Тема уроку: Вивчаємо клавіатуру. Введення окремих символів
Мета уроку: повторити пристрої комп’ютера, призначення та розташування основних клавіш клавіатури, продовжити формування навичок роботи з мишкою та клавіатурою, повторити правила техніки безпеки; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, пізнавальну цікавість, вміння чітко та лаконічно висловлювати власні думки; виховувати самостійність, ініціативність та наполегливість в подоланні труднощів, культуру поведінки та дотримання правил роботи в кабінеті інформатики.
Обладнання: ПК, мультимедійна дошка, програма «Клавіатурний тренажер», картки, маршрутний лист,фонограма «Абеткова пісенька»
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок
Форма уроку: урок-подорож
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вчитель:
Любі діти! Добрий день!
Зичу праці і пісень.
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Я рада вітати всіх вас на уроці. Ви сьогодні дуже добре виглядаєте, всі такі життєрадісні і бадьорі! Я теж хочу поділитися з вами своїм гарним настроєм, сподіваюся, що ми будемо дружньо працювати. Сьогодні наш клас вирушає у космічну подорож на планету «Комп’ютер» . Слайд 2
Вирушаючи в подорож, люди збирають необхідний багаж, планують і вивчають маршрут, ставлять перед собою якісь завдання. Але в дорозі вони обов’язково зустрічають і щось нове для себе. Давайте і ми почнемо збиратися.
В якості багажу візьмемо наші знання, вміння, навички й старання. Слайд 3
2. Очікувані результати
- Чого ви очікуєте від подорожі?
КЛАВІАТУРА
Також вам сьогодні дуже знадобиться швидкість думки, винахідливість, кмітливість.
Мета нашої подорожі – закріпити знання пристроїв комп’ютера, призначення та розташування основних клавіш клавіатури. Слайд 4
ІІ. Повторення правил безпечної поведінки на планеті «Компʼnютер»
ГРА «Правильно – неправильно» Слайд 5
В клас комп’ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили .. ( тупають ніжками)
Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! ( плещуть у долоні)
За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти…( тупають ніжками)
А щоб сісти нам за парту , вчитель нам дає команду!(плещуть у долоні)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! ( тупають ніжками)
Від екрана ти відсядь.. Сантиметрів п’ятдесят! ( плещуть у долоні)
Голова болить моя , потерплю годину я! ( тупають ніжками0
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! ( плещуть у долоні)
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво…( тупають ніжками)
В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки!(плещуть у долоні)
ІІІ. Основний етап.
А ось і перша перешкода на нашому шляху. Подивіться, діти - кросворд, розгадавши який ми вирушимо далі. Для цього нам треба знати назви та призначення основних та додаткових пристроїв ПК.
1 етап маршруту. Кросворд Слайд 6-15 Завдання: 1. Схожа на сіру тваринку з хвостиком.
2.У комп’ютері його називають «системний…»
3.Необхідна для введення інформації в комп’ютер.
4. Пристрій для відтворення звуку.
5.Для довготривалого зберігання інформації використовують…
|
1.М |
И |
Ш |
К |
А |
|||||||
|
|
2. Б |
Л |
О |
К |
|||||||
|
3. К |
Л |
А |
В |
І |
А |
Т |
У |
Р |
А |
||
4. К |
О |
Л |
О |
Н |
К |
И |
||||||
|
5.Д |
И |
С |
К |
||||||||
6. П |
Р |
О |
Ц |
Е |
С |
О |
Р |
|||||
7. М |
О |
Н |
І |
Т |
О |
Р |
||||||
Молодці! Йдемо далі по нашому маршруту.
2 етап маршруту. Пазли. Слайд 16
Завдання для швидких та кмітливих – скласти пазли. (Робота у парах, малюнок заздалегідь розрізати й перемішати)
3 етап маршруту. Чарівні клавіші. Слайд 17
Ми з вами почали освоювати ази комп'ютерної грамотності: вивчили основні пристрої комп'ютера, вчилися працювати з мишкою, та для того щоб успішно працювати на комп’ютері, необхідно добре знати клавіатуру, призначення окремих її клавіш.
Клавіатура - пристрій для введення інформації
4 етап маршруту. Відпочинок. Слайд 18
Але відпочивати ми з вами будемо активно! На фізкультхвилинку ставай!
Пригадаємо український алфавіт.
Абеткова пісенька
Абеткову пісеньку весело співати.
Абеткову пісеньку треба добре знати !
А, Бе, Ве - коник у траві живе,
Ге, Ге, Де, Е - мама донечку веде,
Є, Же, Зе - по стежині жук повзе,
И, І, Ї, Й - гріється на сонці змій.
Ка, еЛ, еМ - лисенятко під кущем,
еН, О, Пе - песик носиком сопе,
еР, еС, Те - в полі житечко росте,
У, еФ, Ха - я сміюся - ха-ха-ха!
Це, Ча, Ша - кіт в дорогу вируша,
Ща, Ю, Я - гарна пісенька моя.
Знак м'який Ь - помічник мовчазний,
Не мовчи, а абеточку учи!
5 етап маршруту. Тренажер.
Діти пригадують все, що знають про клавіатуру.
А тепер давайте перевіримо наші знання на практиці. Цей етап нашої подорожі я назвала тренажер. Як ви думаєте чому?
Тренажер - пристрій для тренування, а нам і треба відпрацювати наші навички роботи за комп'ютером. Слайд 20
«Дзеркало»
«Гра на фортепіано»
Продовжуємо вчитися працювати за клавіатурою. Запустити програму RapidTyping – (репід тайпін) на виконання.
Сьогодні літери з’являтимуться швидше. Серед них будуть як малі, так і великі.
Що потрібно зробити , щоб ввести велику літеру?
Також не забувайте працювати пальцями обох рук.
(Учні сідають за комп'ютери і виконують завдання використовуючи програму RapidTyping Після завершення роботи учні вимикають комп’ютер.)
ІV. Релаксація
Вправи для очей
V. Підсумок
1 етап маршруту. Кросворд – повторили пристрої комп’ютера
2 етап маршруту. Пазли - повторили пристрої комп’ютера
3 етап маршруту. Чарівні клавіші – повторили призначення основних клавіш клавіатури
4 етап маршруту. Відпочинок – фізкультхвилинка
5 етап маршруту. Тренажер – відпрацьовували навички роботи з мишкою та клавіатурою.
Клавіатура
Комп’ютерна , мобільна
Друкує, використовує, переключає
На клавіатурі розміщені букви.
Пристрій
Сьогодні кожен з нас закінчив подорож з певним настроєм. Який він у вас я не знаю, а можу лише здогадуватися. Для того щоб передати емоційний настрій, при роботі на комп'ютері використовують смайлики (від англ. smiley - посміхатися). Смайлик - це картинка, складена з літер і спеціальних знаків, що висловлює якесь почуття або настрій.
Більшість з смайликів - це зображення очей або маленьких личків. Оцініть себе, намалюйте смайлики.
Слайд 24
Лист - маршрут
1 етап маршруту. Кросворд – повторити пристрої комп’ютера
2 етап маршруту. Пазли - повторити пристрої комп’ютера
3 етап маршруту. Чарівні клавіші – повторити призначення основних клавіш клавіатури
4 етап маршруту. Відпочинок – фізкультхвилинка
5 етап маршруту. Тренажер – відпрацьовувати навички роботи з мишкою та клавіатурою.