Урок "Вивчення ділових паперів"

Про матеріал

Повторити вивчений матеріал за темою «Ділові папери». Систематизувати та поглибити знання теоретичних понять, розуміння важливості ділових паперів; шукати шляхи удосконалення ділових стосунків у сучасному світі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, компетентність діловода. Виховувати відповідальність, впевненість у власних силах.

Перегляд файлу

Конспект уроку на тему:  «Як стати професіоналом (вивчення ділових паперів в 11 класі)»

Цілі: Повторити вивчений матеріал за темою «Ділові папери». Систематизувати та поглибити знання теоретичних понять, розуміння важливості ділових паперів;  шукати шляхи удосконалення ділових стосунків у сучасному світі. Розвивати логічне мислення, пам’ять, компетентність діловода. Виховувати відповідальність, впевненість у власних силах.

Очікувані результати: Обґрунтувати необхідність знання й використання в сучасному світі ділових паперів як важливого засобу врегулювання партнерських стосунків. Ознайомити учнів з таким видом подачі інформації, як комп’ютерна презентація.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, принтер, додатки (методичні й дидактичні матеріали, комп’ютерна презентація).

Тип уроку: Урок повторення та систематизації вивченого.

Форма проведення: урок з використанням комп’ютерних технологій.

Хід уроку

І. Актуалізація знань учнів ( вступна бесіда) – 5 хв.

Вчитель: Ми з вами живемо на одному відрізку часу, але ви молоді, тому швидше відчуваєте нові віяння, легше сприймаєте все нове. Воно входить в наше життя і стає звичним  явищем. Скажіть, чи можемо ми назвати життя в сучасному світі легким?

Учні: Ні, не можемо.

  • Чому?
  • Тому що сам темп життя пришвидшився, з’явилися нові терміни й поняття, і в технічному плані світ удосконалився. Життя ставить нові вимоги перед людьми.
  • Як же у такому складному і суперечливому світі вижити звичайній пересічній людині? (учні висловлюють власні думки  й приходять до висновку, що потрібно старатися йти в ногу з часом, пристосовуватись до нових вимог, але водночас залишатися собою)

ІІ. Повторення та поглиблення вивченого (використання комп’ютерної презентації «Як вижити у сучасному світі ділових стосунків?»  Розглядається за окремими слайдами із коментарями вчителя та учнів) – 30 хв.

1-2 слайди

Вчитель: Тож поставмо перед собою проблемне питання «Чи можна вижити у сучасному світі ділових стосунків»  і спробуймо дати на нього відповідь. Запишіть у зошит тему уроку й план (слайд 2). Залиште місце на 5 пункт плану, ви  в нього внесете власне запитання в кінці уроку.

- Як ви розумієте словосполучення «ділова людина»? (усне малювання)

- Чи тотожні поняття «ділова людина» й «професіонал»?

- Які основні риси професіонала ви б виділили? (знання, принциповість, тактовність, точність, вимогливість…)

- Яким епітетом ще наділяють людину-професіонала? (компетентна людина)

- Чи хотіли б ви стати сучасною діловою компетентною людиною, професіоналом? (так)

- Що, на вашу думку, повинно стати першим кроком для досягнення цієї мети? (вивчення ділових паперів, діловодства)

3-5 слайди

- Чи потрібно нам вивчати ділові папери? Прочитайте тести на слайдах 3-5. Виберіть правильну відповідь, обґрунтуйте її («Написати  заяву про дострокову здачу іспиту й отримати атестат», «Напишу короткий звіт про виконану роботу»)

Рольова гра: спробуйте уявити життєву ситуацію, у якій виникла б необхідність у створенні документа. Розіграйте діалог у парах ( заява про вступ до навчного закладу, доручення на водіння автомобіля, розписка про отримання посилки тощо). Зробіть висновки.

  • То навіщо нам потрібні знання ділових паперів? ( саме життя створює ситуації, у яких без них не обійтися).

6 слайд

- Пригадайте, які ділові папери ви вивчили в попередніх класах?

 (оголошення, віза, субсидія, ваучер, приватизаційний сертифікат, фінансова ідентифікаційна картка…)

- У яких конкретно випадках вони використовуються?

Уведіть 2-3 поняття в речення, запишіть у зошит.

  • Які документи зображено на моніторі?
  • Дайте визначення кожному з них (своїми словами)
  • Порівняйте власні визначення  з офіційним визначенням ділових паперів

Ситуативне завдання: Спробуйте уявити  ситуацію, що вам потрібно оформити візу до сусідньої держави Польщі?

Розгляньте структуру візи (на таблиці).

Заповніть бланк анкету для отримання даного документа.

 А тепер опрацюйте таблицю візових оплат за прийняття та розгляд візових документів у Генеральному консульстві РП.

7 слайд

- Прочитайте тези, позначте ті з них, з якими ви згодні і які вважаєте необхідними. Які, на вашу думку, зайві?

- Чи можемо ми після дотримання всіх вимог вважати себе діловою людиною? (ні, але це перший крок до того, щоб відчувати себе в сучасному світі комфортно й упевнено)

  • Якщо у вас виникли запитання до цієї теми, які ми не розглядали, впишіть їх п’ятим пунктом  плану уроку (учні зачитують окремі запитання і колективно дають на них відповіді)

     8 слайд

  • Якщо у вас виникли труднощі, скористайтесь інтернет-сайтами для отримання додаткової інформації

ІІІ. Узагальнення й висновки – 5 хв.

  • Тож повернімося до нашого головного питання й спробуймо дати на нього вичерпну відповідь.
  • Вижити в сучасному світі пересічній людині важко, але можна. Для цього потрібно працювати над собою, поглиблювати, удосконалювати та постійно оновлювати знання ділових паперів. Тоді можна бути впевненим, що вирішення будь-якої проблеми буде вдалим. Я бажаю вам професійних успіхів у тій справі, яку ви оберете як майбутню професію!

ІV. Оцінювання. Пояснення домашнього завдання – 5 хв.

     Домашнє завдання

Створити (надрукувати) словничок ділової людини (опорні слова: циркуляр, параграф, формуляр, резолюція, резюме, інструкція  та ін), користуючись словником термінів чи комп’ютерною програмою «Словники».


doc
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку