Тема: Закріплення букви Ж. Розвиток мовлення за віршем М.Пригари «Тайна». Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Мовні ігри. Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Жж, повторити та закріпити вивчені букви, їхні звукові значення; розвивати увагу, мовлення, мислення, навички здійснювати звуко-буквені зіставлення, формувати вміння виразно читати текст; виховувати любов до художнього слова.
Урок читання у 1 класі
Тема: Закріплення букви Ж. Розвиток мовлення за віршем М.Пригари «Тайна». Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Мовні ігри.
Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Жж, повторити та закріпити вивчені букви, їхні звукові значення; розвивати увагу, мовлення, мислення, навички здійснювати звуко-буквені зіставлення, формувати вміння виразно читати текст; виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: підручник, картинки, презентація.
Хід уроку:
Ӏ Організація класу
Добрий день, любі діти,
Рада вас вітати.
ӀӀ Актуалізація опорних знань
1.Мовна розминка
Жив без тата і без мами.
Жовтим листям ворушив.
2.Гра «Бджолиний оркестр»
3.Бесіда
ӀӀӀ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
На сьогоднішньому уроці ми закріпимо наші знання про букву (ЖЕ), будемо читати слова, склади з нею і виконувати дуже багато цікавих завдань. А допоможе нам у цьому наш гість. Ви зможемо дізнатися який, відгадавши загадку про нього.
Загадка
Дуже довга в нього шия
Вся смуглява, як змія
Листя із дерев зриває,
Бо високий, наче кран (Жираф)
Жирафу впізнаєш з першого погляду: довжелезні шия і ноги, маленька голова, прикрашена парою маленьких ріжок, золотисте забарвлення з темними плямами. Це найвищий звір у світі, буває до 6 метрів у висоту. Живуть жирафи тільки в Африці. Живляться листям акацій, мімоз та інших дерев. Листя зриває довгим вузьким язиком, що не боїться колючок. А пастися на траві не можуть – заважають довгі ноги. І пити важко – доводиться широко розставляти передні ноги і згинати шию. Жирафи – миролюбні тварини, але можуть за себе постояти: навіть лев боїться удару важкого копита передньої ноги жирафи.
До нас завітав сьогодні на урок Жираф, який навчається разом зі своїми друзями у Лісовій школі. В якій звірі також навчаються читати і рахувати. А вчителем у них працює мудра тітонька Сова, яка запропонувала своїм найкращим учням відвідати урок у 1 класі. Жираф отримав завдання перевірити як діти вміють читати, швидко працювати. Але жираф приніс завдання для вас. Давайте ж покажемо нашому гостю, які розумні, виховані, слухняні, ввічливі і уважні діти навчаються у 1 класі. Ну що доведете, що ви у мене молодці? Не підведете мене?
ӀѴ Узагальнення і систематизація ЗУН учнів
Перше завдання від Жирафа – гра, яка має назву «Виділіть звук»
1.Гра «Виділіть звук [ж]»
Називаю вам слова, якщо ви чуєте звук [ж] на початку ви плескаєте в долоні 1 раз,
якщо у кінці то плескаєте 2 рази, а якщо звука немає – то повна тиша. Будьте дуже уважні. Який ряд найуважніший?
Жук, жайворонок, вуж, кінь, ніж, журавель, пташка, зірка, друже, жменя, кішка, жабка, жасмин, дзвін, цибуля, зозуля.
Фізкультхвилинка від звірів з Лісової школи
2. Звуковий аналіз слів-відгадок
Повільний автобус
По піску поліз.
Їде він повільно,
Бо завжди він без коліс.
1.Сама мовчить, а людей всіх вчить.( Книжка)
- - 0 - - 0 (книж – ка)
2. Сама не іде,
Та усіх кудись веде (Стежка)
- - 0 - - 0 (стеж-ка)
3.Тоненьке, вузеньке, жовті вушка має.
Як стрічка в’ється, нічого не кусає
(Вуж) - 0 –
Робота з букварем
Він такий смугастий,
Всі його бояться
Як роззявить пащу: игрр!
Називають звіра …(Тигр)
3.Гра «Буква заблукала»
4.Читання слів у стовпчиках
Словникова робота
Міраж — природне явище, за якого на горизонті з’являються уявні зображення.
Сторожка — житло для сторожа.
Жнива — пора збирання хлібних рослин; зібраний урожай.
5. Робота за сюжетним малюнком
6. Робота над уривком оповідання Ю.Ярмиша
Чорно-білі смужки має на спині.
На конячку дуже схожа(Зебра)
1) Читання тексту вчителем.
Люстерко - джеркало
3)Аналіз змісту прочитаного
Зарядка для оченят
7. Гра «Слово в слові заховалось»
Жайворонок: ворона, корона, коровай, ранок, край, жар, кора.
8.Диференційоване читання
Височезний він на зріст,
Біля рота в нього хвіст! (Слон)
1група (червоний колір) ці діти читають слова на с.134-135
— Яка спільна буквена частина у словах? (1ст –кажу, 2 – друж, 3 – нови)
2група (жовтий колір) ці діти читають вірш «Тайна» на с.135 перших 4 рядки.
Прийом «перерваного» тексту
— Чи залишиться тайна нерозголошеною?
3 група (зелений колір) ці діти читають вірш «Тайна» на с.135 повністю.
Тайна — таємниця, секрет
9.Читання вчителем вірша М.Пригари
10.Індивідуальна робота (робота на картках)
Самоперевірка
Ѵ Підсумки уроку