Повторити вивчений матеріал за темою «Ділові папери». Систематизувати та поглибити знання теоретичних понять, розуміння важливості ділових паперів; шукати шляхи удосконалення ділових стосунків у сучасному світі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, компетентність діловода. Виховувати відповідальність, впевненість у власних силах.
Конспект уроку на тему: «Як стати професіоналом (вивчення ділових паперів в 11 класі)»
Цілі: Повторити вивчений матеріал за темою «Ділові папери». Систематизувати та поглибити знання теоретичних понять, розуміння важливості ділових паперів; шукати шляхи удосконалення ділових стосунків у сучасному світі. Розвивати логічне мислення, пам’ять, компетентність діловода. Виховувати відповідальність, впевненість у власних силах.
Очікувані результати: Обґрунтувати необхідність знання й використання в сучасному світі ділових паперів як важливого засобу врегулювання партнерських стосунків. Ознайомити учнів з таким видом подачі інформації, як комп’ютерна презентація.
Обладнання та матеріали: комп’ютер, принтер, додатки (методичні й дидактичні матеріали, комп’ютерна презентація).
Тип уроку: Урок повторення та систематизації вивченого.
Форма проведення: урок з використанням комп’ютерних технологій.
Хід уроку
І. Актуалізація знань учнів ( вступна бесіда) – 5 хв.
Вчитель: Ми з вами живемо на одному відрізку часу, але ви молоді, тому швидше відчуваєте нові віяння, легше сприймаєте все нове. Воно входить в наше життя і стає звичним явищем. Скажіть, чи можемо ми назвати життя в сучасному світі легким?
Учні: Ні, не можемо.
ІІ. Повторення та поглиблення вивченого (використання комп’ютерної презентації «Як вижити у сучасному світі ділових стосунків?» Розглядається за окремими слайдами із коментарями вчителя та учнів) – 30 хв.
1-2 слайди
Вчитель: Тож поставмо перед собою проблемне питання «Чи можна вижити у сучасному світі ділових стосунків» і спробуймо дати на нього відповідь. Запишіть у зошит тему уроку й план (слайд 2). Залиште місце на 5 пункт плану, ви в нього внесете власне запитання в кінці уроку.
- Як ви розумієте словосполучення «ділова людина»? (усне малювання)
- Чи тотожні поняття «ділова людина» й «професіонал»?
- Які основні риси професіонала ви б виділили? (знання, принциповість, тактовність, точність, вимогливість…)
- Яким епітетом ще наділяють людину-професіонала? (компетентна людина)
- Чи хотіли б ви стати сучасною діловою компетентною людиною, професіоналом? (так)
- Що, на вашу думку, повинно стати першим кроком для досягнення цієї мети? (вивчення ділових паперів, діловодства)
3-5 слайди
- Чи потрібно нам вивчати ділові папери? Прочитайте тести на слайдах 3-5. Виберіть правильну відповідь, обґрунтуйте її («Написати заяву про дострокову здачу іспиту й отримати атестат», «Напишу короткий звіт про виконану роботу»)
Рольова гра: спробуйте уявити життєву ситуацію, у якій виникла б необхідність у створенні документа. Розіграйте діалог у парах ( заява про вступ до навчного закладу, доручення на водіння автомобіля, розписка про отримання посилки тощо). Зробіть висновки.
6 слайд
- Пригадайте, які ділові папери ви вивчили в попередніх класах?
(оголошення, віза, субсидія, ваучер, приватизаційний сертифікат, фінансова ідентифікаційна картка…)
- У яких конкретно випадках вони використовуються?
Уведіть 2-3 поняття в речення, запишіть у зошит.
Ситуативне завдання: Спробуйте уявити ситуацію, що вам потрібно оформити візу до сусідньої держави Польщі?
Розгляньте структуру візи (на таблиці).
Заповніть бланк анкету для отримання даного документа.
А тепер опрацюйте таблицю візових оплат за прийняття та розгляд візових документів у Генеральному консульстві РП.
7 слайд
- Прочитайте тези, позначте ті з них, з якими ви згодні і які вважаєте необхідними. Які, на вашу думку, зайві?
- Чи можемо ми після дотримання всіх вимог вважати себе діловою людиною? (ні, але це перший крок до того, щоб відчувати себе в сучасному світі комфортно й упевнено)
8 слайд
ІІІ. Узагальнення й висновки – 5 хв.
ІV. Оцінювання. Пояснення домашнього завдання – 5 хв.
Домашнє завдання
Створити (надрукувати) словничок ділової людини (опорні слова: циркуляр, параграф, формуляр, резолюція, резюме, інструкція та ін), користуючись словником термінів чи комп’ютерною програмою «Словники».