е - мама донечку веде,

Є, Же, Зе - по стежині жук повзе,

И, І, Ї, Й - гріється на сонці змій.

 

Ка, еЛ, еМ - лисенятко під кущем,

еН, О, Пе - песик носиком сопе,

еР, еС, Те - в полі житечко росте,

У, еФ, Ха - я сміюся - ха-ха-ха!

 

Це, Ча, Ша - кіт в дорогу вируша,

Ща, Ю, Я - гарна пісенька моя.

Знак м'який Ь - помічник мовчазний,

Не мовчи, а абеточку учи!

 


5 етап маршруту. Тренажер.

  1. Вправа « Мозковий штурм»                                                      Слайд 19

Діти пригадують все, що знають про клавіатуру.

 

 

А тепер давайте перевіримо наші знання на практиці. Цей етап нашої подорожі я назвала тренажер. Як ви думаєте чому?

Тренажер - пристрій для тренування, а нам і треба відпрацювати наші навички роботи за комп'ютером.                                                       Слайд 20

  1. Пальчикова гімнастика

«Дзеркало»

«Гра на фортепіано»

  1. Практична робота (15 хв)

Продовжуємо вчитися працювати за клавіатурою. Запустити програму RapidTyping – (репід тайпін)  на виконання.

Сьогодні літери з’являтимуться швидше. Серед них будуть як малі,  так і великі.

Що потрібно зробити , щоб ввести велику літеру?

Також не забувайте працювати пальцями обох рук.

(Учні сідають за комп'ютери і виконують завдання використовуючи програму RapidTyping Після завершення роботи учні вимикають комп’ютер.)

ІV. Релаксація

Вправи для очей

  • Виконується сидячи. Повільно переводите погляд з підлоги на стелю і назад, при цьому дивляться тільки очі, голову не повертайте. Повторіть вправу 8-12 разів.
  • Виконується сидячи. Робіть кругові рухи очима в одному, потім в іншому напрямку. Повторіть 4-6 разів.

 

 

V. Підсумок

  1. Вчитель: Наша подорож підходить до кінця. Подивіться, який маршрут ми пройшли. Коротко етапи маршруту:                                                       Слайд 21

1 етап маршруту. Кросворд – повторили пристрої комп’ютера

2 етап маршруту. Пазли - повторили пристрої комп’ютера

3 етап маршруту. Чарівні клавіші – повторили призначення основних клавіш клавіатури

4 етап маршруту. Відпочинок – фізкультхвилинка

5 етап маршруту. Тренажер – відпрацьовували навички роботи з мишкою та клавіатурою.

 

  1. Сенкан                                                                                      Слайд 22

Клавіатура

Комп’ютерна , мобільна

Друкує, використовує, переключає

На клавіатурі розміщені букви.

Пристрій

  1.  Самооцінка                                                                           Слайд 23

Сьогодні кожен з нас закінчив подорож  з певним настроєм. Який  він у вас я не знаю, а можу лише здогадуватися. Для того щоб передати емоційний настрій, при роботі на комп'ютері використовують смайлики (від англ. smiley - посміхатися). Смайлик - це картинка, складена з літер і спеціальних знаків, що висловлює якесь почуття або настрій.

Більшість з смайликів - це зображення очей або маленьких личків. Оцініть себе, намалюйте  смайлики.

Картинки по запросу смайлики фото                                                                                                        Слайд 24

 

 

 

 

 

 

 

Лист - маршрут

1 етап маршруту. Кросворд – повторити пристрої комп’ютера

2 етап маршруту. Пазли - повторити пристрої комп’ютера

3 етап маршруту. Чарівні клавіші – повторити призначення основних клавіш клавіатури

4 етап маршруту. Відпочинок – фізкультхвилинка

5 етап маршруту. Тренажер – відпрацьовувати навички роботи з мишкою та клавіатурою.

 

docx
Додав(-ла)
Сирота Наталія
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2022
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку