Урок вивчення букви ж

Про матеріал

Тема: Закріплення букви Ж. Розвиток мовлення за віршем М.Пригари «Тайна». Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Мовні ігри. Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Жж, повторити та закріпити вивчені букви, їхні звукові значення; розвивати увагу, мовлення, мислення, навички здійснювати звуко-буквені зіставлення, формувати вміння виразно читати текст; виховувати любов до художнього слова.

Перегляд файлу

 

Урок читання у 1 класі

Тема: Закріплення букви Ж. Розвиток мовлення за віршем М.Пригари «Тайна». Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Мовні ігри.

Мета: закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Жж, повторити та закріпити вивчені букви, їхні звукові значення; розвивати увагу, мовлення, мислення, навички здійснювати звуко-буквені зіставлення, формувати вміння виразно читати текст; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: підручник, картинки, презентація.

Хід уроку:

 

Ӏ Організація класу

Добрий день, любі діти,

Рада вас вітати.

ӀӀ Актуалізація опорних знань

1.Мовна розминка

Жив жучок, між бур’янами,

Жив без тата і без мами.

Жив і жив, і не тужив,

Жовтим листям ворушив.  

2.Гра «Бджолиний оркестр»  

  • Я пропоную стати вам бджолиним оркестром, а я буду вашим диригентом. Руки вгору – лунає спів, руки вниз – повна тиша.
  • Проспівайте будь ласка, як дзижчить бджілка.(ж-ж-ж)
  • А тепер як дзижчить маленька бджілка.
  • Як велика. Як весела. Як спокійна. Як хитра. Як зовсім маленька.

3.Бесіда

  • Які голосні звуки ви знаєте?(о у а і и е)
  •  Які приголосні звуки ви знаєте?
  •  Які букви ми вивчили?
  • Яку букву вивчили на попередньому уроці? (же)
  • Який звук вона позначає? [ж]
  • Який це звук? (приголосний, твердий)
  • Діти, давайте згадаємо оповідання, яке ми читали на попередньому уроці.
  • Хто є головним героєм?(Вінні-Пух)  
  • Де він гуляв? (на галявині)
  • Що він побачив посеред галявини? (величезний дуб)
  • Що росло на дубі? (жолуді)
  • Що почув Вінні-Пух?(дзижчання)
  • Як дзижчали бджоли? (ж-ж-ж)
  • І що зробив Вінні-Пух?
  • Молодці. Дуже гарно працювали.

ӀӀӀ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

На сьогоднішньому уроці ми закріпимо наші знання про букву (ЖЕ), будемо читати слова, склади з нею і виконувати дуже багато цікавих завдань.   А допоможе нам у цьому наш гість. Ви зможемо дізнатися який, відгадавши загадку про нього.

Загадка

Дуже довга в нього шия

Вся смуглява, як змія

Листя із дерев зриває,

Бо високий, наче кран (Жираф)

 Жирафу впізнаєш з першого погляду: довжелезні шия і ноги, маленька голова, прикрашена парою маленьких ріжок, золотисте забарвлення з темними плямами. Це найвищий звір у світі, буває до 6 метрів у висоту. Живуть жирафи тільки в Африці. Живляться листям акацій, мімоз та інших дерев. Листя зриває довгим вузьким язиком, що не боїться колючок. А пастися на траві не можуть – заважають довгі ноги. І пити важко – доводиться широко розставляти передні ноги  і згинати шию. Жирафи – миролюбні тварини, але можуть за себе постояти: навіть лев боїться удару важкого копита передньої ноги жирафи.

До нас завітав сьогодні на урок Жираф, який навчається разом зі своїми друзями у Лісовій школі. В якій звірі також навчаються читати і рахувати. А вчителем у них працює мудра тітонька Сова, яка запропонувала своїм найкращим учням відвідати урок у 1 класі. Жираф отримав завдання перевірити як діти вміють читати, швидко працювати. Але жираф приніс завдання для вас. Давайте ж покажемо нашому гостю, які розумні, виховані, слухняні, ввічливі  і уважні діти навчаються у 1 класі. Ну що доведете, що ви у мене молодці? Не підведете  мене?

ӀѴ Узагальнення і систематизація ЗУН учнів

Перше завдання від Жирафа – гра,  яка має назву «Виділіть звук»

1.Гра «Виділіть звук [ж]»

Називаю вам слова, якщо ви чуєте звук [ж] на початку ви плескаєте в долоні 1 раз,

якщо у кінці то плескаєте 2 рази, а якщо звука немає – то повна тиша. Будьте дуже уважні. Який ряд найуважніший?

Жук, жайворонок, вуж, кінь, ніж, журавель, пташка, зірка, друже, жменя, кішка, жабка, жасмин, дзвін, цибуля, зозуля.

Фізкультхвилинка від звірів з Лісової школи

2. Звуковий аналіз слів-відгадок

  • Наступне завдання нам приніс один із друзів Жирафа, давайте дізнаємося, що це за друг. У цьому мені допоможе один із моїх помічників. Послухайте загадку. (Черепаха)

Повільний автобус

 По піску поліз.

 Їде він повільно,

Бо завжди він без коліс.

  • Черепаха принесла нам загадки, які треба відгадати і зробити звуковий аналіз слів –відгадок.

1.Сама мовчить, а людей всіх вчить.( Книжка)

- - 0 - - 0 (книж – ка)

2. Сама  не іде,

Та усіх кудись веде (Стежка)

- - 0 - - 0 (стеж-ка)

3.Тоненьке, вузеньке, жовті вушка має.

Як стрічка в’ється, нічого не кусає

 (Вуж)      - 0 –

Робота з букварем

  • Наступне завдання нам приніс один із друзів Жирафа, давайте дізнаємося, що це за друг. У цьому мені допоможе один із моїх помічників. Послухайте загадку.

Він такий смугастий,

 Всі його бояться

 Як роззявить пащу: игрр!

 Називають звіра …(Тигр)

3.Гра «Буква заблукала»

  • Діти  букви [ а и у и] заблукали, допоможіть їм повернутися на свої місця і утворити слова. (жар, жир, жук, чиж).
  • Що спільного в цих словах? (є звук [ж]  і мають тільки 1 склад)

4.Читання слів у стовпчиках

Словникова робота

Міраж — природне явище, за якого на горизонті з’являються уявні зобра­ження.

Сторожка — житло для сторожа.

Жнива — пора збирання хлібних рослин; зібраний урожай.

  • З одним словом із стовпчиків складіть речення.

5. Робота за сюжетним малюнком

  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Опишіть жабенятко. Яке воно?

6. Робота над уривком оповідання Ю.Ярмиша

  • Наступне завдання нам приніс один із друзів Жирафа, давайте дізнаємося, що це за друг. У цьому мені допоможе один із моїх помічників. Послухайте загадку.

Чорно-білі смужки має на спині.

 На конячку дуже схожа(Зебра) 

1) Читання тексту вчителем.

  • Хто є головними героями оповідання?

2) Словникова робота.

Кумкнула -квакнула жаба

 Люстерко - джеркало

3)Аналіз змісту прочитаного

  • Чому плакало жабеня? (бо було мале)
  • Про що мріяло жабеня? (вирости, стати дорослим)
  • Що йому треба було зробити для здійснення мрії? (їсти)
  • Чи слухало жабеня свою маму? (так)
  • Чи підросло жабенятко?(підросло, але мало)

Зарядка для оченят

7. Гра «Слово в слові заховалось»

У нас є слово жайворонок, складіть нові слова, але використовуйте тільки ті букви,  які є в цьому слові.

Жайворонок: ворона, корона, коровай, ранок, край, жар, кора.

8.Диференційоване читання

  • Наступне завдання нам приніс один із друзів Жирафа, давайте дізнаємося, що це за друг. У цьому мені допоможе один із моїх помічників. Послухайте загадку.

Височезний він на зріст,

    Біля рота в нього  хвіст! (Слон)

1група (червоний колір) ці діти читають слова на с.134-135

— Яка спільна буквена частина у словах? (1ст –кажу, 2 – друж, 3 – нови)

2група (жовтий колір) ці діти читають вірш «Тайна» на с.135 перших 4 рядки.

Прийом «перерваного» тексту

— Чи залишиться тайна нерозголошеною?

3 група (зелений колір) ці діти читають вірш «Тайна» на с.135  повністю.

Словникова робота

Тайна — таємниця, секрет

9.Читання вчителем вірша М.Пригари

  • Хто розказав тайну Галинці?(подружка)
  • Чи розголошуєте ви свої таємниці?
  • Чи розповідаєте ви їх своїм друзям?

10.Індивідуальна робота (робота на картках)

Самоперевірка 

11.  Робота за таблицею

Ѵ Підсумки уроку

  • Про яку букву говорили на сьогоднішньому уроці?
  • Який звук вона позначає?
  • Чого навчилися на уроці?
  •  Що зможете розповісти батькам вдома?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку