Конспект уроку читання .Робота над оповіданням «У гостях і дома» Олександра Мітти.

Про матеріал
Конспект уроку . Українська мова . 1 клас. Робота над оповіданням «У гостях і дома» Олександра Мітти.
Перегляд файлу

 

 

 Українська мова 1 клас

Конспект уроку української мови (читання) з використанням навчального посібника «К. Пономарьова»

Урок №93. Робота над оповіданням «У гостях і дома» Олександра Мітти.

Мета: удосконалювати навичку читання; формувати навичку вибіркового читання; розвивати критичне мислення, вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, розповідати за малюнком та про спогади з власного життя;формувати компетентності спілкування державною мовою,соціальну компетентність, виховувати охайність, чесність, порядність, повагу до членів своєї родини. 

Обладнання:  мультимедійний комплект,картки для гри «Вибери чемного героя»,картки для стіни слів,для роботи в парах,для рефлексії.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Хід уроку

І. ОК (організація класу)

Гра « Створення позитивного психологічного клімату класу».

-Я прийшов на урок навіщо?...(Учитися)

- Потрібно бути яким?...(Стриманим)

- Зі мною поруч хто?..(Мої друзі)

- Вони мене що?...(Поважають)

- Мені це як ?...(Приємно)

- Я готовий до чого? (До навчання)

Дихальні вправи.

Вправи для очей.

 

ІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)

Гра « Вибери чемного героя»

  • З’єднай стрілочками слово «чемність»  із чемними мультиплікаційними героями.

ІІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Робота в парах.

  • Доповни речення словами :чемність,чемний.

Завжди використовують увічливі слова тільки…люди. 

Ознака вихованої людини - це … .

 

 

VІ . Вивчення нового.

V.  Повідомлення теми і мети.

 

 На урок прийшла маленька дівчинка ,яка розповіла про свого братика таку історію…

Робота за змістом вірша Й. Курлата  «Добрий»

 Слайд2. Прочитай вірш разом зі Щебетунчиком.

  • Розгорніть ваші підручники на с. 78
  • Зараз я прочитаю вам вірш а ви послухайте і скажіть, чому вірш має таку назву?
  • Чи справді хлопчик був добрим?
  • Придумайте власний заголовок та обґрунтуйте свою пропозицію.

Стіна слів.

Як ви розумієте слово

ПРИЄМНИЙ- той,що подобається.

ТЯГА – смикає.

ЧЕМНИЙ – той ,хто поводить себе згідно правил етикету.

Давайте придумаємо свій варіант заголовку (Добрий і поганий. Різний. Хитрий)

Читання « Буксиром».

- Я читаю вірш по рядочку ,а ви хором повторюєте за мною.

- Читаємо з питальною інтонацією.

- Читаємо із захопленням.

- Прочитаємо вірш сумно.

- Весело.

- Із подивом.

- Припустіть, ЯК ВИ ГАДАЄТЕ ПРО ,ЩО БУДЕ ЙТИ МОВА У НАСТУПНОМУ ТВОРІ?

Демонстрація навчальної презентації.

Слайд3. Рухлива вправа.

  • Сьогодні на уроці ми прочитаємо текст про поведінку дітей вдома та поза домом,цей твір « У гостях і вдома» написав Олександр Мітта.
  1. Вступна бесіда.
  • А чи любите ви ходити в гості?
  • А як себе потрібно поводити в гостях?
  • Чи любите ви приймати гостей?

Перше читання твору вчителем.

 Зараз я читатиму вам твір ,а ви уважно слухайте, слідкуйте за мною, а потім скажете,що робили хлопці у кімнаті.

Словникова робота.

ЯНЕК – ім’я хлопчика.

СТАСЬ – ім’я хлопчика.

ВВІЧЛИВИЙ- який дотримується правил пристойності.

АКУРАТНИЙ – чисто ,дбайливо вбраний,який стежить за зовнішнім  виглядом.

ПАЛЬТО – верхній одяг.

Повторне читання.

Гра « МЕТЕЛИК» ( до кого на парту сідає метелик,той і читає.)

Слайд4-5. Прочитай текст.

Слайд6. Фізкультхвилинка.

Етична бесіда за змістом.

  • Як звали головних героїв твору?
  • Куди повісив пальто Янек?
  •  Як привітався Янек з бабусею Стася?
  • Чи сподобався Янек бабусі?
  •  Що сказала бабуся про Янека?*
  •  Що робили хлопці у кімнаті?
  •  Чи запросив Янек  Стася у гості до себе?
  • Як поводив себе вдома Янек?
  • Якої думки ви про поведінку кожного хлопчика?
  • Кому з низ ви хотіли б дати пораду?
  • Яку саме?
  • Чи траплялась з вами така пригода?
  • Розкажіть.

Аналіз твору.

  • Чому Янек по-різному поводив себе в гостях і вдома?
  • Чи правильно поводився Янек у гостях?
  •  А вдома?
  • Прочитайте напівголоса текст і порахуйте  скільки разів зустрічалося ім’я Янек в тексті? (4)
  • Автор хотів вказати на неправильну поведінку героя твору.

Визначення головної думки твору.

  • Діти,чому нас вчить оповідання?
  • В гостя і вдома ми повинні поводити себе чемно,бути порядними,поважати членів своєї родини.

Робота з ілюстрацією.

Слайд7. Опис герої за малюнком.

Розглянь малюнок. Визнач, хто з хлопчиків Янек, а хто Стась.

Надрукуй ім’я кожного.

  • Зовнішній вигляд( обличчя - кругле з загостреним ,але м’яким підборіддям.

Губи чітко і гармонійно окреслені, Ніс розширений до низу. Виразні очі,над темними бровами злегка кучеряве руде волосся.

     -     Поведінка героя?

     -     Прочитай ту частину тексту, яка відповідає малюнку

     -      Прочитай, як вів себе Янек у гостях.

    -  Як думаєш, чому Янек по-різному поводився у гостях і вдома?

VІ. ЗВ (закріплення вивченого)

Слайд8. Запитання і завдання для уважного читача.

Гра « Шерлок Хомс»

  • Я читаю речення з тексту,а вам потрібно знайти помилку і прочитати правильно.

Пальто повісив у шафу і витер черевики серветкою .

( Пальто повісив на вішалку . витер черевики об підстилку)

Сказав бабусі « Дякую» і пішов у кімнату до подруги.

(Сказав бабусі : «добрий день» -  пішов у кімнату до товариша).

Посиділи хлопці,подивились фільм.

(Посиділи хлопці,подивились книжки).

Дідусю,то я Янек.

(Бабусю,то я зі Стасем).

Принеси мені пальто і шапку.

(Повісь моє пальто і шапку).

А зараз спробуємо переказати текст.( По 3 речення)

Інсценізація уривків твору.

  1. Розіграти уривок твору « Поведінка Янека у гостях»
  2. Розіграти уривок твору « Поведінка Янека  вдома»

VІІ .Підсумок

  1. Узагальнююча бесіда.
  • Про що читали на уроці?
  • Як звали героїв твору?
  • Хто з хлопчиків сподобався найбільше?
  • Чому?
  • На кого з хлопчиків ви хотіли бути схожими?
  • Які правила поведінки ви знаєте?
  • Задля чого ,на вашу думку,автори вірша та оповідання написали свої твори?

Виконання інтерактивного завдання.

  1. Рефлексія

Словесне оцінювання.

  • Ви сьогодні були активними, уважними,гарно читали.

Дякую вам за роботу.

 Вправа « Квітка ввічливості» 

  • Розфарбуй квітку ввічливості жовтим кольором, якщо вам сподобалося працювати на уроці; синім – якщо не всі завдання здалися вам цікавими; червоним – якщо ви не хотіли працювати, вам було не цікаво.
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку